مروری بر آیفون ۱۱ پرو بهترین ایفون

11 مهر 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 10 دقیقه
2110 بازدید

اگر از مردم بپرسید که چه چیزی را از یک تلفن هوشمند جدید  می خواهند ، احتمالاً می گویند که می خواهند سریع باشد ، یک باتری طولانی مدت داشته باشد ، زیبا و بادوام باشد و یک دوربین واقعاً عالی داشته باشد.

این ها دقیقاً چیزی است که با iPhone 11 Pro بدست می آورید. آیفون ۱۱ هم تمامی این امکانات را دارد ،  و از سری Pro  300 تا 400 دلار ارزانتر از است. Pro مطمئناً یک به روزرسانی است ، اما کارهای قابل توجهی برای توجیه قیمت "Pro" بودن آن انجام نمی دهد.

با این وجود ، آیفون 11 پرو یک آیفون فوق العاده است که پیشرفت های قابل توجهی (و نه چندان قابل توجه) نسبت به iPhone XS سال گذشته دارد. به همان اندازه که در آنچه انجام می دهد خوب است ، بعید نیست که فکر کنید اپل می توانست کار بیشتری برای توجیه اختلاف زیاد قیمت آیفون 11 و نام "Pro" که همراه آن است ، انجام دهد.

توجه: این بررسی به iPhone 11 Pro به عنوان یک موجود واحد اشاره دارد ، اگرچه ما هم iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max را تست کردیم. تنها تفاوت این دو گوشی در این است که مکس بزرگتر است و عمر باتری آن کمی طولانی تر است. بهتر است فقط به iPhone 11 Pro به عنوان یک محصول واحد فکر کنید که در دو اندازه ارائه می شود.

 

همه چیز درباره دوربین

با تولید آیفون جدید ، دوربین بهتر می شود. این اغلب چیزی است که مردم بیش از هر چیز به آن توجه می کنند و به آن اهمیت می دهند. امسال بیش از سری های قبل بهبود یافته است - در حالی که آیفون 11 پرو نسبت به آیفون های قبلی پیشرفت های دیگری نیز دارد ، اما دوربین توجه مردم را بیشتر به خود جلب می کند.

اکنون آیفون های رده بالای اپل حدود دو سال است که دارای یک دوبله دوربین گسترده و تله فوتو در پشت گوشی هستند. آیفون 11 پرو یک دوربین سوم ، فوق العاده گسترده دارد. و به یک کلام ، سرگرم کننده است.

عکاسان منظره از آن لذت خواهند برد و می توانید از عکس های پانوراما بلندتر استفاده کنید ، اما فکر می کنم حتی کاربران معنولی هم به صورت گسترده ای از آن استفاده کنند. شما می توانید بدون پشتیبان گیری از تعداد افراد بیشتری عکس بگیرید ، بدون اینکه مجبور شوید از آنها فاصله بگیرید یا کسانی که از جلوی دوربین رد میشوند را در نظر بگیرید ، همچنین میتوانید  یک مجسمه بزرگ را ضبط کنید. اثر چشم انداز تحریف شده از لنزهای گسترده باعث می شود سوژه ها بزرگتر به نظر برسند ، که می تواند حس واقعی مقیاس را ایجاد کند. اگر یک لنز تله باعث می شود همه چیز صمیمی شود ، یک لنز با زاویه دید واقعا گسترده آنها را گسترده تر می کند.

اما آیفون 11 ، مدل "غیر پرو” نیز دارای همین دوربین است. این دوربین telephoto است که Pro را از غیر Pro متمایز می کند ، و صادقانه بگویم ، این یک معامله بزرگی نیست. فهمیدم که zoom out کردن آن بسیار مهمتر از zoom in کردن است. دوربین telephoto در حال حاضر با دیافراگم گسترده تر f / 2.0 بهبود یافته است ،  که اجازه می دهد تا در نور بسیار بیشتری نسبت به دوربین telephoto f / 2.4 در آیفون X و XS داشته باشد. و باعث می شود عکس های بهتری در نور کماز طبیعت زیبا بگیرید.

وجود لنزهای تله فوتو به آیفون XS اجازه می داد کاری را انجام دهد که آیفون XR نمیتوانست یعنی در حالت عمودی از هر موضوعی عکس بگیرد. اکنون که هر دو مدل دارای لنز فوق فرعی هستند ، هر دو این توانایی را کسب می کنند. گرفتن عکس های حالت پرتره با لنزهای با زاویه استاندارد (کهدر آیفون X یا XS وجود نداشت) خوب است ، اما این تنها یک راه دیگر است که باز هم قادر به تشخیص Pro از مدل استانداردش نیستیم.

حتی در تابش نور آفتاب ، آیفون 11 پرو دوربین بهتری نسبت به XS است. توجه داشته باشید که نقاط قرمز کوچک گل در آیفون XS مشخص نیست ، در حالی که 11 Pro تضاد و جزئیات را حفظ می کند.

 

سنسورهای بهتر و پردازنده بسیار قدرتمند A13 Bionic با هم ترکیب می شوند تا عکسهای بسیار بهتری نسبت به آیفون XS تولید کنند ، که در حال حاضر یکی از بهترین دوربینهای یک تلفن هوشمند است. جزئیات و دامنه پویا بهبود یافته است ، و دقت رنگ در نقطه واقعی است - این تلفن برخی از واقعی ترین رنگ های تلفن های هوشمند را که دیده ام تولید می کند ، در حالی که حتی بهترین تلفن های اندرویدی با ساختن بعضی اوقات کمی تهاجمی می شوند.میتوانید  "پاپ" را رنگی کرده و همه چیز را با یک فیلتر پس از پردازش تیز کنید.

دوربین سلفی هم اکنون به جای 7 با 12 مگاپیکسلی ، دارای میدان دید 15 درجه گسترده تر است (85 به جای میدان دید 70 درجه در آیفون های قبلی). هر دو تفاوت مهمی دارند. در شرایط بیشتری عکس های واضح تر و واضح تری خواهید داشت ، و سلفی های گروهی از همیشه راحت تر است. من قدردان این هستم که آنقدر گسترده نیست که تحریف کننده غیر طبیعی باشد. اما این دوربین معادل دوربین فوق العاده گسترده در پشت نیست.

دوربین سلفی گسترده تر به نظر غیر طبیعی نمی رسد ، اما محل قرار گیری شما و سگ خوبتان در عکس را بهتر می کند.

 

قرار است این دوربین جلوی عریض امکان دید گسترده تری را نیز برای Face ID فراهم کند. در حالی که Face ID در آیفون 11 Pro به سرعت رعد و برق است ، اما زمینه گسترش یافته به سختی قابل توجه است.

این عکس در حالت عمودی است ، دوربین سلفی به طور پیش فرض برش می خورد ، اما می توانید تنظیم کنید تا یک عکس بزرگتر بگیرید. در حالت پرتره کار تلفن کمی بهتر انجام می گیرد.

در نهایت ، نوبت به حالت شب می رسد. هنگامی که این مورد در Google Pixel معرفی شد و سایر تلفن های Android نیز به دنبال آن رفتند ، کاربران آیفون به طور واضح ناراحت بودند که آنها این ویژگی را ندارند. اکنون ، اپل نسخه شبانه خود را دارد و این کار کاملاً به روش اپل انجام شده است.

هنگامی که هوا به اندازه کافی تاریک شد دوربین به طور خودکار به حالت شب می رود، و از شما می خواهد تلفن خود را از یک تا سه ثانیه در حالی که صفحه روشن می شود ، نگه دارید ، انگار که در حال گرفتن یک عکس هستید. عکسهای بدست آمده اغلب پر از دانه و نویز هستند ، اما عکسهای مشابه بدون حالت Night حتی بدتر از آنکه تاریک باشند ، به هیچ وجه نمی توانید چیزی ببینید. عکس های حالت شب بسیار روشن تر و رنگارنگ تر است ، اما غیر طبیعی نیست ، همانطور که در بسیاری از تلفن های اندرویدی دیده ایم - شب به روز تبدیل نمی شود ، فقط یک عکس را ضبط می کند که به نظر می رسد آنچه چشم شما ممکن است در شب مشاهده کند.

حالت شب بالاخره در آیفون قرار دارد و احتمالا بهترین نوع آن در بین تلفن های هوشمند است.

 

همچنین این حالت کاملاً اتوماتیک است. همچنین می توانید آن را غیرفعال کنید ، اما متأسفانه نمی توانید آن را اجبارا فعال کنید. به صورتی است که احساس نظارت می کنید. من قبلاً در موقعیت های مختلفی قرار گرفته ام که فکر می کنم حالت Night به شما کمک می کند اما درگیر نبودن با آن به اندازه کافی واضح است. حالت شب به دلایل نامعلومی بر روی دوربین فوق العاده کار نمی کند ، و بر روی هیچ آیفون قبلی کار نمی کند. من فکر می کنم اپل اگر بخواهد می تواند هر دو کاستی را برطرف کند.

به همان اندازه ای که دوربین آیفون 11 ، بهتر است، یک فناوری پیشرفته "Deep Fusion" ، قابلیت عکاسی محاسباتی دوربین را به یک سطح کاملاً جدید می برد. اپل نوید دقیق ترین عکس هایی را که تاکنون دیده ایم ، و بهبود چشمگیر در پردازش عکس های فعلیرا می دهد که در حال حاضر کاملاً چشمگیر است. ما دقیقاً نمی دانیم که این به روزرسانی دوربین در چه زمانی خواهد بود ، فقط این را می دانیم که برای این پاییز برنامه ریزی شده است.

 

بهترین تلفن هوشمند برای فیلم گرفتن که حتی بهتر هم خواهد شد

آیفون XS برای بالا بردن کیفیت عکس هنوز هم رقابت زیادی می کند ، اما کیفیت کلی فیلم آن بالاتر از حد است. از آن زمان ، بهترین تلفن های اندرویدی از همه پیشی گرفته اند ، اما پیشرفت های آیفون 11 برای جلو زدن آن کافی است.

می توانید از دوربین های عقب با وضوح 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم بگیرید اما در عین حال از مزایای دامنه دینامیکی گسترده و تثبیت کننده تصویر بهره می گیرید - ویژگی هایی که فقط در مدل های سال گذشته تا 4K30 در دسترس بودند. این امکان را برای هموار کردن بزرگنمایی از ماوراء بنفش به telephoto اضافه کنید و یک وسیله ویدیویی با قدرت و توانمند داشته باشید.

شما می توانید در هنگام انتقال بین لنزهای ultra wide ، wide و telephoto ،  انتقال های کوچکی را مشاهده کنید ، و هرکدام خصوصیاتی با کیفیت کمی متفاوت دارند - از این گذشته ، آنها حسگرهای مختلفی با لنزهای مختلف دارند. اما اپل تا آنجا که ممکن است کار بسیار چشمگیر تطبیق رنگ و قرار گرفتن در معرض دید را انجام داده است تا نرمترین انتقال را هنگام تعویض دوربین هایی که تاکنون دیده ایم ایجاد کند.

با تقلید از صفحه برخی از آخرین تلفن های Android ، اپل از ویژگی جدید Audio Zoom برخوردار است. هنگامی که 1x گذشته را ضبط می کنید هنگام ضبط ویدیو ، از نویز پس زمینه کاسته می شود و صدا روی موضوع شما متمرکز می شود. این یک اثر واقعاً قابل توجه است ، به خصوص هنگامی که در یک محیط پر سروصدا مانند کنار خیابان یا چشمه ایستاده اید ، اما اصلا غیر طبیعی به نظر نمی رسد بلکه کاملاً طبیعی است.

 

دوربین با بهترین رابط کاربری

در رابط کاربری دوربین، پیشرفت های واقع بینانه ای ارائه شده است.

اگر بر روی دکمه دیافراگم ضربه بزنید و نگه دارید و به جای گرفتن یک سری عکس پشت سر هم ، ضبط یک فیلم را شروع می کنید. ضربه تند وشدید زدن به یک جهت برای قفل کردن ضبط ویدیو انجام می شود ، انگشت خود را به سمت دیگری بکشید تا از آن عکس گرفته شود. من به یک فیلم خودکار به مراتب بیشتر از عکس پشت سر هم نیاز دارم ، و فکر می کنم بیشتر کاربران از این تغییر قدردانی می کنند.

رابط "dial" بهترین رابط برای برای بزرگنمایی سریع در داخل و خارج و  راهی بسیار ساده تر برای گرفتن دقیقاً شوت مناسبدر حالت بزرگنمایی است.

رابط کاربری دوربین به نظر آشنا می آید ، اما در چندین راه معنی دار بهبود یافته است. چرا این رابط کاربی برای همه آیفون ها استفاده نشده است؟

 

اکنون به ویژگیهایی مانند تغییر نسبت ابعاد ، انتخاب فیلترها و تنظیم یک تایمر در یک نوار ویژگی دسترسی پیدا می کنید که هنگام ضربه تند وشدید زدن روی حالت های دوربین ظاهر می شود و هنگام پایین کشیدن ناپدید می شود. این مکان برای این موارد مناسب است ، و فضای زیادی را برای گسترش در آینده بدون تغیرر دادن در رابط باقی نمی گذارد.

اگر به جای برنامه تنظیمات ، وضوح فیلم و میزان فریم در رابط دوربین تغییر می کرد بسیار خوب می شد ، اما اپل هنوز در این مورد اطلاعاتی بدست نیامده است.

هنگامی که در حال عکاسی با لنزهای تله فوتو یا زاویه دید عریض هستید ، میله های سیاه در سمت نمای منظر اصلی نشان می دهد که توسط لنزهای وسیع بعدی چه چیزی نشان داده خواهد شد. این یک روش خوب برای ارزیابی سریع این است که آیا شما باید یک عکس بزرگتر بگیرید یا خیر.

یک مورد ناامید کننده ، همه این پیشرفت ها ، صرفه جویی در پیش نمایش زاویه دید گسترده تر ، می توانند به راحتی در آیفون های نسل قبلی قرار گیرند. آنها باید بخشی از سیستم عامل iOS 13 باشند نه منحصر به آیفون 11 !.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
در دنیای امروز انتخاب بین «خوب عمل کردن» و «عالی عمل کردن» اشتباه‌ترین کار ممکن است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘