رویداد احتمالی ماه اکتبر اپل: از مک بوک 16 اینچی Pro تا macOS کاتالینا

13 مهر 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 6 دقیقه
1604 بازدید
اگرچه سپتامبر یک ماه شلوغ برای اپل بود، اما سال هنوز به پایان نرسیده است. اکنون که به طور رسمی در ماه اکتبر هستیم، انتظار داریم دور جدیدی از نسخه‌های سخت افزاری و نرم افزاری از Apple منتشر شود. اعم از شایعه آیپد pro جدید تا انتشار macOS کاتالینا، باید منتظر بمانید، همه اینها می‌توانند در یک رویداد اپل دراکتبر عرضه شوند.
در حالی که اپل به طور رسمی اعلام نکرده است که امسال یک رویداد اکتبر برگزار کند، اما با توجه به تجربه گذشته این احتمال بسیار زیاد است. سال گذشته، اپل برای رونمایی از آیپد پرو جدید و همچنین به روزرسانی‌های موجود در مک، یک رویداد ویژه در شهر نیویورک برگزار کرد. آیا امسال می‌توان انتظار داشت همچین رویدادی رخ دهد؟ مطمئناً احتمال بالایی وجود دارد، آنچه که در اکتبر انتظار داریم را ببینیم.

مک بوک پرو 16 اینچی (MacBook Pro 16in)

شاید محصولی که مردم بیشتر منتظر آن هستند مک بوک پرو 16 اینچی است. تاکنون بسیار در مورد آن شنیده‌ایم، و شایعات متعددی بیان کرده‌اند که تاریخ انتشار، احتمالا در ماه اکتبر، و قیمت اولیه آن در حدود 3000 دلار باشد. شایعه شده است که MacBook Pro 16in با اندازه فیزیکی مشابه MacBook Pro 15 اینچی است، اما به منظور دارا بودن نمایشگر بزرگتر، از حاشیه‌های باریک‌تری در اطراف صفحه نمایش برخوردار خواهد بود. مطابق گزارش‌ها، این نمایشگر با وضوح تصویر 3072×1920 همراه خواهد بود.
با این وجود، قابل توجه‌ترین این شایعات این است که می‌گویند MacBook Pro 16 اینچی صفحه کلید پروانه‌ای بحث برانگیز اپل را رها می‌کند. تحلیلگر قابل اعتماد اپل، مینگ چی کو اعلام کرده است که مک بوک 16 اینچی اولین مک برای بازگشت به کلیدهای scissor switch (سوئیچ قیچی) خواهد بود. این بدان معناست که به لطف یک فیبر شیشه‌ای جدید که ظاهراً به تقویت کلیدها کمک خواهد کرد، باید انتظار داشته باشید که صفحه کلید بزرگتری در اختیار داشته و همچنین این صفحه کلید قابل اعتماد‌تر باشد. از نظرتوانایی و قدرت این مک بوک، گزارشی بیان می‌کند که MacBook Pro جدید دارای پردازنده‌های 9 هسته‌ای Intel Coffee Lake-H است. این همان پردازنده‌هایی هستند که توسط MacBook Pro 15 اینچی فعلی استفاده شده است. همین گزارش همچنین حاکی از آن است که MacBook Pro 16 اینچی جایگزینی برای مدل 15 اینچی خواهد بود. به نظر می‌رسد رویداد اپل در ماه اکتبر مکانی برای معرفی MacBook Pro 16 اینچی اپل باشد. البته همیشه باید انتظار تاخیر را هم داشته باشیم!
 
MBP_SideBySide-3

مک پرو (Mac Pro)

اپل در ماه ژوئن امسال Mac Pro و نمایشگر Pro Display XDR را در WWDC معرفی کرد. وب سایت Mac Pro نشان می‌دهد که دستگاه، پاییز در دسترس خواهد بود، اما جزئیات بیشتری مشخص نیست.
Mac Pro جدید از یک طراحی کاملاً جدید و قدرت باورنکردنی داخلی بهره می‌برد. درادامه معرفی Mac Pro جدید، اپل همچنین نمایشگر Pro Display XDR را معرفی کرده، که نشانگر بازگشت آن به بازار نمایشگرهای مستقل است. آخرین روز پاییز 20 دسامبر است، بنابراین اپل زمان کمی برای انتشار نسخه جدید ساخته شده مک پرو دارد.  
 
Mac-Pro-2019-01

به روزرسانی‌های دیگر مک

به غیر از MacBook و Mac Pro 16 اینچی، این امکان وجود دارد که ما گزارشات دیگر مک را نیز در این ماه مشاهده کنیم. در حالی که اپل به تازگی مک بوک ایر، لول ابتدایی مک بوک پرو 13 اینچی، لول میانی مک بوک پرو 13 اینچی با چهار درگاه Thunderbolt 3 را به روزرسانی کرده است، و همچنین Mac mini سال گذشته ارتقاء گسترده‌ای را داشته است، بنابراین ما انتظار نداریم که تغییری جدیدی در آن رخ دهد. با این حال، iMac و iMac Pro هر دو گزینه‌های به روز رسانی و ارتقا هستند، چه در طراحی مجدد ظاهری و فیزیکی و چه ارتقا در دیگر بخش ها.

به روزرسانی آیپد پرو (Mac Pro)

ما همراه با انتشار iPadOS 13 در ماه گذشته، انتظار داریم تمرکز اپل روی iPad Pro در ماه اکتبر ادامه یابد. آیپد پرو در سال 2018 با طراحی کاملاً جدید، قدرتی بیشتر از گذشته و یک مداد جدید اپل با یک بروزرسانی اساسی همراه بود. امسال شایعات حاکی از آن است که اپل همان دوربین سه لنز را که در آیفون 11 پرو مشاهده می‌کنیم، به iPad Pro خواهد آورد. در حالی که iPad Pro لزوماً یک ابزار رایج عکاسی نیست، دوربین سه لنز قابلیت‌های واقعیت افزوده را به شدت بهبود می‌بخشد. همچنین برای اپل منطقی است که سخت افزار «Pro» خود را با این فناوری دوربین همراه کند. به غیر از دوربین جدید با لنزهای سه گانه، به احتمال زیاد اپل کارایی جدید را در آن عرضه میکند. مدل موجود آن در حال حاضر، از پردازنده A12X Bionic بهره می‌برد، در حالی که آیفون 11 دارای پردازنده A13 Bionic است. این بدان معنی است که iPad Pro 2019 ممکن است از پردازنده Bionic A13X برخوردار باشد.
 
apple-ipad-pro-2018-1

نرم افزار ها

iOS 13.2: اخیراً اپل نسخه‌های جدید iOS 13 خیلی به سرعت منتشر کرده است. نسخه بعدی در راه، احتمالاً iOS 13.2 با فناوری دوربین جدید
Deep Fusion خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا آن در ماه اکتبر برای عموم منتشر خواهد شد یا خیر، اما آزمایش بتای آن در این ماه خواهد بود.
 
macOS Catalina: آخرین نسخه اصلی سیستم عامل از اپل در سال 2019، macOS کاتالینا خواهد بود. این بروزرسانی چندین برنامه جدید مانند موسیقی، پادکست و تلویزیون را معرفی می‌کند و در را برای برنامه‌های جدید شخص ثالث مک از سوی توسعه دهندگان باز می‌کند.
 
HomePod: اپل چندین ویژگی قابل توجه HomePod را تا اواخر این پاییز به تأخیر انداخت، از جمله پشتیبانی چند کاربره و Handoff برای Apple Music. این که آیا این ویژگی‌ها در ماه اکتبر تحقق می‌یابد یا خیر، هنوز مشخص نیست.
 
واقعیت افزوده: iOS 13 پر از شواهدی است مبنی بر اینکه اپل به توسعه ویژگی‌های واقعیت افزوده خود ادامه می‌دهد. هنوز مشخص نیست که چگونه می‌توان این چهارچوب‌ها را برای کاربر نهایی آشکار کرد، اما به وضوح بخش مهمی برای توسعه از سوی اپل است.
 
آپدیت Apple TV: به لطف راه اندازی Apple Arcade و Apple TV +، اپل تی وی از هر زمان دیگری برای اپل مهمتر شده است. با راه اندازی
اپل تی وی + در تاریخ 1 نوامبر، این امر برای Apple مناسب است که از یک سخت افزار جدید Apple TV در یک رویداد، در ماه اکتبر رونمایی کند.
 
هدفون‌های over-ear اپل: بلومبرگ گزارش داده است که اپل یک هدفون جدید اپل را برای عرضه در سال 2019 در دست تولید دارد. این اولین حرکت اپل به سوی هدفون‌های over-ear است. اگر این هدفون‌ها در سال 2019 به بازار عرضه شوند، انتظار داشته باشید که این ماه اعلام شود.
 
fix-apple-tv-remote

در آخر چقدر احتمال یک رویداد اپل در اکتبر وجود دارد؟

با وجود ماه سپتامبر که شاهد انتشار آیفون 11، آیفون 11 پرو و ​​اپل واچ سری 5 بود، اکتبر این پتانسیل را دارد که به همان اندازه برای اپل شلوغ باشد. با داشتن سخت افزارهایی مانند MacBook Pro و نرم افزاری مانند macOS Catalina. غیر منتظره نخواهد بود با وجود این گزارش‌ها، احتمال زیاد اپل، یک رویداد دراکتبر برگزار کند. سال گذشته، اپل رویداد اکتبر خود را در تاریخ 30 اکتبر برگزار کرد، بنابراین ما هنوز چند هفته فرصت داریم تا ببینیم چه خواهد شد.
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘