آی او اس 13.1 ( iOS 13.1 ) : اولین به روز رسانی برای آی او اس 13 چه ویژگی های خواهد داشت؟

28 شهریور 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 4 دقیقه
1490 بازدید

در حالی که هنوز ای او اس 13 (iOS 13)  منتشر نشده اپل نسخه 13.1 آن را تست میکند تا در مدت زمانی کوتاهی بعد از ارائه نسخه 13 منتشر کند. این یک حرکت بسیار غیرمعمول است؛ ما بخاطر نداریم که اپل قبل از انتشار نسخه قبلی، تست‌های بتا از نسخه‌های iOS  خود را آغاز کند. این اولین به روزرسانی اساسی iOS 13 چندین ویژگی را به همراه خواهد داشت که به نظر نمی‌رسد
در نسخه اولیه آی او اس13 ( iOS 13) باشند.

بسیاری از ویژگی‌های iOS 13 که در WWDC در ماه ژوئن اعلام شد ، احتمالاً در نسخه اولیه موجود خواهند بود و iOS 13.1 برخی از نواقص را رفع می‌کند. امروز در سافت مک قصد داریم به معرفی این نسخه آی او اس بپردازیم و اطلاعاتی که تاکنون از آن منتشر شده را در اختیارتان قرار دهیم.

ios-13-dark-mode

آی او اس 13.1 شامل چه مواردی خواهد بود؟

اتوماسیون میانبرها: ارتقاء عظیمی از ویژگی‌های میانبرها در iOS. اتوماسیون به شما امکان می‌دهد میانبرها را بطور خودکار اجرا کنید، نه اینکه مجبور باشید به سراغ هر کدام از آن‌ها بروید و دستی اجرایش کنید. هنگامی که حالت ورزش کردن را در اپل واچ خود استارت می‌زنید، پلی لیست تمرین، خودکار پخش شود، یا برای شرایط مورد نظر خود هندزفری‌هایتان روشن شوند.

اشتراک ETA در نقشه ها: هنگامی که مسیرها را در نقشه دنبال می‌کنید، می‌توانید به سرعت، زمان تقریبی رسیدن خود را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

تصاویر پس زمینه پویا: رنگ‌ها و طرح‌های تصاویر پس زمینه پویا (dynamic wallpaper) بهبود یافته‌اند و در دستگاه‌های بیشتر در دسترس هستند.

آیکون‌های اسلایدر ولوم: آیکون‌های اسلایدر جدید صدا، آیکون‌های دستگاه متصل مانند ایرپاد (AirPods)، هوم پاد (HomePod)  ، پاور بیت پرو (PowerBeats pro) را نمایش می‌دهد.

نمادهای ابزار هوم  (HomeKit): نمادهایی جدید و با جزییات بیشتری برای بسیاری از دستگاه‌های HomeKit در برنامه Home وجود دارد.

سایر ترفندها: در آی او اس 13.1 (iOS 13.1) تعدادی ترفند و تغییرات جزئی دیگر نیز وجود خواهد داشت، از جمله پشتیبانی بهتر ماوس آی پد، پشتیبانی کانال آلفا برای ویدیو HEVC، تغییر در افزودن فونت‌ها و موارد دیگر.

Apple-iPhone-XR-review-1024-768

چطور iOS 13.1 beta را نصب کنیم؟

اپل نسخه جدید بتا را برای توسعه دهندگان و عموم مردم منتشر خواهد کرد. افرادی که دارای یک حساب فعال هستند می‌توانند از طریق دستگاهی که می‌خواهند iOS یا iPadOS بتا را نصب کنند، به
developer. apple. com/download مراجعه کنند و نمایه بتا را نصب کنند.

نسخه‌های عمومی بتا معمولاً در طی یک روز بعد از عرضه نسخه بتا برای توسعه دهندگان منتشر می‌شوند. اگر علاقه دارید که آن را در iPhone یا iPad خود اجرا کنید، به دستگاهی که می‌خواهید بتا را نصب کنید، بروید به آدرس beta. apple. com. و وارد سیستم شوید، با شرایط موافقت کنید و نمایه بتا را بارگیری کنید. سپس به Settings > General > Profile  بروید و مطمئن شوید که پروفایل نصب شده یا فعال است.

نصب نسخه بتا iOS 13.1 دقیقاً مانند بروزرسانی نسخه‌های جدید iOS است. برای شروع بارگیری و نصب،  بهSettings > General > Software Update بروید. لطفاً توجه داشته باشید که نسخه بتای iOS، اگرچه هیجان انگیز است، اغلب دارای اشکالات، مشکلات عملکردی، مشکلات پایداری و ضعف باتری است. در نتیجه توصیه نمی‌شود که آن را در دستگاه اصلی خود نصب کنید.

download-install-ios-13-beta-your-iphone-right-now.1280x600

آی او اس 13.1 چه زمانی منتشر خواهد شد؟

در بیانیه مطبوعاتی اپل برای iPhone 11 Pro ، تأیید می‌شود که iOS 13 در تاریخ 19 سپتامبر منتشر می‌شود و «ویژگی‌های نرم افزاری اضافی در 30 سپتامبر با iOS 13.1 در دسترس خواهد بود. »

واقعا غیر معمول است که هنگام اعلام زمان انتشار یک نسخه زمان انتشار نسخه آپدیت آن هم اعلام شود. هر چند تمام پروسه تست و آماده کردن آی او اس 13.1 برای عرضه غیر معمول بوده است.

به روز رسانی مطلب: اپل اعلام کرده نسخه 13.1 ، 6 روز جلو تر از زمان اولیه ای که اعلام شده بود عرضه خواهد شد. یعنی زمان جدید برای انتشار آی او اس 13.1 تاریخ 24 سپتامبر خواهد بود.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘