مک‌بوک ایر M2: هر آنچه که باید بدانید

1 مرداد 1401
0 نظر
مطالعه در حدود 6 دقیقه
977 بازدید

مک‌بوک ایر M2: هر آنچه که باید بدانید

مک‌بوک ایر بازطراحی شده‌ی اپل از 8 ژوئیه به فروش می‌رسد. در اینجا هر آنچه را که لازم است قبل خرید بدانید، در اختیار شما قرار خواهیم داد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

در کناب افشای جزئیات نسخه جدید مک او اس در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل 2022 (WWDC) در ماه ژوئن، اپل یک مک‌بوک ایر بازطراحی شده با پردازنده جدید M2 را نیز معرفی کرد. با این حال، این نسخه جایگزین نسخه فعلی M1 نمی‌شود - بلکه یک نسخه‌ی جدید بالاتر از مدل 999 دلاری است. در اینجا تمام آن چیزهایی که باید در مورد دستگاه جدید بدانید را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

مک‌بوک ایر M2: تاریخ عرضه

هنگامی که اپل مک‌بوک ایر جدید را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل معرفی کرد، تأیید کرد که مک‌بوک ایر جدید در ماه جولای عرضه خواهد شد.

مک‌بوک ایر در تاریخ 8 ژوئیه برای پیش‌سفارش در دسترس خواهد بود. در ایالات متحده پیش‌سفارش‌ها از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود. و در بریتانیا، پیش‌سفارش‌ها از ساعت 13 شروع می‌شود. اولین مدل‌های مک‌بوک ایر M2 پس از 15 جولای ارسال خواهند شد.

 

مک‌بوک ایر M2: قیمت

مک‌بوک ایر M2 از 1.199 دلار در ایالات متحده و 1.249 پوند در انگلستان شروع می‌شود. دو مدل مک‌بوک ایر M2 وجود دارد که قیمت آنها به شرح زیر است:

  • مک‌بوک ایر، تراشه M2 با CPU هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت اس‌اس‌دی: 1.199 دلار / 1.249 پوند
  • مک‌بوک ایر، تراشه M2 با CPU هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت اس‌اس‌دی: 1.499 دلار / 1.549 پوند

اپل مک‌بوک ایر M1 را با همان قیمت اولیه 999 دلار / 999 پوند به فروش خواهد رساند. قبلاً دو مدل مک‌بوک ایر M1 وجود داشت. مدل جدید M2 با قیمت پایین‌تر در ایالات متحده جایگزین مدل بالای M1 خواهد شد.

  • مک‌بوک ایر M1، با CPU هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای، 256 گیگابایت اس‌اس‌دی: 999 دلار / 999 پوند
  • مک‌بوک ایر M1، با CPU هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، 512 گیگابایت اس‌اس‌دی: 1.249 دلار / 1.249 پوند

 

مک‌بوک ایر M2: طراحی

اپل با آخرین بروزرسانی، ظاهر مک‌بوک ایر را به طرز چشمگیری تغییر داده است. بدنه شیب‌دار معروف آن از بین رفته و با طراحی مسطحی که شبیه به مک‌بوک پرو است جایگزین شده است. با این حال، در حالی که بدنه شیب‌دار توهم نازکی را ایجاد می‌کرد، اما ابعاد کلی باریک‌تر از قبل شده است.

  • مک‌بوک ایر M1: ابعاد 11.97 اینچ × 8.36 اینچ × 0.16-0.63 اینچ (30.41 سانتیمتر × 21.24 سانتیمتر × 0.41-1.61 سانتیمتر)
  • مک‌بوک ایر M2: ابعاد 11.97 اینچ × 8.46 اینچ × 0.44 اینچ (30.41 سانتیمتر × 21.5 سانتیمتر × 1.13 سانتیمتر)

غیر از این، مک‌بوک ایر جدید شبیه به مدل قدیمی است، با یک تورفتگی مناسب برای صفحه کلید جادویی، که شبکه‌ی بلندگوی قابل مشاهده‌ای در کناره‌ها ندارد. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش نیز به طور قابل توجهی باریک‌تر هستند.

مک‌بوک ایر M2: هر آنچه که باید بدانید

مک‌بوک ایر نیز مانند مک‌بوک پرو، اکنون دارای یک ناچ است.

 

مک‌بوک ایر M2: صفحه نمایش

مک‌بوک ایر 2022 دارای یک صفحه نمایش 13.6 اینچی بزرگ‌تر در مقایسه با صفحه نمایش 13.3 اینچی مدل 2020 است. صفحه نمایش جدید از فناوری جدیدتر Liquid Retina اپل در مقایسه با صفحه نمایش Retina نسل قبلی استفاده می‌کند. قابل توجه‌ترین تفاوت این است که گوشه‌ها به جای مربع گرد هستند، اما این نیز بر رنگ‌ها و کنتراست تأثیر می‌گذارد. مدل‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی دارای صفحه نمایش رده بالاتر Liquid Retina XDR هستند.

با حداکثر روشنایی 500 نیت، مک‌بوک ایر M2 مقدار 25 درصد روشن‌تر از مک‌بوک ایر M1 با 400 نیت روشنایی است. این قابلیت مک‌بوک ایر آن را با مک‌بوک پرو 13 اینچی مطابقت می‌دهد، اما آن را بسیار پایین‌تر از 1000 نیت روشنایی صفحه نمایش XDR قرار می‌دهد. مک‌بوک ایر همچنین فاقد فناوری ProMotion در آن مدل‌ها است.

اپل همراه با مک‌بوک پرو یک ناچ صفحه نمایش نیز معرفی کرد و مک‌بوک ایر M2 از این روند پیروی می‌کند. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش در مقایسه با مدل قدیمی‌تر بسیار باریک‌تر هستند (اما نه به باریکی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی) و ناچ دوربین با نوار منو گسترش می‌یابد. همان طور که اپل توضیح می‌دهد، ناچ در واقع فضای قابل استفاده‌ی بیشتری را فراهم می‌آورد زیرا صفحه نمایش بلندتر می‌شود. ناحیه زیر نوار منو همان نسبت تصویر 16:10 را دارد.

مک‌بوک ایر M2: هر آنچه که باید بدانید

مک‌بوک پرو جدید با رنگ جدیدی عرضه می‌شود: Midnight (نیمه‌شب).

برای هر کسی که امیدوار است مانند نسخه‌ی M1 مک‌بوک ایر بتواند یک صفحه نمایش خارجی را به مک‌بوک ایر خود وصل کند، باید بگوییم که مدل M2 هنوز هم فقط از یک صفحه نمایش خارجی پشتیبانی می‌کند.

 

مک‌بوک ایر M2: رنگ‌ها

اپل برای اولین بار طی این چند سال، رنگ‌های جدیدی را برای لپتاپ معرفی کرده است. با این حال، در حالی که انتظار داشتیم مک‌بوک ایر نیز مانند آی‌مک 24 اینچی در رنگ‌های مختلفی عرضه شود، اپل لپتاپ جدید را تنها با چهار گزینه رنگی به فروش می‌رساند: نقره‌ای (Silver)، خاکستری فضایی (Space Grey) مانند قبل، و نور ستاره‌ای (Starlight) و نیمه شب (Midnight)، شبیه به رنگ‌های جدید آیفون SE. هر مدل دارای یک کابل MagSafe همرنگ است.

 

مک‌بوک ایر M2: مشخصات

مک‌بوک ایر جدید از یک تراشه M2 استفاده می‌کند که در مقایسه با M1 همان CPU هشت هسته‌ای و دو هسته گرافیکی اضافی را به ارمغان می‌آورد. اپل همچنین ادعا می‌کند که M2 فقط عملکرد سریع‌تری را ارائه نمی‌دهد، بلکه این کار را با مصرف انرژی بسیار کمتری انجام می‌دهد، که در این صورت فکر می‌کنم بتوان آن را با همان 18 ساعت عمر باتری رتبه‌بندی کرد. همچنین تراشه M2 تخصیص رم را تا 24 گیگابایت (در مقابل 16 گیگابایت در M1) و 50 درصد پهنای باند حافظه‌ی بیشتر افزایش می‌دهد.

درست مانند مک‌بوک ایر M1، مک‌بوک ایر M2 نیز فاقد فن است. بدون وسیله‌ای برای خنک کردن خود، اپل باید از داغ شدن بیش از حد مک‌بوک ایر جلوگیری کند، که به طور کلی به معنای کاهش سرعت پردازنده در هنگام فشار زیاد است. بنابراین مک‌بوک پرو M2 که دارای یک فن است، در واقع برای مدت زمان طولانی‌تری می‌تواند سریع‌تر کار کند.

ناچ بالای صفحه نمایش وبکم بسیار بهتری نسبت به مک‌بوک ایر 2020 دارد. اپل وبکم 1080p جدیدتر خود که در مدل‌های آی‌مک و مک‌بوک پرو 2021 دیده می‌شود را اضافه کرده است، بنابراین تماس‌های فیس‌تایم باید واضح‌تر باشند.

متأسفانه، تغییر دادن از حالت شیب‌دار به شکل مسطح جدید به این معنی نیست که فضای بیشتری برای داشتن پورت‌های بیشتری وجود خواهد داشت، بنابراین کارت‌خوان یا HDMI را در این مدل نخواهید دید. همچون مک‌بوک ایر 2020، مدل 2022 نیز دو پورت Thunderbolt/USB 4 به همراه یک جک 3.5 میلیمتری هدفون (که اکنون از هدفون‌های امپدانس بالا پشتیبانی می‌کند) ارائه می‌دهد. با این حال، اپل یک پورت MagSafe اضافه کرده است، بنابراین نیازی به هدر دادن پورت Thunderbolt در هنگام شارژ ندارید.

مک‌بوک ایر M2: هر آنچه که باید بدانید

مک‌بوک ایر M2 در چهار رنگ - شامل دو رنگ جدید - عرضه می‌شود.

 

مک‌بوک ایر M2: شارژ

در حالی که وام باتری مک‌بوک ایر M2 مانند مدل M1 است، اما می‌توانید آن را سریع‌تر شارژ کنید. مدل پایه با یک آداپتور برق استاندارد 30 واتی USB-C ارائه می‌شود، اما مدل 1.499 دلاری دارای یک آداپتور جدید 35 واتی Dual USB-C Port Compact Power Adapter برای شارژ همزمان دو دستگاه است. همچنین می‌توانید مک‌بوک ایر را با یک آداپتور برق 67 واتی USB-C نیز شارژ کنید.

مک‌بوک ایر M2: هر آنچه که باید بدانید

مک‌بوک ایر M2 لبه شیب‌دار خود را از دست داده است، اما از همه طرف باریک‌تر است.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘