مک مینی M2 Pro: تاریخ عرضه + راهنما

25 شهریور 1401
0 نظر
مطالعه در حدود 8 دقیقه
1120 بازدید

مک مینی M2 Pro: تاریخ عرضه + راهنما

قدرت بیشتری برای مک مینی خود می‌خواهید؟ ما در اینجا نگاهی به شایعات در مورد مک مینی پیشرفته بعدی با سیلیکون اپل خواهیم انداخت. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

هنگامی که در سال 2005 مک مینی به عنوان اولین مک BYODKM (صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس خود را همراه داشته باشید) عرضه شد، این پتانسیل را داشت که یکی از محبوب‌ترین مک‌های ساخته شده باشد. تقریباً دو دهه بعد، ما فکر می‌کنیم که این یک گزینه عالی به عنوان یک مک پایه است، اما واقعیت این است که در حد تبلیغاتی که در مورد آن می‌شود نبوده است، زیرا مشخصات، قیمت و عملکرد هرگز به آن چیزی که مورد انتظار ما بود نرسیدند.

زمانی که اپل مک استودیو را در مارس 2022 معرفی کرد، شایعاتی مبنی بر این که اپل قصد دارد مک مینی را بهبود بخشد تأیید شد. مک استودیو شکلی شبیه به مک مینی دارد، اما از نظر ارتفاع تقریباً معادل سه مک مینی است که روی هم قرار گرفته باشد. مک استودیو دارای پردانده‌های M1 Max و M1 Ultra بوده و یک کامپیوتر فوق‌العاده است، اما در حال حاضر یک شکاف بزرگ در خط تولید اپل وجود دارد زیر هیچ مک دستکاپ M1 Proیی (که فقط در مدل‌های مک‌بوک پرو 14 اینچ و مک‌بوک پرو 16 اینچ یافت می‌شود) عرضه نمی‌کند.

در حال حاضر آن دسته از طرفداران مک که امیدوار بودند اپل مک مینی را به تراشه M1 Pro ارتفاء دهد، امیدوار هستند که اپل در عوض یک مک مینی با یک تراشه M2 Pro عرضه کند. و یک مک مینی آماده بروزرسانی است: اپل هنوز هم یک مک مینی 1.099 دلاری می‌فروشد که دارای یک پردازنده قدیمی اینتلی است. اپل می‌توانست فروش این مدل را در زمان معرفی مک استودیو متوقف کند، اما این کار را نکرد، که نشان می‌دهد هنوز امیدی برای یک مک مینی پرو وجود دارد. در واقع، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد یک نسخه M2 Pro از مک مینی در راه است. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چه زمانی ممکن است شاهد حضور مک مینی M2 Pro باشیم.

دلیل دیگر انتظار برای بروزرسانی مک مینی این است که در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در ژوئن 2022، اپل مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو را با تراشه‌های M2 بروزرسانی کرد، اما همزمان مک مینی M1 را بروزرسانی نکرد. این امر ممکن است به این دلیل باشد که اپل قصد دارد یک نسخه M2 Pro از مک مینی را در کنار یک مک مینی M2 معرفی کند.

 

آیا یک مک مینی M2 Pro وجود خواهد داشت؟

ما امیدوار بودیم که در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل 2022 شاهد یک مک مینی M1 Pro جدید باشیم که جایگزین مدل هنوز در حال فروش مبتنی بر اینتل شود، اما اپل نتوانست آن را بروزرسانی کند. مهم‌تر از همه این که، اپل مک مینی را اصلاً بروزرسانی نکرد، اما مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو را با تراشه‌های M2 بروزرسانی کرد. غیبت مک مینی در این بین نشان می‌دهد که اپل چیز متفاوتی را برای مک مینی در نظر گرفته است.

ورود تراشه M2 نشان می‌دهد که یک مک مینی M1 Pro وجود نخواهد داشت، اما عرضه یک مک مینی M2 Pro محتمل به نظر می‌رسد.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است بروزرسانی مک مینی مجهز به اینتل در راه باشد. در آوریل 2022، استیون تروتون اسمیت (Steven Troughton-Smith) توسعه دهنده، اشاره کرد که آخرین بروزرسانی نرم‌افزاری استودیو دیسپلی شامل اشاره‌ای به مک مینی است که هنوز در دسترس نیست. استیون تروتون اسمیت ابتدا حدس زد که «Macmini10,1» می‌تواند یک مک مینی با پردازنده M2 جدید باشد، اما بعداً نظر خود را تغییر داد و گفت که می‌تواند یک مک مینی M1 Pro یا M1 Max باشد.

مک مینی M2 Pro: تاریخ عرضه + راهنما

چند روز پس از توییت تروتون اسمیت، مارک گورمن (Mark Gurman) از بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال آزمایش داخلی یک مک مینی با تراشه M1 Pro با اسم رمز J374 به همراه یک مک مینی با تراشه M1 Max است، اما ممکن است این مدل دومی عرضه نشود. او همچنین اشاره کرد که اپل در حال آزمایش یک مک مینی M2 با اسم رمز J473 با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای (که مطابق با تراشه‌ای است که اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان عرضه کرد است) و یک مک مینی با تراشه M2 Pro با اسم رمز J474 است.

 

مک مینی M2 Pro: تاریخ عرضه

مارک گورمن در ژوئن 2022 در خبرنامه Power On اشاره کرد که مدل‌های مک مینی با تراشه‌های M2 و M2 Pro به زودی عرضه خواهند شد. گورمن نوشت: «اپل با عرضه مک مینی‌های جدید و مک‌بوک پروهای پیشرفته در اواخر سال جاری شتاب بیشتری خواهد گرفت».

گورمن عقیده دارد که بین پاییز 2022 و نیمه اول سال 2023 انبوهی از محصولات عرضه خواهد شد. از جمله محصولاتی که او پیش‌بینی کرد که در این دوره زمانی ظاهر شوند عبارتند از:

  • یک مک مینی M2
  • یک مک مینی M2 Pro
  • مک‌بوک پروهای 14 اینچ و 16 اینچ M2 Pro و M2 Max
  • مک پرو M2 Ultra و M2 Extreme

بر این اساس احتمال عرضه مک مینی M2 و یک مک مینی M2 Pro در پاییز 2022 وجود دارد. یک رویداد اپل در روز چهارشنبه 7 سپتامبر وجود دارد، اما ما انتظار نداریم تا قبل از رویداد اپل در ماه اکتبر، مک‌های جدیدی را مشاهده کنیم - ما هنوز تاریخی برای آن رویداد اپل نداریم، اما رویه اپل این است که مک‌های جدید را در رویدادی در ماه اکتبر یا نوامبر معرفی کند.

با این حال می‌توانیم تا سال 2023 صبر کنیم. در مارس 2022، مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر، اظهار داشت که مک مینی در سال 2023 عرضه خواهد شد (مک مینی 2022 که او در توییت اصلی به آن اشاره کرده بود، مک استودیو بود).

مک مینی M2 Pro: تاریخ عرضه + راهنما

 

مک مینی M2 Pro: طراحی جدید

مک مینی از زمانی که در سال 2005 وارد بازار شد، یک طراحی چهارگوش مشابه داشته است. ادعاهایی وجود دارد که مک مینی بعدی حتی کوچک‌تر از این خواهد شد، که بر اساس طرح‌های ارائه شده، ارتفاع آن را کم‌تر از یک اینچ نشان می‌دهد. با این حال، به نظر می‌رسد که این شایعات در مورد طراحی فشرده‌تر، مربوط به نسخه جدید M2 مک مینی باشد.

شایعات بیشتر در مورد یک مک مینی بزرگ‌تر مشخصاً مربوط به مک استودیو است که اپل در مارس 2022 معرفی کرد. از بالا، مک استودیو شبیه یک مک مینی به نظر می‌رسد، فقط چند اینچ بلندتر است. فاکتور شکل بزرگ‌تر امکان خنک‌سازی بهتر مورد نیاز M1 Max و M1 Ultra را فراهم می‌کند. اما آیا مک مینی باید بزرگ‌تر باشد تا بتواند M2 Pro را در خود جای دهد؟ ما این طور فکر نمی‌کنیم، زیرا این تراشه در مک‌بوک پرو نیز به خوبی کار می‌کند.

مک مینی M2 Pro: تاریخ عرضه + راهنما

در مارس 2022 توییتی از یک حساب کاربری که ادعا می‌کرد متعلق به تحلیلگر مینگ‌چی کو است، بیان کرد که مک مینی 2023 همان فرم و طراحی مدل فعلی را خواهد داشت.

مدل جدید احتمالاً همان آرایه پورت‌هایی را ارائه می‌کند که مدل اینتلی در حال حاضر ارائه می‌کند: حداکثر چهار پورت Thunderbolt/USB-4، دو پورت USB-A، اترنت، HDMI و جک هدفون 3.5 میلیمتری. اپل مک مینی را همراه با یک صفحه کلید اپل عرضه نمی‌کند، در حال حاضر باید صفحه کلید را خودتان تهیه کنید یا از اپل خریداری کنید. بعید است که این مسئله تغییر کند، اما اپل صفحه کلید جدید اپل را همراه با تاچ آیدی به عنوان یک ارتقاء برای مک مینی M1 ارائه می‌کند.

درباره تمام محصولات جدیدی که در سال 2022 توسط اپل عرضه می‌شوند در اینجا مطالعه کنید: محصولات جدید اپل که در سال 2022 عرضه می‌شوند

 

مک مینی M2 Pro: پردازنده و رم

ما همچنان انتظار داریم که اپل جایگزینی برای مک مینی مجهز به اینتل معرفی کند که دارای تراشه M2 Pro است. ما انتظار نداریم که شاهد M2 Max یا M2 Ultra در آن باشیم، اگر چه گورمن گفته است که این شرکت در حال انجام آزمایش‌هایی با M1 Max و همچنین M1 Pro است.

اگر اپل از یک تراشه M2 Pro استفاده کند، می‌توانیم بین 18 هسته گرافیکی و 20 هسته گرافیکی را شاهد باشیم، در حالی که هسته‌های پردازنده مرکزی ممکن است تا 12 هسته افزایش یابد. گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر این که ممکن است اپل از یک فرآیند جدید 3 نانومتری برای تراشه‌های M2 Pro استفاده کند، که می‌تواند اختلاف بین M2 و M2 Pro را حتی بیشتر از اختلاف بین M1 و M1 Pro کند.

همچنین ممکن است شاهد پشتیبانی بیش از 32 گیگابایت رم برای M2 Pro باشیم. تراشه M2 تا 24 گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند، بنابراین 48 گیگابایت حافظه مشترک قابل تصور است.

مک مینی M2 Pro: تاریخ عرضه + راهنما

 

مک مینی M2 Pro: قیمت

قیمت مک مینی از 699 دلار شروع می‌شود و مدل دیگری با فضای ذخیره‌سازی بیشتر با قیمت 899 دلار عرضه می‌شود. قیمت نوع اینتلی که انتظار داریم با یک مدل پرو جایگزین شود، از 1.099 دلار شروع می‌شود.

این احتمال وجود دارد که با معرفی مدل مبتنی بر M2 Pro شاهد افزایش قیمت باشیم. چنین افزایش قیمتی به کاهش فاصله بین آن و مک استودیو 1.999 دلاری دارای تراشه M1 Max کمک می‌کند. اپل نمی‌خواهد مک مینی را برای کسانی که می‌خواهد مک استودیو را به آنها بفروشد بسیار جذاب کند.

یک آدرس برای جستجوی سرنخ‌هایی در مورد اینکه اپل چگونه می‌تواند این مک مینی جدید را قیمت‌گذاری کند، مک‌بوک پرو 14 اینچ با تراشه M1 Pro است که قیمت آن از 1.999 دلار شروع می‌شود (500 دلار بیشتر از گران‌ترین مدل M1). با در نظر گرفتن این قیمت، ما قیمت اولیه مک مینی M2 Pro را 1.399 دلار تخمین می‌زنیم.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘