کاهش 18 درصدی تمایل مالکان آیفون برای خرید آیفون‌های جدید اپل

3 مهر 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 2 دقیقه
1103 بازدید

کاهش تمایل مالکان آیفون به خرید آیفون 11

یک نظرسنجی سالانه در ایالات متحده نشان می‌دهد که دارندگان فعلی آیفون برای خرید آیفون 11‌ های جدید اپل رغبت کمتری نسبت به سال پیش نشان داده اند. طبق این نظرسنجی در حالی که سال پیش 69 درصد از مالکان آیفون‌ها به دنبال خرید آیفون‌های جدید بودند این آمار با وجود ارزان تر شدن آیفون ها به طور متوسط امسال به 51 درصد کاهش یافته است و این می‌تواند زنگ خطری برای اپل باشد.

در همین رابطه لارن فینر برای CNBC نوشته است:

تمایل کاربران به خرید آیفون‌های جدید 2019 علی رغم کمتر شدن قیمت این آیفون‌ها به طور متوسط به نسبت سال پیش، کاهش یافته است.

در حالی که قیمت آیفون 11، از 699 دلار شروع می‌شود و این قیمت کاهش 50 دلاری را به نسبت قیمت آیفون XR در سال گذشته نشان می‌دهد اما ممکن است این رغبت کم کاربران به خرید مدل جدید گوشی‌های آیفون به خاطر عقب انداختن عرضه قابلیت 5G در آیفون‌های سال 2020 باشد. این نظرسنجی که بین بیش از 1500 دارنده آیفون در ایالات متحده انجام شده است نشان می‌دهد تمایل کاربران به نسبت سال پیش برای خرید آیفون 11‌های جدید به نسبت سال پیش و زمان عرضه آیفون‌های XS، XS Max و XR 18 درصد کاهش یافته است.

تحلیل گران حدس می‌زنند که اپل از فروش آیفون 11، به نسبت سال پیش و فروش آیفون‌های سری X، حدود 1 درصد کاهش درآمد داشته باشد.

هم چنین برای نمایانگر شدن تمایل کاربران به وجود 5G در آیفون‌ها از حدود 1050 نفر از افراد پرسیده شد که در صورتی که بتوانند با پرداخت 1200 دلار و داشتن قابلیت 5G را در آیفون‌های بعدی، به این کار اقدام کنند آیا آیفون‌های دارای 5G را می‌خرند یا برای آن‌ها اهمیت نخواهد داشت. 23 درصد از کاربران اعلام کردند که این کار را می‌کنند و گوشی‌های 5G را حتی با قیمت 1200 دلاری خریداری می‌کنند. این 23 درصد به نسبت نظر سنجی ماه ژوئن 5 درصد افزایش رغبت دارندگان آیفون به 5G را نشان می‌دهد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که طرفداران اپل و آیفون، از آیفون 11‌های اپل و طراحی و قابلیت‌های آن‌ها استقبال می‌کنند یا اپل با کاهش درآمد مواجه خواهد شد. نظر شما چیست؟ آیا اپل در عرضه آیفون‌های جدید خود موفق خواهد بود؟

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘