راهنمای کامل اپل واچ سری 8 جدید

6
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 12 دقیقه
0 نظر 1805 بازدید

راهنمای کامل اپل واچ سری 8 جدید

ما مشتاقانه منتظر اپل واچ سری 8 هستیم و آخرین اخبار و شایعات در مورد تاریخ عرضه اپل واچ 2022، طراحی، مشخصات فنی و ویژگی‌های جدید آن را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

اپل واچ سری 7 دقیقاً همان چیزی نبود که انتظار داشتیم. صفحه نمایش آن کمی بزرگ‌تر، چند رنگ جدید و شارژ کمی سریع‌تر دارد، اما به غیر از اینها، از تراشه گرفته تا سنسورها، همگی مشابه اپل واچ سری 6 است.

در این مقاله ما آخرین اطلاعات درز کرده و شایعات پخش شده در مورد عرضه اپل واچ سری 8 در سال 2022 را جمع‌آوری کرده‌ایم. از جمله تاریخ احتمالی عرضه، جزئیات قیمت، ویژگی‌های جدید، مشخصات فنی و تغییرات طراحی آن را پوشش خواهیم داد.

در اینجا تمام چیزهایی که در مورد آنچه قرار است وارد بازار شود می‌دانیم را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

اپل واچ جدید چه نامی خواهد داشت؟

یک روش آسان برای شروع این است که باید بگوییم نسخه اصلی امسال تقریباً به طور قطع اپل واچ سری 8 نام خواهد داشت. از 9 مدلی که تا کنون عرضه شده است، تنها دو مدل (اپل واچ اصلی و اپل واچ ارزان‌تر SE) نام‌هایی داشتند که بر اساس کلمات سری ساخت و یک عدد نبودند.

با این حال، در مورد SE باید بگوییم که ممکن است شاهد عرضه یک اپل جدید SE در کنار سری 9 و یک اپل واچ کاملاً جدید و بزرگ‌تر باشیم که ممکن است Apple Watch Sport (اپل واچ اسپورت) یا Apple Watch Pro (اپل واچ پرو) نامیده شود، برندی که اپل از سال 2015 در نظر داشته است.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک اپل واچ

 

اپل واچ سری 8 چه زمانی عرضه می‌شود؟

ما انتظار داریم که اپل واچ سری 8 در سپتامبر 2022 عرضه شود.

پیش از این، عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند اپل به اندازه‌ی آیفون‌هایش قابل پیش‌بینی نبودند، اما به نظر می‌رسد که این شرکت اکنون سپتامبر را برای عرضه‌ی ساعت‌های خود در نظر گرفته است. شما می‌توانید این موضوع را در چند عرضه‌ی اخیر مشاهده کنید:

  • اپل واچ سری 7: عرضه در 15 اکتبر 2021
  • اپل واچ SE: عرضه در 18 سپتامبر 2020
  • اپل واچ سری 6: عرضه در 18 سپتامبر 2020
  • اپل واچ سری 5: عرضه در 20 سپتامبر 2019
  • اپل واچ سری 4: عرضه در 21 سپتامبر 2018

اپل واچ سری 7 که در ماه اکتبر عرضه شد، تنها دستگاهی است که این روند خاص در سال‌های اخیر را نادیده گرفته است. اما سال 2021 از چند جهت سالی غیرعادی بود. ما گمان می‌کنیم که کمبود نیمه هادی و اختلالات در توزیع که سبب آن همه‌گیری کرونا بود در این تأخیر نقش داشته است.

صرف نظر از دقیق بودن ماه عرضه - که ما هنوز هم به شدت بر روی سپتامبر تأکید داریم - مطمئناً باید انتظار داشته باشید که سری 8 و سایر ساعت‌های جدید اپل در پاییز 2022 معرفی شوند.

 

قیمت اپل واچ سری 8 چقدر خواهد بود؟

اپل همیشه در قیمت‌گذاری ساعت‌ها ثابت قدم بوده است. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، انتظار داریم که اپل واچ سری 8 نیز قیمتی مشابه بقیه داشته باشد (اگر چه برخی کشورها ممکن است شاهد افزایش قیمت مطابق با تورم باشند). اپل واچ سری 7 قیمت 399 دلار برای نسخه 41 میلیمتری و 429 دلار برای مدل 45 میلیمتری بزرگ‌تر دارد. همچنین گفته می‌شود که یک مدل 50 میلیمتری نیز در راه است - که ما انتظار داریم مدل جدید به جای سری 8، ورزش‌های سنگین، یا اپل واچ مقاوم نامیده شود - انتظار داریم که این مدل بزرگ‌تر قیمت بیشتری داشته باشد.

اگر قیمت اپل واچ سری 8 خیلی بالا باشد، احتمالاً اپل واچ SE (2022) قیمت پایین‌تری خواهد داشت. قیمت مدل فعلی 249 دلار برای 40 میلیمتری و 279 دلار برای 44 میلیمتری است.

اپل واچ ارزان‌تری نیز وجود دارد - اپل واچ سری 3 (که قیمت آن 199 دلار برای 38 میلیمتری و 229 دلار برای 42 میلیمتری است) - اما ما انتظار داریم که اپل عرضه‌ی این مدل را متوقف کند، زیرا نمی‌تواند جدیدترین نسخه‌ی واچ او اس را اجرا کند.

 

اپل واچ سری 8: طراحی و اندازه صفحه نمایش

ما هیچ شایعه خاصی در مورد طراحی اپل واچ سری 8 نشنیده‌ایم، اما شایعات زیادی در مورد طراحی جدید اپل واچ سری 7 شنیدیم که هیچکدام محقق نشد. «جان پروزر» از Front Page Tech در ماه می 2021 گزارش داد که اپل در حال کار بر روی یک طراحی جدید اپل واچ است که دارای لبه‌هایی صاف مانند آیفون 13 و آیپد مینی است. علاه بر این، «مینگ‌چی کو»ی تحلیل‌گر گفته است که اپل واچ 2021 دارای «فاکتور فرم بهبود یافته» خواهد بود.

در همین حال، «مارک گورمن» از بلومبرگ در آگوست 2021 گزارش داد که با همکاری افشاگر اپل «جان پروسر»، و طرح‌های «ایان زلبو» از می 2021 (تصویر زیر) که بر اساس «ترکیبی از تصاویر و همچنین فایل‌های اتوکد برای این طرح جدید» بود، انتظار می‌رود کمی طراحی مجدد، یا صفحه نمایش‌های مسطح‌تری داشته باشیم.

راهنمای کامل اپل واچ سری 8 جدید

بنابراین، قبل از عرضه اپل واچ سری 7، کارشناسان انتظار داشتند که ظاهر متفاوتی داشته باشد. اما زمانی که عرضه شد، هیچ تغییر چشمگیری به جز افزایش 1 میلیمتری در اندازه صفحه نمایش مشاهده نشد. «پروسر» ادعا کرد که در تولید انبود این ساعت در سال 2021، چیزی «به طرز فاجعه‌باری اشتباه» پیش رفته است. برداشت ما این است که اپل واچ بازطراحی شده یا کنار گذاشته شده یا به تعویق افتاده است. این امر چه به دلیل طراحی جدید باشد، چه به دلیل کمبود شدید عرضه که بر تمام محصولات اپل در آن زمان تأثیر گذاشته است (و هنوز هم)، منطقی است که اپل به سادگی طراحی ساده‌تری را برای سال 2021 انتخاب کرده است.

اما آیا اپل واچ سری 8 طراحی جدیدی خواهد داشت؟ احتمالاً: در اکتبر 2021، «راس یونگ» از مشاوران زنجیره تأمین صفحه نمایش عقیده داشت که اپل گزینه‌هایی در سه اندازه برای سری 8 عرضه خواهد کرد. او در توییتی نوشت که در کنار مدل‌های مرسوم 41 میلیمتری و 45 میلیمتری، اگر سایز سومی نیز در سال 2022 وجود داشته باشد، نباید تعجب کنیم.

«راس یونگ» بعدها گفت که اندازه‌ی صفحه نمایش اپل واچ جدید می‌تواند 50 میلیمتر باشد، یعنی 5 میلیمتر بزرگ‌تر از بزرگ‌ترین اپل واچ 7 تقریباً 2 اینچی. نسخه بزرگ‌تر اپل واچ می‌تواند باتری بزرگ‌تری نیز داشته باشد. همچنین ممکن است فضایی برای ویژگی‌ها و سنسورهای اضافی نیز وجود داشته باشد.

با این حال، به جای آوردن این اندازه‌ی بزرگ‌تر به خط تولید استاندارد اپل واچ، به نظر می‌رسد که اپل یک سری ساعت کاملاً جدید را معرفی می‌کند: مدلی با یک صفحه نمایش بزرگ‌تر و مقاوم‌تر که هدف آن طرفداران ورزش‌های هیجان‌انگیز و پرخطر است.

حتی اگر اپل واچ سری 8 استاندارد، صفحه نمایش بزرگ‌تری نداشته باشد، ممکن است همچنان شاهد پیشرفت‌هایی در فناوری صفحه نمایش آن باشیم. در اواسط سال 2021، «مارک گورمن» گزارش داد که اپل واچ‌های سری 7 دارای «فناوری صفحه نمایش به روز شده» هستند، در حالی که 91mobiles اضافه کرد که اپل ممکن است از تکنیک لمینت جدیدی استفاده کندکه انتظار می‌رود پنل را به قاب جلویی نزدیک‌تر کند. در عین حالی که ما حاشیه‌های باریک‌تر و یک پوشش محکم‌تر دریافت کردیم، به نظر می‌رسد که اپل واچ سری 7 از همان فناوری صفحه نمایش مشابه مدل‌های قبلی استفاده می‌کند. بنابراین ما چشم انتظار یک صفحه نمایش جدید در مدل پرچمدار 2022 خواهیم بود.

این امکان وجود دارد که اپل واچ بتواند از پنل‌های Mini-LED استفاده کند. از نظر هزینه و تولید ممکن است هنوز خیلی زود باشد، اما اگر چنین اتفاقی بیفتد، یک ویژگی جدید مهم خواهد بود.

 

گزینه‌های رنگ جدید

این یک شایعه طراحی همیشگی است، زیرا برای کارشناسان آسان است که دستگاه مورد علاقه‌ی خود را با رنگ متفاوتی تصور کنند. مسئله‌ی اپل این است که تصمیم بگیرد چه رنگی واقعاً به فروش می‌رسد.

بنابراین زمانی که ما برخی از تصاویر مفهومی را که توسط حساب کاربری Appledsign در اینستاگرام پست شده است را به شما نشان می‌دهیم، باید هم شک داشته باشید. اینها اپل واچ سری 7 را «آن طور که می‌توانست باشد» نشان می‌دهند - با مجموعه‌ای از رنگ‌های متفاوت و جسورانه‌تر - که بسیار هم عالی به نظر می‌رسند. اینکه آیا اپل در عرضه سری 8 به این مورد توجه خواهد کرد یا نه، موضوع دیگری است.

در کنار رنگ‌های جدید برای ساعت، می‌توان انتظار داشت که بندهای جدید اپل واچ را نیز شاهد باشیم که احتمالاً از تمام مدل‌های اخیر اپل واچ پشتیبانی خواهند کرد. اپل واچ سری 7 رنگ‌های جدیدی را ارائه کرد، اما هیچ سبک جدیدی برای بند ساعت معرفی نکرد.

 

اپل واچ سری 8: ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام

در حالی که اپل واچ سری 7 دارای ویژگی‌ها و سنسورهای سلامتی مشابه با سری 6 است، مدل بعدی می‌تواند پیشرفت‌های بزرگی را به همراه داشته باشد. گزارشی توسط The Telegraph در می 2021 فاش کرد که اپل مشتری شرکتی است که در سنسورهای سلامتی نسل بعدی تخصص دارد و این گمانه‌زنی را تقویت کرد که ساعت‌های آینده فشار خون، گلوکز و سطح الکل را نیز کنترل خواهند کرد. با این حال، بلومبرگ در ماه آوریل گزارش داد که در حالی که اپل در حال کار بر روی چنین عملکردی است، اما ممکن است تا سال 2024 آماده نشود.

 

ویژگی نظارت بر دمای بدن

یکی از ویژگی‌های جدیدی که به نظر می‌رسد به نسل بعدی اپل واچ راه پیدا خواهد کرد، یک ردیاب دمای بدن است - اگر چه به جای اندازه‌گیری دمای بدن کاربران، به نظر می‌رسد که هدف آن هشدار دادن تب احتمالی یا ردیابی بارداری است.

ظاهراً سنسور دمای بدن در ابتدا برای ساعت‌های سری 7 برنامه‌ریزی شده بود، اما طبق گفته «مینگ‌چی کو» در آزمایش‌های اپل شکست خورد. بلومبرگ در ژوئن 2021 گزارش داد که اپل این ویژگی را حداقل تا سال 2022 به تعویق انداخته است.

 

ویژگی نظارت بر خواب

در ماه ژانویه، اپل فروش نظارت بر خواب Beddit را متوقف کرد، دستگاهی که در زمان خواب، ضربان قلب، تنفس، خروپف، دمای اتاق خواب و رطوبت محیط را اندازه‌گیری می‌کند. اپل Beddit را در سال 2017 خریداری کرد و شایعه شده است که بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته‌ی نظارت بر خواب خود را به اپل واچ سری 8 خواهد آورد.

 

سنسور جدید قند خون

اپل به طور قطع اپل واچ را در مرکز دنیای سبک زندگی سالم خود قرار داده است و اگر شایعات را باور کنیم، ممکن است بالاخره شاهد ورود یک سنسور قند خون در اپل واچ سری 8 باشیم. اپل پیش از این حق ثبت اختراع برای اندازه‌گیری گلوکز خون را ارائه کرده است که شامل مواردی با تابش الکترومغناطیس غیرتهاجمی تتراهرتز (THz) است که بدون شک برای بیماران دیابتی که در حال حاضر نیاز به چند بار استفاده از انسولین در روز را دارند، نعمتی واقعی محسوب می‌شود.

با این حال، این یک ویژگی است که ممکن است به سری 8 راه پیدا نکند. ظاهراً سال‌ها با نظارت غیرتهاجمی بر قند خون فاصله داریم (منظور از غیرتهاجمی این است که نیازی نباشد وسیله‌ای به بدن وارد شود).

 

ویژگی فیبریلاسیون دهلیزی

طبق گزارش 12 آوریل، «مارک گورمن» از بلومبرگ معتقد است که واچ او اس 9 یک ویژگی فیبریلاسیون دهلیزی پیشرفته را به همراه خواهد داشت.

 

ویژگی فشار خون

طبق اظهارات «مارک گورمن» از بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی ویژگی‌های فشار خون (hypertension) برای اپل واچ است، و این ویژگی طی سال‌های آینده در دسترس خواهد بود.

راهنمای کامل اپل واچ سری 8 جدید

 

اپل واچ سری 8: پردازنده و مشخصات

مشخصات فنی اپل واچ سری 7 یک سیستم در بسته‌ی S7 را فهرست می‌کند، اما گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که این پردازنده فقط اسماً جدید بوده است. به معنای واقعی تراشه S7 در عمل همان تراشه S6 است. شایعاتی نیز وجود داشت که اپل در حال کار بر روی یک پردازنده کاملاً جدید برای اپل واچ سری 7 است. در ماه ژوئن، گزارشی از DigiTimes ادعا کرد که اپل قصد دارد از فرآیند بسته‌بندی تراشه‌های دوطرفه‌ی جدید برای بیشتر کوچک‌تر کردن اندازه‌ی تراشه S7 استفاده کند، که می‌تواند فضای بیشتری را برای باتری یا سایر قطعات فراهم کند یا ضخامت کلی ساعت را کاهش دهد. گزارش بعدی از Economic Daily چین حاکی از این است که اپل در حال آزاد کردن فضا برای تدارک دیدن یک باتری با ظرفیت بیشتر است.

 این ویژگی‌های شایعه شده هرگز محقق نشد. اما تراشه S8 چطور؟ متأسفانه به نظر می‌رسد که A8 بهتر از A7 نخواهد بود. «مارک گورمن» در ماه جولای نوشت که: «تمام اپل واچ‌های جدید از پردازنده S8 با عملکردی مشابه تراشه S7 در اپل واچ سری 7 استفاده خواهند کرد که با S6 در اپل واچ سری 6 دو سال پیش برابری می‌کند.»

 

دوام باتری بهبود یافته است

در مقایسه با برخی دیگر از ساعت‌های هوشمند، اپل واچ می‌تواند کمی از نظر دوام باتری ضعیف باشد. در صورتی که اپل یک اپل واچ با صفحه نمایشی بزرگ‌تر را معرفی کند، احتمالاً می‌تواند از باتری با ظرفیت بیشتر در آن مدل استفاده کند. اینکه آیا این ویژگی برای نسخه اسپورت شایعه شده‌ی اپل واچ خواهد بود یا نه، باید صبر کرد و دید.

حتی بدون اپل واچی بزرگ‌تر هم می‌توانیم دوام باتری بهتری را شاهد باشیم. «مارک گورمن» گزارش داده است که قرار است یک حالت کم‌مصرف جدید در واچ او اس 9 ارائه شود. این حالت جدید صرفه‌جویی در مصرف انرژی مانند آی او اس و آیپد او اس عمل می‌کند، به صورتی که همچنان می‌توانید از عملکردها و برنامه‌های اصلی استفاده کنید، اما با سرعت کمتر و خاموش بودن برخی از عملکردهای پس‌زمینه. اگر چه این ویژگی در WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) اعلام نشد.

 

باند فوق عریض

بلومبرگ قبلاً گزارش داده بود که اپل واچ سری 7 می‌تواند عملکرد به روز شده‌ی باند فوق عریض را ارائه دهد که چنین اتفاقی نیفتاده است. اپل برای اولین بار تراشه باند فوق عریض U1 را با اپل واچ سری 6 معرفی کرد و از آن زمان به بعد کاربرد این فناوری را با ردیاب‌های AirTag و کلیدهای دیجیتال در Wallet (کیف پول) گسترش داد. هنوز مشخص نیست که اپل چگونه این فناوری را در اپل واچ سری 8 ارتقاء می‌دهد، اما احتمالاً به معنای یک تراشه U2 خواهد بود.

 

ارتباطات ماهواره‌ای

در حالی که شایعات موجود مبنی بر اینکه آیفون 13 می‌تواند ارتباطات ماهواره‌ای را برای مقاصد اضطراری دریافت کند، هرگز صحت نداشت، طبق اطلاعات «مارک گورمن» از بلومبرگ، ممکن است چیزی مشابه برای اپل واچ نیز در جریان باشد.

«مارک گورمن» فاش کرد که شرکت ماهواره‌ای گلوبال استار 17 ماهواره‌ی جدید برای اجرای یک سرویس ماهواره‌ای برای یک مشتری بالقوه خریداری کرده است. «مارک گورمن» می‌گوید که این مشتری ممکن است اپل باشد و عملکرد ماهواره‌ای ممکن است پاییز امسال وارد شود (اگر چه ممکن است تا سال 2023 نیز به تعویق بیفتد).

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘