مک بوک پرو 2020 اپل ، آیا 5G اضافه می شود؟

4 شهریور 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 3 دقیقه
1322 بازدید

mac book pro 2020 5g

لپ تاپ‌های شرکت اپل از بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار جهانی هستند. این لپ تاپ‌ها در ازای قیمت زیادی که دارند کیفیت و کارایی بالا را به شما هدیه می‌دهند. مک بوک پرو یکی از بهترین مدل‌های لپ تاپ شرکت اپل برای کسانی که قدرت پردازشی بالایی نیاز دارند و از طرفی توانایی پرداخت هرینه بالایی را هم دارند می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد.

آخرین شایعات در مورد مک بوک پرو ۲۰۲۰ آیا پشتیبانی ۵G اضافه می‌شود؟

طبق گزارش DigiTime انتظار می‌رود شرکت اپل در سال آینده مک بوک‌های خود را با قابلیت ۵G عرضه کند. همین چنین این شایعات برای آیفون‌های سال ۲۰۲۰ نیز وجود دارد.

شرکت اپل در روند کارش برای پشتیبانی از ۵G ازآنتن‌های سرامیکی به جای آنتن‌های فلزی استفاده خواهد کرد. قیمت آنتن‌های سرامیکی بسیار بیشتر از آنن‌های فلزی است اما عملکرد این نوع آنتن‌ها بسیار قوی‌تر است. هم چنین اپل باید پیکربندی مناسبی را برای کار کردن آنتن‌های سرامیکی با بدنهٔ آلومینیومی مک بوک ارائه کند چون آلومینیوم می‌تواند به مانند عایق عمل کند.

شرکت اپل اخیرا اعلام کرده است که خط تولید مودم ساعت‌های هوشمند اینتل را به زودی در اختیار می‌گیرد اما این معامله شامل بخش‌های دسکتاپ و موبایل اینتل نمی‌شود. درست است که شایعات مک بوک مجهز به ۵G مدتی است در اینترنت پخش شده است اما نکته مهم این است که اپل هنوز چنین لپتاپی را به بازار نفرستاده است. دقت داشته باشید که DigiTime از منابع معتبر نیست و وقتی روی شایعه‌ای کار می‌کند باید کمی به آن مشکوک شوید.

پردازنده، حافظه، بخش گرافیکی و SSD

لپ تاپ‌های مک بوک پرو از پردازنده‌های نسل هشت و نه اینتل استفاده می‌کند. همچنین اپل از رم DDR4 استفاده در این لپ تاپ‌ها استفاده کرده است. بیشترین حافظه رم در این لپتاپ‌ها ۳۲ گیگ برای مدل ۱۵ اینچی و ۱۶ گیگ برای مدل ۱۳ اینچی است.

مدل‌های ۱۳ اینچی تنها از یک پردازنده گرافیکی استفاده می‌کنند. پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن‌ها Iris Plus Graphics ۶۴۵ و یا ۶۵۵ محصول شرکت اینتل است. مدل‌های ۱۵ اینچی نیز از پردازنده HD Graphics 630  اینتل در کنار۴ گیگ کار گرافیک Radeon Pro ۵۵۵X یا ۵۶۰X بهره می‌برند. البته شما می‌توانید با کمی هزینه کردن برای ارتقای گرافیک خود اقدام کنید وپردازنده‌های گرافیکی GDDR5 را استفاده کنید.

حافظه‌های SSD از ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت در پیکریندی‌های استاندارد مدل ۱۳ اینچی استفاده شده است. در مدل ۱۵ اینچی نیز اپل اس اس دی‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگی را در نظر گرفته است. شما هم چنین می‌توانید حافظه SSD مک بوک پرو خود را تا ۲ ترابایت در مک بوک پرو ۱۳ اینچ و ۴ ترابایت در ۱۵ اینچ ارتقا دهید.

هم چنین به شما پیشنهاد می‌شود همه مدل‌های مک بوک پرو به همراه قیمت را مشاهده کنید.

نوار لمسی

macbook touch bar

در لپ تاپ‌های مک بوک از نوار لمسی نیز استفاده شده است. نوار لمسی در بالای کیبورد به عنوان کلیدهای میانبر استفاده می‌شود. این نوار یک صفحه نمایش OLED است که آیکون ها، دکمه‌ها و کارایی‌های متفاوت را پشتیبانی می‌کند. قابلیت بسیار خوب نوار لمسی تغییر کردن آن بر مبنای نحوه استفاده از آن  و توانایی شخصی سازی آن است. مثلا زمانی که از نرم افزار Messages استفاده می‌کنید، یک مجموعه اموجی در نوار لمسی برای استفاده کردن شما نمایش داده می‌شود.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘