آیپد مینی 7: راهنمای کامل تبلت کوچک بعدی اپل

4 شهریور 1401
0 نظر
مطالعه در حدود 7 دقیقه
1915 بازدید

آیپد مینی 7: راهنمای کامل تبلت کوچک بعدی اپل

آخرین اطلاعات درز کرده، اخبار و شایعات در مورد آیپد مینی نسل هفتم اپل. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

کوچک‌ترین آیپد اپل در پایان سال 2021 به طور قابل توجهی تغییر ظاهر پیدا کرد. طراحی مجدد کاملی شامل صفحه نمایشی لب‌به‌لب بدون دکمه هوم، تاچ آیدی بر روی دکمه پاور، اضافه شدن پورت  USB C به جای Lightning و افزایش اندازه صفحه نمایش برای اولین بار از زمانی که این مدل در سال 2012 تازه معرفی شد. بنابراین، با فرارسیدن جنش ده سالگی آیپد مینی در سال 2022، اپل برای این مناسبت چه کاری انجام خواهد داد؟ در اینجا تمام چیزهایی که تا کنون در مورد نسل هفتم آیپد مینی جدید (2022) می‌دانیم را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

همچنین بخوانید: بررسی کامل آیپد مینی 6 (2021)

 

تاریخ عرضه آیپد مینی 7: آیپد مینی جدید چه زمانی عرضه می‌شود؟

شایعات زیادی در مورد نسخه بعدی آیپد مینی وجود ندارد، بنابراین در حال حاضر در مورد اینکه چه زمانی ممکن است عرضه شود تنها می‌توانیم از حدس و گمان استفاده کنیم. برای اینکه یک حدود زمانی به دست بیاوریم، در اینجا مروری بر تاریخ عرضه چند مدل آخر خواهیم داشت:

  • آیپد مینی نسل ششم: سپتامبر 2021
  • آیپد مینی نسل پنجم: سپتامبر 2019
  • آیپد مینی نسل چهارم: سپتامبر 2015

همان طور که مشاهده می‌کنید، مرسوم است که آیپد مینی جدید در ماه سپتامبر عرضه شود، اگر چه الگوی عرضه‌ی آن از نظر سال کمی پراکنده است. فاصله چهار ساله بین نسل 4 و 5 برای اپل غیرعادی است و بسیاری را بر آن داشت تا حدس بزنند که آیپد مینی قبل از عرضه نسل پنجم به طور بی‌سروصدایی بازنشسته شده است.

آیپدها معمولاً بروزرسانی‌های سالانه را به صورت مداوم دریافت نمی‌کنند، زیرا مصرف کنندگان آنها را با همان سرعتی که مثلاً یک آیفون را ارتقاء می‌دهند، ارتقاء نمی‌دهند. بنابراین به نظر می‌رسد که آیپد مینی 7 ممکن است تا سپتامبر 2023 بروزرسانی نداشته باشد. البته این تخمین ممکن است اشتباه باشد، در واقع Gizchina پیشنهاد می‌کند که می‌توانیم یک آیپد مینی جدید را در نیمه اول سال 2023 شاهد باشیم، بنابراین احتمال عرضه بهاره وجود دارد.

 

قیمت آیپد مینی 7: آیپد مینی جدید چه قیمتی خواهد داشت؟

ورود نسل ششم آیپد مینی بازطراحی شده همراه با افزایش قیمت نسبت به مدل قبلی بود. بدون شک این امر به دلیل ساختار گران‌تر و قطعات ارتقاء یافته آن بود. مقایسه قیمت آنها به این صورت است:

  • آیپد مینی نسل ششم: 499 دلار
  • آیپد مینی نسل پنجم: 399 دلار

از آنجایی که اپل پیش از این به سبک و ویژگی‌های جدید در نسل ششم جهش کرده است، ما فکر می‌کنیم که این احتمال وجود دارد که قیمت برای نسل هفتم ثابت بماند. اگر چه ممکن است به دلیل نوسانات ارزی، افزایش قیمت در سایر نقاط جهان وجود داشته باشد.

 

طراحی و صفحه نمایش آیپد مینی 7: آیا آیپد مینی ظاهر جدیدی خواهد داشت؟

در این مورد به طور شگفت‌انگیزی شایعه کمتری وجود داشته است و به ندرت گزارش‌هایی از افشاگران و منابع داخلی که در سال‌های گذشته وجود داشت، در اختیار داریم. آنچه ما موفق شدیم به دست بیاوریم از این قرار است.

 

صفحه نمایشی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و پروموشن

انتظار نمی‌رود که صفحه نمایش 8.3 اینچی فعلی تغییری داشته باشد، اما ممکن است فناوری صفحه نمایش جدیدی وجود داشته باشد. یک پست در یک سایت کره جنوبی در نوامبر 2021 نشان داد که اپل صفحه نمایش‌های 8.3 اینچی را به سامسونگ سفارش داده است که از حداکثر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند. اگر این امر حقیقت داشته باشد، می‌تواند به این معنی باشد که مینی بعدی ویژگی اسکرول فوق‌العاده نرم پروموشن را ارائه خواهد داد که در حال حاضر در آیپد پرو، مدل‌های آیفون 13 پرو و مک‌بوک پرو 14 اینچ و مک‌بوک پرو 16 اینچ دیده می‌شود. این مسئله مشکل «اسکرول لرزان» را که برخی از کاربران در مورد آیپد مینی فعلی از آن شکایت داشته‌اند را رفع خواهد کرد.

با این حال، به نظر نمی‌رسد که این شایعه حقیقت داشته باشد. تحلیلگر راس یونگ (Ross Young) مدیر عامل مشاوران زنجیره تأمین صفحه نمایش، معتقد نیست که اپل هنوز برای آیپد مینی صفحه نمایش پروموشن در نظر گرفته باشد. او نشان می‌دهد که انجام این کار به تغییرات سخت‌افزاری قابل توجهی نیاز دارد. به گفته یونگ، این امر نیاز به «سطح کاملاً جدیدی از مهندسی» دارد.

آیپد مینی 7: راهنمای کامل تبلت کوچک بعدی اپل

با این حال، ما تا حدودی در این مورد تردید داریم، زیرا «اسکرول لرزان» در صفحه نمایش‌های ال سی دی استاندارد پذیرفته شده است. به صورتی که به نظر می‌رسد هنگام حرکت صفحات به بالا و پایین، متن تکان می‌خورد، زیرا این ماهیت روش تازه‌سازی نمایش تصاویر است. همچنین پروموشن یکی از وجوه تمایز بین دستگاه‌های استاندارد و حرفه‌ای است که اپل می‌فروشد.

 

رنگ‌های جدید

آیپد مینی 7: راهنمای کامل تبلت کوچک بعدی اپل

آیپد مینی احتمالاً همین طرح را برای چندین نسل حفظ خواهد کرد

یکی از واضح‌ترین تغییرات نسل ششم آیپد مینی، تنوع رنگ‌های جدیدی بود که اپل در دسترس قرار داد.

در حالی که در حال حاضر می‌توانید بین رنگ‌های خاکستری فضایی، صورتی، بنفش و نور ستاره‌ای انتخاب کنید، چندین رنگ جالب در نسل چهارم آیپد ایر موجود است که در پاییر 2021 نیز ظاهر جدیدی دریافت کرد. اینها عبارتند از: نقره‌ای، رز طلایی، سبز و آبی آسمانی. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که فرض کنیم برخی از اینها به فرمت مینی می‌رسند و گزینه‌ها را برای مشتریان بیشتر می‌کنند.

 

مشخصات آیپد مینی 7: آیپد مینی چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

FronTron در یک پست توئیتری در نوامبر 2021 پیشنهاد کرد که یک آیپد مینی «پرو» می‌تواند مشخصات زیر را داشته باشد:

  • صفحه نمایش 8.3 اینچی پروموشن با نرخ تازه‌سازی تا 120 هرتز
  • تراشه A15 Bionic با فرکانس 3.23 گیگاهرتز
  • 4 گیگابایت حافظه
  • فضای ذخیره‌سازی از 128 گیگابایت شروع می‌شود

 

ویژگی‌های پرو

همان طور که در پست FronTron در بالا آمده است، می‌توانیم برخی از قابلیت‌های مدل‌های آیپد پرو را شاهد باشیم که به پسر عموی کوچک‌تر آن می‌رسد. حتی پیشنهاد شده است که اپل می‌تواند یک مدل آیپد مینی پرو را عرضه کند. در این صورت می‌توانیم شاهد باشیم که آیپد مینی دارای یک اسکنر LiDAR، فیس آیدی، پردازنده‌های M1، دوربین‌های اضافی، زوم صدا و صفحه نمایش روشن‌تر باشد.

با این حال، ما فکر می‌کنیم که به احتمال زیاد اپل این موارد را برای پروها حفظ کند، اما حتی اگر یکی دو تا از آنها هم به مینی راه پیدا کنند، این امر مدل جدید را به یک پیشنهاد بسیار وسوسه‌انگیز تبدیل خواهد کرد.

 

افزایش فضای ذخیره‌سازی

در نسل ششم آیپد مینی، مدل پایه با فضای ذخیره‌سازی نسبتاً ناچیز 64 گیگابایتی شروع می‌شود. برای دستگاهی مانند آیپد که می‌توانید فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، کتاب‌ها، کمیک‌ها، مجلات، بازی‌ها و طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در آن ذخیره کنید، این مقدار ظرفیت اغلب می‌تواند مشکل‌ساز شود، بخصوص اگر بخواهید آیپد خود را در تعطیلات همراه خود ببرید یا از آن در مسافرت خود بدون نیاز به مدیریت فضای ذخیره‌سازی استفاده کنید.

اگر چه اپل در ارائه ظرفیت‌های ذخیره‌سازی پایین در مدل‌های پایه سابقه‌ طولانی دارد، اما ما فکر می‌کنیم که ارتقاء نسل هفتم آیپد مینی سطح پایه با حداقل 128 گیگابایت اقدام عاقلانه‌ای خواهد بود. به دلیل وجود دوربین‌ها و نرم‌افزارهای باکیفیت‌تر، اندازه فایل‌ها همیشه در حال افزایش است، بنابراین دو برابر کردن 64 گیگابایت موجود راه‌حل بسیار مناسبی برای مصرف کننده خواهد بود.

در همین راستا، این احتمال وجود دارد که فضای ذخیره‌سازی تا حد زیادی افزایش داشته باشد. در زمان نگارش این مقاله، بیشترین فضای ذخیره‌سازی موجود در نسل ششم آیپد مینی 256 گیگابایت است. افزایش به 512 گیگابایت یک اقدام منطقی خواهد بود، به خصوص اگر فضای ذخیره‌سازی پایه به 128 گیگابایت برسد.

 

پردازنده بهبود یافته

آیپد مینی 6 مانند آیفون 13 دارای تراشه A15 Bionic است، با این حال، این تراشه در مقایسه با تراشه داخل آیفون 13 کلاک پایین است. این امکان وجود دارد که مدل بعدی آیپد مینی بتواند تراشه A15 (شاید هم A15 Bionic) را داشته باشد یا مدل جدیدی که عرضه می‌شود بتواند همان تراشه سری آیفون 14 را داشته باشد (فرض می‌کنیم تراشه A16). همان طور که FronTron پیشنهاد کرد، شاید بتوان یک تراشه 3.23 گیگاهرتزی را انتظار داشت.

ما انتظار این را نداریم که آیپد مینی دارای یک تراشه M1 باشد، مانند آنچه که در آیپد پرو یافت می‌شود، اما شاید این همان چیزی است که اپل ممکن است در نظر داشته باشد.

 

دوام باتری بهتر

گفته می‌شود که اگر آیپد مینی جدید از پروموشن بهره ببرد، مصرف باتری را کاهش خواهد داد، با این حال، به نظر نمی‌رسد که پروموشن به این زودی‌ها به آیپد مینی بیاید، بنابراین اپل باید به دنبال راه‌حل دیگری برای بهبود دوام باتری باشد. با این حال، هر آیپدی که اپل تا به حال عرضه کرده است، 10 ساعت دوام باتری داشته است، بنابراین انتظار پیشرفت زیادی نداشته باشید.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید آیپد 2022

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘