ممنوعیت حمل مک بوک پرو 2015 اپل در پروازهای آمریکا

4 شهریور 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 3 دقیقه
1180 بازدید

ممنوعیت استفاده مک بوک پرو 2015

اگر پیگیر اخبار مربوط به شرکت سامسونگ باشید از ماجرای ممنوعیت استفاده از موبایل Galaxy Note ۷ در پروازهای ایالات متحده خبر دارید و می‌دانید که چگونه این گوشی دریکی از هواپیمایی‌های آمریکا منفجر شد. Bloomberg به نقل از اداره حمل و نقل هوایی فدرال ایالات متحده خبری منتشر کرده با این موضوع که ورود تمام مک بوک پروهایی که در سال ۲۰۱۵ ساخته شده و در باتری آنها نقص فنی وجود دارد در پروازهای ایالت‌های آمریکا ممنوع است.
اداره هوانوردی فدرال یا FFA تایید کرده است که طبق اعلام اپل علت این نقص فنی گرمای بیش از حد در باتری‌ها است که آن‌ها را در معرض آتش سوزی قرار می‌دهد، به همین دلیل اپل تمام مدل‌های تولید شده این دستگاه‌ها را در بازه زمانی سپتامبر ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۷ را به رایگان از خریداران جمع آوری کرده و باتری آن‌ها را تعویض می‌کند.
جالب است بدانید که تاکنون هیچ گزارشی در مورد آتش سوزی این مدل MacBookها در حین پرواز اعلام نشده است.

بنابر گزارش Bloomberg اداره هوانوردی فدرال این موضوع را به خطوط هواپیمایی هشدار داده است. اگر شما یکی از این دستگاه‌ها دارید و باتری خود را تعویض نکرده‌اید و اگر عوض کرده‌اید احتمالا مدرکی مبنی بر تعویض باتری آن ندارید، شما نمی‌توانید مک بوک پرو ۱۵ اینچی خود را در پرواز حمل کنید یا حتی آن را در وسایل و بارهای خود قرار دهید.

اما گویا اروپا راهکار بهتری برای این مسأله پیدا کرده است، آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا به خطوط هواپیمایی اعلام کرده است باید اطمینان حاصل کنند که مسافران تمام دستگاه‌های مک را خاموش کرده باشند و هم چنین هیچ گونه استفاده‌ای از دستگاه خود در حین پرواز نکنند.

شرکت‌های حمل بار زیر نیز تا الان از قانون ممنوعیت استفاده از مک بوک پروها پیروی کردند:

  • TUI Group Airlines
  • Thomas Cook Airlines
  • Air Italy
  • Air Transat

چگونه بفهمیم مک بوک ما شامل این ممنوعیت می‌شود یا خیر؟

اگر نمی‌دانید که لپ تاپ شما مشمول این ممنوعیت شده یا نه کافیست که از قسمت بالا سمت چپ منو بارسیستم عامل مک خود روی آیکون اپل کلیک کنید و سپس قسمت About this Mac را انتخاب کنید. اگر تولید مک بوک پرو ۱۵ اینچی شما در سال ۲۰۱۵ باشد احتمالا شما نیز از مدل‌های مشمول این ممنوعیت هستید. اما برای اطمینان به سایت تعویض اپل بروید و شماره سریال لپ تاپ را کپی کرده و وارد کنید. اگر فهمیدید دستگاه شما مشمول این ممنوعیت شده باید آن را به یکی از فروشگاه‌ها یا نمایندگان مجاز خدمات اپل ببرید تا به صورت رایگان باتری را برای شما تعویض کنند. کل فرایند تعویض ممکن است تا دو هفته طول بکشد.

حواستان باشد! حتما رسید تعویض خود را نگه دارید تا در سفرهای خود بتوانید از آن استفاده کنید.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘