تاریخ انتشار iOS 14 و شایعات ویژگی‌های جدید

12 بهمن 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 12 دقیقه
2041 بازدید

تاریخ انتشار iOS 14 و شایعات ویژگی‌های جدید 

ما تمامی مواردی را که باید در مورد iOS 14 بدانید پوشش خواهیم داد، از جمله تاریخ احتمالی انتشار آی. او. اس 14، دستگاه‌های سازگار با آی. او. اس 14، شایعات در مورد آی. او. اس 14 و فهرست خواسته‌های ما از به روز رسانی بعدی آی. او. اس اپل.

-----

سافت‌مک: آی. او. اس 14 در مرکز گفتگوی طرفداران اپل قرار دارد، به ویژه با توجه به وضعیت کمتر ارتقاء یافتهٔ آی. او. اس 13 در زمان عرضهٔ آن. با وجود ارایهٔ ویژگی‌های جدیدی مانند حالت تاریک و یک برنامهٔ Photos دوباره طراحی شده، با وجود باگ‌های اجرایی در آی. او. اس 13، شاهد چندین به روز رسانی از اپل در مدت زمان نسبتاً کمی به منظور تلاش در بهبود عملکرد و ثبات آخرین سیستم عامل خود بوده‌ایم.

آی. او. اس 14 - اگر گزارش اخیر درست باشد - با تدابیر داخلی جدید برای کمک به رفع اشکالات و باگ‌ها قبل از انتشار عمومی، قرار است این روند را متوقف کند. اما این برای زمانبندی تاریخ انتشار آی. او. اس 14 به چه معنی است؟ آیا اپل، مانند آی. او. اس 12، ویژگی‌های بالقوهٔ آی. او. اس 14 را به نفع پیشرفت‌های عملکردی فدا خواهد کرد؟

در این مقاله ما همهٔ آنچه را که در حال حاضر شما باید در مورد آی. او. اس 14 بدانید را ارایه خواهیم داد، از جمله زمانبندی‌ای که برای تاریخ انتشار انتظار می‌رود، اطلاعاتی در مورد سیستم توسعهٔ داخلی جدید و لیستی از تمام ویژگی‌هایی که انتظار داریم زمانی که اولین نسخهٔ آی. او. اس 14 در سال 2020 معرفی شد، شاهد آن باشیم.

 

آی.او.اس 14 چه زمانی عرضه خواهد شد؟

مطمئناً هنوز مدتی تا اعلام و انتشار نهایی آی. او. اس 14 فاصله داریم، اما می‌توانیم به نسخه‌های قبلی آی. او. اس نگاهی بیندازیم تا ایده‌ای از برنامهٔ زمانی انتشار به ما ارایه دهند. از این گذشته، اپل تمایل دارد که همان برنامهٔ زمانبندی سالانهٔ انتشار گسترده را حفظ کند، به خصوص هنگامی که نسخه‌های نرم‌افزاری مانند آیپد. او. اس، آی. او. اس و مک. او. اس به بازار عرضه می‌شود.

به روز رسانی آی. او. اس تمایل به انتشار در اواسط ماه سپتامبر، یا یک هفته پس از رویداد عرضهٔ آیفون دارند.

• بر اساس سال‌های گذشته، ما انتظار داریم که اپل آی. او. اس 14 را بین 14 تا 18 سپتامبر 2020 عرضه کند.

در اینجا پنج تاریخ انتشار آی. او. اس در گذشته آورده شده است.

• iOS 13: پنجشنبه 19 سپتامبر 2019
• iOS 12: دوشنبه 17 سپتامبر 2018
• iOS 11: چهارشنبه 20 سپتامبر 2017
• iOS 10: سه‌شنبه 13 سپتامبر 2016
• iOS 9: چهارشنبه 16 سپتامبر 2015

اما این اولین باری نیست که در مورد سیستم عامل آی. او. اس جدید می‌شنویم. اپل برنامهٔ خود را برای به روز رسانی‌های نرم‌افزاری آینده در سراسر محصولات خود در رویداد سالانهٔ WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) خود با محوریت توسعه دهنده، که هر ماه ژوئن برگزار می‌شود - معمولاً در هفتهٔ اول ماه - اعلام خواهد کرد.

پس از مطرح شدن، توسعه دهندگان دسترسی اولیه به این نرم‌افزار را دارند تا اطمینان حاصل کنند که برنامه‌هایشان تا زمان انتشار آن برای عموم آماده می‌شوند، که عموماً در اواسط سپتامبر هر سال اتفاق می‌افتد.

• به دنبال نطق اصلی WWDC اولین نسخهٔ بتا آی. او. اس 14 که قرار است در 8 ژوئن سال 2020 منتشر شود، با وجود تعطیلات بانکی انگلیس در سال 2020 ممکن است به تأخیر بیفتد.

همچنین می‌توانید به سرعت به آی. او. اس 14 در قالب یک Public Beta (بتای عمومی) دسترسی پیدا کنید، برنامه‌ای که به طرفداران مشتاق اپل اجازه می‌دهد تا این نرم‌افزار را امتحان کرده و به گزارش هرگونه اشکال قبل از انتشار عمومی آن کمک کنند. انتشار Public Beta معمولاً چند هفته پس از انتشار بتای توسعه دهنده شروع می‌شود.

• پیش‌بینی می‌کنیم بتای عمومی در حدود 29 ژوئن سال 2020 از راه برسد.

تاریخ انتشار iOS 14 و شایعات ویژگی‌های جدید

 

سازگاری دستگاه

طبق گفتهٔ سایت فرانسوی iPhonesoft که ادعا می‌کنند با شخصی که برای اپل کار می‌کند صحبت کرده‌اند، آی. او. اس 14 با همان لیست آیفون‌های آی. او. اس 13 سازگار خواهد بود (هر چند آنها آخرین آیپد لمسی را از لیست خود خارج کرده‌اند).

در اینجا لیست کاملی از دستگاه‌های سازگار با آی. او. اس 13 آورده شده است:

• iPod touch (نسل هفتم)
• iPhone 6s و iPhone 6s Plus
• iPhone SE و iPhone 7 و iPhone 7 Plus
• iPhone 8 و iPhone 8 Plus
• iPhone X
• iPhone XR و iPhone XS و iPhone XS Max
• iPhone 11 و iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max

اگر حداقل این شایعه درست باشد، به معنای این است که آیفون SE و آیفون 6s هنوز هم پشتیبانی می‌شوند.

دامنه آیفون 6s اولین تولید خود را در سال 2015 آغاز کرد که در زمان تولد آی. او. اس 14 پنج ساله خواهد شد، در حدود همان سنی که اپل تمایل به قطع پشتیبانی دارد. این داستانی مشابه با دامنه آیفون 6 بود که در سال 2014 به بازار آمد و 5 سال بعد، در آپدیت آی. او. اس 13 در سال 2019 از دور خارج شد.

 

قابلیت اعتماد و باگ‌ها

آی. او. اس 13 شهرت دارد، اما کیفیت ندارد. بین نسخهٔ اولیهٔ آی. او. اس 13 در آخر سپتامبر 2019 و نسخهٔ آخر دسامبر 2019 هشت به روز رسانی وجود داشته است که به دست کاربران آی. او. اس در سرتاسر جهان رسیده است تا مشکلات مختلفی را رفع کنند، از جملهٔ آنها می‌توان به اشکالات بصری، خرابی برنامه‌ها و حتی ویژگی‌های ناپدید شده اشاره کرد. چرا؟ زیرا آی. او. اس 13 یک ظرف پر از باگ است و اپل هم این را می‌داند.

در حقیقت، این شرکت این قدر از بد بودن آی. او. اس 13 آگاه است که در به روز رسانی بعدی برای یک بازنگری سرتاسری سیستم عامل برنامه‌ریزی کرده است - البته طبق گزارشی از بلومبرگ.

اپل در پست‌های منظمی در سایت نشانه‌گذاری‌های نرم‌افزاری را در ساخت روزانهٔ آی. او. اس معرفی خواهد کرد و کمک خواهد کرد که شرکت قبل از ارایهٔ آن به توسعه دهندگان و مصرف کنندگان، کد نادرست را حذف کند. این فرایندی است که پیش از این توسط اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل و مایکروسافت انجام شده است و امیدواریم در آینده از انتشار بیش از حد باگ‌های آی. او. اس جلوگیری شود.

این اولین باری نیست که اپل بیشتر از ویژگی‌ها جدید، بر عملکرد متمرکز شده است. آی. او. اس 12 با تغییرات بسیار کمی در مقایسه با آی. او. اس 11 عرضه شد، اما مطمئناً بسیار واکنش‌گراتر بود.

ما امیدواریم که شاهد همان پیشرفت‌ها در اینجا نیز باشیم، هر چند امیدواریم که ویژگی‌های جدید با افزایش هزینه همراه نباشد. تعداد انگشت‌شماری از ویژگی‌های جدید مانند حالت تاریک را در نظر بگیرید، که برای آی. او. اس سال‌های زیادی طول کشید تا به آن دست یابد، به خصوص وقتی با روزهای ابتدایی آی. او. اس مقایسه شود.

 

فهرست خواسته‌ها

در روزهای اولیهٔ آی. او. اس 14 هستیم، و به همین ترتیب، هیچ ویژگی تأیید شده یا حتی شایعه‌ای وجود ندارد، اما می‌توانیم به کتابخانهٔ هرگز رشد نکردهٔ ویدیوهای مفهمومی نگاهی بیندازیم تا ما را سرگرم کند (لینک ویدیو مفهومی در یوتیوب). ما حقیقتاً این ظاهر مفهومی آی. او. اس 14 با ویژگی‌های جدید، آیکون‌های به روز شده و عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن برای دستگاه‌های آی. او. اس با قابلیت OLED را دوست داریم.

ویدیوهای مفهومی را کنار بگذارید، ما یک لیست آرزو از ویژگی‌های بیش از همه مطلوب آی. او. اس 14 را در اختیار شما قرار می‌دهیم. اگر ویژگی مورد نظر شما در این لیست نیست در بخش کامنت‌ها به ما اطلاع دهید.

اعلان‌های تماس مبتنی بر بنر

هنگامی که با آیفون خود تماس برقرار می‌کنید، اعلان تماس کل صفحه نمایش را فرا می‌گیرد، و از زمان تولد آیفون در سال 2007 چنین بوده است. اما در عین حالی که تماس‌های تلفنی یکی از کارکردهای اصلی تلفن‌ها در سال 2007 بود، تلفن‌های هوشمند طی سال‌های اخیر تحولات زیادی پیدا کرده‌اند. اکنون ما از تلفن‌های هوشمند خود برای ارسال پیامک، عکس گرفتن، ضبط فیلم، اجرای بازی و پخش محتوای رسانه‌ای استفاده می‌کنیم و در ضمن با دیگران هم تماس می‌گیریم، بنا بر این چرا اعلان‌های تماس‌های دریافتی باید تمام صفحه نمایش را اشغال بکنند؟

با این دیدگاه، ما فکر می‌کنیم وقت آن رسیده است که اعلان‌های تماس ورودی تمام صفحه کنسل شود، به خصوص وقتی در حال بازی کردن هستیم یا یک ویدیوی یوتیوب را مشاهده می‌کنیم. در عوض، ما دوست داریم شاهد معرفی اعلان‌های تماس ورودی به سبک اندروید باشیم که به همان روش اعلان‌های بنر در آی. او. اس عمل می‌کنند، اما با آیکون‌های Answer (جواب دادن) و Decline (رد کردن) که می‌توانید به سرعت بر روی آنها ضربه بزنید.

طراحی مجدد سیستم آگاه‌سازی

ما دوست داریم اپل نگاهی دیگر به سیستم آگاه‌سازی (notification) در آی. او. اس 14 بیندازید، زیرا بیشتر ما، طرفدار روش فعلی ارایهٔ آگاه‌سازی‌ها در آی. او. اس نیستیم.

بزرگ‌ترین مسئلهٔ ما این است که آگاه‌سازی کشویی در حال حاضر از قفل صفحه تقلید می‌کند. صادقانه بگویم، طرحی که هرگز واقعاً آن را درک نکرده‌ام. ما به زمان و تاریخ نیاز نداریم که قسمت بزرگی از آگاه‌سازی را به خود اختصاص دهد، به خصوص وقتی که آی. او. اس به صورت پیش‌فرض زمان را در بالا و سمت راست نمایش می‌دهد. طرح قبلی، با ارایهٔ یک بازشوی نیمه شفاف همراه با دسترسی به آگاه‌سازی‌ها، از نظر بصری بسیار بهتر عمل می‌کرد.

ما همچنین مشتاق بازگشت گروه‌بندی آگاه‌سازی‌های خودکار بر اساس هر برنامه هستیم، یک ویژگی بسیار باارزش برای مدیریت آگاه‌سازی‌ها که در روزهای ابتدایی آی. او. اس موجود بود اما در به روز رسانی‌های بعدی حذف شد.

در حال حاضر آگاه‌سازی‌ها به ترتیبی که به تلفن هوشمند شما تحویل داده می‌شوند نمایش داده می‌شوند. این برای اکثر کاربران بسیار عالی است، اما برای کاربران پرکار با آگاه‌سازی‌های زیاد، به سرعت با مشکل مواجه می‌شوند، خصوصاً با چندین آگاه‌سازی از چندین برنامه.

آی. او. اس 13 با گروه‌بندی آگاه‌سازی‌ها به صورت دستی گام‌هایی را در پیش می‌گیرد، ویژگی‌ای که تمامی آگاه‌سازی‌ها را از یک برنامه گرفته و آنها را با هم گروه می‌کند. به عنوان مثال، به شما این امکان را می‌دهد که هنگام خارج شدن از آگاه‌سازی‌های Twitter و Messages روی صفحه نمایش، همهٔ آگاه‌سازی‌های اینستاگرام را با یک ضربه پاک کنید.

این دقیقاً همان چیزی است که ما می‌خواهیم، اما هیچ راهی برای انتخاب این گزینه به عنوان پیش‌فرض برای همهٔ آگاه‌سازی‌ها وجود ندارد. شما باید جداگانه به هر برنامه بروید و دکمه کشویی داخل تنظیمات را روشن کنید، فرایندی که اگر تعداد زیادی برنامهٔ نصب شده داشته باشید می‌تواند مدتی طول بکشد. خواهش می‌کنم اپل، اجازه دهید این گزینه را برای همهٔ آگاه‌سازی‌ها در آی. او. اس 14 اعمال کنیم. خواهش می‌کنم!

تاریخ انتشار iOS 14 و شایعات ویژگی‌های جدید

دسترسی آسان به آپدیت‌های فروشگاه برنامه

با معرفی Apple Arcade در آی. او. اس 13، اپل برگهٔ Updates را از فروشگاه برنامه (App Store) در آیفون حذف کرد و دسترسی سریع و نصب لیستی از به روز رسانی‌های در انتظار برنامه را برای کاربران آی. او. اس دشوارتر کرد.

برای این که نسبت به اپل منصفانه‌تر باشیم، می‌توانید از طریق میانبر ضربه زدن و نگه داشتن در برنامهٔ App Store و با ضربه زدن بر روی آیکون پروفایل خود در سمت راست بالای App Store به به روز رسانی‌ها دسترسی پیدا کنید، اما به اندازهٔ قبل از تکرارهای آی. او. اس در دسترس نیست، مخصوصاً به خاطر درک تکنولوژی کمتری که در بین ما وجود دارد.

ما دوست داریم ببینیم که Updates به برگه‌های موجود در فروشگاه برنامه بازمی‌گردد. از همهٔ اینها گذشته، گزینهٔ Updates برای حفظ به روز بودن برنامه‌ها مهم است.

فیلترهای Animoji در برنامهٔ Camera

انیموجی از زمان معرفی آن در آیفون X در سال 2017 برجسته‌ترین تجربهٔ آی. او. اس بوده است و به شما این امکان را می‌دهد که فیلم‌های کارتونی باکیفیت از چهرهٔ خودتان را به دوستانتان ارسال کنید - با نقشه‌برداری دقیقی از صورت. شما اغلب فیلم‌های انیموجی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود را دیده‌اید، که این سؤال را ایجاد می‌کند؛ چرا اپل Face ID را محدود به عملکرد Cameraی برنامهٔ Messages کرده است؟

ما دوست داریم شاهد در دسترس بودن ساختن جلوه‌های انیموجی در برنامهٔ اصلی Camera باشیم، که به شما اجازه بدهد فیلم‌هایی با مضمون انیموجی طولانی‌تری برای اشتراک‌گذاری با دوستان و خانواده بگیرید. قطعاً ساده‌تر از روش فعلی ساخت فیلم‌های انیموجی و ارسال آنها به خودتان برای ذخیره کردن و به اشتراک گذاشتن است، مطمئناً همین طور است!

پیشرفت‌های آلارم

برنامهٔ Clock همان طور که از اغلب بخش‌ها انتظار داشتیم عمل می‌کند، اما چند ترفند وجود دارد که می‌تواند تجربهٔ کلی را کامل کند.

اولاً ما قابلیت تغییر روال روزانهٔ Bedtime برای روزهایی که مرتباً کمی زودتر یا دیرتر از زمان معمول بلند می‌شویم را دوست داریم. مثلاً اگر چند روز در هفته از خانه کار می‌کنید.

مسلماً این که مجبور شوید در صورت لزوم روال Bedtime را به صورت دستی تغییر دهید مشکلی نیست، اما این که آن را خودکار کنیم خوب است، خصوصاً وقتی این ویژگی مدت مدیدی است که برای آلارم‌های استاندارد در دسترس است.

ما آلارم‌هایی را برای هر روز کاری هفته تنظیم کرده‌ایم، و به ما این اجازه را می‌دهد که شب‌ها بدون نگرانی از این که صبح روز بعد زنگ بخورد به رختخواب برویم. این یک ویژگی عالی است، اما نه وقتی که در تعطیلات هستید و در ساعت 6 صبح با زنگ روزهای کار از خواب بیدار می‌شوید.

ما می‌توانیم قابلیت آلارم چرت زدن (snooze alarm)، یا حتی گروه‌های آلارم، برای یک روز، یک هفته یا حتی یک ماه و بدون نیاز به خاموش کردن آنها (و سپس دوباره روشن کردن آنها) به صورت دستی را دوست داشته باشیم. این یک ویژگی کوچک است، اما موردی است که فکر می‌کنیم برای کاربران سراسر جهان تغییری ایجاد خواهد کرد.

بهسازی‌های Siri

ما مطمئن نیستیم که هیچ یک از دستیارهای صوتی، Alexa یا Google Assistant یا Siri واقعاً صادق باشند، اما مطمئناً Siri فضای زیادی برای بهبود دارد، فقط از نظر کاری که می‌تواند برای شما انجام دهد، غیر از گفتن یک شوخی یا انجام یک جستجوی وب. مرحله‌ای که Siri بخواهد از یک موجود جسور بودن به سمت چیزی که در واقع بشود به آن تکیه کرد قدم بردارد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘