آیپد ایر 2020 (iPad Air)؛ تاریخ انتشار، قیمت و مشخصات

29 شهریور 1399
0 نظر
مطالعه در حدود 8 دقیقه
2187 بازدید

 آیپد ایر 2020 (iPad Air)؛ تاریخ انتشار، قیمت و مشخصات

اپل آیپد ایر را برای سال 2020 مجدداً طراحی کرده و آن را ارتقاء داده است. از مشخصات و ویژگی‌ها گرفته تا قیمت‌گذاری برای هر مدل، تمام جزئیات مورد نیاز شما را به دست آورده‌ایم.

-----

سافت‌مک: اپل انتشار جدیدترین نسخه از تپلت‌های آیپد ایر خود را اعلام کرد. این شرکت آن را به عنوان قدرتمندترین آیپد ایر (iPad Air) تا کنون توصیف کرده است - که جای تعجبی ندارد - و از یک صفحه نمایش بزرگ‌تر، دوربین و تاچ آیدی بهبود یافته، پردازندهٔ A14 و به روز رسانی‌های صوتی در آن خبر داده است.

در اینجا تمام مواردی که باید دربارهٔ آیپد ایر جدید سال 2020 بدانید آورده شده است.


تاریخ انتشار و در دسترس بودن آیپد ایر 2020

آیپد ایر 2020 امشب در رویداد 15 September Time Flies رونمایی شد. بر خلاف سایر محصولاتی مانند Apple Watch SE، این محصول بلافاصله برای پیش‌خرید در دسترس نیست؛ اپل فقط می‌گوید که آیپد ایر جدید «از ماه آینده در 30 کشور و منطقه از جمله ایالات متحده در دسترس خواهد بود». پس عرضهٔ آن در ماه اکتبر انجام خواهد شد.

عدم اشارهٔ خاص به انگلستان، برای مردم آن کشور نگران کننده است، اما حداقل یک قیمت‌گذاری مخصوص انگستان وجود دارد.


قیمت آیپد ایر 2020

بر خلاف اکثر محصولات دیگر، آیپدهای اپل در ایالات متحده اغلب رغم دلاری بیشتری از رغم پوندی آن در انگلستان دارد و آیپد ایر جدید نیز از این الگو پیوری می‌کند. هزینهٔ مدل‌ها در هر دو کشور از این قرار است:

  • آیپد ایر 2020 (64 گیگابایت، وایفای): 579 پوند / 599 دلار
  • آیپد ایر 2020 (256 گیگابایت، وایفای): 729 پوند / 749 دلار
  • آیپد ایر 2020 (64 گیگابایت، سلولار): 709 پوند / 729 دلار
  • آیپد ایر 2020 (256 گیگابایت، سلولار): 859 پوند / 879 دلار

لازم به ذکر است که این قیمت‌ها به طور قابل توجهی بالاتر از معادل‌های آن در آخرین آیپد ایر است: در هر حالت حداقل 100 پوند / 100 دلار بالاتر است. آیپد ایر 2019 با قیمت 479 پوند / 499 دلار شروع می‌شد.


طراحی آیپد ایر 2020

همان طور که انتظار می‌رفت، آیپد ایر طرحی را که آیپد پرو در سال 2018 به ارمغان آورد را به ارث برده است - بدون دکمهٔ Home و با قوس کمی در لبه‌های آن. (شما یک صفحه نمایش بزرگ‌تر در اندازهٔ دستگاه دارید، اما به هیچ وجه یک طراحی تمام صفحه نیست. با این حال، ممکن است چیز بدی هم نباشد، با توجه به نوع نگه داشتن آیپد توسط اکثر ما، که اگر هیچ حاشیه‌ای برای قرار دادن انگشت وجود نداشته باشد، اثر انگشت بر روی آن باقی می‌ماند. همچنین این به معنای وجود فضای خالی در قسمت بالایی برای دوربین جلو و در نتیجه نداشتن یک شکاف است.)

این یک طراحی کاملاً هوشمندانه و مدرن است. البته نسبت به سال 2018 کمتر مدرن به نظر می‌رسد. این همیشه روشی است که برای خرید هر ردیف از محصولات زیر سطح بالا انجام می‌شود: شما باید منتظر ویژگی‌های دست دوم باشید.

با این حال، نکتهٔ جالب در مورد این طراحی، روش اپل در سازش دادن بین رویکردهای استفاده شده در آیپد پرو و آیپدهای دارای دکمهٔ Home است. آیپد ایر جدید به صورت غیر منتظره‌ای از Face ID برخوردار نیست و در عوض از Touch ID استفاده می‌کند (همچنین نسخهٔ نسل دوم است، بنا بر این باید سریع و قابل اعتماد باشد). اما انگشت خود را کجا قرار می‌دهید؟ یک حسگر اثر انگشت در دکمهٔ بالایی تعبیه شده است.

این مورد جالبی است زیرا کاری است که اپل قبلاً هرگز آن را انجام نداده است. آیفون‌های رده بالای اپل، گران‌ترین آیپدهای اپل، هیچکدام از آنها حسگر اثر انگشت را در جایی به غیر از دکمهٔ Home نداشته‌اند.

در این حالت ما فقط Touch ID را داریم، اما عملی بودن آشکار ساختار Touch ID در یک دکمهٔ پاور، باعث می‌شود تا کاربران بتوانند دو سیستم امنیتی بیومتریک مختلف داشته باشند: آیفون 12 یا آیپد پرو 2021 عملاً می‌توانند هر دوی Face ID و Touch ID را ارایه دهند. اما این حکایتی برای روزی دیگر است.

در یک حرکت دیگر تقلیدی از Pro، پورت Lightning حذف شده است، و پورت USB-C جایگزین آن شده است. احتمالاً این کار در دراز مدت خبر خوبی محسوب می‌شود، زیرا ساخت لوازم جانبی برای اشخاص ثالث را راحت‌تر می‌کند، اما به این معنی هم هست که مجبور هستید هر کیت Lighting که از قبل در اختیار دارید را کنار بگذارید.

و آخر از همه، توجه داشته باشید که شامل دو رنگ جدید نیز می‌باشد: علاوه بر رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی (Space Grey) و طلایی رزی (Rose Gold)، آیپد ایر 2020 به رنگ‌های سبز و آبی نیز ارایه می‌شود.

در اینجا چند عکس از آیپد ایر 2020 جدید آورده شده است تا زیبایی و ظرافت آن برای شما قابل تصور باشد.

آیپد ایر 2020 (iPad Air)؛ تاریخ انتشار، قیمت و مشخصات

آیپد ایر 2020 (iPad Air)؛ تاریخ انتشار، قیمت و مشخصات

آیپد ایر 2020 (iPad Air)؛ تاریخ انتشار، قیمت و مشخصات


مشخصات و ویژگی‌های آیپد ایر 2020

آیپد ایر جدید برای توجیه چنین قیمت بالایی، به برخی مشخصات چشمگیر نیاز دارد. خوشبختانه در این مورد بحث‌های زیادی وجود دارد.

صفحه نمایش 10.9 اینچی آیپد ایر 2020

بارزترین مشخصه در لیست مشخصات آیپد ایر صفحه نمایش بزرگ‌تر آن است: تا 10.9 اینچ در مقایسه با 10.5 اینچ در مدل 2019. این کار با حذف دکمهٔ Home امکانپذیر می‌شود، بنا بر این برای به دست آوردن فضای بیشتر برای صفحه نمایش، مجبور نیستید یک دستگاه کوچک‌تر قابل حمل را کنار بگذارید.

(در حقیقت ابعاد کمی متفاوت است. آیپد ایر جدید 3 میلیمتر کوتاه‌تر و عرض آن 4.4 میلیمتر بیشتر از مدل سال گذشته است. به طرزی کاملاً عجیب، نسخهٔ وایفای آن کمی سنگین‌تر است، در حالی که سلولار آن کمی سبک‌تر است: 458 گرم / 460 گرم در مقایسه با 456 گرم / 464 گرم در سال گذشته. ما فکر نمی‌کنیم که شما این تفاوت‌ها را متوجه شوید.

تراکم پیکسل 264ppi آن با مدل سال گذشته برابر است، اما به دلیل مساحت بیشتر، وضوح تصویر بالاتر است: 2360 x 1640 نسبت به 2224 x 1668. و هیچ ProMotionی هم وجود ندارد.

پردازندهٔ A14 آیپد ایر 2020

ضربه‌پذیری صفحه نمایش خوب است، اما ما نباید اجازه دهیم که پردازنده در حاشیه قرار گیرد. این یک تراشهٔ اختصاصی اپل است که با نام A14 Bionic نامگذاری شده است - برای هر کسی که اهل محاسبه است هیچ جای تعجبی نیست. آنچه تعجب‌آور است، این است که مانند « Touch ID در دکمهٔ پاور»، آیپد ایر این نسل از تراشه را قبل از هر دستگاه دیگر اپل به دست می‌آورد. آیپد پرو دارای A12Z است؛ و آیفون 11 پرو مکس دارای A13 است. البته آیفون 12 به زودی A14 را دریافت می‌کند، اما تا اکتبر آیپد ایر جهان منحصر به فرد خود را دارد.

اپل وظیفه‌شناسانه گزارش داده است که A14 دارای 11.8 میلیارد ترانزیستو، طراحی جدید 6 هسته‌ای، معماری گرافیکی 4 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای است که قادر به انجام حداکثر 11 تریلیون عملیات در ثانیه است. از نظر تئوری، این همه به معنای 40٪ سرعت پردازندهٔ بیشتر در مقایسه با آیپد ایر 2019 (مجهز به A12) و 30٪ بهبود در گرافیک است. اما مطمئناً پس از در دسترس قرار گرفتن نمونه‌های بررسی، تمام این موارد را در آزمون‌های واقعی آزمایش خواهیم کرد.

آیپد ایر 2020 (iPad Air)؛ تاریخ انتشار، قیمت و مشخصات

سازش‌پذیری لوازم جانبی آیپد ایر 2020

و بسیاری از ارتقاءها و پیشرفت‌های جالب توجه دیگری نیز وجود دارد.

به عنوان مثال، آیپد ایر جدید با Apple Pencil 2 سازگار است، مدلی که به لطف اتصال مغناطیسی و شارژ بی‌سیم، ما آن را به مدل اصلی ترجیح می‌دهیم. این یکی دیگر از انحصاری‌های آیپد پرو است که به حاشیه رانده شده است. آیپد ایر هم‌اکنون با صفحه کلید جادویی (Magic Keyboard) سازگار است.

آیپد ایر 2020 (iPad Air)؛ تاریخ انتشار، قیمت و مشخصات

دوربین‌های آیپد ایر 2020

تنظیمات دوربین واقعاً نمی‌توانند با آرایش چند لنزی آیپد پرو رقابت کند، اما دوربین پشتی از 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل و از f/2.4 به f/1.8 افزایش می‌یابد - که در حال حاضر همان دوربین زاویه دید باز در آیپد پرو است، ولی با یک شریک زاویه دید فوق‌العاده باز همراه نیست.

آیپد ایر 2020 (iPad Air)؛ تاریخ انتشار، قیمت و مشخصات

شما اکنون Smart HDR را نیز دریافت می‌کنید. ضبط ویدیو از 1080p برحسب 30fps به 4K تا 60fps افزایش می‌یابد. حرکت آهسته (اسلوموشن) اکنون به جای 120 فریم در ثانیه به سرعت 240 فریم در ثانیه ارتقاء می‌یابد. و اکنون فوکوس خودکار مداوم بر روی ویدیو وجود دارد. پانوراما از 43MP به 63MP افزایش یافته است.

در واقع پیشرفت‌های بسیاری برای دوربین وجود دارد که ما بی‌صبرانه منتظریم تا آنها را امتحان کنیم.

پیشرفت‌های متفرقه آیپد ایر 2020

مجموعه‌ای از ارتقاءها از آیپد ایر 2019:

  • نمایشگر آن اکنون به جای Retinaی تنها به عنوان Liquid Retina درجه‌بندی شده است. صادقانه بگویم که این اصطلاح عمدتاً یک اصطلاح بازاریابی است، اما ما تصور می‌کنیم که این برای نشان دادن کمی بزرگ‌تر بودن اندازهٔ صفحه نمایش و تعداد پیکسل‌های آن است. از بیشتر جنبه‌های دیگر، صفحه نمایش همان صفحه نمایش سال گذشته است.
  • صدا (هنوز هم بر اساس دو بلندگو است) اکنون حالت افقی پیدا می‌کند.
  • Live Photos اکنون به تثبیت می‌رسد.
  • آیپد ایر جدید دارای وایفای 6 (اضافه کردن 802.11ax) است و حداکثر سرعت آن از 866 مگابیت بر ثانیه به 1.2 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
  • LTE کلاس Gigabit از 28 باند به 30 باند افزایش یافته است.

ما به محض این که بتوانیم نمونه‌ای از آن را به دست آوریم بررسی کاملی بر روی انجام خواهیم داد و با شما در میان خواهیم گذاشت، پس سافت‌مک را دنبال کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘