آیپد مینی 6 جدید: تاریخ عرضه، قیمت و شایعات مشخصات

7 اسفند 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 9 دقیقه
3608 بازدید

آیپد مینی 6 جدید: تاریخ عرضه، قیمت و شایعات مشخصات 

می‌خواهید بدانید که آیا اپل یک آیپد مینی جدید در سال 2020 عرضه خواهد کرد؟ ما همهٔ موارد لو رفته و شایعات مربوط به تاریخ انتشار بعدی آیپد مینی، تغییرات طراحی، ویژگی‌های جدید، قیمت و مشخصات فنی آن را گردآوری کرده‌ایم. با مطالعهٔ این مطلب متوجه خواهید شد که احتمالاً اپل آیپد مینی 6 را در بهار سال 2020 یا بعد از آن و در طول سال عرضه خواهد کرد.

-----

سافت‌مک: به زودی یک سال از زمانی که اپل آیپد مینی (iPad mini) را به روز رسانی کرد می‌گذرد. که به عنوان بخشی از هفتهٔ سخت‌افزاری March madness اپل قبل از رویداد مطبوعاتی خدمات 25 مارس 2019 منتشر شد. آیپد مینی (2019) نسل پنجم آیپد مینی و اولین به روز رسانی آیپد کوچک‌تر، از سپتامبر 2015 بود.

این به روز رسانی بهتر از آن چیزی بود که می‌توانستیم انتظار داشته باشیم. آیپد مینی به دلیل اندازهٔ جمع و جور، در حال حاضر یک آیپد محبوب است، اما به دنبال به روز رسانی سال 2019، در حال حاضر آن را به یک آیپد باارزش‌تر در بازار تبدیل کرده است (از آیپد استاندارد بهتر است و از آیپد ایر با مشخصات یکسان ارزان‌تر است).

طرفداران اپل هیچگاه راضی نیستند، و ما اکنون به دنبال نسل ششم آیپد مینی هستیم. اما با توجه به این که اپل فاصله‌ای سه سال و نیمه بین جدیدترین نسل‌های آیپد مینی داشته است، بعید به نظر می‌رسد که اپل در آینده‌ای نزدیک آیپد مینی را دوباره به روز رسانی کند. یا شاید هم به روز رسانی خواهد کرد؟

اگر می‌خواهید بدانید که آیپد مینی بعدی که اپل منتشر خواهد کرد چه تغییراتی از نظر طراحی، ویژگی‌های جدید و مشخصات فنی آن می‌توان انتظار داشت، ادامهٔ مطلب را بخوانید. تقریباً مهم‌تر از همه، ما بررسی خواهیم کرد که آیپد مینی جدید چقدر قیمت خواهد داشت.

در این مقاله تمام سرنخ‌های جالب، قابل قبول و قابل اعتماد در مورد آیپد مینی بعدی اپل را جمع‌آوری و تحلیل کرده و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا دربارهٔ آیندهٔ این محصول گمانه‌زنی کنیم. آیا اپل یک آیپد مینی جدید را منتشر خواهد کرد؟ ما فکر می‌کنیم که چنین خواهد شد، و تمام جزئیات در این مطلب جمع‌آوری شده است.

 

تاریخ انتشار آیپد مینی 6: آیپد مینی بعدی چه زمانی عرضه خواهد شد؟

آیا قرار است یک آیپد مینی دیگر نیز وجود داشته باشد؟ بله، ما این طور فکر می‌کنیم. اما سؤال سخت‌تر زمان عرضهٔ آن است. متأسفانه آیپدها برنامهٔ انتشار منظمی مانند تاریخ منظم عرضهٔ آیفون‌ها را ندارند و پیش‌بینی تاریخ عرضهٔ آن از بقیه سخت‌تر است. تاریخ عرضهٔ آیپد مینی‌های اپل در اینجا ذکر شده است:

• آیپد مینی: اکتبر 2012
• آیپد مینی 2: اکتبر 2013
• آیپد مینی 3: اکتبر 2014
• آیپد مینی 4: سپتامبر 2015
• آیپد مینی (2019): مارس 2019

آن فاصلهٔ زیاد سه و نیم ساله بین نسل چهارم و پنجم را می‌بینید؟ این همان چیزی است که حدس زدن مرحلهٔ بعدی اپل را سخت می‌کند. چهار پاییز پشت سر هم شاهد عرضهٔ آیپد مینی بوده‌ایم، سپس سه و سال و نیم بین آن وقفه افتاده است.

سؤال اصلی این است که آیا آیپد مینی به جایگاه خوبان این شرکت برگشته است؟ آیا اپل مجدداً به آیپد مینی به عنوان یک پروژهٔ بلند مدت نگاه خواهد کرد؟ اگر به روز رسانی 2019 موفقیت‌آمیز باشد و فروش خوبی داشته باشد، احتمالاً اپل آن را در سال 2020 به روز رسانی کند. این اتفاقی است که در مورد آیپد 9.7 اینچی (2017) افتاد و پس از عرضه همه آن را خریدند و به روز رسانی‌های سالانهٔ خود را حفظ کرد و اخیراً و در پاییز 2019 یک نسخهٔ به روز رسانی برای صفحه نمایش 10.2 اینچی را دریافت کرده‌اید (هر چند مشخصات آن تغییری نکرده است).

اگر فروش چشمگیری نداشته باشد، ممکن است برای سه سال دیگر شاهد آیپد مینی جدیدی نباشیم - البته اگر اصلاً یک آیپد مینی دیگر عرضه شود. اما نظر ما در مورد آیپد مینی جدید بسیار مثبت است و همچنین برداشت ما از تقاضا برای آن آنقدر مثبت است که شدیداً انتظار داریم تبدیل به یک نسخهٔ با عرضهٔ منظم بهاره شود.

در حال حاضر اپل آمار فروش محصولات خاصی را منتشر نمی‌کند. در عوض، درآمد هر بخش را گزارش می‌کند. اما این اعداد برای آیپد در سال 2019 به نظر خوب می‌رسد.

در Q4 2019، اپل 4.7 میلیارد دلار تبلت تولید کرده است، که در مقایسه با مدت 3 ماههٔ مشابه سال گذشته 4 میلیارد دلار افزایش یافته است. سه ماههٔ قبل از آن، Q3 2019، شاهد افزایش درآمد 5 میلیارد دلاری در مقایسه با 4.6 میلیارد دلاری در Q3 2018 هستیم. و درآمد آیپد در Q2 2019 که شاهد رونمایی از آیپد مینی 2019 بود، 4.9 میلیارد دلار بود که نسبت به Q2 201.4 میلیارد دلار افزایش داشته است.

این اعداد به ما نشان می‌دهد که حداقل آمیزه‌ای از آیپد مینی، آیپد ایر و آیپد 10.2 اینچی طی 9 ماه گذشته موفقیت‌آمیز بوده است. ما انتظار نسخه‌های به روز شدهٔ هر سه را در سال 2020 داریم.

اما کی؟ ما فکر می‌کنیم که مدل‌های آیپد پرو که به هیچ وجه در سال 2019 به روز رسانی نشده‌اند، اولین مواردی خواهند بود که احتمالاً در مارس 2020 به روز رسانی شوند، و بقیهٔ آیپدها نیز در پاییز به روز رسانی شوند.

با توجه به موارد ذکر شده، پیش‌بینی ما این است که آیپد مینی بعدی در اکتبر 2020 همراه با آیپد ایر جدید منتشر شود.

آیپد مینی 6 جدید: تاریخ عرضه، قیمت و شایعات مشخصات

آیا عرضهٔ آیپد مینی متوقف خواهد شد؟

ما در مورد متوقف شدن عرضهٔ آیپد مینی شک داریم! همه چیز قبل از به روز رسانی سال 2019 برای آیپد مینی بد به نظر می‌رسید، اما اکنون مشخص است که اپل کوچک‌ترین تبلت خود را قدر می‌داند. آیا قرار است یک آیپد مینی 6 وجود داشته باشد؟ بله.

 

طراحی آیپد مینی 6: آیپد مینی جدید به شکلی ظاهر خواهد شد؟

بنا به دلایلی آشکار، در به روز رسانی سال 2019 مواردی سنتی عموماً نگه داشته می‌شدند: اگر آیپد مینی و آیپد ایر جدید اصلاحاتی اساسی مانند طراحی بدون دکمهٔ Home مدل‌های آیپد پرو 2018 را دریافت می‌کردند، آن دستگاه‌های (بسیار گران قیمت) فوراً جایگاه ویژهٔ خود را از دست می‌دادند.

اما سال 2020 می‌تواند موضوع دیگری باشد. ما انتظار داریم که شاهد نسل بعدی آیپد پروها را در بهار سال 2020 باشیم، و احتمالاً این موارد همراه با افزودن قطره‌چگانی ویژگی‌ها همراه خواهند بود. در آن مرحله می‌توان با اطمینان خاطر ویژگی‌های آیپد پرو 2018 را همراه با بقیهٔ مدل‌ها منتشر کرد. از جمله Face ID به قیمت آیپدهای دارای دکمهٔ Home… البته شاید.

آیپد مینی 6 جدید: تاریخ عرضه، قیمت و شایعات مشخصات

 

ویژگی‌های جدید آیپد مینی 6

اگر آیپد مینی، همان طور که در بخش طراحی پیشنهاد کردیم، دکمهٔ Home خود را از دست بدهد، می‌توان انتظار Face ID را به عنوان بخشی از معامله در اختیار داشت. اپل هنوز هیچ نشانه‌ای از معرفی حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش دستگاه‌های تلفن همراه خود را نشان نداده است، و حتی هنگامی هم که به این نتیجه برسد، ابتدا بر روی آیفون‌ها و/یا آیپدهای پرمیوم اعمال خواهد شد.

در مورد Face ID در آیپد تردیدهایی وجود داشته و هنوز هم وجود دارد، زیرا تبلت‌ها به اندازهٔ تلفن‌های هوشمند بهبود نمی‌یابند. به طور خاص در آیپد پروی بزرگتر، برای این که بتوانید فنجان خود را در کادر منظره‌یاب دوربین قرار دهید، اغلب مجبور هستید که روی میز خم شوید. اما این مسئله با آیپد مینی قابل حمل و سبک چندان مشکل نخواهد بود.

بنا به دلایلی که قبلاً مورد بحث قرار گرفته است، ما شک داریم که سازگاری با نسل دوم شگفت‌انگیز قلم اپل به این نسل برسد: نسل اول قلم اپل به مدت دو سال و نیم در انحصار آیپد پروها باقی مانده بود و تا مارس سال 2020 نسل دوم فقط یک و نیم سال است که در آیپد پرو در دسترس است.

به طور کلی هنگام پیش‌بینی ویژگی‌های آیپد مینی بعدی، باید در نظر داشته باشید که اپل تقریباً همیشه می‌خواهد ویژگی‌ها را ابتدا در آیپد پروها عرضه کند، سپس آنها را در آیپد ایرها و آیپد مینی‌ها بگنجاند. بنا بر این، یک صفحه نمایش OLED، و چیزهایی مانند پشتیبانی از ماوس و دوربین دو لنزی، در این مرحله بعید به نظر می‌رسند.

ما فکر می‌کنیم که فناوری صفحه نمایش ProMotion تبلت‌های پرو، ممکن است در سال 2020 به محدودهٔ آیپد مینی وارد شود.

 

مشخصات فنی آیپد مینی 6

روال معمول آیپد مینی بهتر شدن افزایشی آهسته به جای بازنگری و تغییرات سراسری ناگهانی است. اینها چیزهایی هستند که ما انتظار داریم تغییر کنند:

آیپد مینی جدید دارای چه پردازنده‌ای خواهد بود؟

برای شروع، یک پردازندهٔ A13 دریافت خواهیم کرد. همکاران ما یک پردازش 7nm مانند تراشهٔ A12 را پیش‌بینی می‌کنند، که نشان می‌دهد این می‌تواند یک نسخهٔ بهبود یافته از 7nm+ یا حتی 7nm Pro باشد، که منجر به تراکم بهتر تراشه و بهره‌وری انرژی خواهد شد.

آیا دوربین آیپد مینی به روز رسانی خواهد شد؟

ما فکر می‌کنیم که تغییر تعداد رم و قدرت دوربین پشتی، بعد از اصلاحات قابل ملاحظه در مارس 2019 (به ترتیب از 2 گیگابایت به 3 گیگابایت و از 1.2 مگاپیکسل به 7 مگاپیکسل) بعید به نظر برسد. اما دوربین پشتی ممکن است مورد توجه خاصی قرار بگیرد، زیرا این دوربین در دو نسل گذشته در همان 8 مگاپیکسل گیر کرده است. این آیپد مینی به اندازهٔ کافی قابل حمل هست تا بتوان به عنوان یک دوربین دستی از آن استفاده کرد و این روزها 8 مگاپیکسل در سطح پایینی قرار دارد.

صدا

همچنین اپل ممکن است که استریوی آیپد مینی 2019 را به اسپیکرهای چهارگانه ارتقاء دهد، چیزی که از سال 2015 در ردهٔ آیپد پرو ارایه شده است.

 

نرم‌افزار و برنامه‌های آیپد مینی 6

در WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) در تاریخ 3 ژوئن 2019 نرم‌افزار آیپد توجه زیادی را به خود جلب کرد. در واقع، تبلت‌های اپل اکنون سیستم عامل خاص خودشان را دارند: به جای Vanilla iOS نسخهٔ جدیدی با محوریت آیپد با نام آیپد. او. اس (iPadOS) را اجرا می‌کنند.

آیپد. او. اس مبتنی بر آی. او. اس 13 است و بسیاری از ویژگی‌های به روز رسانی جدید آن، مانند Dark Mode (حالت تاریک)، در آیپد نیز اعمال می‌شود. اما این نسخه - در میان سایر ویژگی‌های اضافی دیگر - پشتیبانی بهتری از کنترل حرکات انگشت دارد که آیپد را به ابزاری با بهره‌وری بهتر تبدیل کرده است.

اگر یک آیپد مینی جدید در ماه سپتامبر یا اکتبر 2020 عرضه شود، باید آن را با نسل بعدی آیپد. او. اس - آیپد. او. اس 14 - ببینیم.

همچنین بخوانید:

- بهترین آیپد

- بهترین آیپد برای دانشجویان

- بهترین آیپد برای بچه‌ها

- بهترین آیپد برای بازی

- آموزش جامع روش استفاده از آیپد برای کسب و کار

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘