هر آن چه اپل در رویداد سپتامبر 2019 معرفی کرد

31 شهریور 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 9 دقیقه
1230 بازدید

بالاخره رویداد سپتامبر 2019 اپل به پایان رسید. تصور همه بر این بود که تمرکز این رویداد بیشتر بر روی معرفی آیفون‌های جدید باشد که راجع به آن‌ها شنیده بودیم، اما محصولات دیگر در این رویداد نیز معرفی شدند. در کنار معرفی آیفون‌های جدید، راجع به سرویس جدید بازی اپل یا همان Apple Arcade، Apple TV پلاس، اپل واچ جدید و حتی آیپد جدید چیزهای بیشتری دیدیم. در ادامه به معرفی تمام محصولاتی که اپل در رویداد سپتامبر 2019 خود می‌پردازیم.

آیفون 11

آیفون 11 اپل

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، با نشان دادن عملکرد ایفون XR صحبتش را آغاز کرد و این حس را ایجاد کرد که آن‌ها در ابتدای کار قصد معرفی اولین جایگزین آیفون‌های قبلی، یعنی آیفون 11 را دارند.

آیفون 11 دارای بدنه‌ای شیشه‌ای و آلومینیومی است و در شش رنگ بنفش، سفید، سیاه، سبز، زرد و قرمز عرضه خواهد شد. آیفون 11 یک صفحه نمایش 6.1 اینچی رتینا Liquid مانند آیفون XR  خواهد داشت اما تغییر بزرگ اضافه شدن یک لنز دوربین دیگر است. دوربین آیفون 11 دارای دو لنز 12 مگاپیکسلی است که یکی از آنها لنزی با زاویه فوق العاده گسترده است تا بتواند عکس‌هایی کاملا خیره کننده از منظره‌های عریض ارائه دهد. لنز 12 مگاپیکسلی دیگر زاویه دید عادی خواهد داشت.

دوربین آیفون 11 از قابلیت حالت تاریک مخصوص شب (Night Mode) بهره خواهد برد که تقریبا مشابه گوشی‌های اخیر گوگل و هواوی می‌باشد. این قابلیت در صورت لزوم به طور خودکار روشن می‌شود، نور را کاهش می‌دهد، باعث کاهش نویز می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در نورپردازی بسیار کم عکس‌های با کیفیتی بگیرند. قابلیت‌های ویدیو نیز بهبود یافته است و پشتیبانی از فیلم 4k با سرعت 60 فریم در ثانیه نیز وجود دارد. ویژگی جدید Quick Take، فیلم برداری کردن را نیز بسیار آسان‌تر می‌کند. با این ویژگی برای شروع فیلم برداری فقط لازم است که دکمه دوربین را نگه دارید.

آیفون 11 از تراشه A13 Bionic جدید اپل بهره می‌برد که اپل به آن بعنوان قدرتمند‌ترین پردازنده دستگاه‌های موبایل تاکنون از آن یاد می‌کند. این مطلب نشانگر این است که اپل به قدرت CPU و GPU آیفون‌های جدید توجه کرده است. باتری نیز افزایش یافته است و به ادعای اپل باتری آیفون 11 نسبت به آیفون XR یک ساعت بیشتر شارژ نگه خواهد داشت.

به عنوان جانشین آیفون XR، آیفون 11 باید قیمت بسیار خوبی داشته باشد و البته اپل به این نکته هم توجه کرده است. قیمت آیفون 11 از 699 دلار شروع می‌شود، در حالی که پایین‌ترین برچسب قیمت آیفون XR در سال پیش، 749 دلار بود. آیفون 11 از 20 سپتامبر (29 شهریور) در بازار جهانی موجود خواهد بود.

ایفون 11 پرو و ایفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس اپل

دوستداران اپل سالها صبر کردند تا اپل آیفونی را با نام پرو منتشر کند و اکنون اپل دو نسخه iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max را منتشر کرده است.

اپل در طراحی جدید آیفون 11 پرو و پرو مکس از قاب استیل ضد زنگ با بدنه شیشه‌ای استفاده کرده است که به ادعای اپل از مقاوم‌ترین شیشه‌های به کار رفته در محصولات اپل خواهد بود. رنگ‌های آیفون 11 پرو نسبت به آیفون 11 تنوع کمتر خواهد داشت و در 4 رنگ سبز تیره، طلایی، سفید (نقره ای) و خاکستری عرضه خواهد شد. به مانند آیفون XS و XS Max، بیشتر تفاوت‌های آیفون 11 پرو و پرو مکس در اندازه صفحه نمایش است. آیفون 11 پرو از نمایشگری 5.8 اینچی بهره می‌برد، در حالی که آیفون 11 پرو مکس از نمایشگر بزرگ 6.5 اینچی بهره می‌برد و برای طرفداران صفحه نمایش بزرگتر مناسب‌تر خواهد بود. با این حال، هر دو نمایشگر جدید از فناوری Super Retina XDR جدید اپل استفاده می‌کنند که اپل آن را بهترین تکنولوژی صفحه نمایش خود تا به امروز می‌داند.

هر دو مدل Apple iPhone 11 Pro با پردازنده جدید A13 Bionic اپل همراه هستند. پردازنده A13 به همان اندازه‌ای که از آن انتظار می‌رود قدرتمند است و می‌تواند در مقابل  Snapdragon 835 کوالکام شانه به شانه پیش برود. اپل توجه ویژه‌ای به ساخت باتری موثرتر و قدرتمندتر کرده است. اپل ادعا می‌کند که باتری آیفون 11 پرو چهار ساعت از آیفون XS دوام بیشتری خواهد داشت و باتری آیفون 11 پرو مکس 5 ساعت بیشتر از آیفون XS مکس شارژ نگه می‌دارد. از همه مهمتر، آیفون 11 پرو با شارژر سریع 15 واتی عرضه می‌شود و این اولین باری است که آیفون یک شارژر سریع به بازار عرضه می‌کند.

دوربین آیفون 11 پرو‌های اپل نیز تغییر بزرگی به خود می‌بینند. هر دو مدل دارای سه لنز 12 مگاپیکسلی هستند که از سه لنز تله فوتو، لنز با زاویه دید عریض و لنز با زاویه دید کاملا عریض تشکیل شده اند. به نظر می‌رسد که دوربین این موبایل‌ها از بهترین دوربین‌های استفاده شده در گوشی‌های هوشمند باشد. تغییرات دوربین تنها به سخت افزار مربوط نمی‌شود. اپل همچنین یک نرم افزار جدید به نام Deep Fusion را معرفی کرده است که با استفاده از یادگیری ماشینی تعدادی عکس را در کنار هم قرار می‌دهد تا یک تصویر واحد زیبا و جذاب ایجاد کند.

قیمت آیفون 11 پرو از 999 دلار و قیمت آیفون 11 پرو مکس نیز از 1099 دلار آغاز می‌شود. آیفون‌های 11 پرو و پرو مکس از 20 سپتامبر (29 شهریور) عرضه خواهند شد.

هم چنین در این رابطه مطلب نظر کارشناسان در مورد آیفون 11 را بخوانید.

اپل واچ سری 5

apple watch series 5

اپل واچ یکی از بهترین محصولات اپل در حال حاضر است. باور ندارید؟ اپل یک فایل ویدیویی شامل توصیفاتی از مشتریانی که اپل واچ در زندگیشان تاثیر مثبت داشته را منتشر کرده است. از کسانی که سطح آمادگی جسمانی شان افزایش یافته گرفته تا کسانی زندگی شان توسط ECG اپل واچ نجات پیدا کرده است. اپل همچنین جزئیاتی در مورد جمع آموری داده‌های سلامت و پزشکی برای تحقیقات در این حوزه منتشر کرده است.

شاید از خودتان بپرسید که اپل برای ارتقای سری 4 چه امکاناتی را می‌توانست اضافه کند. در پاسخ باید بگوییم اپل با نمایشگر جدید Retina شما را غافلگیر می‌کند. با قابلیت هوشمند این نمایشگر جدید می‌توانید در هر زمان بدون بلند کردن دستتان برای فعال کردن صفحه نمایش به راحتی با نگاه کردن به ساعت خود این کار را بکنید. این نمایشگر جدید همچنین از فناوری LTPO با قدرتمندی بیشتر بهره می‌برد که باعث می‌شود انرژی کمتری را نسبت به سری 4 مصرف کند که به همین دلیل سبب می‌شود اپل واچ جدید عمر باتری‌اش به 18 ساعت نیز برسد.

سری 5 با وجود همراه داشتن قطب نما کمی نازک‌تر از سری قبلی نیز هست. سری 5 همچنین با تماس‌های اضطراری بین المللی همراه است، بنابراین می‌توانید به راحتی اگر حتی از خانه خود دور هستید، با آن تماس بگیرید. مانند iPad جدید، ساعت جدید Apple Watch نیز از آلومینیوم 100٪ قابل بازیافت تولید شده است. (البته به جز مدل سرامیکی مجلل آن)

قیمت اپل واچ سری 5 از 399 دلار و برای مدل‌های LTE از 499 دلار شروع می‌شود. Apple Watch  نسل جدید از اواخر ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

هم چنین در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مطلب تمام مشخصات اپل واچ سری 5 را بخوانید.

آیپد

آیپد 10.2 اینچ 2019 اپل

اپل با اعلام بروزرسانی خود برای آپید 9.7 اینچی خود و معرفی نسل هفتم آیپد‌های خود طرفداران خود را غافلگیر کرد.

البته در این کنفرانس اپل بیشتر به ارتقا و بهبود آیپد نسل قبلی پرداخته بود به جای آن که بعضی ویژگی‌هایی که کاربران دنبالش بودند را جایگزین کند. این برای طرفداران آیپد که به دنبال حذف لبه‌های آیپد بودند و با عرضه نشدن این ویژگی توسط اپل کمی ناامید کننده بود. نمای آیپد جدید بسیار متناسب یا آیپد 2018 است صرفا با یک تفاوت کلیدی با آن دارد. آیپد جدید صفحه نمایش بزرگتر 10.2 اینچی دارد. این افزایش نیم اینچ است و به این معنی است که شما قادر خواهید بود که محتوای بیشتری نسبت به قبل در صفحه ببینید. همین مورد باعث می‌شود این صفحه نمایش برای کار کردن با iPadOS، سیستم عامل جدید آیپد اپل بسیار مناسب باشد.

آیپد جدید با یک پردانده قدرتمند A10 عرضه خواهد شد. جالب‌تر آن که این آیپد اولین تبلت اپل خواهد بود که از صفحه کلید هوشمند اپل پشتیبانی می‌کند و برای علاقمندان کیبورد یک دلیل قانع کننده برای خرید نسل جدید آیپد است. آیپد جدید نیز از آلومینیوم 100٪ قابل بازیافت ساخته شده است و به همین دلیل آن را سازگار با محیط زیست می‌کند.

قیمت آیپد سری 5 اپل از 329 دلار شروع می‌شود و این قیمت برای دانشجویان فقط 299 دلار خواهد بود. آیپد جدید نسل هفت اپل 30 سپتامبر (8 مهر) عرضه خواهد شد.

اپل تی وی پلاس

اپل تی وی پلاس apple tv+

اپل از قبل در مورد به معرفی اپل تی وی پلاس، سرویس محتوا و استریم اختصاصی تلویزیون خود پرداخته است. این سرویس اپل احتمالا به رقابت با سرویس مشابه شرکت نتفلیکس خواهد پرداخت. اپل تی وی پلاس از 1 نوامبر (10 آبان) شروع به کار خواهد کرد. این سرویس تنها با 4.99 دلار اشتراک ماهیانه از بیش از 100 کشور دنیا در دسترس خواهد بود که این فیمت از اشتراک ماهیانه نتفلیکس حداقل 4 دلار کمتر است. هم چنین اگر یک دستگاه اپل جدید را به تازگی خریده باشید Apple TV پلاس به مدت یک سال برای شما رایگان خواهد بود.

سرویس بازی Apple Arcade

سرویس بازی apple arcade یا اپل آرکید اپل

آخرین محصولی که اپل به بیان جزئیاتی بیشتر از آن پرداخته است سرویس بازی اپل آرکید است. این سرویس بازی همه بازی‌های شما در iOS، MacOS و اپل تی وی را به صورت یکجا برای شما عرضه می‌کند. در این سرویس بیش از صد بازی از تعداد زیادی از توسعه دهندگان در دسترس خواهد بود. نکته مهم در این سرویس این است که شما نیازمند هزینه جداگانه به جز هزینه 5 دلاری ماهانه برای هر بازی نخواهید بود. این سرویس از 19 سپتامبر (28 شهریور) در 150 کشور جهان در دسترس خواهد بود. صد‌ها بازی طبق برنامه ریزی اپل در هفته‌های آینده به این سرویس اضافه خواهد شد. هم چنین شما می‌توانید این سرویس را به صورت آزمایشی در مدت یک ماه امتحان کنید. اپل با مشخص کردن جزئیات بیشتری از این سرویس و تاریخ انتشار آن به بسیاری از سوال‌های کاربران خود در مورد این سرویس پاسخ داد.

اگر می‌خواهید همه چیز را در مورد اپل آرکید بدانید پیشنهاد می‌کنیم مطلب سوالات متداول در مورد Apple Arcade را بخوانید.

خب هر چیزی که در رویداد سپتامبر اپل معرفی شد را مرور کردیم. آیا از آیفون‌های جدید اپل و طراحی جدید آن‌ها راضی هستید؟ از سرویس‌های جدید دیگر اپل مانند اپل تی وی پلاس و اپل آرکید چطور؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘