بهترین مک برای توسعه برنامه 2019

27
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 22 دقیقه
0 نظر 3883 بازدید

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

در مورد توسعه برنامه جدی هستید و به دنبال بهترین مک برای کدنویسی هستید؟ دریابید که چرا برای توسعهٔ iOS به «مک» احتیاج دارید و حداقل «مک»ی که برای برنامه‌نویسی برنامهٔ بعدی خود نیاز دارید کدام است. با تعجب از این که «مک‌بوک ایر» 2019 یا «مک مینی» 2018 به اندازهٔ کافی برای توسعه مناسب هستند، در ادامه بخوانید…

—–

سافت‌مک: آیا یک ایدهٔ عالی برای برنامهٔ iOS یا برنامهٔ «مک» دارید؟ آیا به دنبال دستگاه مناسب هستید تا آن را کدنویسی کنید؟ شما جای درستی آمده‌اید! در این مقاله خواهیم دید که چرا «مک» برای توسعهٔ iOS ضروری است و حداقل «مک» موردنیاز شما برای کدنویسی کدام است.

این که آیا شما یک توسعه دهندهٔ فصلی برنامه هستید و به دنبال ارتقاء «مک» خود به چیزی قابل توجه‌تر هستید، یا این که فقط برای اولین بار می‌خواهید مهارت خود در ایجاد یک برنامه را امتحان کنید و به امید پیدا کردن یک «مک» کم‌هزینه که به اندازهٔ کافی برای این هدف مناسب باشد هستید، ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین «مک» برای نیازهای خود را پیدا کنید.

چرا برای توسعهٔ iOS (و MacOS) به «مک» احتیاج دارید

برای توسعهٔ برنامهٔ iOS یا «مک» شما به موارد زیر نیاز دارید:

1. عضویت در برنامهٔ توسعه دهندهٔ اپل. هزینهٔ سالانهٔ آن 99 دلار (حدود 70 پوند) است و به شما امکان دسترسی به نرم‌افزار بتا، قابلیت‌های یک برنامهٔ پیشرفته، ابزارهای گستردهٔ آزمایش بتا، و تجزیه و تحلیل برنامه را می‌دهد. برای گسترش و آزمایش برنامه‌های کاربردی فقط به یک آیدی اپل (Apple ID) احتیاج دارید، اما اگر می‌خواهید برنامه‌های خود را در «فروشگاه برنامه» (App Store) بفروشید، باید عضو «برنامه توسعه دهنده» (Developer Program) شوید.

2. حتی اگر برنامهٔ خود را با استفاده از چیزی غیر از «مک» توسعه داده باشید، برای بارگذاری محصول نهایی تهیه شده در App Store به یک «مک» نیاز دارید.

3. Xcode ابزار اصلی برای توسعهٔ macOS و iOS است و فقط در مک قابل استفاده است. این یک دانلود رایگان از App Store «مک» است و نسخهٔ فعلی آن در زمان نوشتن این مقاله نسخهٔ 11 است. این شامل Swift 5، SwiftUI و SDKs برای آخرین نسخه‌های iOS، watchOS، tvOS و macOS می‌شود - و برای توسعهٔ نسخه‌های آینده، iOS 13، macOS و Catalina. توجه داشته باشید که Xcode برای اجرا به macOS High Sierra 10.13. 6 نیاز دارد، بنا بر این شما نیز نیاز دارید…

4. Xcode 10 به «مک» نیاز دارد تا بتواند macOS Mojave 10.14. 3 یا بالاتر را اجرا کند (به ادامه مطلب مراجعه کنید).

علاوه بر تمام موارد فوق، مزیت‌هایی برای توسعه در «مک» وجود دارد، حتی اگر برای یکی از سیستم عامل‌های اپل ساخته نمی‌شوند، مهم‌ترین آنها: شما می‌توانید تمام سیستم عامل‌های اصلی را روی یک «مک» اجرا کنید - ویندوز، لینوکس، و… - بنا بر این می‌توانید از «مک» خود برای برنامه‌ریزی برای هر سیستم عاملی استفاده کنید. آیا می‌خواهید یک نسخه از برنامهٔ خود را برای اندروید نیز بسازید؟ مشکلی نیست.

همان طور که در ادامه بحث خواهیم کرد، اجرای macOS بر روی هر چیزی غیر از «مک» دشوار است و دلایل زیادی وجود دارد که ما آن را به عنوان راه حل توصیه نمی‌کنیم. شما می‌توانید یک هکینتاش (hackintosch) بسازید، و برخی افراد چنین می‌کنند، اما ما آن را برای مقالهٔ دیگری در نظر گرفته‌ایم.

روش انتخاب بهترین «مک» برای برنامه‌نویسی

قبل از این گفتیم که برای استفاده از جدیدترین نسخهٔ Xcode به «مک» نیاز دارید تا بتواند macOS Mojave 10.14. 3 یا بالاتر را اجرا کند، در اینجا کامپیوترهایی که دارای چنین قابلیتی هستند ذکر شده‌اند:

- مک‌بوک (اوایل 2015 یا جدیدتر)

- مک‌بوک پرو (اواسط 2012 یا جدیدتر)

- مک‌بوک ایر (اواسط 2012 یا جدیدتر)

- مک مینی (اواسط 2012 یا جدیدتر)

- آی‌مک (اواخر 2012 یا جدیدتر)

- مک پرو (اواخر 2013 یا جدیدتر، یا اواسط 2010 و اواسط 2012 و مدل‌های همراه با یک Metal-capable GPU)

- آی‌مک پرو

بنا بر این کدام یک از این مکینتاش‌ها بهترین است؟

اگر می‌خواهید هز یک از «مک»های موجود در لیست بالا را در نظر بگیرید، طیف عظیمی از لپتاپ‌ها و دسکتاپ‌های «مک» را شامل می‌شود. برخی از آنها برای توسعهٔ برنامه از سایرین مناسب‌تر هستند. ممکن است مکینتاشی پیدا کنید که می‌توانید آن را ارزان بخرید، اما فقط با کمی پرداخت هزینهٔ بیشتر، یک «مک» دیگر می‌تواند امکانات بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

برای یافتن بهترین «مک» برای توسعه، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

- آیا این «مک» بهترین محیط برنامه‌نویسی را فراهم می‌کند؟

- آیا این «مک» در آینده هم قابل استفاده است؟

- آیا این مک بیش از آنچه می‌خواهید هزینه کنید، هزینه دارد؟

در ادامه جزئیات مورد نیاز را بررسی خواهیم کرد: صفحه نمایش، قابلیت حمل، رم، CPU، فضای ذخیره‌سازی، عمر باتری، درگاه‌ها و لوازم جانبی.

صفحه نمایش

یکی از موارد مفید برای برنامه‌نویسی، صفحه نمایش بزرگ است. به عنوان یک توسعه دهنده، احتمالاً چندین برنامه و پنجره باز به طور همزمان خواهید داشت: یک مرورگر وب، یک ویرایشگر متن، و Xcode IDE (Integrated Development Environment).

شما یا از یک صفحه نمایش بزرگ استفاده خواهید کرد یا همه چیز ناراحت کننده خواهد بود (اگر به عنوان مثال از Unity3d برای توسعهٔ بازی استفاده می‌کنید، حتی بیشتر ناراحت کننده خواهد بود).

صفحه نمایش 27 اینچی «آی‌مک» دارای بزرگترین صفحه نمایش در هر مکینتاشی است و صفحه نمایش Retina 5K یکی از باکیفیت‌ترین صفحه نمایش‌های 5K است که می‌توانید تهیه کنید. اگر می‌خواهید یک صفحه نمایش 5K داشته باشید، در واقع این دلیل بهتری برای خرید «آی‌مک» 27 اینچی است تا خرید یک صفحه نمایش 5K جداگانه.

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

اما آیا توسعه دهندگان واقعاً به یک «آی‌مک» 27 اینچی نیاز دارند؟ در حقیقت نه. اگر می‌خواهید از یک صفحه نمایش بزرگ استفاده کنید، هیچ دلیلی برای وصل نکردن یک (یا دو) صفحه نمایش خارجی به هر «مک»ی وجود ندارد.

اگر دنبال یک «مک» قابل حمل هستید، یک صفحه نمایش جداگانه گزینهٔ خوبی است. به این ترتیب از این مزیت برخوردار خواهید شد که می‌توانید در هر کجا و هر زمان که الهام گرفتید، کدنویسی کنید، و وقتی پشت میز کار خود هستید، از صفحه نمایش بزرگتری استفاده کنید.

وقتی شما پشت میزتان نیستید چه اتفاقی می‌افتد؟ بر اساس این نظریه که شما به همان مقدار اندازهٔ صفحه نمایش نیاز دارید که بتوانید تهیه کنید، ممکن است بخواهید یک «مک‌بوک پرو»ی 15 اینچی را در نظر داشته باشید. اما آیا یک «مک‌بوک پرو»ی 13 اینچی یا یک «مک‌بوک ایر» حتی ارزانتر نیز کفایت خواهد کرد؟ و آیا یک «مک‌بوک» 12 اینچی از این موضوع خارج است؟

در مورد تفاوت بین یک «مک‌بوک پرو»ی 15 اینچی و یک 13 اینچی، مدل‌های 13 اینچی احتمالاً کفایت خواهند کرد. ما قبلاً توصیه می‌کردیم که از «مک‌بوک ایر» استفاده نکنید، اما پس از آن اپل این سری را در اکتبر 2018 به روز کرد و مدل جدیدتر در گروه دیگری با «مک‌بوک ایر» سبک قدیمی قرار دارد. در ادامه نگاهی به جوانب مثبت و منفی تمامی لپتاپ‌های «مک» خواهیم انداخت.

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

وقتی صحبت اندازهٔ صفحه نمایش در لپتاپ مطرح می‌شود، انتخاب یک لپتاپ «مک» با صفحه نمایش Retina تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد. یک صفحه نمایش Retina فقط ظاهر زیبایی ندارد، بلکه رزولوشن مقیاس‌پذیری هم دارد. بنا بر این با استفاده از مقیاس‌گذاری وضوح را تغییر داده و در Xcode کدهای خیلی بیشتری را مشاهده کنید.

در حال حاضر تمامی لپتاپ‌های «مک»، از جمله «مک‌بوک ایر» 2018، دارای صفحه نمایش Retina هستند. (مدل‌های قدیمی «مک‌بوک ایر» نمایشگر Retina ندارند).

در ژوئیه 2019 اپل True Tone را به صفحه نمایش «مک‌بوک ایر» اضافه کرد، که این ویژگی «مک‌بوک پرو» نیز هست. اگر شما تمایل به برنامه‌نویسی در تاریکی دارید، این می‌تواند یک مزیت باشد، زیرا رنگ‌ها را با وضعیت روشنایی تنظیم می‌کند.

اگر اولویت اصلی شما پیدا کردن چیزی کوچک و سبک باشد، همچنان که یک «مک‌بوک» 12 اینچی - که دیگر توسط اپل تولید نمی‌شود، اما شما هنوز هم می‌توانید یکی از آن را بخرید - یک گزینه است، ولی «مک‌بوک ایر» 13 اینچی و «مک‌بوک پرو»ی 13 اینچی چندان بزرگ‌تر یا سنگین‌تر نیستند. و در مقابل چیزهای خیلی بیشتری دارند. بنا بر این ما می‌چسبیم به «مک‌بوک پرو» یا «مک‌بوک ایر».

در صورتی که انتخاب شما «مک‌بوک» باشد، پیشنهاد می‌کنیم هزینهٔ یک صفحه نمایش برای زمانی که پشت میز کارتان هستید را تقبل کنید، زیرا به عنوان یک برنامه‌نویس می‌توانید از فضای حداکثری صفحه نمایش استفاده ببرید. هر دوی «مک‌بوک ایر» و «مک‌بوک پرو» می‌توانند از دو نمایشگر 4K اضافی یا یک صفحه نمایش 5K پشتیبانی کنند که می‌تواند مفید باشد.

در توضیحی در مورد هزینه کردن برای صفحه نمایش جداگانه، باید بگوییم که در کل «مک‌مینی» 2018 فاقد صفحه نمایش است، اما از یک صفحه نمایش 5K یا دو صفحه نمایش 4K پشتیبانی می‌کند، بنا بر این می‌تواند مورد توجه باشد.

مشخصات

مورد بعدی مشخصات «مک» است. کدنویسی یک برنامه به اندازهٔ بازی کردن یک بازی گرافیکی سنگین نیست که باعث تحلیل رفتن و کم توان شدن «مک» شما شود (مگر این که در حال توسعهٔ یک بازی گرافیکی باشید) اما اگر دستگاهی با مشخصات مناسب دارید، نیازی نیست در حالی که چشم انتظار Xcode برای کامپایل کردن کدهای خود هستید موهای خود را بکنید.

بهترین مشخصات برای «مک» که قرار است برای برنامه‌نویسی استفاده شود چیست؟ در ادامه نگاهی به RAM، CPU و فضای ذخیره‌سازی خواهیم انداخت.

RAM

وقتی صحبت از برنامه‌نویسی می‌شود، حافظه نقش مهمی را ایفا می‌کند. Xcode از حافظهٔ زیادی استفاده می‌کند و اگر از برنامه‌های دیگری مانند فتوشاپ استفاده می‌کنید، در صورت نداشتن رم کافی به زودی دچار مشکل خواهید شد.

شما حداقل به 8 گیگابایت رم نیاز دارید - بنا بر این نسل قدیمی «مک»هایی که دارای رم 4 گیگابایتی هستند مردود هستند - به هر حال بعید است که آنها از جدیدترین نسخهٔ Xcode پشتیبانی کنند. با این حال، اگر قصد خرید یک «مک» جدید را دارید، پس ما توصیه می‌کنیم برای تضمین آینده، در خرید خود رم 16 گیگابایتی را به عنوان گزینهٔ سفارشی‌سازی انتخاب کنید.

اگر سؤال می‌کنید که آیا می‌توانید بعداً رم را ارتقاء دهید - یا ممکن است رم بیشتری به یک «مک» دست دوم اضافه کنید - پاسخ شما احتمالاً منفی است. به استثنای «آی‌مک» 27 اینچی، هیچ «مک» دیگری دارای قابلیت ارتقاء حافظه توسط کاربر نیست. رم موجود در «مک مینی» 2018، «آی‌مک» 21.5 اینچی و «آی‌مک پرو» قابل به روز رسانی و ارتقاء هست، اما فقط توسط یک متخصص رسمی در اپل انجام می‌شود. «مک پرو» هنگام راه‌اندازی دارای رم قابل ارتقاء نیز خواهد بود، اما با قیمتی بیش از 5999 دلار احتمالاً برای اهداف شما بیش از حد هزینه‌بر خواهد بود.

«مک»ها در سخت بودن در به روز رسانی و ارتقاء معروف هستند. در بعضی موارد می‌توان این کار را انجام داد، اما انجام آن تقریباً هیچ وقت آسان نبوده، و معمولاً بسیار پرخطر است، و ضمانت دستگاه شما را باطل می‌کند.

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

CPU

اگر در حال انتخاب بین نسل‌های مختلف «مک» هستید، پردازندهٔ داخلی «مک» عامل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در حالی که شما نیازی به سریعترین پردازندهٔ موجود برای برنامه‌نویسی ندارید، می‌خواهید مطمئن شوید که در مقابل پول خود بهترین پردازنده را دریافت می‌کنید، به خصوص اگر در حال بررسی یک «مک» قدیمی، دست دوم و یا مرمت شده هستد.

تصور نکنید که تمام مکینتاش‌هایی که در حال حاضر توسط اپل به فروش می‌رسد دارای نسل یکسانی از پردازنده در داخل خود هستند. برخی از «مک»ها در سال 2019 به روز رسانی شدند، برخی دیگر در سال 2018، اما تعداد کمی از آنها وجود دارد که از سال 2017 به روز رسانی نشده‌اند. یک پردازنده از یک نسل قدیمی ممکن است یک گیگاهرتزی به نظر برسد، اما یک پردازندهٔ جدیدتر با گیگاهرتز کمتر می‌تواند سریعتر باشد.

نکتهٔ دیگری که باید در نظر داشته باشید نوع پردازنده است. آیا به یک هشت هسته‌ای، شش هسته‌ای، چهار هسته‌ای، Core i7، Core i9 نیاز دارید، یا یک دو هسته‌ای، i5 کافی خواهد بود، یا حتی یک i3 که شما می‌توانید در مدل رقابتی «مک مینی» 2018 پیدا کنید؟ یا باید به دنبال ایستگاه کاری Xeon باشید که توسط «آی‌مک پرو» یا «مک پرو» ارایه می‌شود.

ما بلافاصله می‌توانیم از این قاعده پیروی کنیم - به جرأت می‌توان گفت که شما برای برنامه‌نویسی به چیزی قدرتمندتر از «آی‌مک پرو» یا «مک پرو» احتیاج ندارید (مگر این که در حال برنامه‌نویسی چیزی با گرافیک فوق‌العاده باشد).

انتخاب بین یک دو هسته‌ای، چهار هسته‌ای یا شش هسته‌ای (یا تصمیم‌گیری در بارهٔ ارتقاء به یک تراشهٔ i7 یا حتی یک تراشهٔ i9) کمتر مشهود است. احتمالاً شما با یک پردازندهٔ دو هسته‌ای i5 برای کدنویسی، یا حتی i3 در «مک‌بوک ایر» مدل رقابتی مشکلی نخواهید داشت. اما اگر پولی برای هزینه کردن برای خرید یک «مک» قدرتمندتر دارید، ضرر نخواهید کرد.

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

حافظهٔ ذخیره‌سازی

به این دلیل که کدنویسی شما فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، چون لازم است که فقط کدهای خود را ببینید، نیازی به فضای ذخیره‌سازی زیادی ندارید.

ما مکینتاش‌هایی را توصیه می‌کنیم که هارد دیسک دارند. بنا بر این از «آی‌مک» مدل رقابتی و «مک مینی» و برخی از مدل‌های قدیمی و مدل‌های دست دوم استفاده نکنید. اگر «مک» شما هارد دیسک داشته باشد، متوجه خواهید شد که Xcode به کندی عمل می‌کند. در عوض یک «مک» با یک SSD انخاب کنید - اگر نگران این هستید که فضای کافی در اختیار ندارید، همیشه می‌توانید یک ابزار ذخیره‌سازی خارجی تهیه کنید.

ما توصیه می‌کنیم از مکینتاش‌هایی که SSDهای 128 گیگابایتی دارند چشم‌پوشی کنید و اگر امکان هزینه کردن را دارید، SSDهای 256 گیگابایتی یا 512 گیگاباتی را انتخاب کنید.

هنگامی که اپل «مک مینی» را در سال 2018 به روز رسانی کرد، غافلگیر کننده بود چون برای اولین بار «مک مینی» دستگاه قدرتمندی بود. یکی از مزایای آن از نظر فضای ذخیره‌سازی، امکان سفارشی‌سازی آن با SSD دو ترابایتی است. نه این که فکر کنیم برای توسعهٔ برنامه به آن نیاز دارید.

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

عمر باتری

اگر قصد خرید یک لپتاپ «مک» برای برنامه‌نویسی را دارید، عمر باتری چیزی است که باید در نظر داشته باشید. برنامه‌نویسان شکایت دارند که Xcode باتری زیادی مصرف می‌کند، بنا بر این انتظار داشته باشید که از شارژ زیادی استفاده کنید.

اگر حداکثر عمر باتری برای شما مهم است، «مک‌بوک ایر» 12 ساعت در مقابل 10 ساعت عمر باتری در «مک‌بوک پرو» ارایه می‌دهد. اما اگر یکی از محصولات قدیمی‌تر «مک‌بوک ایر» 2015-2017 بدون صفحه نمایش Retina برای فروش ارایه شده بود، آن را نخرید (تولید اینها توسط اپل قطع شده است) - در این حالت، نمایش بهتر در «مک‌بوک پرو» به ارزش از دست دادن آن دو ساعت عمر باتری است.

درگاه‌ها (پورت‌ها) و لوازم جانبی

نکته قابل توجه دیگری که ممکن است برای شما مهم باشد یا نباشد، درگاه‌های ارایه شده است. لپتاپ‌های «مک» به دلیل کمبود درگاه بدنام هستند. به منظور کوچک‌تر و باریک‌تر نگه داشتن آنها، اپل کمترین توجه را روی درگاه‌ها دارد، آنچنان که «مک‌بوک» که اکنون تولید آن قطع شده است، فقط دارای یک درگاه USB C بود که برای شارژ کردن نیز باید از همان درگاه استفاده می‌شد، شاید این یکی از دلایل مرگ آن باشد.

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

اگر می‌خواهید لپتاپ «مک» خود را به یک صفحه نمایش خارجی و حافظهٔ ذخیره‌سازی خارجی وصل کنید، و اگر ترجیح می‌دهید وقتی پشت میز خود نشسته‌اید، یک ماوس و صفحه کلید جداگانه وصل کنید، پس مطمئن شوید که درگاه‌های کافی در اختیار دارید.

خبر جالب این است که اکثر مکینتاش‌ها Thunderbolt 3 را ارایه می‌کنند - که از آداپتور USB-C برای بهترین‌های هر دو جهان استفاده می‌کند. «مک‌بوک پرو»ی 13 اینچی دو درگاه Thunderbolt 3 ارایه می‌دهد، «مک‌بوک پرو»ی 15 اینچی چهار درگاه Thunderbolt 3 را ارایه می‌دهد، «مک‌بوک ایر» دو درگاه Thunderbolt 3 را ارایه می‌دهد.

در سمت دسکتاپ، «آی‌مک»های 21.5 اینچی و 27 اینچی هر دو 2 درگاه Thunderbolt 3، سه درگاه USB 3 و یک شکاف کارت SDXC را ارایه می‌دهند، در حالی که «مک مینی» 2018 چهار درگاه Thunderbolt 3 همراه با HDMI و USB 3 ارایه می‌دهد.

در صورت نیاز به درگاه سبک قدیمی USB-A، باید به دسکتاپ‌های «مک» نگاهی بیاندازید، زیرا هیچ لپتاپ «مک» فعلی این درگاه را ارایه نمی‌دهد.

 

:: اگر شما در زمینه‌هایی مثل تولید فیلم، تولید موسیقی، طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی و... فعالیت می‌کنید، توصیه می‌کنیم به راهنماهای ما در مورد «بهترین مک برای...» نگاهی بیندازید:

بهترین مک برای طراحان

بهترین مک برای تولید موسیقی

بهترین مک برای ویرایش ویدیو

بهترین مک برای دانشجویان

بهترین مک برای بازی

 

کدام «مک» برای برنامه‌نویسی بهترین است

در این بخش به بررسی هر «مک»ی که در حال حاضر در دسترس است خواهیم پرداخت و در مورد شایستگی‌های آن به عنوان یک دستگاه کدنویسی با دقت بحث خواهیم کرد. اگر در تلاش هستید که بین «مک‌بوک ایر» و «مک‌بوک پرو»، یا یک «آی‌مک» و یک «مک مینی» تصمیم‌گیری کنید، ادامهٔ مطلب را مطالعه کنید.

مک‌بوک پرو

«مک‌بوک پرو» در دو اندازه موجود است - 13 اینچ و 15 اینچ - و هر دو اندازه دارای صفحه نمایش Retina هستند. تا قبل از ژوئیه سال 2019، Touch Bar یک ویژگی فقط در مدل 15 اینچی و دو مدل 13 اینچی، با یک non-Touch Bar قدیمی «مک‌بوک پرو» در دسترس بود. آن «مک‌بوک پرو»ی مدل رقابتی هم‌اکنون به روز رسانی شده است و به Touch Barی همراه با مشخصات بهتری نایل شده است.

این احتمال وجود دارد که برنامه‌هایی که توسعه داده‌اید از این روش مفید دستیابی به کنترل‌ها (Touch Bar) استفاده کنند و امیدواریم که این یک مزیت برای شما باشد.

مدل 15 اینچی فضای صفحه نمایش بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد که در صورت نیاز به باز کردن بیش از یک پنجره به طور هم‌زمان، سودمند خواهد بود. همچنین با رم 16 گیگاباتی به صورت استاندارد همراه است.

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

با این حال «مک‌بوک پرو»ی 13 اینچی هنوز هم گزینهٔ خوبی است، می‌توانید رم 16 گیگابایتی را به عنوان یکی از گزینه‌های سفارشی‌سازی دریافت کنید، و این از بابت هزینه‌کرد نسبت به کمی ارزانتر بودن «مک‌بوک ایر» قدرت بسیار بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

مک‌بوک ایر

اپل در اکتبر 2018 «مک‌بوک ایر» را به روز رسانی کرد و طرح آن را کمی تغییر داد. بنا بر این اکنون حتی باریک‌تر و سبک‌تر از گذشته است، که در صورت نیاز به حمل آن می‌تواند جذاب باشد. اپل سپس «مک‌بوک ایر» را در ژوئیه 2019 به روز رسانی کرد، اگر چه این به روز رسانی فقط شامل اضافه کردن True Tone به صفحه نمایش بود نه بهبود مشخصات.

تغییر دیگر در ژوئیه 2019 و در قیمت بود که 100 پوند / 100 دلار کاهش یافت. با شروع از قیمت 1099 پوند / 1099 دلار، این ارزانترین لپتاپ «مک» است که می‌توانید بخرید - اگر چه آنچنان ارزانتر از قبل نیست. بهترین چیز در مورد ویژگی جدید «مک‌بوک ایر» این است که دیگر توسط پردازندهٔ قدیمی خود و نبود صفحه نمایش Retina زمینگیر نشده است. و در حال حاضر از رم 16 گیگابایتی (به جای حداکثر 8 گیگابایت در گذشته) استفاده می‌کند.

«مک‌بوک ایر» 2018/2019 در حقیقت دارای مشخصات بسیار چشمگیری است که آن را به یک دستگاه جذاب برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان تبدیل می‌کند. ممکن است کارت گرافیک باعث شود کمی جایگاه آن پایین بیاید - اما اگر اکنون یا در آینده یک GPUی سریعتر مورد نیاز باشد، همیشه می‌توانید یک eGPU را به آن وصل کنید.

اگر به فکر تهیهٔ «مک‌بوک ایر» برای توسعهٔ گاه‌به‌گاه برنامه‌ها هستید، آن را به عنوان یک گزینه پیشنهاد می‌کنیم. «مک» از رم 16 گیگابایتی استفاده کرده و حداقل نسخهٔ SSD با ظرفیت 256 گیگابایت را تهیه کنید.

اگر به چیزی برای کدنویسی گسترده‌تری نیاز دارید، آن وقت ممکن است که این جوابگو نباشد. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که سریعتر از «مک‌بوک پرو» که در بالا ذکر شد، کامپایل کند.

یکی از مزایای خاص «مک‌بوک ایر» عمر باتری آن است - 12 ساعت، که بیشتر از «مک» دیگری است.

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

مک‌بوک

تولید «مک‌بوک» توسط اپل متوقف شده است، اما چون ممکن است یک دست دوم آن را پیدا کنید، خیلی کوتاه به آن اشاره خواهیم کرد.

کدنویسی مخصوصاً کار پرتوقعی نیست که سیستم را تحت فشار قرار دهد، اما احتمالاً هنوز هم «مک‌بوک»ی را پیدا خواهید کرد که با کدنویسی کمی تحت فشار قرار گیرد، اگر چه مدل‌های جدیدتر نسبت به مدل‌های قبلی «مک‌بوک» Retina بسیار قدرتمندتر هستند.

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

ممکن است متوجه شوید که «مک‌بوک» تحت فشار قرار می‌گیرد. آنجا که «مک‌بوک پرو» برای انجام کارهای سنگین طرفدارانی دارد، «مک‌بوک» ندارد، بنا بر این در صورت گرم شدن بیش از حد، سرعت آن کاهش پیدا می‌کند.

آی‌مک

مانند «مک‌بوک پرو»، «آی‌مک» هم در دو اندازه موجود است. مدل‌های 21.5 اینچی و 27 اینچی. هر دو دارای صفحه نمایش رزولوشن بالای Retina هستند. در مارس 2019 بیتشر «آی‌مک»های اپل با پردازنده‌های جدیدتر به روز رسانی شدند، اکنون گزینه‌هایی مثل پردازندهٔ چهار، شش و هشت هسته‌ای وجود دارد. (به استثنای مدل رقابتی، که فقط دارای دو هسته‌ای است و از سال 2017 به روز رسانی نشده است - و ما توصیه می‌کنیم که نخرید زیرا دارای یک هارد دیسک مکانیکی است). در واقع بزرگترین تفاوت در قیمت است.

خرید «آی‌مک» 21.5 اینچی شش هسته‌ای 3.0 گیگاهرتزی در مقایسه با «آی‌مک» 27 اینچی 6 هسته‌ای 3.0 گیگاهرتزی - آیا برای شما یک صفحه نمایش 27 اینچی ارزش 300 پوند / 300 دلار اضافی را دارد؟

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

اگر فکر می‌کنید که 21.5 اینچ کافی خواهد بود (و در صورت نیاز همیشه می‌توانید یک صفحه نمایش اضافی را وصل کنید) احتمالاً مدل 1249 پوند / 1299 دلار مناسب خواهد بود، اما به شما توصیه می‌شود که رم را به 16 گیگابایت ارتقاء دهید و هارد دیسک را با یک SSD تعویض کنید. با این به روز رسانی‌ها شما باید 1519 پوند / 1599 دلار هزینه کنید.

مک مینی

«مک مینی» نیز مانند «مک‌بوک ایر» چندین سال به روز رسانی نشده بود - تا اکتبر 2018 که هر دو دستگاه مورد توجه زیادی قرار گرفتند.

در حال حاضر «مک مینی» وسیله‌ای مورد توجه است و ما انتظار داریم که بسیاری از توسعه دهندگان با کنجکاوی خواهان یکی از آنها باشند. هر چند به اندازهٔ گذشته ارزان نیست، اما این هنوز ارزانترین «مک» است (اگر چه شما باید هزینهٔ مانیتور و صفحه کلید و ماوس را هم بپردازید - اما به هر حال ممکن است آنها را داشته باشید).

در واقع به لطف به روز رسانی 2018 برای «مک مینی» اکنون شما می‌توانید با کسری از قیمت «آی‌مک» یک دستگاه شگفت‌انگیز و قدرتمند به دست آورید.

به عنوان مثال، شما با 1099 پوند می‌توانید یک «مک مینی» با پردازندهٔ i5 شش هسته‌ای 3 گیگاهرتزی، SSD 256 گیگابایتی، و 8 گیگابایت رم بخرید (می‌توانید با 180 پوند دیگر آن را 16 گیگابایت کنید). همان طور که قبلاً هم گفتیم، گرافیک آن به اندازهٔ تصاویر موجود در «آی‌مک» که دارای کارت گرافیک مجزا است خوب نیست، اما بعداً همیشه می‌توانید یک eGPU را به آن وصل کنید.

بهترین مک برای توسعه‌دهندگان

مک پرو و آی‌مک پرو

صادقانه بگوییم، «آی‌مک پرو» و «مک پرو» برای اکثر کدنویس‌ها بیش از حد مجاز هستند، بنا بر این ما در اینجا در مورد آنها بحث نمی‌کنیم.

شما احتمالاً فقط در یک مورد به آن نیاز دارید، آن هم زمانی است که در حال توسعهٔ نرم‌افزاری هستید که باید روی «آی‌مک پرو» اجرا شود.

هکینتاش

شاید امیدوار بوده‌اید با پیدا کردن یک PC ارزان که بتوانید بر روی آن برنامهٔ (app) خود را برنامه‌نویسی کنید، بتوانید هزینه‌های خود را کاهش دهید. این در حالی است که برخی از توسعه‌دهندگان روش‌های اجرای macOS روی یک PC را پیدا کرده‌اند، از طریق یک VM، یا به این دلیل که آنها یک هکینتاش (Hackintosh) ساخته‌اند، ما توصیه نمی‌کنیم که وارد این حیطه شوید.

دو دلیل اصلی: اول این که، اپل اجازه نمی‌دهد که macOS هیچ چیزی غیر از «مک» را اجرا کند، بنا بر این اگر macOS را بر روی چیز دیگری اجرا کنید، در اصل در حال نقض یک توافقنامهٔ حقوقی با اپل هستید. ممکن است فکر کنید که می‌توانید با این مسئله کنار بیایید، اما به یاد داشته باشید که باید از آنها بخواهید که برنامهٔ شما را تأیید کنند، این به آنها دلیل کافی برای پاسخ منفی را می‌دهد.

دلیل دوم ما برای تلاش نکردن در جهت اجرای Xcode بر روی چیزی غیر از «مک»، مسائلی هست که احتمالاً تجربه خواهید کرد و شما هرگز متوجه نمی‌شوید که آیا این کد شما است یا نصب حقه‌بازانه‌ای که در حال استفاده از آن هستید. اگر برنامهٔ شما برایتان بسیار مهم است، از تجهیزات مناسب استفاده کنید.

آیپد

یک گزینهٔ دیگر هم وجود دارد، شما می‌توانید بر روی «آیپد» کدنویسی کنید، اما ما فکر می‌کنیم که احتمالاً در انتها پشیمان خواهید شد.

آنچه باعث می‌شود «مک» برای کدنویسی بهترین گزینه باشد

ما قبلاً فکر می‌کردیم بهترین گزینهٔ «مک» برای توسعه‌دهندگان، «مک‌بوک پرو»ی 13 اینچی باشد که 1249 پوند / 1299 دلار هزینه دارد، هر چند توصیه می‌کنیم اگر توانایی آن را دارید، رم 16 گیگابایتی را به آن اضافه کنید: 1429 پوند / 1499 دلار.

با این حال، از زمان عرضهٔ «مک مینی» و «مک‌بوک ایر» در سال 2018، این دستگاه‌ها مطمئناً مدعیان ارزشمندی هستند، و از آنجایی که هر دو گزینه ارزان‌تر از «مک‌بوک پرو» هستند، بنا بر این اگر به دلیل ملاحظهٔ هزینه‌های زیاد از عزم شما برای خرید کم نمی‌شود، باید بر توصیهٔ آنها تأکید کنیم.

و با توجه به انتخاب بین این دو، احتمالاً به خاطر قابل حمل بودن با «مک‌بوک ایر» همراه شویم.

زمانی که می‌خواهید بهترین و قدرتمندترین «مک» را داشته باشید، هزینه بالاتر از 1000 پوند / 1000 دلار نخواهد بود. ممکن است این چیزی بیش از آنچه شما می‌خواهید (یا قادر به پرداخت آن هستید) باشد.

خوشبختانه چند گزینهٔ دیگر نیز وجود دارد:

تخفیف دانشجویی

اگر دانشجو هستید، برای دریافت تخفیف در خرید «مک» جدید خود، به سایت «فروشگاه آموزشی اپل» مراجعه کنید.

فروشگاه مرمت شده‌ها

اپل «مک»هایی که پس فرستاده شده‌اند را می‌فروشد. اینها می‌توانند شامل نمایشگرهای «مک» مرجوعی به «فروشگاه اپل» (Apple Stores) باشند، یا ممکن است «مک»هایی باشند که به دلیل نقصی که داشته‌اند پس فرستاده شده و سپس تعمیر شده‌اند، یا ممکن است موجودی قدیمی انبار بوده باشد که شرکت پس از ارایهٔ مدل جدید آنها را به فروش می‌رساند.

اجاره

اگر واقعاً نمی‌توانید یک «مک» مناسب برای برنامه‌نویسی برنامهٔ خود خریداری کنید، می‌توانید یکی از آنها را اجاره کنید. برای دیدن موارد پیشنهادی می‌توانید به کامپیوترهای سایت Hardsoft یا به اجارهٔ آنها نگاهی بیندازید، یا نگاهی به سایت macincloud بیندازید و با پرداخت 20 دلار در ماه به سرورهای «مک» دسترسی پیدا کنید.

بهترین «مک» برای توسعه‌دهندگان

در پایان، «مک‌بوک ایر» 13 اینچی گزینهٔ خوبی برای هر کسی که به دنبال یک «مک» برای ساخت iOS یا برنامه برای «مک» است، می‌باشد. ما نسخهٔ 256 گیگابایتی را توصیه می‌کنیم، رم 16 گیگابایتی را در محل فروش اضافه کنید که قیمت آن به 1579 پوند می‌رسد.

از طرف دیگر، «مک‌بوک پرو» یک گزینهٔ عالی برای کدنویسی است - به خصوص اگر به دنبال چیزی کمی قدرتمندتر هستید. «مک‌بوک پرو»ی 13 اینچی با Touch Bar و SSDی 256 گیگابایتی ارایه می‌شود، رم 16 گیگابایتی را در محل فروش اضافه کنید تا قیمت آن به 1929 پوند برسد. (مطمئناً می‌توانید «مک‌بوک پرو»ی قدیمی‌تر بدون Touch Bar را انتخاب کنید، اما فقط توجه داشته باشید که این مدل‌ها قدیمی‌تر هستند).

با این حال، از آنجا که کدنویس‌ها از یک صفحه نمایش بزرگ بهره‌مند می‌شوند، توصیه می‌کنیم برای هنگامی که پشت یک میز هستید، صفحه نمایشی را خریداری کنید تا به «مک‌بوک پرو»ی خود وصل کنید. این باعث افزایش چند صد دلاری در هزینه می‌شود، بنا بر این باید انتظار بیش از 2000 پوند / 2000 دلار را داشته باشید، در این مورد ممکن است یک «آی‌مک» 27 اینچی با پردازندهٔ 6 هسته‌ای 3.0 گیگاهرتزی خریداری کنید: با اضافه کردن رم 16 گیگابایتی، قیمت آن به 1929 پوند / 1999 دلار خواهد رسید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
در ذات اپل این باور وجود دارد که فناوری به تنهایی، کافی نیست،‌ بلکه فناوری در پیوند با هنر آزاد و‌ انسانیت است که ما را به نتیجه‌‌ای می‌رساند که باعث شادی قلب‌هایمان می‌شود

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘