ویژگی های جدید iOS 13 و iPadOS

8 شهریور 1398
1 نظر
مطالعه در حدود 8 دقیقه
1161 بازدید

ios 13 & iPad Os best new features

اگر بی‌صبرانه منتظر iOS ۱۳ و iPadOS هستید، پس حتما مشتاق خواهید بود که بدانید چه ویژگی‌هایی به نسخه جدید سیستم عامل iOS اضافه شده است. برای آشنایی با این ویژگی‌های جدید با ما همراه باشید.

همچنان که اپل به روزرسانی‌های نسخه بتای iOS13 و iPad را منتشر می‌کند، انتظار می‌رود نسخه اصلی در ماه بعدی عرضه شود. اگر از زمانی که نرم افزار بتا در ماه ژوئن در WWDC در دسترس بود، از بروزرسانی‌های آی او اس استفاده کرده باشید می‌توانید به وضوح تاثیر آن را در آیفون خود حس کنید. با انتشار iOS13 آیفون شما سریع تر، هوشمندتر و امن‌تر خواهد شد. مهمترین ویژگی‌های جدید نسخه جدید iOS شامل صفحه کلید QuickPath مبتنی حرکات دست کاربر، ابزاری برای مسدود کردن تماس‌های ناشناخته، ابزار جدید ویرایش تصویر، حالت تاریک یا dark mode و ابزارهای جدید مربوط به اپلیکیشن Maps می‌شود.

اپل با عرضه iOS ۱۳ بار دیگر با Android Q نسخه جدید اندروید را در نبرد پایان ناپذیر خود با گوگل در قدرتمندی، امنیت و کاربردی بودن سیستم عامل به چالش کشیده است. با وجود اینکه حدود ۹۰ درصد از تلفن همراه‌ها از اندروید استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد اپل با ارائه این نسخه از iOS وظیفه‌اش را برای حفظ جایگاه و اعتبار در میان دوستدارانش به خوبی انجام داده است. البته با وجود ارائه این ویژگی‌های جدید به نظر می‌رسد که اپل برخی قابلیت‌های جدید را همزمان با عرضه رسمی iOS ۱۳ اضافه کند و باز هم برای کاربران خود شگفتی‌هایی به همراه داشته باشد.

چگونه نسخه بتای عمومی iOS ۱۳ را نصب کنیم؟

اپل به طور رسمی در سپتامبر پاییز امسال، iOS ۱۳ و iPadOS را منتشر خواهد کرد. اما نیازی به صبر نیست. هم اکنون نیز می‌توانید نسخه بتا iOS ۱۳ و iPadOS را نصب کنید.

قبل از خواندن ادامه مقاله حتما بخوانید: نحوه نصب نسخه بتا iOS ۱۳ و iPadOS

نسخه بتا اولیه ارائه شده توسط اپل ممکن است با اشکالات و ویژگی‌هایی زیادی که هنوز به درستی کار نمی‌کنند همراه باشد، بنابراین حتما قبل از نصب آن از دستگاه خود بکاپ تهیه کنید.

ویژگی‌های جدید iOS 13

تماس‌های ناشناس را متوقف کنید

فقط با یک زدن دکمه، می‌توانید به طور موثر تماس‌های ناشناس در آیفون خود متوقف کنید. با فعال بودن این ویژگی، iOS ۱۳ فقط امکان تماس از طریق مخاطبین یا شماره‌های موجود در ایمیل یا پیام‌های شما را به شما خواهد داد.

unknown callers

دسترسی سریعتر به بلوتوث و وای فای

همیشه انتظار کاربران این بود که به جای فرایند طولانی باز کردن تنظیمات و روشن کردن وای فای و بلوتوث راهی بهتر برای اتصال به شبکه‌های Wi-Fi و دستگاه‌های بلوتوث از Control Center نیز وجود داشته باشد.

اپل با iOS13 سرانجام به این درخواست کاربران خود توجه کرده است. با iOS ۱۳ امکان مشاهده و اتصال به شبکه‌ها یا دستگاه‌های موجود بدون باز کردن تنظیمات فراهم می‌شود.

صفحه کلید swipey

کاربران اندروید سال هاست که از طریق تعدادی از کیبوردهای جانبی مانند Swype و SwiftKey یا Google Keyboard روی صفحه کلید خود با کشیدن انگشت تایپ می‌کنند. (یعنی می‌توانید بدون برداشتن انگشت از روی صفحه کلید کلمه خود را تایپ کنید) اپل بالاخره با QuickPath Typing این قابلیت را اضافه کرده است. به گفته اپل کارایی QuickPath دقیق و بدون اشکال خواهد بود و همچنان پیشنهادهای املایی را دریافت خواهید کرد. این ویژگی به خصوص برای تایپ کردن با یک دست بسیار کاربردی خواهد بود.

در همین رابطه نحوه استفاده از صفحه کلید لمسی QuickPath را بخوانید.

حالت تاریک

تم تاریک، که جایگزین کنندهٔ نور روشن صفحه با صفحهٔ تیره است، در برنامه‌های اصلی iOS13 از جمله تقویم، موسیقی و عکس‌ها اعمال می‌شود. حالت تاریک یک روند محبوب در بین برنامه‌ها است ودر اندروید Q نیز وجود خواهد داشت. نحوه روشن فعال سازی حالت تاریک را در این لینک بخوانید.

برنامه Photos ابزار ویرایش ویدیو را اضافه می‌کند

Photos تغییرات اساسی قابل توجهی را دریافت می‌کند. ساماندهی و جستجوی عکس‌ها ساده‌تر شده‌اند و ابزارهای ویرایش ظاهری جدید دارند. اما چشمگیرترین تغییر در Photos قابلیت استفاده از همه امکانات و ابزارهای ویرایش عکس برای ویدیو هاست. این به این معنی است که شما میتوانید فیلترها را اعمال کنید، روشنایی را تنظیم کنید وحتی یک ویدیو را مستقیما در برنامهٔ Photos ببرید.

apple photos

فونت‌های سفارشی در برنامه ها

همچنان انتخاب فونت برای iOS به طور کلی محدود خواهد بود. با این حال، در iOS ۱۳ امکان استفاده برنامه‌ها از فونت‌های سفارشی فراهم خواهد بود.

شاید اضافه شدن این انعطاف پذیری جدید نرم افزارهای iOS در استفاده از فونت‌ها در بهبود تجربه کاربری دوستداران این سیستم عامل به شدت موثر باشد. البته باید توجه داشته باشید که این ویژگی را فعلا تا زمان عرضه شدن فونت‌های جدید در اپ استور نمی‌توانیم تست کنیم.

نرم افزارهای Find My Phone و Find My Friends با هم ترکیب می‌شوند

اپل دو برنامه Find My Phone و  Find My Friends باهم ادغام و به یک برنامهٔ واحد به نام Find My تبدیل خواهد نمود. هم چنین قابلیت پیدا کردن دستگاه‌های گم شده برای افرادی که حتی آن‌ها را نمی‌شناسید به این نرم افزار جدید اضافه می‌شود.

هنگامی که یکی از دستگاه‌های اپل خود را گم کردید، اپل با درخواست از کلیه دستگاه‌های Apple و با استفاده از سیگنال بلوتوث، موقعیت مکانی دستگاه شما را پیدا می‌کند. هنگامی که تلفن، تبلت یا رایانه گمشده شما پیدا شد، یک هشدار دریافت خواهید کرد. طبق گفته اپل این سرویس رایگان کاملا ناشناس و رمزگذاری شده است.

ورود به سیستم با اپل ادرس ایمیل شما را به اشتراک نمی‌گذارد

ویژگی امنیتی جدیدی موسوم به Sign In with Apple بدون نیاز به افزودن آدرس ایمیل شما، به حساب‌ها و برنامه‌ها وارد می‌شود و کاربران را از ردیابی برنامه‌های واسطه و شخص ثالث محافظت می‌کند.

همانظور که قبلا با اکانت فیس بوک و گوگل خود می‌توانستید در سایت‌های مختلف ثبت نام و ورود کنید، اکنون این مهم با اکانت اپل برای شما فراهم است. همچنین می‌توانید آدرس ایمیل خود را به اشتراک بگذارید یا مخفی کنید. هم چنین امکان درخواست از اپل برای ایجاد یک ایمیل تصادفی برای برنامه‌ها یا سرویس‌هایی که ایمیل واقعی شما را می‌خواهند وجود دارد. با این ویژگی می‌توانید بدون ایجاد یک حساب جعلی، هویت واقعی خود را مخفی کنید.

اپل همچنین برنامه‌هایی را که به ردیابی مکان شما ازطریق وای فای و بلوتوث می‌پردازند، مسدود می‌کند و به شما امکان مسدود سازی یا اجازه به اپلیکیشن‌ها برای دسترسی به مکان شما می‌دهد.

با یک جفت ایرپاد دیگر موسیقی یا فیلم را به اشتراک بگذارید

به جای به اشتراک گذاشتن ایرپاد با یک دوست یا کسی که دوستش دارید، اکنون آیفون شما می‌تواند به لطف ویژگی اشتراک گذاری صوتی، صدا را به دو جفت ایرپاد ارسال کند. این ویژگی برای شنیدن چند نفره یک موسیقی بسیار کاربردی و جذاب خواهد بود.

airpod

سیری با یک صدای جدید

دستیار صوتی اپل در iOS ۱۳ بروزرسانی صوتی دریافت می‌کند. به جای صداهای غیر طبیعی که با توقف همراه است، اپل امیدوار است که Siri جدید صدای صاف و طبیعی‌تر را به گوش مخاطبانش برساند. سیری با بهره بردن از فناوری شبکه عصبی گفتگو، با وقفه‌ها و صداهای غیر انسانی کمتری صحبت خواهد کرد.

سیری iOS ۱۳ همچنین با ایرپاد، سافاری و CarPlay بهتر کار خواهد کرد:

  • می توانید با استفاده از برنامه جدید Shortcuts، میانبرهای شخصی ایجاد کنید.
  • سیری به محض رسیدن پیام‌ها آن‌ها را می‌خواند و شما فوراً می‌توانید پاسخ دهید.
  • CarPlay: پیشنهادات هوشمند سیری بسیار بهبود یافته است. مثلا به شما پیشنهاد می‌دهد وقتی نزدیک خانه هستید، درب گاراژ خود را باز کنید.
  • پیشنهادهای سیری به مرورگر سافاری می‌آید.

بروزرسانی‌های دیگر برنامه‌های iOS 13

  • Mail: فونت‌های جدید، گزینه‌ای برای بی‌صدا کردن موضوعات
  • Notes: نمای جدید گالری، پشتیبانی از پوشه‌های مشترک
  • Reminder: می‌توانید جزییات مکانی و زمانی به یک آیتم اضافه کنید. ادغام پیام به شما امکان برچسب گذاری کردن اشخاص را می‌دهد. پس از این کار هر زمان به آن مخاطب پیام دهید یادآوری نشان داده می‌شود.
  • Camera: به حالت پرتره جلوه‌های جدید روشنایی و امکان کنترل شدت و همچنین جهت روشنایی اضافه شده است.
  • Maps: نقشه اپل ظاهری جدید پیدا کرده و جزئیات بیشتری راجع به مواردی مانند جاده ها، ساختمان‌ها و حتی سواحل ارائه می‌دهد.
  • CarPlay: طراحی کاملاً جدید، با جزئیات بیشتر در صفحه اصلی و همچنین پشتیبانی بهتر از دستیار صوتی سیری

بهبودهای جزئی iOS 13

  • پیوست‌ها را به رویدادها در تقویم اضافه کنید.
  • متن آهنگ همگام سازی شده برای اپلیکیشن Apple Music.
  • پشتیبانی از برنامه‌های سه بعدی واقعیت افزوده مانند Minecraft Earth.
  • Face ID ۳۰ درصد سریعتر می‌شود.
  • برنامه‌ها ۲ برابر سریعتر راه اندازی می‌شوند.
  • حجم بارگیری‌ها ۵۰٪ و حجم بروزرسانی ۶۰٪ کوچکتر شده است.
  • 38 صفحه کلید برای زبان‌های جدید
  • انتخاب زبان در هر برنامه
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
باور کنید که ما همه محدود به چیزی نیستیم، تنها به ما خودمان محدود می‌شویم.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘