باگ دسترسی کامل صفحه کلید جانبی به آیفون حتی در صورت غیر فعال بودن در iOS 13

5 مهر 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 2 دقیقه
1996 بازدید

باگ صفحه کلید اپل دسترسی به نوشته ها بدون اجازهباوجود اینکه اپل به تازگی نسخه 13.1 iOS را برای رفع برخی مشکلات iOS 13 منتشر کرده است باز هم باگ‌هایی وجود دارد که در نسخه‌های بعدی برطرف خواهند شد. در حال حاضر ممکن است صفحه کلیدهای جانبی با وجود اجازه نداشتن برای دسترسی به نوشته‌های کاربر، به طور کامل به آنچه کاربران تایپ می‌کنند دسترسی داشته باشد.

اپل امروز، اخطار صفحه کلیدهای جانبی را در یک سند پشتیبانی منتشر کرد. قابل توجه است که این باگ بر روی صفجه کلید اصلی تاثیری نمی‌گذارد و فقط بر روی صفحه کلید جانبی در iOS 13 و iPad OS 13 تاثیرگذار است. سایت TechCrunch در همین رابطه آورده است:

به روز رسانی نرم افزاری آینده اپل مشکلات برنامه‌هایی را که صفحه کلیدهای جانبی بر آن تاثیر گذار است، برطرف می‌کند. البته این مسئله فقط در صورتی به وجود خواهد آمد که شما صفحه کلید جانبی‌ای را در آیفون، آیپد یا iPad touch خود نصب کرده باشید.

افزونه‌های کیبوردها در iOS می‌تواند به صورت کاملا مستقل و بدون دسترسی به سرویس‌های خارجی طراحی شود یا اینکه این افزونه‌ها بتوانند درخواست دسترسی کامل برای ارائه ویژگی‌های بیشتر از طریق دسترسی به شبکه بدهند. اپل در iOS 13 و iPadOS باگی را کشف کرده است که می‌تواند منجر به دسترسی کامل به صفحه کلید شود حتی اگر شما این دسترسی را تأیید نکرده باشید.

برنامه‌های محبوبی که تحت تاثیر قرار می‌گیرند، شامل Gboard گوگل و SwiftKey مایکروسافت برای iOS است. برای عوض کردن صفحه کلید از قسمت Setting وارد General شده و روی Keyboard بزنید. سپس Keyboards را انتخاب کنید و در نهایت Edit را بزنید.

اکنون به آی او اس 13 صفحه کلید شناور یا صفحه کلید QuickPath اضافه شده است. احتمالا صفحه کلیدهای جانبی مورد استفاده توسط کاربران به جز تم‌های جذاب، برتری خاصی نسبت به این صفحه کلید نداشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم این صفحه کلید جدید شناور را امتحان کنید.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘