آموزش لغو ارسال یا ویرایش پیام‌های ارسال شده در آیفون

16
تیر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 497 بازدید

آموزش لغو ارسال یا ویرایش پیام‌های ارسال شده در آیفون

آی او اس 16 برخی از ویژگی‌های مهم و جدید را به Messages اضافه کرده است. برای آشنایی با یکی از جذاب‌ترین آنها، با سافت مک همراه باشید.

-----

در رویداد اخیر WWDC 2022 (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل)، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که برای آی او اس 16 اعلام شد، امکان ویرایش یا فراخوانی پیام‌هایی بود که قبلاً ارسال شده‌اند. این امر نه تنها می‌تواند شما را از شرمساری ارسال یک پیام نامناسب به یک همکار نجات دهد، بلکه می‌تواند در صورت ارسال یک پیام اشتباه به یک شخص اشتباه، راه نجاتی نیز در اختیار شما قرار دهد. در این مقاله، راهنمای سریعی در مورد روش ویرایش یا فراخوانی پیام‌های ارسال شده در آیفون آورده شده است.

 

به آی او اس 16 بروزرسانی کنید

از آنجایی که این ویژگی‌ها مختص آی او اس 16 هستند، قبل از اینکه بتوانید پیام‌های اشتباه را بازیابی کنید، باید آن را بر روی آیفون خود داشته باشید. با توجه به اینکه آی او اس 16 در پاییز (احتمالاً سپتامبر) منتشر می‌شود، ممکن است لازم باشد که مدتی منتظر بمانید.

با فرض اینکه مشکلی با نرم‌افزاری که هنوز کامل نشده است ندارید، همیشه گزینه ثبت‌نام در برنامه نرم‌افزار بتای اپل وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا نسخه بتای آی او اس 16 را مدتی قبل از اینکه در دسترس عموم قرار گیرد اجرا کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می‌توانید مقاله «روش پیوستن به برنامه بتا اپل و مشارکت در آزمایش کردن نرم‌افزار جدید» را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: آی او اس 16: هرآنچه باید در مورد آخرین سیستم عامل آیفون بدانید

 

آیا این ویژگی روی آیفون‌های قدیمی نیز کار می‌کند؟

در حالت ایده‌آل، گیرنده پیام نیز باید از یک آیفون دارای آی او اس 16 استفاده کند.

در این صورت، ویرایش پیام‌های ارسال شده همان طور که توضیح داده شده عمل خواهد کرد. اما اگر بخواهید پیامی را که برای شخصی در یک نسخه‌ی قدیمی‌تر آی او اس (یا حتی یک کاربر اندرویدی که در یک چت گروهی iMessage شرکت می‌کند) ارسال شده است را ویرایش کنید، به یکی از این دو دلیل انجام نخواهد شد.

اگر شما (فرستنده پیام) اولین نسخه بتای توسعه دهنده آی او اس 16 را اجرا می‌کنید، ویرایش پیام‌های ارسال شده به دستگاه‌هایی که آی او اس 16 ندارند، به سادگی انجام نخواهد شد. اگر از نسخه بتای دوم استفاده می‌کنید، همان طور که توسط 9to5Mac مشخص شده است، یک راه‌حل جدید ناشیانه وجود دارد، بدین معنی که آی او اس نسخه‌ی ویرایش شده را به عنوان یک پیام کاملاً جدید با پیشوند کلمات Edited to (ویرایش شده به) ارسال می‌کند. در حالی که هنوز پیام اصلی که باعث شرمساری شما است در صندوق ورودی گیرنده وجود دارد.

از آنجایی که این ویژگی هنوز در مرحله‌ی بتا است، امیدواریم که نسخه‌های بعدی راه‌حل‌هایی بهتر از این را ارائه دهند.

 

روش لغو ارسال پیام در آیفون

برای لغو ارسال یک پیام، بر روی حباب متن ضربه بزنید و نگه دارید تا زمانی که منوی گزینه‌ها ظاهر شود. گزینه Undo Send (لغو ارسال) را انتخاب کنید تا پیام از فید گیرنده و همچنین شما حذف شود.

آموزش لغو ارسال یا ویرایش پیام‌های ارسال شده در آیفون

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فقط تا 15 دقیقه پس از ارسال پیام می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. اپل می‌گوید که اگر بخواهید پیامی را که به این روش حذف شده است بازیابی کنید، تا 30 پس از زمانی که پیام را لغو ارسال کرده‌اید فرصت دارید که این کار انجام دهید.

 

روش ویرایش پیام ارسال شده در آیفون

اگر متوجه شدید پیامی که ارسال کرده‌اید دارای یک کلمه غلط املایی شرم‌آور است یا تصحیح خودکار آن را به کلمه‌ای نامناسب تغییر داده است، همه چیز از دست نرفته است. ویژگی جدید Edit (ویرایش) در آی او اس 16 می‌تواند نجات دهنده باشد.

آموزش لغو ارسال یا ویرایش پیام‌های ارسال شده در آیفون

به سادگی بر روی پیام ارسال شده ضربه بزنید و منتظر بمانید تا منوی گزینه‌ها ظاهر شود، درست مانند قابلیت Undo Send (لغو ارسال) در بالا. مرحله بعدی انتخاب گزینه Edit (ویرایش) است. بر روی آن ضربه بزنید تا بتوانید به متن پیام دسترسی داشته باشید.

آموزش لغو ارسال یا ویرایش پیام‌های ارسال شده در آیفون

کلمه یا کلمات ناخواسته را انتخاب کرده، املای صحیح آنها را تایپ کنید و متن تصحیح خواهد شد. به منظور شفاف‌سازی، یک اعلان در زیر حباب پیام وجود دارد که می‌گوید Delivered – Edited (تحویل داده شد - ویرایش شده)، اما به گیرنده نمی‌گوید که در متن اولیه چه بوده است.

آموزش لغو ارسال یا ویرایش پیام‌های ارسال شده در آیفون

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مانند پیام‌های لغو ارسال شده، شما فقط تا 15 دقیقه پس از ارسال یک پیام فرصت دارید که آن را ویرایش کنید. بعد از گذشت 15 دقیقه شما فقط باید به فکر عذرخواهی یا بهانه‌ای برای پیامی که ارسال کرده‌اید باشید.

همچنین بخوانید: آی او اس 16 در مقایسه با آی او اس 15

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘