بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک

8
مرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 1346 بازدید

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک 

آی‌کلود درایو در سال‌های اخیر بسیار بهبود یافته است، ولی به غیر از آن گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. اما کدام گزینه بهترین است؟ ما بهترین گزینه‌های ذخیره‌سازی ابری برای کاربران مک و سایر دستگاه‌های اپل را گردآوری کرده‌ایم.

-----

سافت‌مک: این روزها همه تمایل زیادی به فضای ذخیره‌سازی ابری دارند، زیرا دسترسی به فایل‌های دیجیتالی خودتان، بدون نیاز به مصرف حافظهٔ دستگاه‌های تلفن همراه شما را فراهم می‌کند. به شرط دسترسی به اینترنت، همه چیز رضایتبخش خواهد بود.

دارندگان مک، آیپد و آیفون طبیعتاً تمایل به آی‌کلود، سرویس ابری خود اپل را دارند، زیرا به خوبی با سیستم عامل‌های این دستگاه‌ها یکپارچه شده است. و آی‌کلود یک سرویس کاربرپسند و در مجموع قابل اعتماد است. اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند.

در این مقاله ما بهترین جایگزین‌های آی‌کلود را گردآوری کرده‌ایم: سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک، آیفون و آیپد که جذاب‌ترین ترکیب قیمت، ویژگی‌ها، امنیت و قابلیت اطمینان را دارا می‌باشند.


سرویس ذخیره‌سازی ابری آی‌کلود درایو اپل / Apple iCloud Drive

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک

:: رایگان

شما به عنوان یک کاربر اپل، حتماً با آی‌کلود آشنا هستید، اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که گیج کننده است، شما را سرزنش نمی‌کنیم. آی‌کلود سیستم ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر خود اپل است و اگر صاحب آیفون یا آیپد هستید و یک اپل آیدی هم دارید، 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

برای کاربران اکوسیستم اپل (آیفون، آیپد و مک) این ساده‌ترین راه برای همگام‌سازی مخاطبین، یادداشت‌ها، فایل‌ها، عکس‌ها و موارد دیگر در دستگاه‌های خودشان است.

در اینجا راهنمای کامل ما در مورد «روش استفاده از آی‌کلود» و همچنین «روش استفاده از آی‌کلود درایو برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد» وجود دارد که می‌توانید مطالعه کنید.

همچنین آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برنامه‌ای است که به کاربران امکان مشاهدهٔ سیستم فایل در آی. او. اس را می‌دهد، کاری که اپل همیشه از انجام آن در دستگاه‌های تلفن همراه اجتناب ورزیده است، اما مطمئناً برای چنین سرویس‌هایی ضروری است.

ما دوست داریم از آی‌کلود استفاده کنیم، اما باید هزینهٔ آن را نیز پرداخت کنیم. بسیاری از سرویس‌های ابری مناسب و معقول، شما را ملزم به پرداخت هزینهٔ ناچیزی می‌کنند.


سرویس ذخیره‌سازی ابری آمازون درایو / Amazon Drive

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک

:: ماهانه 12.99 دلار (شامل Amazon Prime Membership)

:: ورود به Amazon Cloud Drive

آمازون درایو در درجهٔ اول بخشی از بسته‌هایی است که با عضویت Amazon Prime همراه است. در کنار تحویل رایگان روز بعد در بسیاری از موارد، سرویس پخش آنلاین TV & Movie (تلویزیون و فیلم)، دسترسی به Amazon Music (موسیقی آمازون)، و همچنین Drive نیز وجود دارد، که در سال‌های اخیر شاهد بازنگری‌های قابل توجهی بوده و به یک سرویس ذخیره‌سازی استاندارد برای فایل‌ها تبدیل شده است.

آمازون درایو در مک و آیفون کار می‌کند، برنامه‌های اختصاصی خودش را دارد و دارای 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. در عین حالی که شبیه همان آی‌کلود است، اما آمازون شامل یک لایهٔ اضافی هم هست که فضای ذخیره‌سازی نامحدودی را برای عکس‌های شما فراهم می‌کند.

ظرفیت فضای ذخیره‌سازی را می‌توان به 100 گیگابایت به ازای پرداخت سالیانه 16.99 پوند / 11.99 دلار یا 1 ترابایت به ازای پرداخت سالیانه 79.99 پوند / 59.99 دلار ارتقاء داد.


سرویس ذخیره‌سازی ابری باکس / Box

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک

:: رایگان (شروع قیمت برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر، ماهیانه 10 دلار)

:: ورود به Box

باکس در درجهٔ اول بر روی حساب‌های تجاری خریداری شدهٔ خود تمرکز دارد، که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های اضافی را برای سازمان‌های بزرگ‌تر ارایه می‌دهد. گزینه‌های مختلفی از جمله کنترل‌های ردیابی نسخه و ابزارهایی برای همکاری آنلاین و مدیریت پروژه وجود دارد.

اشتراک‌گذاری برای کاربران تجاری بسیار حائز اهمیت است، و باکس به شما این امکان را می‌دهد تا مجوزهای پیش‌نمایش، ویرایش و دانلود برای تمام فایل‌های خود را مشخص کنید.

اگر بخواهید بین یک تیم کوچک اشتراک‌گذاری کنید، ماهیانه فقط 4 پوند / 5 دلار برای هر کاربر هزینه دارد، اما از آنجایی که باکس بر روی همکاری متمرکز است، بنا بر این برای ذخیره‌سازی انفرادی بهترین گزینه نیست. از طرف دیگر، بخش تجاری قدردان تمرکز آن بر روی امنیت هستند.

شما با حساب کاربری اولیهٔ خود 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان دریافت خواهید کرد، اما این مقدار محدود به 250 مگابایت برای هر فایل است. گفته می‌شود که اگر بخواهید گزینهٔ دیگری برای ذخیرهٔ اسناد، عکس‌ها و چند فایل موسیقی داشته باشید، می‌تواند سودمند باشد.


سرویس ذخیره‌سازی ابری دراپ‌باکس / Dropbox

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک

:: رایگان (شروع قیمت برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر، ماهیانه 9.99 دلار)

:: ورود به Dropbox

همانند باکس، سرویس ذخیره‌سازی ابری دراپ‌باکس نیز در سال‌های اخیر توجه خود را به سمت بخش تجاری متمایل کرده است. کاربران باید یک حداقل ماهیانهٔ 10 پوند / 12 دلار برای هر کاربر را بپردازند، اما این شامل یک فضای ذخیره‌سازی بسیار مناسب 3 ترابایتی، بازیابی گستردهٔ فایل، گزینه‌های کاربری با ریز جزئیات و امنیت مناسب می‌باشد.

نسخهٔ رایگان آن برای مصرف کننده بسیار عالی است، اما در مقایسه با 5 گیگابایت آی‌کلود، دراپ‌باکس فقط 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارایه می‌دهد. بنا بر این اگر واقعاً به فضای ذخیره‌سازی بیشتری احتیاج داشته باشید، آن وقت ممکن است که ارزش توجه را داشته باشد. شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایت را با پرداخت 7.99 پوند / 9.99 دلار در ماه به دست بیاورید. اما این امر آن را به یکی از گران‌ترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند، به ویژه با در نظر گرفتن این که امکانات نسخهٔ گسترده یا مجوزهای اشتراک‌گذاری را ارایه نمی‌دهد.

یکی از ویژگی‌های سودمند آن، یک منوی کشویی کوچک در ابزار اصلی مک است که به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان که فایل‌های شما آپلود می‌شوند، بر آنها نظارت داشته باشید. همچنین می‌توانید دراپ‌باکس را به گونه‌ای تنظیم کنید تا به صورت خودکار عکس‌ها را از آیفون یا آیپد شما آپلود کند، یا برای حفظ امنیت حتی کل کتابخانهٔ iPhotoی شما را آپلود کند.


سرویس ذخیره‌سازی ابری گوگل درایو / Google Drive

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک

:: رایگان (شروع قیمت برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر، ماهیانه 1.99 دلار)

:: ورود به Google Drive

گوگل درایو به یک بستر ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری فایل بسیار کامل تبدیل شده است، و اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از آی‌کلود استفاده کنید، گوگل درایو را توصیه می‌کنیم. دانلودهای رایگان برنامه برای مک، ویندوز، آی. او. اس و اندروید به شما این امکان را می‌دهد که وارد (Log In) شوید و در تمام دستگاه‌های خود وارد شده باقی بمانید.

گوگل درایو بر روی مک بسیار عالی کار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به جای استفاده از یک برنامهٔ جداگانه، مستقیماً و از طریق سیستم فایل بر روی آن ذخیره کنید. زمان آپلود کردن مناسب است و فضای ذخیره‌سازی اولیه از 15 گیگابایت شروع می‌شود، یعنی سه برابر بیشتر از فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود.

اشتراک‌گذاری لینک فایل‌ها، آلبوم‌ها و موارد دیگر بسیار آسان است و رابط کاربری ساده اما بصری آن نسبت به بسیاری از رقبای خود دوست داشتنی‌تر است.

همچنین با انواع فایل‌های مایکروسافت، اپل و گوگل خوب کنار می‌آید. این بهترین فضای ذخیره‌سازی ابری برای مصرف کنندگان است، هر چند بخش تجاری برای داشتن امنیت بیشتر بایستی Box یا Dropbox را در نظر داشته باشند.

اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید به Google One بپیوندید (که همان است) و برای فضای ذخیره‌سازی 100 گیگابایتی باید ماهیانه 1.59 پوند / 1.99 دلار پرداخت کنید و در صورت نیاز به فضای بیشتر می‌توانید تا 10 ترابایت هم در اختیار داشته باشید.


سرویس ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت وان‌درایو / Microsoft OneDrive

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک

:: رایگان (شروع قیمت برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر، ماهیانه 1.99 دلار)

:: ورود به Microsoft OneDrive

وان‌درایو مایکروسافت به عنوان بخشی از یک برنامهٔ مایکروسافت آفیس ارایه می‌شود، خواه یک نصب جداگانه یا یک اشتراک Office 365 باشد. قیمت پایهٔ سالیانه آفیس 365 شامل یک فضای ذخیره‌سازی بزرگ 1 ترابایتی وان‌درایو است که در صورت خرید کامل مایکروسافت ورد، اکسل، پاورپوینت و آوتلوک، بسیار عالی خواهد بود.

شما می‌توانید وان‌درایو را بدون آفیس هم خریداری کنید، اما اگر شما آی‌کلود داشته باشید فقط 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار دارید، که باز هم می‌گوییم که توصیه نمی‌کنیم. با پرداخت ماهیانه 1.99 پوند / 1.99 دلار، سخاوتمندانه 50 گیگابایت در اختیار شما قرار می‌دهد، اما مجموعه کامل ویژگی‌های این سرویس را ندارد. طراحی دایرکتوری فایل آن نسبت به آی‌کلود کاربر پسندتر است.

این باید انتخاب اول کاربران آفیس، به ویژه کاربران Mobile Office باشد. اما برای آنهایی که از آفیس استفاده نمی‌کنند، چون ممکن است ویژگی‌های کافی برای جذاب بودن نداشته باشد، گوگل درایو عملکرد بسیار بهتری در کار با انواع فایل‌ها را دارد.


سرویس ذخیره‌سازی ابری پی‌کلود / pCloud

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک

:: رایگان (شروع قیمت برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر، ماهیانه 4.99 دلار)

:: ورد به pCloud

هر چند که ممکن است نام پی‌کلود به اندازهٔ سایر سرویس‌های این لیست برایتان آشنا نباشد، اما مطمئن باشید که این سرویسی است که قطعاً باید در نظر داشته باشید.

این سرویس انواع فایل‌ها را به سهولت اداره می‌کند و از رمزگذاری 256 بیتی AES برای اطمینان از ایمن ماندن آنها در هنگام آنلاین بودن استفاده می‌کند. ردیف پایه 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارایه می‌کند، با امکان افزودن 3 گیگابایت از طریق انجام چند وظیفه، مانند دعوت از یک دوست برای پیوستن به پی‌کلود. راستش را بخواهید، این خیلی هم جالب نیست، زیرا احتمالاً مدتی زمانی طول خواهد کشید تا دوستانتان از شما تشکر کنند.

هیچ مزاحمتی در مورد محدودیت برای اندازهٔ فایل وجود ندارد، و نسخهٔ 30 روزهٔ آن نیز استاندارد است. بنا بر این اگر به طور تصادفی یک فایل را حذف کنید، حتی پس از گذشت چند هفته می‌توانید آن را بازیابی کنید.

اگر فضای ذخیره‌سازی 10 گیگابایتی برای شما کافی نباشد، می‌توانید با مبلغ ماهیانه 4.49 پوند / 4.99 دلار به 500 گیگابایت ارتقاء دهید، یا با مبلغ 8.99 پوند / 9.99 دلار به 2 ترابایت دسترسی داشته باشید.

مانند تمام سرویس‌های موجود در این لیست، یک نسخهٔ آزمایشی رایگان نیز در دسترس است که به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید که آیا سرویس متناسب با نیازهای شما هست یا خیر. ما توصیه می‌کنیم که در همهٔ آنها عضو شوید، چون ممکن است به این نتیجه برسید که استفادهٔ ترکیبی از فضای رایگان تمام آنها بتواند همهٔ نیازهای ذخیره‌سازی شما را مرتفع سازد.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. یک موفقیت بسیار بزرگ بهتر از موفقیت های مقطعی و کوتاه است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘