آیفون 12 جدید: تاریخ انتشار، قیمت و شایعات مشخصات

3 اسفند 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 17 دقیقه
2390 بازدید

آیفون 12 جدید: تاریخ انتشار، قیمت و شایعات مشخصات 

ما آخرین اخبار لو رفته و شایعات مربوط به آیفون 12 جدید که انتظار داریم در سپتامبر 2020 عرضه شود و همچنین ویژگی‌های mmWave 5G، اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در صفحه نمایش و گزینهٔ رنگ سرمه‌ای را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌ایم.

-----

سافت‌مک: با فرا رسیدن بهار، توجهات به عرضهٔ فناوری‌های بزرگ سال که قرار است عرضه شوند معطوف می‌شود. و تولیدات جدید آیفون‌های پرچمدار هم از این امر مستثنی نیستند.

در این مقاله نگاهی به آیفون 12 خواهیم داشت که تقریباً تضمین شده است که در پاییز 2020 با اتصال 5G (امیدواریم) به بازار عرضه شود. ما آخرین شایعات مربوط به تاریخ انتشار، طراحی، ویژگی‌های جدید، مشخصات فنی و قیمت آن را تجزیه و تحلیل کرده و همهٔ گمانه‌زنی‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

مدل سه بعدی آیفون 12 که توسط یک وبلاگ ژاپنی به دست آمده به بیرون درز کرده و نشان از یک طراحی مجدد عمده برای امسال دارد؛ که شامل یک کانکتور اسرارآمیز در یک طرف آن است و به نظر می‌رسد نسخهٔ کوچک‌تری از قلم اپل (Apple Pencil) است که قرار است برای کاربران تلفن‌های هوشمند عرضه شود.

در عین حال، یک تحلیلگر هشدار داده است که ویروس کرونا می‌تواند بر برنامهٔ تولید آیفون بعدی تأثیر بگذارد و به جایگاه اپل در بازار جهانی آسیب برساند. همچنین شنیده‌ایم که اپل رنگ سبز تیره (Midnight Green) را با رنگ آبی دریایی (navy blue) جایگزین می‌کند و یک اسکنر اثر انگشت را در صفحه نمایش آیفون 12 تعبیه خواهد کرد.

 

تاریخ عرضه آیفون 12

مجموعهٔ بعدی آیفون‌ها تقریباً در سپتامبر 2020 معرفی و مدت کوتاهی بعد از آن به بازار عرضه خواهند شد. برنامهٔ عرضهٔ اپل بسیار قابل پیش‌بینی است و از سال 2011 در هر پاییز حداقل یک مدل جدید وجود داشته است.

تنها اختلال جزئی در این برنامه در بهار سال 2016 رخ داد، هنگامی که اپل آیفون SE را به عنوان جایزه به ما داد. (ما هنوز آیفون 6s را از پاییز قبل از آن داشتیم و آیفون 7 را در پاییز بعد از آن به دست آوردیم.) بنا بر این ممکن است - هر چند احتمال آن کم باشد - نوعی گوشی با صفحه نمایش کوچک در حدود مارس یا آوریل 2020 عرضه شود.

ما انتظار داریم که در ماه سپتامبر حداقل سه مدل مختلف داشته باشیم، که با آیفون 11 / 11 پرو / 11 پرو مکس معرفی شده در سپتامبر 2019 مطابقت داشته باشد. با این وجود تحلیلگر «مینگ چی کو» (Ming-Chi Kuo) پیش‌بینی کرده است که ممکن است چهار نسخه وجود داشته باشد، چرا که اپل نسخه‌های مختلفی از 5G را تدارک دیده است.

تأخیر در عرضهٔ آیفون 12

اپل همیشه در ماه سپتامبر از آیفون‌ها رونمایی می‌کند، اما فاصلهٔ بین رویداد معرفی و ظاهر شدن تلفن‌ها در فروشگاه‌ها، متفاوت است. اگر این شرکت با مشکلات تولید روبرو باشد، ممکن است پیش‌فروش و عرضهٔ واقعی کالا تا اکتبر یا حتی بعد از آن به تعویق بیفتد، همان طور که در مورد آیفون X اتفاق افتاد.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که شیوع ویروس کرونا که از ووهان چین در اواخر سال 2019 سرچشمه گرفته است، احتمالاً بر روی برنامهٔ عرضهٔ اپل تأثیر بگذارد، زیرا بسیاری از تولیدات برون‌سپاری آن در آسیا مستقر است: «مینگ چی کو» هشدار داده است که احتمالاً شاهد تأخیر در عرضهٔ آیفون SE2، آیپد پرو 2020 و مک‌بوک‌های جدید خواهیم بود.

این که آیا این مسئله بر روی آیفون 12 که به هر حال تا پاییز وارد بازار نخواهد شد تأثیر می‌گذارد یا نه، بحث دیگری است. اجماع نظر این است که نباید باعث تأخیر در زمان اعلام عرضهٔ آن شود، اما ممکن است به معنای کمبود در زمان عرضه باشد. DigiTimes (به نقل از MacRumors) گزارش داد که اپل تصمیم گرفته است مانع از ورود و بازدید مهندسین برای آزمایش‌های توسعهٔ آیفون 12 به چین شود، این یعنی بعید است که تولید در ماه ژوئن و مطابق برنامه‌ریزی آغاز شود. اما این سایت فکر می‌کند برنامهٔ عرضهٔ ماه سپتامبر باید طبق معمول اجرا شود.

تحلیلگر Exante «ویکتور آرگانوف» (Victor Arganov) عقیده دارد که نوشتن در مورد بخش تکنولوژی سخت‌تر از آن چیزی است که بسیاری از مردم درک می‌کنند.

«آرگانوف» می‌گوید: «شیوع ویروس کرونا منجر به قرنطینهٔ تجهیزات تولید متعلق به Johnson & Johnson، Samsung و Foxconn در نزدیکی ووهان شد. اینها برای تهدید نمایش جهانی آیفون SE 2 که برای ماه مارس برنامه‌ریزی شده بود و همچنین عرضهٔ تعدادی از محصولات دیگر، کافی بود. »

«به اندازهٔ کافی قابل توجه است که قرنطینه در اطراف یک شهر در چین می‌تواند تأخیر در عرضهٔ گوشی هوشمند جدید اپل را موجب شود، و اگر قرنطینه ادامه یابد، به صورت جدی مانع از تولید اپل شده و به شدت به موقعیت این شرکت در بازار جهانی آسیب خواهد رساند. »

 

تغییرات در طراحی آیفون 12

اپل دوربین‌های عقب در گوشی‌های 2019 را مجدداً بهسازی کرد (با سه لنز برای اولین بار و حتی لنزهای دوقلوی آیفون 11 که در یک فضای مربعی جدید مرتب شده‌اند)، اما بقیهٔ طرح را تا حد زیادی دست نخورده برای نسل سوم رها کرد. نمای تمام صفحهٔ آیفون X در سال 2017 برای XS و آیفون 11 پرو نیز حفظ شده است؛ هر چند گزینهٔ صفحه نمایش بزرگتر Max اضافه شده است.

فقط چند بار می‌توانید یک طراحی ثابت را ارایه دهید و از مردم انتظار داشته باشید که گوشی خود را ارتقاء دهند - هر چند اپل در گذشته این تئوری را آزمایش کرده است. بسیاری از طرفداران اپل احساس می‌کنند که سال 2020 باید سال تغییر چشمگیر در طراحی باشد، اما آنها ممکن است برداشت متفاوتی از شایعات فعلی داشته باشند.

منابع «ماکوتاکارا» (Macotakara) در زنجیرهٔ تدارکات اظهار داشته‌اند که آیفون 12 دارای همان بدنهٔ آیفون 11 خواهد بود، با لبه‌های کمی گردتر. این چندان هیجان‌انگیز نیست، و بر خلاف شایعات قبلی مبنی بر یک طراحی کاملاً جدید است. اما می‌تواند تغییرات قابل توجهی در قسمت‌های دیگر داشته باشد.

ناچ (Notch)

به عنوان مثال، می‌توان شاهد کاهش یا از بین رفتن کامل ناچ (Notch) بود (کشش و گستردگی نمایشگر در بخش‌های بالایی و کناری گوشی را Notch می‌گویند). احتمال دومی بیشتر است؛ ناچ یک ارایهٔ ناقص است اما شاید به صورت اتفاقی به بخشی از طراحی تبدیل شده باشد، و تا زمانی که اپل آمادهٔ حذف کامل آن نباشد، نمی‌توانیم شاهد این تغییر باشیم.

ناچ شامل تعدادی حسگر مهم است - به عنوان مثال برای Face ID - و البته حذف آن باعث ایجاد مشکلاتی در طراحی خواهد شد. ممکن است اپل به سراغ طراحی سوراخ پانچ برود، که بستگی به تصمیم خودش دارد. اما ما احساس می‌کنیم که این بدترین وضعیت ممکن خواهد بود: پذیرش این که ناچ یک اشتباه بوده است، فقدان یک بخش طراحی مبتنی بر آیکون، و در عین حال، شکستی در ارایهٔ یک طراحی تمام صفحهٔ واقعی.

بنا بر این، برای ما، تصمیم به خلاص شدن از ناچ، به تکنولوژی تعبیهٔ سنسورها در صفحه نمایش و مقرون به صرفه بودن آن بستگی دارد. به این ترتیب آیفون 12 شما چیزی به غیر از یک صفحه نمایش نخواهد بود. که از نظر طراحی بسیار سؤال برانگیز است، اما ممکن است صفت بیش از حد استفاده شدهٔ «جادویی» را توجیه کند.

دوربین‌ها

سایت PhoneArena تصاویر مفهومی را نشان می‌دهد که یک آیفون با چهار لنز دوربین در عقب را نشان می‌دهد. مطمئناً این جنون‌آمیز است… هر چند متناسب با فضای مربعی و خیلی مرتب است. (فلاش در مرکز آن قرار داده شده است.)

آیفون 12 جدید: تاریخ انتشار، قیمت و شایعات مشخصات

اندازهٔ صفحه نمایش

ما فکر می‌کنیم که در حال حاضر اپل اندازه‌های صفحه نمایش زیادی را در محدودهٔ آیفون و آیپد خود ارایه می‌دهد. (در حال حاضر: 4.7 اینچی، 5.5 اینچی، 5.8 اینچی، 6.1 اینچی، 6.5 اینچی، 7.9 اینچی، 10.2 اینچی، 10.5 اینچی، 11 اینچی، 12.9 اینچی. گیج کننده است، درست است؟) با این حال شایعه شده است که هنوز هم قرار است اندازهٔ دیگری به موارد فوق اضافه شود: 5.4 اینچی.

«مکس رودبرگ» (Max Rudberg)، یک طراح گرافیک سوئدی، یک تصویر مفهومی از این که چگونه ممکن است به نظر برسد طراحی کرده است. و اگر به نظر می‌رسد که انتخاب‌هایی اختیاری را منظور داشته است، این طور نیست: او یک شاسی تقریباً بین آیفون 8 و آیفون SE را در نظر گرفته، و با توجه به نتیجه به دست آمده، یک طرح صفحه نمایش ناچ به سبک آیفون X در نظر گرفت، که به یک دستگاه جیبی با صفحه نمایشی بزرگتر از هر کدام منتهی شد.

----------------------------------------

این موارد دقیق نیست، اما ایده‌ای در مورد آنچه اپل می‌تواند با یک دستگاه 5.4 اینچی در اختیار شما قرار دهد را ارایه می‌دهد. من حدس می‌زنم که آنها رابط کاربری XS را کاهش می‌دهند، حتی اگر صفحه نمایش باریک‌تر از یک 8 باشد.

pic.twitter.com/EFR88i1hEb
مکس رودبرگ
Max Rudberg (@maxrudberg) June 24.2019

----------------------------------------

 صادقانه بگویم، بر اساس ایمیل‌هایی که همیشه از طرفداران آیفون SE که احساس می‌کنند توسط اپل به حال خود رها شده‌اند را می‌خوانیم، این به طرز دیوانه‌واری به فروش خواهد رسید.

گزارش «ماکوتاکارا» نیز از این امر پشتیبانی می‌کند و می‌افزاید که در بالای صفحه یک گزینهٔ صفحه نمایش بزرگتر نیز وجود دارد. این سایت پیش‌بینی کرده است که آیفون‌ها در اندازه‌های 5.4 اینچ، 6.1 اینچ و 6.7 اینچ در اواخر سال 2020 عرضه خواهند شد.

پورت USB-C

این یک شایعهٔ متناوب است، اما آیا سال 2020 سالی خواهد بود که اپل سرانجام تسلیم شده و پورت اختصاصی لایتنینگ را جایگزین USB-C کند، همان طور که در مدل‌های آیپد پروی خود در سال 2018 نیز انجام داد؟ ما فکر می‌کنیم که احتمالاً این طور نباشد، و مورد آیپد پرو یک مورد خاص بود - انتقال سریع داده‌ها به/از طریق دوربین از جمله نیازهای بسیاری از هنرمندان دیجیتالی است و برای صاحبان هدفون‌های مبتنی بر لایتنینگ و سایر لوازم جانبی بسیار خوب می‌شد.

گزینه‌های رنگ

آیفون 11 پرو و آیفون پرو مکس در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، خاکستری فضایی (Space Grey) و سبز تیره (Midnight Green) موجود است. آیفون 11 در رنگ‌های سفید، سیاه، سبز، زرد، بنفش و قرمز موجود است. اینها امکان انتخاب‌های زیادی هستند، اما ما از نسل اواخر سال 2020 چه انتظاری باید داشته باشیم؟

آیفون 12 عادی در اصل دنباله‌رو آیفون 11 خواهد بود، اما اپل بسته به این که کدام رنگ محبوب‌ترین بود، روش عرضهٔ خود را تغییر خواهد داد. XR از سال گذشته در رنگ‌های سفید، سیاه، آبی، زرد، مرجانی (مایل به قرمز-صورتی) و قرمز بود، اما اپل در سال 2019 آی و مرجانی را کنار گذاشت و آنها را با رنگ بنفش و سبز جایگزین کرد. اگر یکی از این موارد را انجام نداده بود، به نوبهٔ خود افت می‌کرد.

در مورد گوشی‌های آیفون 12 پرو، رنگ جدیدی را انتظار داریم: آبی دریایی (navy blue). «مکس وینباخ» (Max Weinbach) افشاگر پیش‌بینی کرده است که این گزینه جایگزین سبز تیره (Midnight Green) خواهد شد - که ما از آن خوشمان می‌آید، اما وقتی اعلام شد، واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. تصویری از این که یک آیفون 12 پرو با رنگ آبی دریایی (navy blue) چگونه به نظر می‌رسد را در زیر مشاهده می‌کنید:

آیفون 12 جدید: تاریخ انتشار، قیمت و شایعات مشخصات

 

عکس‌ها، طرح‌های مفهومی و ویدیوهای لو رفته آیفون 12

ما پیش از این نمونه‌های PhoneArena در مورد شکل ظاهری آیفون 12 با چهار لنز دوربین در پشت، و نمونهٔ EverythingApplePro از رنگ آبی دریایی را دیدیم، اما این تنها نوک کوه یخ است. در این بخش بهترین تصاویر و طرح‌های مفهومی آیفون 12 را برای شما قرار خواهیم داد.

در وحلهٔ اول، ما عکس‌ها و ویدیویی از نمونهٔ اولیهٔ لو رفته از درون زنجیرهٔ تدارکات اپل چین را که توسط وبلاگ ژاپنی Macotakara پست شده بود را داریم. این سایت ادعا می‌کند که این یک مدل سه بعدی به دست آمده از «منابع علی‌بابا» است، هر چند هشدار می‌دهد که از یک منبع ناشناخته لو رفته است.

آیفون 12 جدید: تاریخ انتشار، قیمت و شایعات مشخصات

توجه داشته باشید که آیفون 12 که در اینجا به تصویر کشیده شده است، گوشه‌هایی کاملاً مربع‌تر از آیفون 11 پرو مکس دارد (که در تصویر سمت راست بالا با آن مقایسه شده است). این مورد طراحی آیفون 12 را به آیپد پرو 2018 نزدیک‌تر می‌کند.

جالب‌تر از همه این که، سایت یک کانکتور اسرارآمیز را در یک لبهٔ دستگاه مشاهده کرد:

آیفون 12 جدید: تاریخ انتشار، قیمت و شایعات مشخصات

به نظر شبیه یک کانکتور مغناطیسی می‌رسد که آیپد پرو 2018 از آن برای وصل کردن و شارژ کردن نسل دوم قلم اپل (Apple Pencil) استفاده می‌کند، اما همان طور که Macotakara خاطرنشان می‌کند، این استایلوس (قلم) خاص برای قرار گرفتن در یک تلفن هوشمند بسیار بزرگ است. گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال وجود نسخهٔ جدید و کوچک‌تر قلم اپل برای آیفون 12 منتشر شده است.

برای این که نگاه دقیق‌تری به آن داشته باشیم، همان نمونه در یک ویدیو مورد بررسی قرار گرفته است.

[لینک ویدیو در یوتیوب]

مورد بعدی این ویدیوی مفهومی از آیفون 12 پرو از Concept Creator است. این گوشی جدید لنزهای دوربین در قسمت پشت را با آرایشی کمی متفاوت به تصویر می‌کشد و فرض را بر این می‌گذارد که 5G در آن گنجانده شده است، هر چند این امر در طراحی بیرونی تأثیر واضحی نمی‌گذارد.

[لینک ویدیو در یوتیوب]

استودیوی طراحی آلمانی، Hasan Kaymak یک ویدیوی مفهومی از آیفون 12 پرو مکس با مجموعهٔ حیرت‌انگیزی از لنزها و سنسورهای دوربین پشتی ساخته است. و شارژر 45 وات و شارژ بی‌سیم را اضافه کرده است. (افزودن ویژگی‌ها زمانی که می‌خواهید نشان دهید که دستگاه چگونه به نظر می‌رسد، نه این که در واقع آن را تولید و حمل کنید.)

[لینک ویدیو در یوتیوب]

در مرحلهٔ بعدی، این تلاش خیره کنندهٔ «میلوس تومن» (Miloš Toman) است که همچنان به دنبال طراحی لنزهای چهارگانه است اما آنها را در ردیفی عمودی و ظریف‌تر نمایش می‌دهد:

آیفون 12 جدید: تاریخ انتشار، قیمت و شایعات مشخصات

«تومن» در مارس 2019 به این نتیجه رسید، اما اکنون تعداد زیادی گوشی‌های اندرویدی با دوربین پشتی عمودی از جمله OnePlus 7T Pro (با پنج لنز) و Xiaomi Mi Note 10 در بازار وجود دارد. در واقع لنزهای دوقلو در آیفون XS و آیفون 11 به صورت عمودی چیده شده‌اند، و ما فکر می‌کنیم که این رویکرد، کمی جذاب‌تر از قرار دادن آنها با چیدمان مربعی بزرگ در آیفون 11 پرو و بسیاری از تصاویر مفهومی از آیفون 12 است.

«تومن» همچنین یک ویدیوی نمایشی از این طرح ایجاد کرده است:

[لینک ویدیو در یوتیوب]

 

ویژگی‌های جدید آیفون 12

یک آیفون جدید به یک ویژگی شاخص نیاز دارد. چیزی که یک رویداد اطلاع‌رسانی با محوریت آن می‌تواند ساخته شود. در سال 2019 همه چیز در مورد دوربین‌ها (لنزهای سه‌گانه و حالت شب) بود. در صورتی که اپل بتواند به موقع از آن گذر کند، ویژگی شاخص در سال 2020 فکر می‌کنیم 5G خواهد بود.

5G

تولید کنندگان تلفن‌های اندرویدی مدتی است که 5G را ارایه می‌دهند - در واقع از زمان عرضهٔ آیفون 11 - اما اپل در این بخش عقب مانده است. چرا تأخیر؟

مشکل این است که یکی باید مودم‌ها را تأمین کند. اپل سابقاً با Qualcomm شریک بود، اما این دو شرکت یک مشاجرهٔ بزرگ در مورد حق ثبت اختراع‌ها دارند. بعد از آن رابطه‌ای با اینتل برقرار شد، اما این شرکت از آن زمان عرصهٔ 5G را ترک کرده است… و بخش عمده‌ای از تجارت مودم گوشی‌های هوشمند خود را به اپل فروخته است.

بنا بر این، اپل اکنون می‌تواند مودم‌های اختصاصی خودش را بسازد، اما این کار تا سال 2021 عملی نخواهد بود. در این میان، اعتقاد بر این است که معامله با سایر تأمین کنندگان (یا مجدداً با Qualcomm چون مسائل حقوقی برطرف شده است) برای عرضهٔ 5G در نیمهٔ دوم سال 2020 در جریان است.

دلیل احتمالی دیگر تأخیر اپل در مهمانی 5G می‌تواند این باشد که می‌خواهد این کار را به درستی انجام دهد. نسخه‌های مختلفی از این فناوری وجود دارد، و یکی از آنها که واقعاً همه طالب آن هستند - که با عنوان موج میلیمتری یا mmWave از آن یاد می‌شود - هنوز به صورت گسترده‌ای در دسترس نیست. اکثریت یک نسخهٔ باند متوسط با فرکانس‌های sub-6GHz در اختیار دارند که این کندتر از mmWave است (هر چند هنوز هم سریع‌تر از 4G است).

یکی از تحلیلگران به نام «مهدی حسینی» از Susquehanna پیش‌بینی کرده است که اپل آیفون 12 را تنها با قابلیت‌های باند متوسط 5G منتشر خواهد کرد، سپس چند ماه بعد با یک مدل آماده شده برای mmWave ادامه خواهد داد - که برای ما مثل دستورالعمل نارضایتی مشتری به نظر می‌رسد. اما «مینگ چی کو» با دلایل منطقی اطمینان دارد که اپل برای عرضهٔ سپتامبر 2020 به موقع برای mmWave آماده است. در واقع، او فکر می‌کند که تدارکات جداگانه برای mmWave و sub-6GHz 5G به این معنی است که این کمپانی در واقع چهار گوشی مختلف را در ماه سپتامبر معرفی خواهد کرد، بیشترین تعداد آیفون‌هایی که تا کنون در یک عرضه ارایه شده‌اند.

با نگاهی به مسائل فنی، «مینگ چی کو» هشدار داده است که گوشی‌های 5G آمادهٔ اپل همان طور که پیش از این پیش‌بینی شده بود، احتمالاً بیشتر از حداکثر 2×2 MIMO ارایه نمی‌دهند و به جای شش آمپلی‌فایر، آنها فقط یک یا دو آمپلی‌فایر خواهند داشت. این ممکن است به صورت تئوری فقط بر سرعت بارگذاری تأثیر بگذارد، حداقل در هنگام عرضه: زیرساخت حامل بعید است که بلافاصله از 2×2 پشتیبانی کند.

دوربین سه بعدی

قبل از رویداد اواخر سال 2019، بلومبرگ به عنوان بخشی از فشار مداوم اپل به AR، پیش‌بینی قریب‌الوقوع آیفون با دوربین سه‌بعدی قدرتمند را داشت. اکنون بیشتر از هر زمان دیگری شبیه به این پیش‌بینی به نظر می‌رسد.

آیفون‌های کنونی دارای دوربین‌های سه بعدی هستند که برای تشخیص چهرهٔ Face ID استفاده شده است و همین امر عرضهٔ آن را به عنوان یک موفقیت بزرگ یا یک ویژگی پرچمدار به بازار سخت‌تر می‌کند. اما بلومبرگ تصور می‌کند که نسخهٔ 2020 قدرت تحول‌آمیزتری خواهد داشت: این سایت پیش‌بینی می‌کند که دامنهٔ آن حدود 4.5 متر در اطراف خواهد بود، در مقایسه با فقط 25-50 سانتیمتر در سری آیفون X و آیفون 11. از آن برای اسکن محیط استفاده می‌شود، در حالی که اسکن سه بعدی فعلی بر روی صورت کاربر متمرکز شده است.

Touch ID

این معرفی دوبارهٔ یک ویژگی قدیمی (البته هنوز در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس ارایه می‌شود) با روش استفادهٔ جدید خواهد بود. زیرا برای دستیابی به آن در آیفون 12 اپل نیاز به تعبیهٔ سنسور در جایی غیر از دکمهٔ Home دارد.

این سنسور می‌تواند در زیر شیشهٔ صفحه نمایش تعبیه شود: ما سال‌هاست دانیم که این امکانپذیر است، اما انجام این کار در این مقیاس و با قیمتی کنترل شده، از لحاظ منطقی عملی نبوده است. تا اواخر سال 2020 باید به نقطه‌ای برسیم که دیگر اینگونه نباشد.

در واقع سایت Economic Daily News که به زبان چینی است، معتقد است که اپل در اواخر سال 2020 با استفاده از فناوری اسکن فراصوت Qualcomm آمادهٔ ارایهٔ حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش خواهد بود. Qualcomm در حال حاضر این فناوری را برای استفاده در تلفن‌های سامسونگ فراهم می‌کند، بنا بر این این قابلیت وجود دارد. اما سایت ادعا می‌کند که این نسخه‌ای از نسل دوم است که سریع‌تر است و دامنهٔ بیشتری دارد.

در همین حال، اپل به تازگی صدور حق ثبت اختراعی را اعلام کرده است که به این شرکت اجازه می‌دهد که یک سنسور اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش OLED قرار دهد.

گزینهٔ کمتر جذاب اما به صورت بالقوه‌ای عملی‌تر، تعبیهٔ حسگر اثر انگشت در دکمهٔ پاور جانبی است، روشی که هم اکنون در Galaxy S10e سامسونگ استفاده می‌شود. در گزارشی در اواخر ژانویه، «مینگ چی کو» پیش‌بینی کرده است که اپل در نیمهٔ اول سال 2021 یک آیفون ارزان قیمت با دکمه پاور Touch ID را عرضه خواهد کرد.

این یک پیش‌بینی جالب است، به ویژه به این دلیل که ایدهٔ ناراحت کنندهٔ کالای ارزان قیمت‌تر با ویژگی جدیدی که هنوز در دسترس مدل‌های پرچمدار قرار نگرفته است را افزایش می‌دهد. اما این موضوع زمانی که فرض کنید که آیفون 12 رده بالایی که در پاییز سال 2020 Touch ID زیر صفحه نمایش را دریافت می‌کند، فضا را برای نسخهٔ دکمه پاور رده پایین‌تر در سال بعد باز می‌کند، معنای بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

مشخصات آیفون 12

کمی زود است که یک پیش‌بینی دقیق از لیست مشخصات کامل آیفون 12 را ارایه دهیم، اما مواردی وجود دارد که می‌توانیم به صورت معقول از آنها اطمینان داشته باشیم.

• پردازندهٔ A14 Bionic - تکرار بعدی سیستم اختصاصی اپل بر روی یک تراشه.
• 4 گیگابایت رم - به احتمال زیاد، اگر چه بسیاری از رقبا 6 گیگابایت یا حتی بیشتر ارایه می‌دهند.
ی 64/256/512 گیگابایت - آیا اپل اولین تلفن ترابایتی خود را در سال 2020 عرضه خواهد کرد؟ ما فکر نمی‌کنیم.
• صفحه نمایش Super Retina XDR 5.8 اینچ / 6.1 اینچ / 6.5 اینچ - مدل‌های گران قیمت حداقل OLED خواهند بود و ممکن است اپل تا سال 2020 این را به همهٔ مدل‌های جدید گسترش دهد. ما همچنین به نمایشگرهای ProMotion نیز امیدوار هستیم.
• دوربین‌های پشتی 12 مگاپیکسلی.

 

قیمت آیفون 12

قیمت آیفون 12 احتمالاً از 700 پوند / 700 دلار شروع می‌شود.

در اینجا قیمت‌های آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، از 3 فوریه 2020 آمده است:

• آیفون 11 پرو مکس: از 1.149 پوند / 1.099 دلار
• آیفون 11 پرو: از 1.049 پوند / 999 دلار
• آیفون 11: از 729 پوند / 699 دلار

اپل مدتی است که به ویژه در انگلستان در حال افزایش قیمت تلفن‌های خود بوده است، و ما امیدواریم که بتواند شرایط را برای عرضه‌های اواخر سال 2020 تثبیت کند.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘