چه زمانی فیس آیدی / Face ID به مک خواهد آمد؟

11 مرداد 1399
0 نظر
مطالعه در حدود 4 دقیقه
1676 بازدید

چه زمانی فیس آیدی / Face ID به مک خواهد آمد؟ 

Big Sur بتا حاوی کُدی است که به فیس آیدی اشاره دارد و به زودی در مک در دسترس خواهد بود.

-----

سافت‌مک: مدت‌هاست که فیس آیدی (Face ID) یکی از ویژگی‌های آیفون‌ها و برخی از آیپدها است، بنا بر این ممکن است برایتان سؤال پیش آمده باشد که چرا فیس آیدی در مک یا مک‌بوک شما وجود ندارد.

اگر امیدوار بودید که اپل فیس آیدی را به مک هم اضافه کند، این طور به نظر می‌رسد که به زودی آرزوی شما برآورده خواهد شد: شواهدی در کد macOS Big Sur بتا وجود دارد که نشان می‌دهد دوربین TrueDepth - که امکان راه‌اندازی فیس آیدی را فراهم می‌کند - به مک خواهد آمد.

در صورت وارد شدن دوربین TrueDepth به مک نتیجه این می‌شود که مک‌ها قابلیت باز کردن قفل با فیس آیدی را پیدا خواهند کرد. همچنین این ویژگی بایستی این امکان را برای شما فراهم سازد تا بتوانید به صورت خودکار و فقط با مشاهدهٔ صفحه نمایش مک خود به سایت‌ها و سرویس‌های مختلف وارد شوید.


چه زمانی می‌توانم از فیس آیدی در مک استفاده کنم؟

طبق گزارش 9to5Mac پس از تجزیه و تحلیل آخرین کدهای macOS 11 Big Sur Beta نشانه‌هایی مبنی بر این که اپل قصد دارد از فیس آیدی در مک‌های بعدی خود استفاده کند وجود دارد.

9to5Mac ادعا می‌کند سرنخ‌هایی را پیدا کرده است که نشانگر حضور سیستم دوربین‌هایی است که امکان اسکن سه بعدی صورت را فراهم می‌کنند. این سایت به PearlCamera ارجاع داده است - که نام داخلی سیستمی بود که بعدها به دوربین TrueDepth تغییر نام داد. این کد همچنین به عملکردهایی مانند FaceDetect و BioCapture نیز اشاره داشته است.

در عین حال کدهایی وجود دارد که با آی. او. اس منطبق هستند، که به وضوح برای مک. او. اس برنامه‌ریزی شده‌اند تا قابل کپی و جایگذاری مستقیم از آی. او. اس توسط Catalyst باشند. این نشان می‌دهد که حضور فیس آیدی یک تلاقی یا تصادف نیست.

با این وجود برخی از محدودیت‌ها نیز وجود دارد - به نظر نمی‌رسد که استفاده از فیس آیدی در یک مک مبتنی بر اینتل امکانپذیر باشد. در عوض، شواهد نشان می‌دهد که اولین مک‌بوک‌های دارای Apple Silicon فیس آیدی را ارایه خواهند داد. انتظار می‌رود که اولین مک‌های دارای پردازندهٔ Silicon در اکتبر سال 2020 عرضه شوند.

فیس آیدی یکی از ویژگی‌های جدیدی است که با حرکت به سمت Apple Silicon امکانپذیر خواهد شد. وجود عنصر موتور عصبی پردازندهٔ موجود در آیفون‌ها و آیپدها از A11 به بعد برای تشخیص چهره ضروری است.

در محدودهٔ فعلی مک‌های اینتل، کمک پردازندهٔ T2 مبتنی بر ARM تشخیص اثر انگشت را انجام می‌دهد.

این که مک‌های آینده از فیس آیدی پشتیبانی می‌کنند اولین ادعا نبود. در اواسط ژوئن، کاربر توئیتر @blue_kanikama در مورد کشف یک فایل سیستم که شواهدی مبنی بر پشتیبانی از فیس آیدی در مک. او. اس و حتی تی. وی. او. اس ارایه می‌داد، توئیت کرد. هر چند این توئیت‌ها بعد از آن زمان حذف شده‌اند.

پیش از آن و در مارس 2020، جزئیاتی مبنی بر برنامهٔ ثبت حق امتیاز اپل که به نظر می‌رسید فیس آیدی را در مک نشان می‌دهد، منتشر شد. در حقیقت این درخواست ثبت حق امتیاز در سپتامبر 2019 و تحت عنوان «ماژول تشخیص نور برای تشخیص یک کاربر یک دستگاه محاسباتی» ثبت شده است.

چه زمانی فیس آیدی / Face ID به مک خواهد آمد؟


آیا این باعث بهتر شدن دوربین فیس‌تایم خواهد شد؟

امیدوارم که در صورت ورود دوربین TrueDepth به مک‌ها، شاهد بهبود دوربین‌های فیس‌تایم (FaceTime) نیز باشیم که در حال حاضر از وضوح تصویری ناامید کننده‌ای رنج می‌برند.

اگر برایتان سؤال پیش آمده است که چرا دوربین فیس تایم شما تار و ناواضح است، به این دلیل است که رزولوشن تصویر بسیار کم است. چیزی که ما بهتر شدن آن را از اپل درخواست داریم.


فیس آیدی / Face ID چیست؟

دوربین TrueDepth در سال 2017 فیس آیدی را به آیفون X آورد. طبق گفتهٔ اپل، فیس آیدی دقیق‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر از تاچ آیدی (Touch ID) است (هر چند دستگاه شما فقط به همان اندازهٔ رمز عبور که می‌تواند فیس آیدی یا تاچ آیدی را نادیده بگیرد ایمن است).

در حال حاضر برخی از مک‌ها می‌توانند با استفاده از تاچ آیدی قفل خود را باز کنند، فناوری‌ای که اپل در سال 2013 با آیفون 5S معرفی کرد. تاچ آیدی از سال 2016 به بعد در مک‌بوک پرو و از سال 2018 به بعد در مک‌بوک ایر قابل استفاده است.

همچنین بخوانید:

- روش استفاده از فیس آیدی / Face ID برای باز کردن قفل آیفون در هنگام پوشیدن ماسک صورت

- روش وادار کردن فیس آیدی به عمل کردن در هنگام استفاده از عینک آفتابی

- رفع مشکل عمل نکردن فیس آیدی در آیفون

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘