watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

20 مرداد 1399
0 نظر
مطالعه در حدود 9 دقیقه
1772 بازدید

 watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

واچ. او. اس 7 چه ویژگی‌هایی را به محصولات مبتنی بر مچ دست اپل اضافه خواهد کرد؟ در اینجا تمام آنچه را که بعد از WWDC 2020 (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) می‌توانید چشم انتظار آن را داشته باشید آورده شده است. بله، این شامل نظارت بر خواب نیز می‌باشد.

-----

سافت‌مک: نسخهٔ بعدی سیستم عامل اپل واچ یعنی watchOS 7 پاییز امسال وارد بازار خواهد شد و ویژگی‌های جدیدی مانند پیمایش خواب، تشخیص دست شستن و انواع تمرین‌های جدید را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در اینجا آنچه را که می‌توانید در واچ. او. اس 7 انتظار داشته باشید، و این که چه زمانی بر روی مچ دست شما در دسترس خواهد بود، آورده شده است.


واچ.او.اس 7 چه زمانی منتشر خواهد شد؟

اگر یک توسعه دهنده هستید می‌توانید واچ. او. اس 7 را زودتر از زمان عرضهٔ آن دریافت کنید. نسخهٔ بتا توسعه دهندهٔ واچ. او. اس 7 از تاریخ 22 ژوئن از طریق برنامهٔ توسعه دهندهٔ اپل برای توسعه دهندگان ثبت نام کرده در دسترس است.

همچنین اپل برای اولین بار واچ. او. اس بتا را به عنوان بخشی از برنامهٔ عمومی بتا در دسترس قرار می‌دهد. ما اطلاعاتی در مورد «روش پیوستن به برنامه بتا اپل و مشارکت در آزمایش کردن نرم‌افزار جدید» داریم که می‌توانید مطالعه کنید. انتظار می‌رود که به زودی واچ. او. اس بتا وارد شود. اپل پیش از این بتای عمومی را برای آی. او. اس 14 و آیپد. او. اس 14 منتشر کرده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دریافت نسخه‌های بتای سیستم عامل‌های مختلف می‌توانید مجموعهٔ مقالات ما در این زمینه را مطالعه کنید:

- روش نصب نسخه بتا آی. او. اس 14 در آیفون

- روش دریافت آی. او. اس 14 بتا برای غیر توسعه دهندگان

- روش دریافت نسخه بتا macOS 10.11 Big Sur

- روش حذف مک. او. اس بتا از مک

- روش حذف آی. او. اس 13 بتا

نسخهٔ نهایی و کامل این نرم‌افزار در پاییز امسال برای اپل واچ‌های سری 3 تا 5 جفت شده با آیفون 6s یا نسخه‌های بالاتر که آی. او. اس 14 را اجرا می‌کنند، وارد بازار خواهد شد.

ما انتظار داریم که به روز رسانی سیستم عامل همزمان با آی. او. اس 14 و آیپد. او. اس 14 عرضه شود، و بر اساس سال‌های گذشته، انتظار داریم که این اتفاق بین 14 تا 18 سپتامبر بیفتد.

watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید


آیا اپل واچ من، واچ.او.اس 7 را دریافت خواهد کرد؟

اپل واچ‌های سری 3 تا 5 با واچ. او. اس 7 کار می‌کنند، و با آیفون 6s یا مدل‌های بالاتر که آی. او. اس 14 (یا نسخه‌های بالاتر) را اجرا می‌کنند، جفت می‌شود. البته سری جدید 6 اپل واچ نیز که در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد نیز باید سازگاری داشته باشد.

سری اصلی ساعت (یا سری 0 همان طور که مشخص است) واچ. او. اس 7 را قبول نمی‌کنند، همان طور که واچ. او. اس 6 را قبول نمی‌کند. همچنین سری 1 و سری 2 را نیز پشت سر می‌گذارد. مخصوصاً برای دارندگان سری 2 این مسئله ملموس است، زیرا که این دستگاه‌ها هنوز هم در سال 2020 کاملاً قابل استفاده هستند. اما به سادگی قابل قبول است که اپل بخواهد از نظر ویژگی‌ها رو به جلو حرکت کند و سخت‌افزار قدیمی‌تر نتواند از پس خواسته‌های آن برآید.


چه ویژگی‌های جدیدی در واچ.او.اس 7 وجود خواهد داشت؟

در حال حاضر واچ. او. اس 7 با تمرکز خاصی بر روی شخصی‌سازی، سلامت و تناسب اندام، ارتقاء قابل توجهی نسبت به نسخهٔ قبلی خود دارد. اپل با واچ. او. اس 7 چندین ویژگی معرفی کرده است که مدت‌ها است در لیست درخواست‌های کاربران اپل واچ قرار دارند.

ویجت‌های ترکیبی

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل 2020 (WWDC) پیشرفت عمده‌ای را در ویجت‌های واچ. او. اس 7 اعلام کرد. دارندگان ساعت اکنون می‌توانند به چندین ویجت ترکیبی دسترسی داشته باشند و ظاهر را بر اساس اولویت‌ها و علاقمندی‌های خود تا بی‌نهایت تنظیم کنند. به عنوان مثال، تازه والد شده‌ها می‌توانند چندین ویجت ترکیبی خاص برای مشاهدهٔ دقیق معیارهای شیردهی، یا شیردهی با شیشه را سازماندهی کنند. و این پیکربندی‌ها را می‌توان به اشتراک گذاشت.

این به عنوان یک پیشرفت مستقیم اینفوگرافیکی که حداکثر 8 ویجت را شامل می‌شد و اولین بار در اپل واچ 4 ظاهر شد، می‌باشد.

واچ. او. اس 7 همچنین شامل یک زمان سنج همراه با یک مسافت سنج است که می‌تواند جزئیات مربوط به سرعت بر اساس زمان طی شده در مسافت را نمایش دهد.

watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

ویژگی Face Sharing (اشتراک‌گذاری ظاهر)

در یک ویژگی جدید به نام Face Sharing، واچ. او. اس 7 به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیکربندی ظاهر جدید بر روی دستگاه خود بر اساس برنامه‌های شخص ثالث، رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها و حتی مخاطبین شخصی خود را به اشتراک گذاشته و سازگار کنند.

پیش از این، اگر یکی از دوستان شما ظاهر ساعت خود را به روشی تنظیم کرده بود که شما واقعاً دوست داشتید، باید از آنها می‌پرسیدید که چگونه آن پیکربندی خاص را جمع کرده‌اند و سپس سعی می‌کردید تا آن ظاهر را در ساعت خود تقلید کنید. واچ. او. اس 7 به دوست شما این اجازه را می‌دهد تا بلافاصله طرح ظاهر ساعت خود را برای شما ارسال کند و ساعت شما آن تنظیمات را به صورت خودکار اعمال کند.

ویژگی Sleep Monitoring (نظارت بر خواب)

در یک گام بزرگ رو به جلو، بالاخره پیمایش خواب در اپل واچ تبدیل به واقعیت شد. با استفاده از واچ. او. اس 7، اپل آنچه را که آن را یک رویکرد «جامع» نسبت به بهداشت خواب نامیده است را ارایه می‌کند، از جمله ویژگی‌های ایجاد یک روال سالم قبل از خواب. واچ. او. اس 7 با کاهش تدریجی ویژگی‌ها در آی. او. اس 14 عمل می‌کند تا حواس پرتی‌ها را کاهش دهد و به کاربران کمک کند تا یک روال شبانه را شخصی‌سازی کنند.

یادگیری ماشین در واچ. او. اس 7 به اپل واچ اجازه خواهد داد تا با استفاده از شتاب سنج برای سنجش ریز حرکات پوشندهٔ ساعت، که نشانهٔ الگوهای بیدای یا تنفس در حین خواب کاربر است، کیفیت خواب را کنترل کند. کاربران می‌توانند نتایج الگوهای خواب خود همراه با رویهٔ آن را در صبح مشاهده کنند.

watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

آلارم‌های واچ. او. اس 7 به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از بازخورد لمسی یا صوتی ملایم از خواب بیدار شوند، بنا بر این شما مزاحم خواب شریک زندگی خود نخواهید شد.

نظارت بر خواب از مدت‌ها قبل انتظار می‌رفت. سال گذشته، اپل یک برنامهٔ Sleep (خواب) را عمداً یا به طور تصادفی فاش کرد، که کاربر توئیتر «دانیل مارسیکوفسکی» آن را در اسکرین‌شاتی از برنامهٔ Alarms مشاهده کرده بود.

watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

انواع تمرین و تناسب اندام

بزرگ‌ترین موارد اضافه شده در واچ. او. اس 7 انواع تمرین شامل Dance (رقص) است که آهنگ‌های سبک رقص‌های محبوبی مانند هیپ هاپ، لاتین، بالیوود و رقص‌های هوازی را ارایه می‌کند. هم اکنون با استفاده از شتاب سنج و ژیروسکوپ واچ. او. اس 7 می‌توانید تفاوت‌ها و ترکیبات حرکات فوقانی و تحتانی بدن را تشخیص داده و آن را با داده‌های ضربان قلب ترکیب کنید.

همچنین تمرین‌های جدید Core Training، Functional Strength و Cooldown را نیز شامل می‌شود.

برنامهٔ Activity نیز با نام جدید Fitness معرفی شده است و همچنان معیارهای فعالیت‌های روزانه، تمرین‌ها، جوایز، مسابقات و رویه‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ویژگی تشخیص دست شستن

در یک واکنش مستقیم به ویروس کرونا، اکنون واچ. او. اس 7 می‌تواند به صورت خودکار شستشوی دست را تشخیص دهد. با استفاده از سنسور حرکتی و میکروفون، می‌تواند صدای صابون زدن و آب را تشخیص دهد و از شما بخواهد که دستان خود را به مدت 20 ثانیه بشویید.

ویژگی Maps

همچنین احتمالاً به عنوان واکنشی به ویروس کرونا، پیشرفت‌های آی. او. اس 14 در Maps با بهینه‌سازی بیشتر مسیرهای دوچرخه‌سواری به واچ. او. اس 7 گسترش خواهد یافت - یک به روز رسانی خوشایند به عنوان زمینه‌سازی بیشتر برای اجتناب از وسایل حمل و نقل عمومی.

توجه واچ. او. اس 7 به دوچرخه‌سواری، جزئیات مربوط به زمان و فاصلهٔ سفر را به همراه اطلاعات مربوط به خطوط دوچرخه‌سواری، پله‌ها و زمانی را که ممکن است نیاز به پیاده شدن از دوچرخه و پیاده رفتن داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین برای ممانعت از رفتن به مسیرهایی که بیشتر از سایر مناطق پستی و بلندی دارند، می‌توانید جزئیات مربوط به شیب‌ها را مشاهده کنید.


ویژگی‌های اعلام نشدهٔ واچ.او.اس 7

ویژگی اندازه‌گیری اکسیژن خون

یکی دیگر از ویژگی‌های مرتبط با سلامتی که می‌تواند کار خود را در واچ. او. اس 7 شروع کند، توانایی اندازه‌گیری میزان اکسیژن موجود در خون از طریق نظارت کردن قلب است. به نظر می‌رسد که این شایعه پس از دیدن قسمت‌هایی از کد آی. او. اس 14 به وسیلهٔ 9to5Mac سرچشمه گرفته باشد.

این قابلیت برای بعضی از افراد می‌تواند بسیار مهم باشد، زیرا اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون نشان می‌دهد که آیا فرد در معرض ایست قلبی یا مشکلات تنفسی بالقوه قرار دارد یا خیر. هنوز مشخص نیست که فناوری مورد نیاز محدود به سری بعدی اپل واچ 6 خواهد بود یا خیر، اما اگر مدل‌های قدیمی‌تر در این محدوده بتوانند به این ویژگی دسترسی پیدا کنند، این یک ارتقاء چشمگیر و رایگان خواهد بود.

watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

ویژگی کنترل والدین

سرانجام، با توجه به این که بسیاری از والدین در حال حاضر اپل واچ‌های قدیمی خود را به فرزندان خود داده‌اند، طبق گزارش‌ها، اپل در حال آماده‌سازی برخی از ویژگی‌های کنترل والدین برای نسخهٔ جدید واچ. او. اس است. این موارد بایستی شامل محدودیت‌هایی در برنامه‌ها، زمان استفاده از اپل واچ و دسترسی سنی به محتوا باشد. انتظار داریم که چیزی مشابه ویژگی ScreenTime در آی. او. اس باشد.


آیا واچ.او.اس 7 از طراحی جدیدی برخوردار است؟

هر زمان که یک نسخهٔ جدید از آی. او. اس، آیپد. او. اس، مک. او. اس، تی. وی. او. اس یا واچ. او. اس از راه می‌رسد، گمانه‌زنی‌ها در مورد این مسئله که آیا اپل از نظر زیبایی‌شناسی تغییری در طراحی می‌دهد یا خیر، زیاد می‌شود.

بزرگ‌ترین تغییر اعلام شده در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل، گنجاندن ویجت‌های ترکیبی در یک فیس واچ واحد است. این در مقایسه با حدس و گمان‌های پیچیده‌تری که ما شاهد بوده‌ایم بسیار ساده است، مانند هنر مفهومی @mattbirchler برای رابط کاربری واچ. او. اس.

این ویژگی‌ها شامل یک برنامهٔ خواب تخیلی، حلقه‌های قابل تنظیم، و واکنش‌های انعطاف‌پذیرتر در برنامهٔ Messages است.

watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

watchOS 7 / واچ.او.اس 7: تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘