پنج ویژگی برتر سیستم عامل مک Catalina

1 شهریور 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 5 دقیقه
2088 بازدید

درست چند هفته پیش بود که اپل در حین کنفرانس WWDC ۲۰۱۹ به طور رسمی آخرین آپدیت سیستم عامل مک را با نام کاتالینا معرفی کرد. هم اکنون نسخه بتای عمومی سیستم عامل مک کاتالینا منتشر شده است و می‌توانید آن را دانلود کنید.

با انتشار نسخه جدید سیستم عامل مک، این سیستم عامل تغییرات زیادی از جمله تعداد قابل توجهی ویژگی جدید، چندین نرم افزار آپدیت شده و حذف یک نرم افزار محبوب به خود خواهد دید. در میان این ویژگی‌های جدید، پنج ویژگی شاخص‌تر و قابل توجه‌تر بودند. در ادامه به پنج ویژگی برتر مورد انتظار سیستم عامل مک کاتالینا می‌پردازیم.


1- نرم افزار‌های Apple Music، Podcasts و TV جایگزین iTunes می‌شوند

می توان گفت که مهمترین خبر برای دوست داران مک در نسخه جدید این سیستم عامل کنار گذاشته شدن نرم افزار iTunes باشد. اپل در حین کنفرانس WWDC ۲۰۱۹ در جریان رونمایی از سیستم عامل مک Catalina به طور رسمی کنار گذاشته شدن این نرم افزار محبوب  را تایید کرد. این خبر هم چنین مشخص کرد که سه گانه جدید برنامه‌های چند رسانه‌ای اپل جانشینان مشترک برنامه مدیریت رسانه محبوب قبلی یعنی iTunes خواهند بود. سه گانه مورد انتظار برای جانشینی iTunes شامل Apple Music و Apple TV و هم چنین Apple Podcasts می‌شود.
طبق خبر مطبوعات که دقیقا در همان روز رویداد WWDC، نرم افزار Apple Music بسیار سریع و شامل ۵۰ میلیون آهنگ، پلی لیست و موزیک ویدیو خواهد بود. هم چنین کاربران Apple Music به فروشگاه موزیک iTunes دسترسی خواهند داشت. نرم افزار Apple TV، کیفیت ۴K و قابلیت‌های HDR و Dolby Atmos را پشتیبانی خواهد کرد و حدود صد هزار فیلم iTunes و TV Show‌های ارائه خواهد داد که به صورت اجاره یا خرید در دسترس خواهد بود. اپل تی وی هم چنین از سرویس جدید اشتراک ویدیوی اوریجینال اپل به نام Apple TV+ پشتیبانی خواهد کرد. و بالاخره نرم افزار Apple Podcasts بیش از هفتصد هزار پادکست و برنامه را دارا خواهد بود. تمام پادکست‌ها و برنامه‌های Apple Podcasts از قابلیت جستجو بر مبنای machine learning برخوردار خواهند بود که به کاربران اجازه می‌دهد که بر اساس ارائه دهنده پادکست و یا حتی موضوع بحث به جستجوی قسمت‌های پادکست‌ها بپردازند.

هم چنین بخوانید: بهترین نرم افزار پادکست موزیک برای iOS و مک

2- صفحه نمایش دوم برای آیپد‌ها به همراه ویژگی Sidecar

سیستم عامل مک کاتالینا هم چنین صفحه نمایش دوم را برای آیپد ارائه می‌دهد. ویژگی Sidecar به کاربران مک اجازه خواهد داد تا از آیپد‌های خودشان به عنوان صفحه نمایش دوم برای دستگاه مک خود استفاده کنند. شما میتوانید پنجره‌های خود را از دستگاه مک خود به آیپدتان بکشید و از آن به عنوان صفحه نمایش جانبی استفاده کنید. دو روش اصلی برای استفاده از صفحه نمایش دوم ارائه داده خواهد شد.
طبق اعلام شرکت اپل، Sidecar می‌تواند با کابل یا بدون کابل مورد استفاده قرار گیرد. در نظر داشته باشید که برای استفاده از Sidecar بدون کابل باید حداکثر ده متر از دستگاه مک خود فاصله داشته باشید. ویژگی Sidecar هم چنین نوار لمسی را پشتیبانی می‌کند. البته توجه داشته باشید که نرم افزار‌های مورد استفاده شما با Sidecar نیز باید از نوار لمسی پشتیبانی کنند. در صورت روشن کردن این ویژگی، کنترل نوار لمسی در قسمت پایین صفحه نمایش آیپد شما قابل مشاهده خواهد بود.


3- از آیپد خود برای طراحی کردن استفاده کنید

دومین جنبه ویژگی Sidecar هیجان انگیز خواهد بود. مخصوصا هنرمندان، طراحان و تصویرگر‌ها از این مورد شگفت زده خواهند شد. پس از اینکه آیپد خودتان را به وسیله Sidecar به دستگاه مک خود متصل کنید، شما می‌توانید از قلم اپل برای طراحی و حاشیه نویسی بر روی آیپد خود استفاده کنید. این عمل به صورت یکپارچه با نرم افزار‌های مک شما سازگار خواهد بود به این معنا که می‌توانید تبلت‌های مخصوص طراحی خود را کنار بگذارید و مستقیما از آیپد با نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ یا ایلاستریتور کار کنید.


4- کنترل مدت زمان استفاده از دستگاه مک

مدیریت مدت زمان استفاده از دستگاه مک تان توسط خانواده اکنون کمی آسان‌تر می‌شود. نرم افزار Screen Time بالاخره این ویژگی را به سیستم عامل مک می‌آورد. به خصوص آنکه Screen Time کاتالینا به کاربران اجازه خواهد داد تا محدودیت‌هایی برای استفاده از نرم افزار‌ها در تمام دستگاه‌های اپل اعم از دستگاه مک و دیگر محصولات اپل اعمال کنند.
Screen Time هم چنین گزارش‌های مدت استفاده کاربران از دستگاه را نیز ارائه می‌کند. این گزارش‌ها شامل ویژگی One More Minute خواهند بود. این ویژگی به کاربران کمی زمان خواهد داد تا کارهای خودشان را به اتمام برسانند. هم چنین این ویژگی توانایی ایجاد محدودیت‌های ارتباطی را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد که به شما کمک می‌کند تا بدانید چه کسانی در چه زمانی سعی در ارتباط با کودکان شما داشته اند.


5- آپدیت شدن نرم افزار Photos و تجربه اصلاح و انتخاب بهتر عکس ها

مثل اینکه اپل بسیار پرکار بوده و نرم افزار Photos را هم در نسخه کاتالینا بازسازی کرده است. مهمترین تغییر در این نرم افزار ارائه ویژگی انتخاب و نمایش بهترین عکس‌های شما است. با این ویژگی عکس‌های بی‌کیفیت و هم چنین عکس‌های تکراری شما حذف خواهد شد. علاوه بر این، نرم افزار Photos پیش نمایش‌های بزرگتری برای عکس‌ها نمایش خواهد داد. الگوریتم‌های یادگیری ماشین به قسمت highlight important memories کمک خواهند کرد و بالاخره عکس‌ها و ویدیو‌های Live قابلیت پخش خودکار را هنگام اسکرول کردن صفحه به شما خواهد داد.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘