روش حذف فضای ذخیره‌سازی Other در مک

2
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 3837 بازدید

 روش حذف فضای ذخیره‌سازی Other در مک

فضای ذخیره‌سازی مک شما به پایان رسیده است و از خودتان می‌پرسید که آیا می‌توانید چندین گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی Other حذف کنید؟ ما پاسخ این پرسش را داریم.

-----

سافت‌مک: فضای ذخیره‌سازی در مک شما باارزش است، به خصوص اگر دارای 128 گیگابایت یا حتی یک SSD 256 گیگابایتی باشید. هنگامی که فضای ذخیره‌سازی شما تقریباً پر شده باشد، مک شما شروع به کُند شدن می‌کند و عملکرد خود را به درستی انجام نمی‌دهد. بنا بر این مهم است که بدانید چه چیزی از فضای دیسک شما استفاده می‌کند و فایل‌های زائدی که با گذشت زمان ایجاد می‌شوند را پاک کنید.

اکثر موارد به راحتی قابل شناسایی هستند - عکس‌ها، ویدیوها، موسیقی، اسناد، و غیره - اما شما چیزی به نام فضای ذخیره‌سازی Other را نیز پیدا خواهید کرد که گیگ‌های زیادی را در درایو شما به خود اختصاص داده است. بنا بر این، Other چیست؟ و آیا می‌توانید آن را حذف کنید؟ و اصلاً باید Other را حذف کنید؟


فایل‌های Other مک چه هستند؟

با مراجعه به About This Mac (دربارهٔ این مک) می‌توانید یک مرور کلی در مورد فضای ذخیره‌سازی موجود در مک خود داشته باشید.

1. بر روی لوگوی اپل کلیک کنید.

2. به About This Mac بروید.

3. فضای ذخیره‌سازی را انتخاب کنید. صبر کنید تا آن را اندازه‌گیری و محاسبه کند.

سرانجام یک نمودار میله‌ای را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد چه نوع فایل‌هایی فضای مک شما را اشغال کرده‌اند، همانند این تصویر:

روش حذف فضای ذخیره‌سازی Other در مک

در مورد ما، رنگ زرد Photos است، قرمز Apps است، آبی روشن Messages است، بنفش Music است، آبی تیره برای Mail، آبی روشن برای iCloud Drive و خاکستری برای System است.

همراه با Other بزرگ‌ترین مصرف کنندهٔ فضای ذخیره‌سازی - در مورد ما 38.55 گیگابایت - ممکن است از خودتان بپرسید که این Other دقیقاً چیست.

در حالی که اغلب دسته‌بندی‌های اصلی انواع فایل‌ها سرراست است، متفاوت بودن Other می‌تواند یک معما باشد. اگر این موسیقی، سند، فیلم، عکس یا برنامه نیست، پس چه چیزی می‌تواند باشد؟

برچسب Other توسط سیستم به فایل‌هایی اطلاق می‌شود که مستقیماً در آن دسته‌ها قرار نمی‌گیرند، مانند بسته‌های نصب کننده، فایل‌های حافظهٔ پنهان، نسخه‌های پشتیبان قدیمی، افزونه‌های برنامه‌ها، فایل‌های موقتی و موارد مشابه. بیشتر آنها مواردی هستند که شما دیگر به آنها نیازی ندارید، اما آنها باید در جایی ذخیره شوند، بنا بر این در دستهٔ Other ریخته می‌شوند.

 

چگونه بررسی کنیم که چه چیزی فضای ذخیره‌سازی Other را اشغال کرده است

شما می‌توانید از ابزارهایی که از طریق About This Mac > Storage به آنها دسترسی دارید برای مدیریت آنچه که فضای ذخیره‌سازی مک شما را اشغال کرده است استفاده کنید. برای این کار کافیست بر روی گزینهٔ Manage کلیک کنید تا صفحه‌ای مانند تصویر زیر را مشاهده کنید.

روش حذف فضای ذخیره‌سازی Other در مک

با این وجود، در عین حالی که می‌توانید ترفندهای مختلفی را در سیستم خود اجرا کنید، برای مثال می‌توانید فایل‌ها را در آی‌کلود ذخیره کنید، یا فایل‌ها را برای کاهش درهم برهمی بررسی کنید، اما به هیچ وجه نمی‌توانید به این قسمت دسترسی پیدا کنید - توجه کنید که چگونه در ستون سمت چپ خاکستری شده است.

بنا بر این چگونه می‌توان فهمید که در Other چه چیزی هست؟

برای مشاهدهٔ آنچه که فضای Other را اشغال کرده است باید به پوشهٔ Library بروید، زیرا معمولاً اینجا جایی است که اکثر محتوای Other ذخیره می‌شود.

بسته به روش تنظیم سیستم، ممکن است نتوانید پوشهٔ Library را طبق معمول در پنجرهٔ Finder خود مشاهده کنید، بنا بر این ساده‌ترین راه برای پرش مستقیم به آنجا، دنبال کردن مراحل زیر است:

1. Finder را باز کنید.

2. در نوار منو بر روی گزینهٔ Go کلیک کنید.

3. Go to Folder را انتخاب کنید.

4. سپس ~/library را وارد کرده و Enter را فشار دهید.

روش حذف فضای ذخیره‌سازی Other در مک

اکنون یک لیست طولانی از پوشه‌ها به شما ارایه می‌شود که اکثر آنها شامل فایل‌هایی هستند که انتظار می‌روید Other باشند. برخی از موارد مناسب برای شروع Caches (حافظه‌های پنهان) و Application Support (پشتیبانی برنامه) هستند، اما باید کاوش کنید تا ببینید زیر پوشه‌های درون آنها برای حذف کردن بی‌خطر هستند.

قبل از شروع به انجام این کار، لطفاً به خوبی دقت کنید، زیرا حذف برخی از این فایل‌ها ممکن است در نحوهٔ عملکرد مک شما تأثیر بگذارد!


آیا می‌توانم فایل‌های Other را حذف کنم؟

بله، اما باید مراقب باشید. موارد بدیهی مانند فایل‌های. dmg که از نصب‌ها باقی مانده‌اند مناسب هستند. اما وقتی وارد فایل‌های حافظهٔ پنهان و انواع مبهم‌تر می‌شوید، می‌توانید به سرعت دچار مشکل شوید. به عنوان مثال، حذف یک حافظهٔ پنهان از یک برنامهٔ قدیمی که دیگر آن را ندارید مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر یکی از حافظهٔ پنهان یکی از برنامه‌هایی را که از آن استفاده می‌کنید را حذف کنید، بلافاصله تمام تنظیمات و سایر مشخصات خود را از دست خواهید داد.

در اصل، قانون این است که اگر شما مطمئن نیستید که چه چیزی است یا چه کاری انجام می‌دهد، به آن دست نزنید. البته، مثل همیشه، ما به شدت توصیه می‌کنیم که قبل از شروع حذف هر چیزی، یک نسخهٔ پشتیبان کامل از سیستم خود تهیه کنید، فقط برای جلوگیری از فاجعه.

فقط کافیست راهنمای گام به گام ما در مورد روش تهیه نسخه پشتیبان از مک را دنبال کنید و سپس با دانستن این که اگر همه چیز خراب شد شما یک کپی از سیستم خود دارید، شروع به تمیز کردن سیستم خود کنید.

 

روش حذف کردن فایل‌های Other

هنگامی که در پوشهٔ Library هستید، فایل‌های Other مانند هر فایل عادی و به همان روش حذف می‌شوند. باز هم به شما هشدار می‌دهیم که مراقب باشید!

می‌توانید فایل‌ها را با راست کلیک کردن بر روی آنها و انتخاب گزینهٔ Remove to Bin (انتقال به سطل زباله)، (یا Trash اگر در ایالات متحده هستید) حذف کنید.

پس از آن شما باید سطل زباله را نیز خالی کنید، در غیر این صورت فایل‌ها هنوز در مک شما قرار دارند. در این مورد بیشتر بخوانید: روش خالی کردن سطل زباله در مک

با این حال، حذف کردن فایل‌های خاص به این روش می‌تواند اثراتی را در مک شما به جا بگذارد. بنا بر این روش ارجح ما برای مقابله با این مسئله، استفاده از یکی از بسته‌های نرم‌افزاری اختصاصی تمیز کردن مک است که به شما کمک می‌کند تا از هرگونه اشتباه هزینه‌بری اجتناب کنید.

برخی از برنامه‌های مورد علاقهٔ ما CleanMyMac X و MacCleaner 2 Pro و Daisy Disk هستند. و البته گزینه‌های عالی دیگری نیز وجود دارد.

این نرم‌افزارها اغلب دارای ویژگی‌های تجزیه و تحلیل سیستم هستند که می‌توانند ضمن نگه داشتن مواردی که هنوز به صورت منظم مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند فایل‌های اضافی را های‌لایت کنند. سپس اگر بخواهید آنها را حذف کنید، فقط لازم است که بر روی دکمه کلیک کنید، نه این که در صدها پوشه سرگردان شوید و امیدوار باشید که چیز مهمی را حذف نکنید.

روش حذف فضای ذخیره‌سازی Other در مک

شما باید هزینهٔ آنها را بپردازید، زیرا نسخه‌های آزمایشی معمولاً به جای رفع مشکلات، فقط توانایی تشخیص مشکلات را ارایه می‌دهند، اما وقتی زمان و ناامیدی را در نظر داشته باشید، اغلب آنها ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را دارند.

قبل از خرید هرگونه نرم‌افزار اضافی یا گشت و گذار در پوشهٔ Library، به نکات و توصیه‌های ما در مورد «چگونه در مک فضای آزاد ایجاد کنیم» نگاهی بیندازید، زیرا ممکن است موارد ساده‌ای وجود داشته باشد که با استفاده از آنها بتوانید فضای ذخیره‌سازی ارزشمند هارد دیسک خود را آزاد کنید.
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
باور کنید که ما همه محدود به چیزی نیستیم، تنها به ما خودمان محدود می‌شویم.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘