اپل بار دیگر به عنوان با ارزشترین برند بین الملی در جهان معرفی شده است. این هفتمین سال متوالی است که این شرکت عنوان برتر میان برندهای جهان را از آن خود کرده است. برای آن که بدانید چرا اپل عنوان پرارزشترین برند جهان را به یدک میکشد در ادامه این مطلب با سافت مک همراه باشید.
رتبه بندی برندها معمولا بر اساس وضعیت اقتصادی شرکتها انجام میشود اما فقط همین عامل در رتبه بندی و امتیاز شرکتها دخیل نیست. عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث میشوند خود برند ارزشمند شود.
اینتربرند که به معرفی 10 برند برتر جهان پرداخته است، آورده است:
ما درک عمیقی از تأثیر یک برند قدرتمند بر گروههای ذی نفعان کلیدی داریم که بر رشد یک تجارت، یعنی مشتریان فعلی و آینده نگر، کارمندان و سرمایه گذاران تأثیر میگذارند. برندهای قوی بر انتخاب مشتری تأثیر میگذارند و وفاداری ایجاد میکنند. جذب، حفظ و ایجاد استعداد؛ و پایین آوردن هزینه تامین مالی از روشهای موثر در این حوزه است. روش ارزیابی برندها توسط ما به طور خاص با در نظر گرفتن همه این عوامل طراحی شده است.
اینتربرند با در نظر گرفتن 10 عامل این برندها را رتبه بندی کرده است که هریک از آنها برای انتخاب محصولات شرکت نسبت به رقبا نقش مهمی ایفا میکند. این ده عامل عبارتند از: وضوح، تعهد، حاکمیت، پاسخگویی، ارتباط، تعامل، تمایز، ثبات، اصالت و حضور.
همانطور که در سال 2018، اپل به ویژه در دو مورد از سه مورد امتیاز خوبی کسب کرد، این دو مورد مشابه سال گذشته تمایز و تعامل است. با این حال، امسال «ثبات» را جایگزین «حاکمیت» کرد.
نامزد شدن در این رتبه بندی برای برندها به معنای این است که در مشتریان خصوصیاتی از جمله درک عمیق و احساس هویت قوی در برند ایجاد شده است. همان طور که مشتریان و مصرف کنندگان و افراد مرتبط با برند اپل میدانند که هدف برند چیست و به شدت خود را با آن خصوصیات مرتبط میدانند.
Interbrand تمایز را همراه با درک مصرف کننده تعریف میکند. برند اپل به خاطر تجربهای که در حوزه تکنولوژی دارد و هم چنین محصولات خاص خود از برندهای دیگر متمایز میشود.
تعریف حاکمیت در برند از نظر اینتربرند استقرار مؤثر و کارآمد استراتژی برند در میان مشتریان و ذی نفعان است.
ارزش برند اپل 234 میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته 9٪ افزایش یافته است. این امر باعث میشود تا به راحتی با ارزشترین برند جهانی شناخته شود. اگرچه که حتما عوامل دیگر در صدرنشینی اپل در میان پرارزشترین برندهای جهانی موثر بوده است.