آموزش رفع مشکل وقفه در تماس‌های فیس‌تایم

19
خرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 9 دقیقه
0 نظر 573 بازدید

آموزش رفع مشکل وقفه در تماس‌های فیس‌تایم

اگر فیس‌تایم دچار وقفه می‌شود، یا مکث می‌کند و یا ارتباط آن قطع می‌شود، شما با خطای اتصال ضعیف مواجه هستید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که در چنین مواقعی چه باید بکنید. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

با بروز همه‌گیری کرونا، همه‌ی ما بیش از هر زمان دیگری از فیس‌تایم و سایر برنامه‌های تماس ویدیویی استفاده می‌کنیم. در چنین مواقع سختی که از ملاقات خانواده و دوستانمان منع شده‌ایم، وقتی تصمیم می‌گیریم که با تماس ویدیویی خطرات ملاقات حضوری با آنها را کاهش دهیم، بروز وقفه در تماس‌های ویدیویی فیس‌تایم و مشکلات برقراری ارتباط می‌تواند حائز اهمیت باشد. در این مقاله، رفع مشکل وقفه در تماس‌های فیس تایم و همچنین مشکلات مربوط به وصل شدن را مورد بحث قرار خواهیم داد.

ما امیدوار بودیم تغییرات جدیدی که در پاییز امسال در مک او اس مانتری به فیس‌تایم می‌آیند، مشکلاتی را که با نرم‌افزار تماس ویدیویی اپل تجربه می‌کنیم، بهبود بخشد. اما این طور به نظر می‌رسد که این ویژگی‌های جدید نیاز به پهنای باند بیشتری داشته باشند که می‌تواند باعث تشدید شدن مشکل شود.

اگر شما نیز دچار وقفه در تماس‌های فیس‌تایم، فریز شدن تصویر، کیفیت ویدیوی ضعیف یا تار هستید و یا پیام‌های خطای وصل شدن را تجربه می‌کنید، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ در اینجا به این موضوعات خواهیم پرداخت.

آموزش رفع مشکل وقفه در تماس‌های فیس‌تایم

“The video will resume automatically when the connection improves”

«هنگامی که اتصال بهبود یافت، ویدیو به طور خودکار از سر گرفته می‌شود»

“Poor Connection. The video will resume automatically when the connection improves.”

«اتصال ضعیف است. هنگامی که اتصال بهبود یافت، ویدیو به طور خودکار از سر گرفته می‌شود.»

این پیام هر چند دقیقه یک بار در طول تماس‌های فیس‌تایم من با یکی از دوستانم ظاهر می‌شود. حتی مجبور شدم با خطای وحشتناک Connection Lost (از دست دادن اتصال) دست‌وپنجه نرم کنم و منتظر بمانم تا تماس از سر گرفته شود - یا به احتمال زیاد فیس‌تایم را ببندم و دوباره تماس بگیرم.

وقتی پیام Poor Connection (اتصال ضعیف) ظاهر می‌شود، ویدیو معمولاً ناپدید می‌شود و تنها چیزی که دریافت می‌شود صدا است - هر چند گاهی اوقات اوضاع بدتر نیز می‌شود و حتی نمی‌توانم صدا را دریافت کنم.

چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ مشکل از اتصال پهنای باند من یا طرف مقابل من است؟ یا مشکل از مک من است؟ برای رفع مشکل، مراحل زیر را دنبال کردم و به شما نیز توصیه می‌کنم که همین کار را انجام دهید.

 

1. وضعیت فیس‌تایم را بررسی کنید

قبل از اینکه تغییراتی در تنظیمات مک و اینترنت خود بدهید، بهتر است ابتدا بررسی کنید که مشکلی در فیس‌تایم وجود نداشته باشد. برای اطلاع از قطع شدن فیس‌تایم به سایت System Status اپل مراجعه کنید.

 

2. هر برنامه‌ای که در پس‌زمینه اجرا می‌شود را ببندید

اگر با فیس‌تایم مشکل دارید، بررسی کنید که چه چیز دیگری در مک شما در حال اجرا است. ممکن است برنامه YouTube در حال اجرا باشد و پهنای باند موردنیاز برای اجرای فیس‌تایم را به خود اختصاص داده باشد.

باید سایر برنامه‌های خود را ببندید یا حداقل دانلودهایی را که در پس‌زمینه انجام می‌شود را متوقف کنید تا پهنای باندتان آزاد شود.

با نگاه کردن به داک در پایین صفحه نمایش می‌توانید ببینید که کدام برنامه‌ها در حال اجرا هستند. هر برنامه‌ای که در حال اجرا باشد یک نقطه در زیر آیکون آن برنامه وجود خواهد داشت. برای بستن سریع آنها با ماوس خود راست کلیک کرده (یا کنترل کلیک کنید) و Quit (خارج شدن) را انتخاب کنید.

آموزش رفع مشکل وقفه در تماس‌های فیس‌تایم

 

3. مک‌بوک خود را به برق وصل کنید

اگر مشکل از لپتاپ مک است، ممکن است وصل کردن آن به برق بتواند به شما کمک کند. یک Low Power Mode (حالت کم‌مصرف) جدید در مک او اس مانتری وجود دارد و مراقب خواهیم بود تا ببینیم که آیا این بر روی عملکرد فیس‌تایم تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. اگر تأثیرگذار بود، در صورتی که مک‌بوک از باتری استفاده می‌کند، ممکن است بهتر باشد که آن را به برق متصل کنید.

 

4. مک را ری‌استارت کنید

بدیهی است که نخواهید بلافاصله تماس را قطع کنید، اما وقتی مشکلی بروز می‌کند، شاید فکر خوبی باشد که مک خود را ری‌استارت کنید. ممکن است دلیل وقفه در تماس این باشد که شما مشکلات حافظه یا مشکلی در اجرای برنامه در پس‌زمینه دارید. ری‌استارت کردن مک می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

به عنوان مثال، خاموش کردن مک می‌تواند رم را آزاد کند. از طرف دیگر، برنامه‌هایی وجود دارند که مشکلات مربوط به مصرف بیش‌ازحد رم را رفع می‌کنند. مثلاً برنامه‌هایی مانند CleanMyMac X و Parallels ToolBox هر دو یک روش ساده برای آزاد کردن حافظه را ارائه می‌دهند.

قبل از خاموش کردن مک، ممکن است خاموش کردن فیس‌تایم نیز نتیجه سودمندی داشته باشد. شما به راحتی می‌توانید این کار را با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Command + K انجام دهید (یا می‌توانید در نوار منوی فیس تایم بر روی FaceTime کلیک کرده و Turn FaceTime off (خاموش کردن فیس‌تایم) را انتخاب کنید). این کار با بستن برنامه متفاوت است.

هنگامی که مک خود را ری‌استارت کردید، باید دوباره وارد فیس‌تایم شوید. بنابراین بر روی Turn On (روشن کردن) کلیک کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

 

5. اتصال پهنای باند خود را بررسی کنید

اگر هشدارهای اتصال ضعیف را مشاهده می‌کنید، به احتمال زیاد وایفای شما مقصر است، بنابراین بررسی کردن اتصال اینترنت بسیار مهم است. از آنجایی که فیس‌تایم هم ویدیو و هم صدا را پخش می‌کند، در نتیجه از پهنای باند زیادی استفاده می‌کند و به یک اتصال وایفای سریع نیاز دارد. بنابراین به وضوح کیفیت اتصال پهنای باند شما قابل توجه خواهد بود.

ممکن است متوجه شوید که نزدیک‌تر شدن به روتر به شما کمک می‌کند - این بدان معناست که برای مثال وایفای مجبور نیست از هیچ دیوار ضخیمی عبور کند.

بررسی کنید که آیا دستگاه‌های دیگری نیز از پهنای باند استفاده می‌کنند - مثلاً ممکن است بچه‌ها در حال پخش ویدیو باشند. آیا رادیو اینترنتی در آشپزخانه در حال پخش و استفاده از پهنای باند است؟ آیا مایکروویو روشن است؟ (مایکروویو بزرگترین دلیل قطع شدن اینترنت در خانه‌ی ما است!)

با حذف گزینه‌های احتمالی بالا، روتر خود را ری‌استارت کنید. آن را خاموش کنید و حدود یک دقیقه صبر کرده و دوباره آن را روشن کنید.

اگر این روش باعث بهبود ارتباط شما نشد چه؟ در این صورت می‌توانید از مجموعه مقالات زیر برای رفع مشکلات وایفای استفاده کنید:

روش بهتر کردن سیگنال وایفای

آموزش جامع رفع مشکلات وایفای در مک

روش جلوگیری از افت اتصال وایفای آیفون

همچنین ارزش این را دارد که یک تست سرعت روی پهنای باند خود انجام دهید تا بفهمید آیا آنچه را که تأمین کننده اینترنت به شما وعده می‌دهد را دریافت می‌کنید یا خیر. ما از Speedtest استفاده می‌کنیم. اگر پهنای باند کمتری از مقدار وعده داده شده دارید، با تأمین کننده‌ی خود تماس گرفته و از آنها بخواهید که خط شما را بررسی کنند.

 

6. بررسی کنید که نرم‌افزار شما به روز باشد

این احتمال وجود دارد که مشکل شما به دلیل نرم‌افزار فیس‌تایم یا نسخه‌ی مک او اس‌ی باشد که در حال اجرا هستید. اپل برای رفع باگ‌ها و مشکلات دیگر، اغلب بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را منتشر می‌کند و ممکن است این همان موضوعی باشد که به آن پرداخته است. بنابراین مطمئن شوید که نرم‌افزار شما بروزرسانی شده است. در مقاله دیگری «آموزش بروزرسانی به مک او اس مانتری» آورده شده است.

  1. بر روی System Preferences (تنظیمات برگزیده سیستم) و Software Update (بروزرسانی نرم‌افزار) کلیک کنید.
  2. در صورت موجود بودن بروزرسانی، بر روی Update Now (هم‌اکنون بروزرسانی شود) کلیک کنید.

آموزش رفع مشکل وقفه در تماس‌های فیس‌تایم

 

7. کمی فضا آزاد کنید

احتمال دیگر این است که فضای هارد مک شما پر شده باشد. به طور کلی اگر کمتر از 10 درصد از فضای هارد دیسک شما خالی باشد، با مشکلاتی مواجه خواهید شد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که در صورت نزدیک بودن به این مقدار، برخی موارد را یا حذف کرده و یا آرشیو کنید.

با کلیک بر روی آرم اپل به مسیر About This Mac > Storage بروید تا ببینید چقدر فضای خالی بر روی هارد دیسک خود دارید. اگر تصمیم دارید که برخی از موارد را حذف کنید، و بر روی هارد خود فضای آزاد ایجاد کنید، می‌توانید از مقاله‌ای زیر کمک بگیرید:

چگونه در مک فضای آزاد ایجاد کنیم

آموزش پاک کردن کش در مک

آموزش پاکسازی فضای ذخیره‌سازی System در مک

روش حذف فضای ذخیره‌سازی Other در مک

آموزش پیدا کردن و حذف فایل‌های تکراری در مک

اگر در تلاش برای پیدا کردن چیزی برای حذف کردن هستید، می‌توانید نرم‌افزارهای CleanMyMac X یا MacCleaner Pro را امتحان کنید که معمولاً می‌توانند چند گیگابایت فایل، حافظه پنهان و سایر موارد غیرضروری برای حذف کردن را برای شما پیدا کنند.

 

8. DNS خود را تنظیم کنید

اگر تمام موارد فوق را انجام داده‌اید و همچنان مشکل دارید و این مشکل ممکن است مربوط به شبکه‌ی شما باشد، یک روش کمی پیچیده برای رفع این مشکل، تغییر تنظیمات DNS است.

DNS (سیستم نام دامنه / Domain Name System) کمی شبیه به یک دفترچه تلفن برای اینترنت است، که معمولاً توسط ISP شما اداره می‌شود. اگر DNS ارائه دهنده خدمات اینترنت شما بهترین نیست، می‌توانید آن را به یک DNS دیگر مانند سرویس DNS گوگل تغییر دهید.

برای انجام این کار، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  1. System Preferences (تنظیمات برگزیده سیستم) را باز کنید.
  2. بر روی Network (شبکه) کلیک کنید.
  3. گزینه WiFi را انتخاب کنید.
  4. بر روی Advanced (پیشرفته) کلیک کنید.
  5. بر روی برگه DNS کلیک کنید.
  6. برای افزودن DNS گوگل، بر روی دکمه + کلیک کرده و 8.8.8.8 و 8.8.4.4 را تایپ کنید.
  7. حالا بر روی OK کلیک کنید.
  8. در انتها بر روی Apply (اعمال کردن) کلیک کنید.

گزینه‌ی دیگر این است که کش DNS را پاک کنید. این کار می‌تواند مشکلات شبکه و وصل شدن را برطرف کند.

برای آسان‌تر کردن این فرآیند، می‌توانید از ویژگی Maintenance در CleanMyMac X استفاده کنید که می‌تواند حافظه پنهان DNS را برای شما تمیز کند:

  1. برنامه CleanMyMac X را باز کنید.
  2. بر روی Maintenance (تمیز کردن) کلیک کنید.
  3. گزینه Flush DNS cache را انتخاب کنید.

4 بر روی Run (اجرا کردن) کلیک کنید.

همچنین ممکن است مطالعه‌ی «روش بهبود کیفیت تماس ویدیویی در مک» نیز برای شما سودمند باشد.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘