بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

10
مهر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 18 دقیقه
0 نظر 4480 بازدید

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک 

آیا به دنبال بهترین نرم‌افزار تولید موسیقی برای «مک» هستید؟ ما بهترین گزینه‌ها را، از جمله Logic Pro، Ableton، Cubase، Audacity و موارد دیگری را همراه با برنامهٔ موسیقی‌ساز رایگال اپل GarageBand مقایسه خواهیم کرد.

-----

سافت‌مک: تمام «مک»های جدید با یک نسخهٔ رایگان از نرم‌افزار قدرتمند تولید موسیقی GarageBand کامل می‌شوند - اما اگر شما به چیزی متفاوت علاقه دارید، بسیاری از گزینه‌های خوب دیگری نیز وجود دارند. در این مقاله ده مورد از بهترین بسته‌های تولید موسیقی برای «مک» و همچنین مشخصات کلیدی آنها را برای شما آورده‌ایم.

1. GarageBand 10

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

:: قیمت: رایگان

ویژگی‌ها: قبل از ترک GarageBand به منظور استفاده از یک نرم‌افزار دیگر، بهتر است نگاهی عمیق‌تر به آنچه که این برنامهٔ رایگان واقعاً می‌تواند انجام دهد بیاندازیم. GarageBand سالهاست که روشی ساده، در دسترس و در عین حال بسیار توانا برای ضبط آهنگ‌های شما بدون نیاز به دانستن بیش از حد در مورد مکانیسم‌های پیچیده بوده است. نسخه‌های اخیر GarageBand را از نظر سبک با Logic Pro X مطابقت داده است، در عین حال ویژگی‌های چشمگیری مانند Drummer را نیز به شما ارایه می‌دهد، که ترکیب‌های آهنگ شما را به صورت بصری همراهی می‌کند و نیاز به ساعت‌ها برنامه‌نویسی دقیق MIDI را کاهش می‌دهد.

شبیه‌سازهای Amp شامل ضبط گیتارها (هر دو شش رشته و باس) بسیار آسان است، در حالی که غنای حلقه‌ها (loops) (از جمله نمونه سازهای چینی که اخیراً اضافه شده‌اند) و جلوه‌های صوتی، باعث شده است تا آستانهٔ حرفه‌ای شدن پیش برود.

سهولت در استفاده: طرح‌بندی زیبای GarageBand و عدم وجود گزینه‌های کنترلی بیش از حد، آن را به مکانی ایده‌آل برای کار کردن افراد جدید در یک محیط دیجیتالی تبدیل کرده است. نمایش گرافیکی سازهای موسیقی بسیار راضی کننده هستند و منوها به گونه‌ای مرتب شده‌اند که هرگز احساس سردرگمی نمی‌کنید.

فاقد برخی قابلیت‌های ویرایشی مفید مانند cross-fades است و تولید کنندگان پادکست از کاهش امکانات اخیر ناراضی هستند، اما بسیاری چیزهای دیگر وجود دارد که به شما در ساخت آهنگ‌های عالی کمک می‌کنند. حتی می‌تواند یک ساز جدید با دروس تعاملی داخلی خود به شما آموزش بدهد.

پشتیبانی از فرمت‌های: AIFF، CAF، WAV، AAC (به جز فایل‌های AAC حفاظت شده)، Apple Lossless، MIDI و MP3.64 بیتی.

پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث: Audio Units.

پشتیبانی از سخت‌افزار شخص ثالث: دستگاه‌های Core-Audio و کنترل کننده‌های MIDI.

ویژگی نُت‌نویسی: بله.

2. Logic Pro X

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

:: قیمت: 199.99 دلار

| دانلود رایگان نرم‌افزار Logic Pro X |

ویژگی‌ها: اگر GarageBand به اندازهٔ کافی برای نیازهای شما قدرتمند نباشد، ارتقاء به این مجموعه موسیقی برتر باید در صدر لیست شما باشد.

برنامهٔ Logic Pro X یک استودیوی نرم‌افزاری کاملاً پیشرفتهٔ در سطح حرفه‌ای است که با ابزارهای مجازی باکیفیت، کتابخانه عظیمی از حلقه‌ها (loops)، سینتی‌سایزرها (synthesisers) و ابزارهای صوتی، همراه است. برخی از این موارد باعث می‌شوند که مجموعه‌های جدیداً اضافه شدهٔ Smart Tempo، Phat FX، Step FX، ChromaVerb و Vintage EQ به تنهایی ارزش خرید داشته باشد، چرا که همهٔ آنچه را که قبلاً یک پیشنهاد چشمگیر بود، تقویت می‌کند.

برای هر ترکیب می‌توانید حداکثر 255 ترک (track) ضبط کنید، با امکان گذاشتن همزمان چندین ترک، بعلاوهٔ چندین افکت که در حین این که آهنگ پخش می‌شود قابل استفاده و دستکاری است.

امکانات ویرایشی پیچیده و قدرتمند به شما امکان کنترل بر الگوهای MIDI و موقعیت‌های مختلف ترک‌های صوتی را می‌دهد، بعلاوه می‌توانید تغییراتی را به صورت خودکار اعمال کنید. همچنین Flex Pitch که نوعی تنظیم لحن خودکار است و به شما اجازه می‌دهد لحن هر خواننده یا تکنواز گیتار ناشی را تصحیح کنید، و Flex Time که می‌تواند تمام مشکلات زمان‌بندی در حین اجرا را برطرف کند.

Smart Tempo ابزاری جدید و بسیار مفید است، زیرا ابزارهای MIDI را متناسب با شرایط مختلف ضبط زنده را تنظیم می‌کند.

همچنین ویژگی Track Alternatives که به کاربران امکان می‌دهد بین فضای لیست‌های پخش و فضای ویرایش روی هر ترک جابجا شوند تا ایده‌های خلاقانهٔ خود را راحت‌تر اجرا کنند.

سهولت در استفاده: GarageBand و Logic طرح‌بندی زیبا و مشابهی دارند. بنا بر این اگر از کار با نسخهٔ رایگان راضی بودید می‌توانید نسخهٔ کامل آن را تهیه کنید. برخی از امکانات پیشرفته در ابتدا پنهان هستند، اما فقط به اندازهٔ چند کلیک طول می‌کشد تا آنها را پیدا کرده و اجرا کنید.

دارندگان «مک‌بوک پرو» همراه با Touch Bar حتماً پشتیبانی مضاعف از Touch Bar را پیدا خواهند کرد، امکان کنترل وضعیت‌های مختلف ویرایشی و همچنین استفاده از آن برای پخش برخی از سازهای مجازی.

برنامهٔ Logic یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای مناسب موجود است که می‌توانید از «آیپد» به عنوان یک سطح کنترل اضافی استفاده کنید. بعلاوه اپل گزینه‌ای را برای کاربران اپل و آیفون فراهم می‌کند تا فایل‌های Logic را در iCloud بارگذاری کنند و پس از خارج شدن از نسخهٔ iOS گاراژباند (GarageBand)، فایل‌های ایجاد شده و تغییرات فایل‌ها به iCloud اضافه می‌شوند.

پشتیبانی از فرمت‌های: AAF، OMF، Open TL و پروژه‌های XML (Final Cut Pro). بعلاوهٔ گزینه‌های خروجی AIFF، WAV، CAF، SDII، MP3، MP4 و MIDI.

پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث: بله، اگر چه آنها باید 64 بیتی باشند.

پشتیبانی از سخت‌افزار شخص ثالث: دستگاه Core-Audio همانند کنترل کننده‌های MIDI و سطوح مختلف کنترل نیز سازگار است.

ویژگی نُت‌نویسی: بله.

3. PreSonus Studio One 4 Prime

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

:: قیمت: رایگان (نسخه اولیه)، 99.99 دلار (نسخه هنرمندان)، 399.95 (نسخه حرفه‌ای)

ویژگی‌ها: دامنهٔ Studio One به عنوان یک DAW قابل اطمینان، توانمند و نرم‌افزاری که به خوبی در موردش فکر شده، شهرت چشمگیری دارد. اکنون در چهارمین تکرار ماژور Studio One در سه رده موجود است: نسخه اولیه، نسخه هنرمندان و نسخه استودیو.

نسخه اولیه (Prime) رایگان است، و در عین حالی که مجموعه کامل ابزارهای قدرتمند و پایدار خود را ندارد، نسخه‌ای کاملاً کاربردی است که ترک‌های صوتی نامحدود، ترک‌های MIDI و کانال‌های FX را ارایه می‌دهد. اینها و در کنار آن تعداد زیادی از افکت‌ها، حلقه‌ها (loops) و نمونه‌ها، در کنار ویرایشگر جدید Instrument and Drum.

نسخه‌های پولی بازه‌ای از گزینه‌ها و محتویات پیشرفته‌تری از جمله آشکارساز آکورد، و مجموعه نمونه‌های قدرتمند Sample One XT را اضافه می‌کنند. اما به عنوان جایگزینی برای GarageBand رایگان، Studio One Prime نقطه شروع خوبی در دنیای PreSonus است.

یکی از اشکالات نسخهٔ رایگان این است که از افزونه‌های شخص ثالث مانند AU، VST2، VST3 و Rewire پشتیبانی نمی‌کند، که انتخاب‌های شما را تا حدی محدود می‌کند.

اما اگر تمایل به تهیهٔ نسخه‌های پولی داشته باشید، به یک مجموعه محصول بسیار قدرتمند و مدرن دست خواهید یافت که می‌تواند با بسیاری از ویژگی‌های موجود در رقبای خود مطابقت داشته باشد.

سهولت در استفاده: چیدمان و طراحی کلی Studio One مدرن، تمیز و چشم‌نواز است. که با پالت تیرهٔ خود، شباهتی گذرا به Logic و GarageBand دارد و تعدادی عملکرد مشابه را به اشتراک می‌گذارد. همه چیز برای کاربر بر روی یک صفحهٔ اصلی طراحی شده است، بنا بر این هیچ پنجرهٔ بازشویی در این نرم‌افزار وجود ندارد، و هر چند این کار سادگی را حفظ می‌کند، به این معنی است که کار کردن با این نرم‌افزار در صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر بهتر خواهد بود.

پشتیبانی از فرمت‌های: شامل یک طیف گسترده، همراه با رمزگذاری/رمزگشایی MP3 که در حال حاضر استاندارد تمام نسخه‌ها است.

پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث: در نسخهٔ اولیه (Prime) وجود ندارد.

پشتیبانی از سخت‌افزار شخص ثالث: رابط‌های صوتی سازگار با Core Audio، رابط‌های Mackie و کنترل کننده‌های MIDI.

ویژگی نُت‌نویسی: خیر.

4. Ableton Live 10

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

:: قیمت: رایگان (نسخه آزمایشی)، 99 دلار (نسخه Intro)، 499 دلار (نسخه Standard)، 799 دلار (نسخه Suite)

| دانلود رایگان نرم‌افزار Ableton Live |

ویژگی‌ها: در حالی که بیشتر برنامه‌های موجود در این لیست DAW‌های (ایستگاه‌های کاری صوت دیجیتال DAW = Digital Audio Workstations) مرسوم هستند، Ableton Live چیزی کاملاً منحصر به فرد است.

معمولاً برای ضبط و ترتیب قطعات متوالی در جدول زمانی از یک برنامهٔ موسیقی استفاده می‌کنید. البته Ableton این کار را انجام می‌دهد، اما حالت دومی به نام Session نیز دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا کلیپ‌های موسیقی کوتاه‌تری که در بانک‌ها نگهداری می‌شوند را ایجاد کنید. با پخش یک کلیپ می‌توانید چیزی را در زیر آن بگنجانید، و سپس چیز دیگری را، و بلادرنگ ایجاد ترکیب‌ها و ریف‌ها را آزمایش کنید. زمانی که از عناصر مختلف و انتخابی راضی شدید، می‌توانید یک دکمهٔ ضبط سراسری را فشار داده و کلیپ‌ها را به صورت زنده پخش کنید که معمولاً از طریق یک کنترل کنندهٔ MIDI انجام می‌شود.

کمی طول می‌کشد تا با این روش آشنا شوید - در واقع شما یک دی‌جی برای موسیقی خودتان هستید - اما پس از مدتی که با آن کار کردید، به طور باور نکردنی از وسعت توانایی‌ها لذت خواهید برد.

سهولت در استفاده: برنامهٔ Ableton Live تقریباً شبیه نواختن یک ساز جدید است، بنا بر این ممکن است یادگیری آن کمی طول بکشد. در حالت ایده‌آل باید برای یک دستگاه کنترل نیز هزینه کنید، اما می‌توان از صفحه کلید کامپیوتر برای ایجاد کلیپ‌های مختلف استفاده کرد.

این برنامه دارای تعداد زیادی ماژول ایجاد صدا و کتابخانه‌های نمونه، بعلاوهٔ کنترل‌های ویرایش خلاقانه که به صورت بلادرنگ اجرا می‌شود، است. همان طور که از نام آن پیداست، این نوع شروع/توقف (stop/start) برای شما عادی نیست، اما اگر بتوانید به کنترل‌ها مسلط شوید، می‌توانید کارهای خلاقانهٔ جدیدی را صرفاً از طریق کامپیوتر اجرا کنید.

پشتیبانی از فرمت‌های: WAV، AIFF، MP3، Ogg Vorbis، FLAC.

پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث: VST، Audio Units، ReWire.

پشتیبانی از سخت‌افزار شخص ثالث: کنترل کننده‌های مختلف MIDI، بعلاوهٔ یک سطح کنترل Ableton سفارشی (Push) که از 668 پوند / 799 دلار شروع می‌شود، همراه با نسخهٔ Intro در داخل بسته.

ویژگی نُت‌نویسی: خیر.

5. Cubase Elements 10

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

:: قیمت: 99.99 دلار

ویژگی‌ها: یکی از پرطرفدارترین راه‌های تولید موسیقی، بستر Cubase است که سال‌هاست ابزارهای خلاقانهٔ فوق‌العاده‌ای را در اختیار موسیقیدان‌ها قرار می‌دهد. کسانی که تمایل دارند نمونه‌ای از آن را بدون خالی شدن کیف پول خود در اختیار داشته باشند، در مجموعهٔ Elements 10 چیزهای جذابی را پیدا خواهند کرد.

ممکن است اسم این کار هزینه کردن باشد، اما عناصری مجهز به بسیاری از امکانات وجود دارند که باعث می‌شود این هزینه کردن چندان به چشم نیاید. ابزارهای میکس و ویرایش در سطح حرفه‌ای، کنترل قابل ملاحظه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهند، در حالی که فراوانی انتخاب پردازنده‌های جلوه‌های صوتی، بعلاوهٔ امکان پخش همزنان 48 ترک صوتی و 64 ترک MIDI، یک پالت صوتی بسیار گسترده را برای شما فراهم می‌کند.

سهولت در استفاده: استینبرگ (Steinberg) تعدادی فیلم آموزشی برای کمک به تازه‌واردان برای سازگاری با محیط گاهی اوقات پیچیدهٔ Elements 10 تولید کرده است. حتی با وجود این درس‌های مفید، Cubase محصولی پیشرفته برای موسیقی‌های دیجیتالی جدید است. اگر از نسخه‌های قبلی Elements استفاده کرده باشید، این یک ارتقاء قابل توجه خواهد بود.

پشتیبانی از فرمت‌های: WAV، AIFC، AIFF، MP3، FLAC، Ogg Vorbis، Wave64.

پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث: VST، ReWire.

پشتیبانی از سخت‌افزار شخص ثالث: ASIO، MIDI و دستگاه‌های Mackie.

ویژگی نُت‌نویسی: بله.

6. Reason 10 Intro

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

:: قیمت: 99.99 دلار

ویژگی‌ها: برنامهٔ Reason 10 یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ساخت موسیقی موجود است. اما از آنجایی که مبلغ 299 پوند / 399 دلار هزینه دارد، اما به منظور جایگزینی با قیمتی مناسب‌تر برای GarageBand، قصد داریم برادر کوچک‌تر آن یعنی Reason 10 را معرفی کنیم. این نسخهٔ متوسط رو به پایین، هنوز هم گزینه‌های مناسبی دارد و مکان خوبی برای آشنایی با رویکرد Reason است.

در حالی که این برنامه از بسیاری جهات یک مجموعهٔ متعارف و کامل تولید است، ویژگی برجستهٔ آن سینتی‌سایزرهای عالی با ماهیت rack-style، ماژول‌های صوتی و ابزارهای مجازی است. هر کدام از آنها با صفحه مدرج و لغزنده‌هایی که کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند، کامل می‌شوند. برای حفظ و تجربهٔ اجراهای قدیمی، شما حتی می‌توانید راک را بچرخانید و کابل‌های مجازی را به آن متصل کنید.

گذشته از طراحی محیط برنامه، به طور کلی اعجوبه‌ای است، با جلوه‌های شگفت‌انگیزی که می‌توانند آرایه‌های صوتی ایجاد کنند، دستکاری صدا برای رسیدن به ترکیب‌های جدید فریبنده، و به شما امکان می‌دهد الگوهای درام رقص مفصلی بسازید.

شامل ارایهٔ 10 ساز، 11 جلوه، 16 ترک صدا و ضبط MIDI، بعلاوهٔ مجموعهٔ بزرگی از امکانات ویرایشی.

سهولت در استفاده: مانند سایر پلتفرم‌های معرفی شده در این مجموعه، در ابتدا باید یک دورهٔ یادگیری را در نظر داشت. برنامهٔ Reason 10 اگر چه امتیاز بسیار بالایی همچون like Ableton Live دارد، با توجه به کیفیت بالای صداهایی که می‌تواند خلق کند، تجربه کردن آن بسیار جالب است. نکتهٔ قابل توجه این است که یک کنترل کنندهٔ MIDI از لوازم جانبی ضروری است، چرا که بسیاری از بهترین امکانات در این حیطه در دسترس هستند.

پشتیبانی از فرمت‌های: AIFF، WAV، REX.

پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث: Reason Rack Extensions، VST.

پشتیبانی از سخت‌افزار شخص ثالث: تقریباً هر کنترل کنندهٔ MIDI.

ویژگی نُت‌نویسی: خیر.

7. Audacity

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

:: قیمت: رایگان

ویژگی‌ها: در حالی که GarageBand یکی از ثروتمندترین شرکت‌های جهان را دارد که از آن پشتیبانی می‌کند، گزینهٔ رایگان دیگر Audacity است، و یک پروژهٔ منبع باز است که توسط داوطلبان ساخته و حمایت می‌شود.

در نگاه اول ممکن است یک محصول ابتدایی و بدون تجملات به نظر برسد، اما Audacity در حقیقت یک سیستم بسیار توانمند است که می‌توان با استفاده از آن به نتایج چشمگیری رسید. در کنار عملکردهای ضبط و ویرایش کلی که انتظار دارید، همچنین گزینه‌هایی برای ضبط چندین کانال به طور همزمان وجود دارد، محو شدن تلاقی‌ها افزوده شده است، و حتی می‌توانید یک ترک موجود را overdub کنید - برای هارمونی‌های صوتی ماهرانه یا تکنوازی‌های چند اکتاو Queen-style.

ابزارهای پیشرفته‌ای مانند برطرف کردن نویز به شما این امکان را می‌دهند تا از همهمه‌ها و سر و صداهای در زمینه نمونه‌برداری کرده و سپس فیلترها را روی یک ترک اعمال کنید. این ممکن است همهٔ مشکلات را مرتفع نکند، اما هنوز هم یک پیشرفت بزرگ است. ابزار جالب دیگر امکان تغییر سطح زیر و بمی صدای (دانگ صدا) یک ترک بدون تغییر سرعت اجرا (tempo) (و برعکس)، بعلاوهٔ مقدار مناسبی از جلوه‌های موجود در برنامه است که می‌تواند برای ضبط‌ها اعمال شود.

سهولت در استفاده: Audacity قدرتمند است، اما مطمئناً زیبا نیست. رابط کاربری احتمالاً بزرگ‌ترین مشکل نرم‌افزار است. در حالی که GarageBand از یک طراحی مدرن و شسته رفته، مرتب و اسپورت برخوردار است، Audacity بسیار شبیه برنامه‌ای است که توسط مهندسان ساخته شده است. منوها و دکمه‌ها تا حدودی بی‌رنگ هستند و در نگاه اول می‌توانند آزار دهنده باشند. هر چند پس از عادت کردن به ظاهر سرسری آن، همه چیز منطقی به نظر خواهد رسید و می‌توانید در آرامش نسبی پروژه‌های پیچیده‌ای را تولید کنید.

آخرین به روز رسانی‌ها بهسازی ناوبری، اصلاح شدن تم‌های سبک و سنگین، بعلاوهٔ یک رمزگذار داخلی LAME mp3، که همهٔ اینها نشان می‌دهد که بخش اصلی توسعه دهنده مثل همیشه مشتاقانه به راه خود ادامه می‌دهد.

پشتیبانی از فرمت‌های: WAV، AIFF، AU، FLAC and Ogg Vorbis، MP3، AC3، AAC، و MP4 نیز از طریق افزونه‌های قابل دانلود رایگان در دسترس هستند.

پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث: LADSPA، Nyquist، VST و Audio Unit.

پشتیبانی از سخت‌افزار شخص ثالث: هیچگونه لیست رسمی وجود ندارد، اما بسیاری از دستگاه‌های USB و میکروفون شناخته شده هستند که با آن کار می‌کنند، و لیستی از آنها توسط کاربران ایجاد شده که در اینجا موجود است.

ویژگی نُت‌نویسی: خیر.

8. Reaper 5

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

:: قیمت: 60 دلار

ویژگی‌ها: REAPER سر نام Rapid Environment for Audio Production, Engineering and Recording (محیطی سریع برای ضبط، مهندسی و تولید صدا) است. با تفکری که این جمله در شما ایجاد کرده، می‌دانید که این باید چیز خوبی باشد.

این برنامه خودش دارای لیست گسترده‌ای از امکاناتی است که با استفاده از آنها می‌توانید کل آلبوم‌ها را از ابتدا ایجاد کنید. ضبط Multi-track برای صدای زنده یا MIDI، ایجاد لایه‌ها، توابع ویرایشی پیچیده، و حتی نرم‌افزار تصحیح زیر و بم صدا (دانگ صدا) نیز در قیمت این برنامه گنجانده شده است. REAPER همچنین قابلیت شخصی‌سازی نیز دارد و با استفاده از رابط کاربری گرافیکی، کاربر می‌تواند پوسته‌های جدیدی را انتخاب کند.

سهولت در استفاده: طراحی صفحه کاربری خوش قواره و بی‌کم و کاست و قابل تنظیم به این معنی است که REAPER می‌تواند به سرعت به یک محیط بسیار آشنایی تبدیل شود. از آنجایی که این یک برنامهٔ مفصل و پر جزئیاتی است، بنا بر این انتظار این را داشته باشید که زمان بیشتری از GarageBand صرف کار کردن با آن بکنید، و همچنین به این معنی است که پس از تسلط بر محیط نرم‌افزار، می‌توانید چیزهای بیشتری به دست آورید.

همچنین انجمن‌های پر کاربر REAPER با کاربرانی با رفتاری دوستانه وجود دارند که می‌توانند به شما در یادگیری نرم‌افزار کمک کنند، این انجمن‌ها بسیار متشکل هستند و بسیاری از آنها افزونه‌های جدیدی را نیز برای این پلتفرم ایجاد می‌کنند.

پشتیبانی از فرمت‌های: بسیاری از فرمت‌ها، و حتی تعداد معدودی از فرمت‌ها که نامشان را نشنیده بودیم.

پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث: VST3، DX، AU، ReWire، JS (user scriptable plug-ins) و افزونه‌های دیگر.

پشتیبانی از سخت‌افزار شخص ثالث: سازندگان REAPER ادعای سازگاری با «تقریباً هر کارت صدا یا رابط صوتی MIDI» را دارند.

ویژگی نُت‌نویسی: بله.

9. MuLab 8

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

:: قیمت: نسخهٔ آزمایشی رایگان و سپس 78 دلار

ویژگی‌ها: این مجموعهٔ تولیدی استودیوی کامل دیگری است که قابلیت ضبط، ویرایش و ترکیب کردن را دارد. در حال حاضر و در هفتمین نسخهٔ عمدهٔ خود، MuLab با یک رابط کاربری ساده، صفحه کاری رنگارنگ، و ویژگی کشیدن و رها کردن برای انتخاب توابع مختلف، احتمالاً بیشتر تازه کارها را مورد هدف قرار داده است. این به معنای حداقل بودن ابزارها نیست، زیرا شما می‌توانید در سینتی‌سایزرها و کنترل کننده‌های ویرایش کارهای خوبی را از ابتدا انجام دهید.

نسخهٔ آزمایشی رایگان نرم‌افزار لذت استفاده از MuLab را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما پس از آن باید با هزینه کردن 60 پوند / 79 دلار نرم‌افزار را به نسخهٔ کامل ارتقاء دهید.

سهولت در استفاده: در مورد صفحه رابط MuLab بررسی‌های متناقضی وجود دارد که بسیاری از آنها می‌گویند که چیدمان اصلی رابط کاربری بسیار ابتدایی است و نحوهٔ استفاده از منوها و جعبه‌های بازشو گویای این امر است، و عده‌ای دیگر هم عقیده دارند که به همان دلایل رابط کاربری دست و پا گیرتری دارد. خوشبختانه این اظهارنظرها می‌تواند به تصمیم‌گیری شما کمک کند.

پشتیبانی از فرمت‌های: لیستی از فرمت‌های قابل پشتیبانی ارایه نشده است.

پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث: VST، ReWire.

پشتیبانی از سخت‌افزار شخص ثالث: لیستی از سخت‌افزارهای قابل پشتیبانی ارایه نشده است.

ویژگی نُت‌نویسی: خیر.

10. Ardour

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

:: قیمت: رایگان

ویژگی‌ها: نرم‌افزار Ardour یک پروژهٔ منبع باز است که یک DAW کاملاً ویژه را ارایه می‌کند، اجازهٔ ضبط ترک‌های نامحدود، وارد کردن فایل‌ها یا MIDI، امکانات ویرایشی از جمله crossfade، پس و پیش کردن، quantize و تقریباً هر آنچه که برای ایجاد صوتی با صدای دلنشین نیاز دارید.

سهولت در استفاده: اگر قبلاً از نرم‌افزارهای تولید موسیقی استفاده کرده باشید، با Ardour خود را در خانه احساس می‌کنید. برای افراد تازه وارد هم این نرم‌افزار ترسناک‌تر از سیستم‌های توانمند دیگر نیست. بعلاوه اگر با هر مشکلی مواجه شدید، انجمن‌های پر جنب و جوش و مفیدی وجود دارد که می‌توانند به شما در رفع مشکلاتتان کمک کنند.

پشتیبانی از فرمت‌های: WAV، AIFF، CAF، BWF، FLAC.

پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث: AU و LVT.

پشتیبانی از سخت‌افزار شخص ثالث: کنترل کننده‌های Various MIDI.

ویژگی نُت‌نویسی: خیر.

11. Ohm Studio

بهترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی مک

:: قیمت: رایگان، 44 دلار (نسخهٔ Pro)، 112 دلار (نسخهٔ Pro XL)

ویژگی‌ها: ساخت موسیقی می‌تواند یک امر انفرادی باشد. ساعت‌ها تنظیم پارامترها، برنامه‌نویسی درام‌های MIDI، و طراحی اصوات در سینتی‌سایزرها برای ایجاد برخی جذابیت‌ها، که می‌تواند بار سنگینی بر دوش شما تحمیل کند. اگر آرزومند داشتن یک همکار در تولید موسیقی خود هستید، Ohm Studio یک گزینهٔ مناسب و جالب است.

در اصل شما با استفاده از Ohm و تمام آن ابزارهای ضبط کاملاً کاربردی و متنوع آن، پروژه‌هایی را در ابر ایجاد می‌کنید، سپس می‌توانید سایر نوازندگان را برای اجرا و ضبط آهنگ در پروژه، از هر کجا که ممکن باشد دعوت کنید. بنا بر این می‌توانید ساختار یک ترانه را در انگلیس خلق کنید، از یک دوست در آمریکا بخواهید که بخشی از گیتار را اجرا کند، سپس از خواب بیدار شوید و اجرای او را در آنجا و در پروژهٔ خود ببینید. حتی تابعی وجود دارد که می‌توانید همزمان و از راه دور ضبط را انجام دهید، اما ما مطمئن نیستیم که چه مقدار تأخیر ممکن است در حین کار ایجاد شود.

سهولت در استفاده: بیشتر اوقات Ohm Studio مانند DAW معمولی به نظر می‌رسد و مثل آن رفتار می‌کند. ترک‌ها در خط زمانی قرار می‌گیرند، می‌توانید صدا را ویرایش کنید، MIDI را ضبط کنید و جلوه‌هایی را که دوست دارید اعمال کنید. رابط کاربری اشتراکی آن به خوبی طراحی شده است، همراه با قابلیت قرار دادن یادداشت بر روی پروژهٔ خود در مورد درخواست شما از بخش مربوطه، این که می‌خواهید چگونه و برای چه مدتی اجرا شود.

در ابتدا شما اجازهٔ اجرای ده پروژه را به صورت رایگان دریافت می‌کنید، اما اگر نیاز به اجرای پروژه‌های بیشتر، یا برای باز کردن برخی از امکانات پیشرفته‌تر از جمله ارسال کردن (export) صدا به فایل‌های WAVE یا ضبط به صورت 24 بیتی دارید، آن وقت باید برای نسخهٔ Pro (35 پوند / 44 دلار) یا نسخهٔ Pro XL (88 پوند / 112 دلار) هزینه کنید، و یا از اشتراک حدوداً 8 پوند / 10 دلار در ماه استفاده استفاده کنید.

پشتیبانی از فرمت‌های: نسخهٔ رایگان فقط قابلیت ارسال به فرمت MP3 را دارد.

پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث: VST.

پشتیبانی از سخت‌افزار شخص ثالث: کنترل کننده‌های Various MIDI.

ویژگی نُت‌نویسی: خیر.

همچنین بخوانید:

- بهترین مک برای تولید موسیقی

- بهترین برنامه‌های رایگان مک

- بهترین نرم‌افزار ماشین مجازی برای مک

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘