آموزش بهبود کیفیت تماس در آیفون

4
مهر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 1296 بازدید

آموزش بهبود کیفیت تماس در آیفون

آیا تماس‌های تلفنی شما با آیفون آنقدر که می‌خواهید واضح نیستند؟ اگر از مشکلات کیفیت تماس در آیفون رنج می‌برید، با سافت مک همراه شده و راه‌حل‌های ذکر شده در این مقاله را امتحان کنید.

-----

 

اگر هنگام برقراری تماس تلفنی با آیفون متوجه می‌شوید که نمی‌توانید صدای مخاطب را به وضوح بشنوید، ممکن است این سؤال برایتان مطرح شده باشد که آیا راه ساده‌ای برای بهبود کیفیت صدا در آیفون وجود دارد یا خیر.

 

بلندگو را بررسی کنید

ممکن است یک راه‌حل آسان وجود داشته باشد: شاید گرد و غبار یا ماده دیگری در بلندگوی آیفون شما وجود داشته باشد که تمیز کردن آن می‌تواند کمک کننده باشد.

 

پوشش پلاستیکی آیفون را بردارید

اگر آیفون شما کاملاً جدید است، مطمئن شوید که پوشش پلاستیکی را از روی آن برداشته باشید. زیرا اگر این پوشش پلاستیکی مانع از ورود هوا به میکروفون یا بلندگو شود، آنها کار نخواهند کرد! شما حتماً تعجب خواهید کرد اگر بدانید که چند نفر این اشتباه را مرتکب می‌شوند - احتمالاً این اشخاص می‌خواهند آیفون خود را نو و دست نخورده نگه دارند!

 

هدفون‌ها را بررسی کنید

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است نتوانید صدای مخاطب را در تماس خود بشنوید این است که از هدفون استفاده می‌کنید و ممکن است که یا هدفون‌ها به درستی وصل نشده‌اند و یا از طریق بلوتوث کار نمی‌کنند.

برای بررسی این که آیا از طریق بلوتوث متصل هستید یا نه، به مسیر Settings > Bluetooth رفته و سپس یا آن را روشن کنید، یا اگر روشن است آن را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

آموزش بهبود کیفیت تماس در آیفون

 

از حذف نویز استفاده کنید

اگر آیفون 12 یا مدل‌های بعد از آن را دارید، یک ویژگی سودمند به نام Noise Cancellation (حذف نویز) در آنها وجود دارد که کیفیت تماس را بهبود می‌بخشد. هنگامی که شما گیرنده را روی گوش خود نگه می‌دارید، حذف نویز تلفن صدای پس‌زمینه محیط را در تماس‌های تلفنی کاهش می‌دهد. این امر می‌تواند صدای تماس شما را بهبود بخشد، اگر چه ممکن است اثر معکوس نیز داشته باشد.

در آیفون 12 و مدل‌های بعد از آن، این ویژگی به صورت پیش‌فرض روشن است، اما می‌توان آن را در تنظیمات Accessibility (دسترس‌پذیری) غیرفعال کرد.

  1. به مسیر Settings > Accessibility بروید.
  2. بر روی Audio/Visual (صوتی/تصویری) ضربه بزنید.
  3. گزینه Noise Cancellation (حذف نویز) را روشن یا خاموش کنید.

ممکن است سؤال کنید که چرا باید این ویژگی را روشن یا خاموش کنید. حذف نویز یک ویژگی سودمند در تماس با افراد در مکان‌های پر سروصدا است، اما برخی از اشخاص ممکن است نتوانند از حذف نویز استفاده کنند چون می‌تواند باعث فشار آمدن به گوش آنها شود. به همین دلیل است که تنظیماتی برای خاموش کردن آن در نظر گرفته شده است.

 

بدون حذف نویز در آیفون 13

تنظیمات حذف نویز تلفن در سری آیفون 13 وجود ندارد. بنابراین شما نمی‌توانید این ویژگی را خاموش یا روشن کنید. در ابتدا تصور می‌شد که این امر به دلیل وجود یک مشکل است، اما اکنون مشخص شده است که ویژگی حذف نویز اصلاً در سری آیفون 13 وجود ندارد.

اپل به یکی از کاربران سایت 9to5Mac پاسخ داده و تأیید کرده است که: «کاهش نویز تلفن در مدل‌های آیفون 13 در دسترس نیست، به همین دلیل است که این گزینه را در تنظیمات مشاهده نمی‌کنید».

این که چرا اپل تصمیم به حذف ویژگی حذف نویز که کیفیت صدا را در حین تماس‌های تلفنی بهبود می‌بخشید گرفته است، نامشخص است. ممکن است که این شرکت به این نتیجه رسیده باشد که بیشتر افرادی که تماس تلفنی برقرار می‌کنند این کار را از طریق ایرپاد انجام می‌دهند که قابلیت حذف نویز فعال خود را دارد، اما این امر بعید به نظر می‌رسد. از طرف دیگر ممکن است تصمیم گرفته باشند که توسعه را بر روی ویژگی مشابهی که در فیس تایم آمده است متمرکز کنند.

آموزش بهبود کیفیت تماس در آیفون

 

استفاده از تماس وایفای

همچنین شما می‌توانید از Wi-Fi Calling (تماس وایفای) به عنوان ابزاری برای بهبود کیفیت تماس استفاده کنید. در این صورت به جای شبکه موبایل/سلولار، باید تماس خود را از طریق یک شبکه وایفای هدایت کنید.

اگر اتصال داده موبایل یا سلولار شما در خانه ضعیف باشد، این قابلیت ممکن است کیفیت تماس‌های شما را بهبود بخشد.

برای بررسی این که آیا این ویژگی در گوشی شما روشن است یا خیر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به مسیر Settings > Cellular (or Mobile Data) بروید.
  2. بر روی Wi-Fi Calling (تماس وایفای) ضربه بزنید.
  3. بر روی دکمه کشویی ضربه بزنید تا سبز شود.
  4. پس از تنظیم، نام ارائه دهنده و WiFi Call را در سمت راست بالای صفحه آیفون خود مشاهده خواهید کرد.

آموزش بهبود کیفیت تماس در آیفون

 

استفاده از ایرپاد

کسانی که به دلیل نویز پس‌زمینه شنیدن صدای تماس گیرنده برایشان سخت است، می‌توانند از ایرپاد یا ایرپاد پرو استفاده کنند. بخوانید: روش خاموش یا روشن کردن حذف نویز در ایرپاد پرو

 

استفاده از فیس تایم

از طرف دیگر، کسانی که در حین تماس تلفنی با کیفیت صدا دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند از فیس تایم استفاده کرده و Voice Isolation (تفکیک صدا) را فعال کنند، که تأثیر مشابهی در جدا کردن صدای شما از نویز پس‌زمینه دارد. برای فعال کردن Voice Isolation در فیس تایم مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. فیس تام (FaceTime) را باز کنید.
  2. تماس تصویری یا تماس صوتی فیس تایم را شروع کنید.
  3. Control Centre (مرکز کنترل) را باز کنید (با کشیدن انگشت از گوشه بالا سمت راست به پایین).
  4. بر روی Mic Mode (حالت میکروفون) ضربه بزنید.
  5. حالا به حالت Voice Isolation (تفکیک صدا) سوئیچ کنید.
  6. اکنون می‌توانید به تماس بازگردید.

اگر با فیس تایم مشکل دارید، بخوانید: آموزش رفع مشکل وقفه در تماس‌های فیس‌تایم

 

از اپل بپرسید

اگر هیچ یک از این راه‌حل‌ها برای شما کار نکرد، ممکن است آیفون شما ایراد داشته باشد. در این صورت اگر گوشی شما هنوز در گارانتی است (تا یک سال پس از خرید)، اپل باید مشکل شما را رفع کند. بنابراین با اپل یا نمایندگی‌های مجاز آن تماس برقرار کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
باور کنید که ما همه محدود به چیزی نیستیم، تنها به ما خودمان محدود می‌شویم.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘