به زودی می‌توانید از آیفون به عنوان وبکم استفاده کنید

22 خرداد 1401
0 نظر
مطالعه در حدود 3 دقیقه
779 بازدید

به زودی می‌توانید از آیفون به عنوان وبکم استفاده کنید

اپل تعداد انگشت‌شماری از ویژگی‌های بسیار سودمند را فاش کرده است که آیپد و آیفون را با دستگاه‌های مک او اس جفت می‌کنند، از جمله توانایی تبدیل کردن آیفون به یک وبکم برای کامپیوتر مک. برای معرفی این ویژگی جدید، با سافت مک همراه باشید.

-----

 

دوربین پیوسته

برای شروع، اپل آنچه را که Continuity Camera (دوربین پیوسته) می‌نامد معرفی کرده است که به کاربران آیفون و مک او اس اجازه می‌دهد که از دوربین آیفون به عنوان یک وبکم استفاده کنند. این مفهوم چیز جدیدی نیست، زیرا پیش از این برنامه‌های شخص ثالثی وجود داشته است که چنین ایده‌ای را سال‌ها پیش ارائه کرده بودند. اما تقریباً همه‌ی آنها ناخوشایند و غیر قابل اعتماد بوده‌اند.

فقط یک آزمایش واقعی می‌تواند نشان دهد که Apply با این نوع انتقال ویدیویی بی‌سیم می‌تواند به چه کیفیتی دست یابد. اما از نمایشی که در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) ارائه شد، امیدوار کننده به نظر می‌رسد.

به زودی می‌توانید از آیفون به عنوان وبکم استفاده کنید

Continuity Camera (دوربین پیوسته) این امکان را به مک می‌دهد که تشخیص دهد یک آیفون در آن نزدیکی است و پیشنهاد کند که بدون نیاز به بیدار کردن یا انتخاب آن، از سیستم دوربین پشتی آن به عنوان یک وبکم استفاده کند. Center Stage (نگه داشتن شخص در کادر تصویر)، Portrait mode (حالت پرتره)، و ویژگی جدید Studio Light (نورپردازی استودیویی) - افکتی که با کم‌نور کردن پس‌زمینه، چهره‌ی کاربر را روشن می‌کند - همگی با این اتصال پشتیبانی می‌شوند.

همچنین اپل فاش کرد که با تولیدکنندگان لوازم جانبی مانند Belkin برای تولید چندین گزینه‌ی مختلف برای نصب آیفون بر روی لپتاپ یا صفحه نمایش همکاری کرده است.

به زودی می‌توانید از آیفون به عنوان وبکم استفاده کنید

به زودی می‌توانید از آیفون به عنوان وبکم استفاده کنید

Continuity Camera از دوربین Ultra Wide (زاویه دید فوق عریض) بهره می‌برد تا قابلیت دیگری به نام Desk View را فعال کند.

 

ویژگی Desk View

Desk View یک ویژگی در Continuity Camera (دوربین پیوسته) است که از دوربین با زاویه فوق عریض آیفون برای دریافت تصویری از بالا به پایین از میز کاربر استفاده می‌کند. این ویژگی یک شگفتی محاسباتی است، اما با توجه به اعوجاجی که در دمو و حالت ارائه اپل شاهد بودیم، اساساً نیاز به دوربین دوم از بالا به پایین در طول ارائه‌های آنلاین را بلااثر می‌کند.

به زودی می‌توانید از آیفون به عنوان وبکم استفاده کنید

همچنین نرم‌افزار اپل این نما را از فید تماس ویدیویی جدا می‌کند تا کاربر بتواند به دلخواه خود در زمان ارائه، بین خودش و زاویه دید از بالا به پایین سوئیچ کند، یا هر دو را همزمان نشان دهد.

 

ویژگی Handoff

آخرین ویژگی مرتبط، Handoff نام دارد، که تشخیص می‌دهد آیفون و مک در نزدیکی یکدیگر هستند و به این دو اجازه می‌دهد تا تماس‌های ویدیویی فیس‌تایم را به صورت یکپارچه به یکدیگر منتقل کنند. به عنوان مثال، اگر شخصی در حین تماس با فیس‌تایم از طریق آیفون خود از پیاده‌روی برگردد و بخواهد آن تماس را در آی‌مک خود ادامه دهد، ویژگی Handoff به آی‌مک اجازه می‌دهد تشخیص دهد که آیفون در همان نزدیکی است و اعلانی ارائه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا بلافاصله تماس را از آیفون به آی‌مک تغییر دهند.

اپل می‌گوید که این ویژگی در تمامی دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک به صورت رفت‌وبرگشتی کار می‌کند و اواخر امسال با آی او اس 16 و مک او اس ونتورا عرضه خواهد شد.

همچنین بخوانید: روش استفاده از آیفون به عنوان وبکم مک

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بعضی از مردم نوآوری را به معنای تغییر می‌دانند؛ اما ما هرگز چنین برداشتی نداشته‌ایم. نوآوری باعث بهتر شدن امور می‌شود.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘