اپل به زودی می‌تواند موتور جستجوی خود را راه‌اندازی کند

12 شهریور 1399
0 نظر
مطالعه در حدود 5 دقیقه
1967 بازدید

 اپل به زودی می‌تواند موتور جستجوی خود را راه‌اندازی کند

دیگر جستجوی گوگل پیش‌فرض در آیفون، آیپد و مک وجود نخواهد داشت. شواهد نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی موتور جستجوی خود است.

-----

سافت‌مک: نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل در حال کار بر روی موتور جستجوی خود است. موتور جستجویی که می‌تواند با گوگل رقابت کند.

در هر آیفون، آیپد و مک، موتور جستجوی گوگل همیشه به عنوان پیش‌فرض تعیین شده است، اما به نظر می‌رسد که اپل می‌تواند موتور جستجوی خود را جایگزین موتور جستجوی گوگل کند.

در حقیقت این شایعه جدید نیست و نشانه‌های متعددی در این مورد وجود دارد. بعلاوه این که اپل دلایل خوبی برای انجام این کار دارد.

آخرین شواهد توسط جان هنشاو (Jon Henshaw) از Coywolf ارایه شده است که ادعا می‌کند ممکن است اپل به زودی موتور جستجوی خود را راه‌اندازی کند.

او می‌نویسد که تغییرات در Spotlight Search در آی. او. اس و آیپد. او. اس 14 بتا، یک به روز رسانی قابل توجه در صفحهٔ پشتیبانی Applebot آن و یک توسعه در خزنده از AppleBot نشان می‌دهد که ما می‌توانیم به زودی شاهد یک موتور جستجوی اپلی باشیم.

این وبلاگ‌نویس اخیراً متوجه افزایش بازدیدهای یک موتور جستجوگر اپلی شده است. بر اساس وبلاگ‌های وی، Applebot اخیراً هر روز وبلاگ او را «می‌خواند»، این امر پیش از این فقط گاهی اوقات اتفاق می‌افتاد.

همچنین SearchEngineRoundTable در جولای سال 2020 متذکر شد که اپل صفحه مستندات راهنمای about Applebot را با اطلاعاتی دربارهٔ روش رتبه‌بندی نتایج وب به روز رسانی کرده است.

اپل اعلام کرده است که هنگام رتبه‌بندی نتایج جستجوی وب، Apple Search ممکن است که موارد زیر را در نظر بگیرد:

  • مشارکت کاربر تجمیع شده با نتایج جستجو
  • ارتباط و تطابق اصطلاحات جستجو با مباحث و مطالب صفحه وب
  • تعداد و کیفیت لینک‌های سایر صفحات وب
  • سیگنال‌های مبتنی بر مکان کاربر (داده‌های تقریبی)
  • مشخصات طرح صفحه وب


استخدام جدید

شواهد بیشتر نشان از این دارند که یک موتور جستجو در اپل مشغول به کار است. این شرکت اخیراً پست‌های شغلی مختلفی را برای مهندسین جستجو ارسال کرده است. این شرکت به دنبال متخصصانی در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و NLP بوده است. این لزوماً مربوط به کار بر روی یک موتور جستجو نیست - ممکن است که اپل فقط به دنبال افزایش منابع برای توسعهٔ بیشتر Siri و Spotlight باشد.

در واقع، همین حالا هم به این صورت است: در آی. او. اس 14 Spotlight یک جستجوی جدیدی را انجام می‌دهد که به خودی خود کوئری‌های اینترنتی را انجام داده و وب سایت‌ها را مستقیماً فراخوانی می‌کند - بدون استفاده از موتور جستجوی گوگل.

در حقیقت، مدت‌هاست که هنگام جستجو در وب با Spotlight، کوئری از طریق گوگل هدایت نمی‌شود. به گفتهٔ اپل، وب سایت‌های تحت عنوان «پیشنهادهای وب سایت Siri» در آی. او. اس 13 نیز از موتور جستجوی خود اپل آمده‌اند. این به اصطلاح Applebot به عنوان یک خزندهٔ وب استفاده می‌شود که اولین بار در سال 2014 پدیدار شد. از آن زمان نظریه‌هایی در مورد یک موتور جستجوی اپل وجود دارد.

اما انتخاب پایان دادن به رابطه با گوگل، برای اپل گران تمام خواهد شد. طبق برآورد Bernstein، گوگل سالانه حدود سه میلیارد دلار آمریکا به اپل می‌پردازد تا موتور جستجوی گوگل به صورت پیش‌فرض در تمام آیفون‌ها تنظیم شود.

اتفاقا، معاملهٔ موتور جستجو بین گوگل و اپل مدت‌هاست که خار چشم ناظران بازار در انگلستان و اتحادیه اروپا است. همان طور که توسط Henshaw مشخص شد، در ژوئیه سال 2020، UK Competition and Markets Authority (سازمان رقابت و بازارهای انگلستان) که در حال بررسی این معامله بود، گفت: «نظر ما این است که توافق‌های موجود بین اپل و گوگل مانع قابل توجهی برای ورود و گسترش رقبای تأثیرگذار در رقابت بین موتورهای جستجو در تلفن‌های همراه ایجاد می‌کند. »

سرمایه‌گذاری و منابع برای چنین اقدامی به راحتی در دسترس اپل قرار خواهد گرفت، حتی اگر انتخاب یک موتور جستجوی متفاوت برای Cupertino گران تمام شود.

همچنین اپل می‌تواند موتور جستجویی متفاوت با گوگل را به عنوان پیش‌فرض پیشنهاد دهد. در حال حاضر امکان انتخاب بین Bing، Yahoo و Duckduckgo به جای گوگل از طریق تنظیمات سافاری امکانپذیر است. در حال حاضر موتور جستجوی گوگل پیش‌گزیده است، اما این پیش‌گزیده قابل تغییر است.


خبر بد برای گوگل؟

آیا این به موقعیت گوگل به عنوان موتور جستجوی شماره یک آسیب می‌زند؟ احتمالاً نه. مایکروسافت مدت‌هاست که این کار را انجام می‌دهد. اگر یک کوئری جستجو را با استفاده ار عملکرد جستجوی ویندوز شروع کنید، موتور جستجوی خود شرکت Bing کوئری خواهد کرد. علیرغم قدرت مایکروسافت در بازار، این امر صدمهٔ زیادی به گوگل وارد نکرد.

با این حال، اگر کوئری‌های جستجوی آیفون از طریق گوگل ناگهان متوقف شود، این امر می‌تواند برای گوگل مشکل‌ساز شود. از این گذشته، کاربران آیفون - به ویژه در ایالات متحده - یک گروه هدف مهم برای این شرکت متمرکز بر تبلیغات هستند.

به نظر می‌رسد که موتور جستجوی خود اپل یک گام بعدی منطقی است. اتحادیهٔ اروپا پیش از این نسبت به معاملهٔ موتور جستجو بین گوگل و اپل انتقاد کرده است. اپل قول داده است که از حریم خصوصی کاربران محافظت کرده و به آنها امکان کنترل کامل داده‌هایشان را بدهد. یک شرکت موتور جستجویی مانند گوگل، که به عنوان یک شرکت تبلیغاتی از اطلاعات مشتریان خود استفاده می‌کند، نقطه ضعفی برای کل مفهوم حریم خصوصی است.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘