دستکش اپل می‌تواند فناوری را با حرکات دست کنترل کند

3 خرداد 1399
0 نظر
مطالعه در حدود 3 دقیقه
1548 بازدید

دستکش اپل می‌تواند فناوری را با حرکات دست کنترل کند 

ثبت حق اختراع جدید اپل نشان می‌دهد که اپل به دنبال جایگزین‌هایی برای ماوس، صفحه کلید و صفحه لمسی است. دستکش اپل (Apple Glove) می‌تواند اشیاء را در یک دنیای مجازی و سایر موارد کنترل کند.

-----

سافت‌مک: روزهای استفاده از ماوس و کلید ممکن است رو به پایان باشند. در حال حاضر دستگاه‌های دارای کنترل لمسی نقش مهمی دارند و اپل در حال تحقیق در مورد روش‌های جایگزین برای کنترل وسایل است.

در طی یک دههٔ گذشته، ما عادت کرده‌ایم که علاوه بر ماوس و صفحه کلید برای کامپیوترها، از انگشت خود به عنوان یک دستگاه ورودی صفحه لمسی برای تلفن‌ها و تبلت‌ها استفاده کنیم. در حقیقت بسیاری از کامپیوترهای شخصی (حداقل در محیط ویندوز) از طریق لمس قابل کنترل هستند.

تا کنون اپل در مورد کامپیوترهای خود گامی در جهت نمایشگرهای لمسی برنداشته است. نزدیک‌ترین مورد لمسی، نوار لمسی است که در صفحه کلید لپتاپ‌های مک‌بوک پرو وجود دارد (و همراه با این محدودیت که در حقیقت ما باید از صفحه نمایش چشم برگردانیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم). با این حال، ثبت حق اختراع جدید نشان می‌دهد که اپل در پشت صحنه در حال کار بر روی روش‌های ورودی جدید است.

Appleworld. Today از ثبت حق اختراع اپل پرده برداشته است (ثبت شده توسط اپل در تاریخ 5 ماه مه - شماره 10.642. 356) که نشان می‌دهد تحقیقات اپل در مورد دستکشی با نام Apple Glove (دستکش اپل) است.

در ثبت حق اختراع، اپل روش عملکرد دستکش را توصیف می‌کند. این دستکش از یک مادهٔ انعطاف‌پذیر ساخته شده است که از چهار جزء تشکیل شده است:

  • واحد بازخورد لمسی
  • عنصر تشخیص حرکت
  • کنترل کننده
  • مواد انعطاف‌پذیر

دستکش باید به کمک کنترل کننده موقعیت هر قسمت را نسبت به بقیه در سه بُعد مشخص کند. با کمک بازخورد لمسی، کاربر باید بتواند واکنش ورودی‌های خود را احساس کند.

دستکش اپل می‌تواند فناوری را با حرکات دست کنترل کند

دستکش اپل را می‌توان در ترکیب با فناوری‌های اپل در زمینهٔ واقعیت مجازی، مانند عینک شایعه شدهٔ اپل استفاده شود. به عنوان مثال، این دستکش می‌تواند تعامل با اشیاء مجازی را امکانپذیر کند.

اپل این اختراع را چنین توصیف می‌کند: «عینیت‌بخشی‌ها به یک دستگاه ورودی کاربر و روش‌های مربوط به استفاده هدایت می‌شوند. از یک منظر، عینیت‌بخشی شامل ساختاری منعطف است که برای یک کاربر دارای بخش اول و بخش دوم است که قابل به هم پیوستن هستند. بخش اول ممکن است قابل حرکت کردن به بخش دوم باشد. عینیت‌بخشی ممکن است شامل یک کنترل کنندهٔ پیکربندی شده برای شناسایی یک وضعیت ورودی بر اساس موقعیت بخش اول نسبت به موقعیت بخش دوم در یک فضای سه بعدی باشد. عینیت‌بخشی ممکن است یک ساختار بازخورد لمسی را در مجاورت ساختار انعطاف‌پذیر قرار دهد و پیکربندی شده باشد تا بازخورد لمسی را بر اساس وضعیت ورودی ارایه دهد. »

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘