تاریخ انتشار ، قیمت و مشخصات اپل واچ سری ۵

28 شهریور 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 8 دقیقه
2015 بازدید

سری ۴غوغای زیادی به پا کرد اما سری ۵ بیشتر از غوغا کرد. اپل واچ سری ۵ در حال حاضر پیش فروش می‌شود و تکمیل با ویژگی های سخت افزاری جدید تکمیل شده و با سیستم عامل watchOS 6 روانه بازار می‌شود.

 

  • اپل واچ سری 5 تاریخ انتشار: 20 سپتامبر 2019

  •  

    قیمت ها از 399 پوند / 399 دلار شروع می شود

  •  

    تماس اضطراری بین المللی (فقط مدل سلولی)

  •  

    تمام آلومینیوم و فولاد ضدزنگ اضافی

  •  

    گزینه های مورد سرامیک و تیتانیوم

    watchOS 6 از پیش نصب شده است

  •  

    قطب نما یکپارچه

  •  

    عمر باتری 18 ساعته

  •  

    صفحه نمایش همیشه روشن

 

اپل واچ سری 4 قدم بزرگی در پیشبرد ساعت بود. صفحه نمایش سریعتر ، باریک تر و دارای صفحه نمایش بزرگتر نسبت به قبل ، ویژگی های جدید سلامتی مانند تشخیص سقوط و حسگرهای قلبی بهبود یافته و نوار قلب به آن اضافه شده است.

با توجه به کنفرانس ویژه اپل در 10 سپتامبر، اپل دیگر ساعت های سری ۴ را تولید نمی‌کند و در قفسه های فروشگاه این شرکت وجود ندارد، زیرا 5 Apple Watch جدید جایگزین این محصول شده است. ما تاریخ شروع ، قیمت گذاری و تمامی ویژگی های سخت افزاری جدید watchOS 6 با جزئیات  کامل را داریم  که در زیر می توانید ببینید:

 

هنوز هیچ توجهی به آپدیت سیستم عامل over-the-air ساعت یا جایگزینی  LED های میکرو به جای OLED ها نشده است، اما چنین اتفاقی تعجب آور نیست و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ این تغییرات انجام شود.

 

 تاریخ انتشار اپل واچ سری ۵

اپل واچ سری 5 در تاریخ 13 سپتامبر در ساعت 1 بعد از ظهر (به وقت انگلیس) در دسترس است و سپس یک هفته بعد در 20 سپتامبر منتشر می شود.

این ساعت "در ایالات متحده ، پورتوریکو ، جزایر ویرجین ایالات متحده و 38 کشور و منطقه دیگر" موجود است.

 

 قیمت اپل واچ سری ۵

اپل برای عرضه این ساعت در سال 2019 کمی بیش فعالانه عمل کرد و تولید قرنیه از سری جدیدی را که ممکن است در سری 5 داشته باشد - بیش از هر سری قبلی اپل واچ - تولید کرده است.

به این ترتیب ، هر انتخابی با برچسب قیمت خاص خود همراه است ، با مدل های پوشش آلومینیومی (که اکنون تا 100٪ بازیافت می شوند) از 399 پوند / 399 دلار شروع می شود.

 

اگر بدنه ای از جنس استنلس استیل می خواهید (که شامل رنگ جدید طلایی و فضایی به رنگ مشکی نیز می باشد) ، قیمت ها از 699/699 دلار شروع می شود ، در حالی که برخی از فروشگاههای خیابانی می توانند قیمت آن را به اندازه 1،499 پوند / 1.499 پوند برسانند.

در سری 5 همچنین شاهد معرفی دوباره یک اپل واچ با سرامیکی سفید رنگ هستیم که حداقل با قیمت 1299 پوند / 1،299 دلار در کنار مدل جدید تیتانیومی می باشد که در هر دو مدل نقره ای قلم مویی با فضایی مشکی رنگ است ، و پوششی کامل الماس مانند دارد. قیمت این SKU های جدید از 799 پوند / 799 دلار شروع می شود.

 

طراحی اپل واچ سری ۵

بیشتر افرادی که جزو روزنامه نگاران اپل نیستند می گویند که سری 4 دقیقاً شبیه به سه ساعت قبلی اپل است و تشخیص تفاوت های آنها دشوار است - طراحی کلی ، منحنی ها و لبه ها ، نسبت ها ، تقریباً شبیه بهساعت های سری قبل است.

با این حال ، در دنیایی از به روزرسانی های تکراری (با توجه به سه مدل قبل که تکراری به نظر می رسند) آپدیت های جدید به سختی قابل توجه می باشد، می توانیم تشخیص دهیم که تغییرات طراحی سری 4 نسبتاً رادیکالی بوده است - تغییرات طراحی که در سری 5 داده شده بسیار قابل توجه می باشند.

اساساً صفحه نمایش بزرگتر اما مسطح تر است (در مقایسه با سری 3 و قبلی) و بدون نصب کردن وسیله اضافی روی مچ دستتان میتوانید صفحه نمایش بزرگ داشته باشید. خوب، تغییر صفحه نمایش به شکل دایروی ایده کاملا خوبی نیستبلکه این تغییری است که داده شده است و ما آن را ذکر کردیم.

 

مشخصات و ویژگی های جدید اپل واچ سری ۵

تا کنون توجه زیادی بر ظاهر اپل واچ ۵ داشته ایم، چه چیزی در باطن آن تغییر کرده است؟

 

پردازنده

در زمان راه اندازی ، اپل هیچ اشاره ای به پردازنده پیش بینی شده S5 که به طورقابل توجهی از ساعت های هوشمند قبلی قوی تر است ، نمی کند. درعوض ، این شرکت توجه مخاطبان را به یک درایور نمایشگر جدید ، سنسور نور محیط و مدار مدیریت انرژی یکپارچه جلب کرده است ، که همه این موارد به صورت هماهنگ برای کمک به پشتیبانی از ویژگی اصلی جدید سری بعداز سری ۵ است ...

 

صفحه نمایش

نمایشگر همیشه روشن ، که اکنون آخرین افتخار تجربه Apple Watch است. صفحه نمایش (شبکیه چشم) همیشه روشن(Apple Always On) ، صفحه نمایشی جالب LTPO جدید اپل واچ که قسمت اصلی ساعت می باشد و جلوی چشم است صفحه آن همیشه روشن است.

 قبلاً صفحه نمایش Apple Watch وقتی که در کنار شما بود ، یا اینکه دست خود را در جیب خود داشتیدبه سادگی خاموش می شد . تنظیم نمایشگر سری 5 به این گونه است که می توانید بدون نیاز به بالا بردن دست یا جلوی چهره خود گرفتن ، صفحه آن را روشن کنید.

 می دانیم که اپل در حال تعویض سوئیچ بلند مدت از فناوری OLED فعلی به میکرو LED است که نازک و قابل اعتماد است و انرژی کمتری نسبت به OLED مصرف می کند (و به ماندگاری باتری کمک می کند ، که در مورد بعدی بحث خواهیم کرد). باتری موجود در این سری از ساعت ها نشان می دهد که هنوز این امکانات در سری ۵ اضافه نمی شود ، اما این ایده هنوز برای اپل واچ سال آینده وجود دارد.

وب سایتی به زبان چینی به نام اخبار اقتصادی روزانه ادعا می کند که اپل نزدیک به امضای توافق با دو تأمین کننده است که باعث می شود ساعتهای اپل 2020 با نمایشگرهای میکرو LED به بازار عرضه شود. یکی از این شرکت ها ، سوئی بائو ، به سایت گفت که خط تولید ماژول میکرو LED آن آماده است و "واقعاً با صنعت ساعت هوشمند ایالات متحده در تماس است". این شرکت گفته است که می تواند در Q4 امسال وارد تولید انبوه شود و با این محصول در سال 2020 ظاهر شود.

 

فضای ذخیره سازی

حافظه پردازنده در مدل های جدید به روزرسانی شده است (16 گیگابایت فقط در مدلهای سلولی در سری 3 معرفی شده است و شامل همه مدلهای سری 4 شامل شده است ؛ کلیه نسخه های قبلی با 8 گیگابایت آمده است) وتمایل کمی به افزایش حافظه وجود دارد. به همین دلایل ، با وجود اینکه اپل صریحاً اظهار نکرده است ، ما گمان می کنیم که سری 5 دوباره با 16 گیگابایت باشد. 

 

باتری

 ما از زمان سری 2 شاهد کاهش تدریجی عملکرد باتری بودیم. از آن زمان ، هر نسل انتظار می رفت که باتری در زمان کمتری شارژ شود - در نتیجه تراشه های قدرتمندتر ، صفحه نمایش های بزرگتر و کمبود فضای اضافی برای سلولهای باتری بزرگتر باید به وجود آید.

اپل "تمام عمر باتری" را 18 ساعت استفاده در نظر می گیرد، و نقل می کند - دقیقاً مانند سری 4 ، ما می توانیم ارزیابی کنیم که آیا این مدار قابلیت استفاده در این مدت  را به همراه دارد یا خیر.

 

ویژگی های سلامت

 از لحاظ ویژگی های جدید سلامتی ، در برابر اجزاء مختلفی که قبلاً مشاهده کردیم watchOS 6 در ارگانهای مختلف علمی و پزشکی، مانند ردیابی چرخه و سلامت شنوایی ، و در زمینه مطالعاتی که با همکاری آن انجام می دهد ، موضوع را بررسی است. 

کاربران اپل واچ ، نه تنها می توانند با سری 5 ، ورزش کنند، بلکه می توانند  با استفاده از برنامه جدید تحقیقات پژوهشی Apple ، داده هایی را درمورد مطالعات با هدف سلامت شنوایی ، تحرک زنان و سلامت قلب به دست آورند.  

 

قطب نما

 اپل  یک قطب نمای جدید Orienteerers به عنوان بخشی از امکانات سری 5 ، که از طریق شناسه چهره ساعت  قابل دسترسی است ،و همچنین یک برنامه اختصاصیاضافه کرده است. این برنامه همچنین داده های موقعیت مکانی دیگری مانند عنوان ، شیب ، طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع فعلی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

اشخاص ثالث همچنین می توانند از سخت افزار جدید در تجربیات watchOS خود استفاده کنند.

 

امنیت

 در حالی که مدلهای سلولی اپل واچ قادر به مدتی تماس با خدمات اضطراری بدون تلفن بوده اند ، سری 5 به کاربران امکان تماس تلفنی اضطراری بین المللی را می دهد ، به این معنی که ساعتهای آنها بدون توجه به جایی که در جهان هستند می توانند به خدمات اضطراری مربوطه متصل شوند. این ویژگی همچنین با تشخیص پاییز کار می کند ، که در سری 4 معرفی شد.

 

نرم افزار

اپل واچ سری 5 با پیش نمایش نصب شده watchOS 6 همراه خواهد بود. watchOS 6 دارای یک سری ویژگی های جدید است ، از جمله برای اولین بار یک فروشگاه اپلیکیشن روی دستگاه ، برنامه ای که میزان نویز محیط را برای محافظت از شنوایی شما ، و روند فعالیت طولانی مدت اندازه گیری می کند، اضافه شده ست. 

این بروزرسانی نرم افزار در 3 ژوئن نشان داده شد و هم اکنون به عنوان بتا برای توسعه دهندگان در دسترس است. نسخه عمومی نهایی این نرم افزار همزمان با عرضه سری 5 در اواخر ماه سپتامبر منتشر خواهد شد.

این پایان کار نیست. حتی اپل واچ سری 1 از سال 2016 می تواند watchOS 6 را نصب کند ، بنابراین انتظار داشتن سه یا چند سال پشتیبانی نرم افزار منطقی است.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘