هدفون‌های استودیوپاد اپل: تاریخ عرضه و شایعات قیمت و مشخصات

25 دی 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 8 دقیقه
1066 بازدید

هدفون‌های استودیوپاد اپل: تاریخ عرضه و شایعات قیمت و مشخصات 

اپل در آینده‌ای نزدیک از هدفون‌های روگوشی جفتی - که احتمالاً استودیوپاد (StudioPods) نامیده شود - رونمایی خواهد کرد. در این مقاله تمام چیزهایی که راجع به تاریخ عرضهٔ استودیوپاد، مشخصات، ویژگی‌ها و موارد دیگری که می‌دانیم را با شما در میان خواهیم گذاشت. با سافت‌مک همراه باشید.

-----

• هدفون‌های روگوشی استودیوپاد (StudioPods) اپل که به زودی عرضه خواهد شد.
• این شرکت حق امتیاز «هدفون‌های دارای یک باند قابل تنظیم»…
•… و همچنین فناوری «حذف نویز و هوا» را به ثبت رسانده است.
• ویژگی‌های موجود به احتمال زیاد شامل جفت بودن / شارژ بی‌سیم و Hey Siri است.
• استودیوپاد احتمالاً قیمتی بیشتر از ایرپاد (AirPods) خواهد داشت.

منابع (و فعالیت‌های حق امتیاز این شرکت) قویاً نشان دهندهٔ این امر هستند که اپل قصد دارد در کنار ایرپادهای داخل گوشی محبوب خود، برند هدفون‌های روگوشی خود را نیز عرضه کند. در این مقاله سرنخ‌ها، مطالب افشا شده و شایعات مربوط به چیزی که استودیوپاد نامیده می‌شود، از جمله قیمتی که انتظار می‌رود اعلام شود، تاریخ عرضه و مشخصات فنی آن را بررسی می‌کنیم. همچنین ما چند طرح مفهومی ارزشمند نیز به دست آورده‌ایم.

 

تاریخ عرضه: اپل چه موقع استودیوپاد را عرضه خواهد کرد؟

شایعهٔ هدفون‌های روگوشی اپل برای اولین بار از طرف «مینگ‌چی کو» (Ming-Chi Kuo) تحلیل‌گر و در فوریه 2018 مطرح شد. او در یادداشتی پژوهشی گفت: «اپل دارای هدفون‌های با کیفیت بالای روگوشی و دارای طراحی کاملاً جدیدی خواهد شد، که به راحتی ایرپاد اما دارای کیفیت صدای بهتری است، و ارسال آن در اولین زمان ممکن شروع خواهد شد. »

اگر فکر می‌کنید که هنوز راه زیادی تا زمان عرضه پیش رو است - اکنون سال 2020 است و هیچ چیز اعلام نشده است - پس یک لحظه دست نگه دارید. علاقهٔ اپل در توسعه دادن یک ست روگوشی در مارس 2018 و بعد از آن در ژوئیه 2018 توسط منابع بلومبرگ (Bloomberg) مطرح شد. فقط به این دلیل که ما هنوز آنها را ندیده‌ایم به این معنی نیست که آنها در نقشهٔ راه محصولات اپل نیستند.

«افراد آشنا با توسعهٔ محصول» که در گزارش اول ذکر شده، ادعا کردند که اپل «قصد دارد هدفون را تا پایان سال جاری [2018] به بازار عرضه کند، اما با چالش‌های توسعه‌ای روبرو شده است که ممکن عرضهٔ آن را عقب بیندازد» و دومین گزارش تاریخ عرضه را در سال 2019 وعده داد. سپس گزارشی در ژانویه سال 2019 اعلام کرد که هدفون می‌تواند در نیمهٔ اول سال 2019 عرضه شود.

همهٔ این پیش‌بینی‌ها خوش‌بینانه به نظر می‌رسند، و اگر قرار است استودیوپادی در راه باشد، اولین امید عرضهٔ احتمالی آن رویداد بهاری در مارس 2020 خواهد بود.

 

هدفون‌های روگوشی اپل را چه می‌نامید؟

هیچ چیز رسمی‌ای اعلام نشده است، بنا بر این ما اطلاع نداریم. اما به نظر می‌رسد که استفاده از اصطلاح استودیوپاد / StudioPods در رسانه‌ها رو به افزایش است. جالب است بدانید که این اصطلاحی است که ما در فوریه 2018 و هنگامی که برای اولین بار گزارش شایعات را شروع کردیم از آن استفاده کردیم، و افزایش استفاده از این نام با گزارش‌های بیشتری که اکنون از این نام استفاده می‌کنند، شتاب بیشتری یافته است. وب سایت‌ها عادت دارند که در مورد شایعات یکدیگر گزارش تهیه کنند و این موارد از کنترل خارج می‌شوند.

اپل هدفون‌های داخل گوش خود را ایرپاد (AirPods) می‌نامد، که این راهی برای جلب توجه‌ها به عدم استفاده از سیم است. ما انتظار ویژگی‌های مشابهی را در مدل‌های روگوشی داریم، بنا بر این پیشوند Air می‌تواند باز هم استفاده شود - AirCans، AirBeats یا حتی OverAirs؟ اما به نظر ما این شرکت احتمالاً با استفادهٔ مجدد از پسوند Pod که با آن بسیاری از محصولات موسیقی خود را متحد می‌کند، به دنبال استحکام این مجموعه است: EarPods، AirPods، HomePod و iPod.

ما اسامی‌ای مانند StudioPods، SoundPods و AudioPods را دوست داریم.

 

قیمت استودیوپاد

«مینگ‌چی کو» ادعا کرده است که هدفون‌های جدید روگوشی اپل قیمت بیشتری نسبت به ایرپاد خواهد داشت. توجه داشته باشید که پیش‌بینی وی قبل از عرضهٔ ایرپاد پرو انجام شده است، بنا بر این ما به دنبال محدوده‌ای پایین‌تر از 159 دلار / 159 پوند به جای 249 دلار / 249 پوند هستیم.

بلومبرگ همچنین انتظار دارد که هدفون رده بالای بازار را هدف قرار دهد، همان طور که در مورد اسپیکر هوم‌پاد (HomePod) انتظار داشت (که اتفاقاً با توجه به پرچمدار بودن فروش، شاهد افت قیمت آن بود).

هدفون‌های جدید روگوشی به احتمال زیاد با هدست‌هایی مثل Bose و همچنین Beats برند Dre خود اپل (که اپل در سال 2014 به همراه Beats Radio با 3 میلیارد دلار خریداری کرد) رقیب است.

 

طراحی: استودیوپاد چه شکلی خواهد بود؟

برای داشتن یک ایدهٔ بسیار تقریبی از آنچه که استودیوپاد می‌تواند به نظر برسد، نگاهی به این طرح از حق ثبت امتیاز اپل بیندازید:

هدفون‌های استودیوپاد اپل: تاریخ عرضه و شایعات قیمت و مشخصات

مثل همیشه، به یاد داشته باشید که تصاویر حق ثبت امتیاز لزوماً بسیار شبیه به محصولی نیستند، فقط برای نشان دادن عناصر در نظر گرفته شدهٔ ادعایی استفاده می‌شوند. اما این تصور ناخوشایندی از هدف اپل را ارایه می‌دهد.

هدفون‌های استودیوپاد اپل: تاریخ عرضه و شایعات قیمت و مشخصات

حق ثبت امتیازی که توسط Patently Apple آشکار شده است، مربوط به حذف نویز و هوا است که در نوامبر 2018 به اپل اعطا شده است. اطلاعات بیشتر در مورد آن در ادامه آمده است.

 

طرح‌های مفهومی استودیوپاد

ما طراحی استودیوپاد خود را بر اساس یک جفت هدفون Beats تقلید کردیم. با این حال، طراحان خارج از کشور با مهارت‌های بهتر در فتوشاپ نسبت به ما وجود دارند، و Curved. de طرح‌های مفهومی بسیار خوبی را ارسال کرده است:

هدفون‌های استودیوپاد اپل: تاریخ عرضه و شایعات قیمت و مشخصات

هدفون‌های استودیوپاد اپل: تاریخ عرضه و شایعات قیمت و مشخصات

در همین حال، شخصی در Apple Post به این طرح محتمل رسیده است:

هدفون‌های استودیوپاد اپل: تاریخ عرضه و شایعات قیمت و مشخصات

 

اقدام ثبت حق امتیاز استودیوپاد

اپل به وضوح در مورد هدفون‌های روگوشی فکر می‌کند. یک ثبت حق امتیاز در ژانویه سال 2019 به نام «Headphones» به سادگی «یک جفت هدفون دارای یک باند هدفون قابل تنظیم» را توصیف می‌کند که نمی‌تواند متفاوت‌تر از ایرپاد باشد.

این ثبت حق امتیاز همچنین به حذف نویز اشاره دارد، حداقل به صورت خلاصه:

«در برخی تجسم‌سازی‌ها، هدفون همچنین می‌تواند شامل یک ویژگی حذف نویز باشد. اگر گوش شنونده توسط پوشاننده‌های گوش پوشانده شود، ممکن است ویژگی حذف نویز به صورت قابل ملاحظه‌ای بهبود یابد. »

همچنین به اپل حق امتیاز «حذف نویز و هوا» نیز داده شده است، که در مورد هدفون‌های روگوشی اعمال می‌شود.

در حقیقت دو حق ثبت امتیاز نویز و هوا وجود دارد که توسط دفتر ثبت امتیاز و علائم تجاری ایالات متحده (US Patent and Trademark Office) در نوامبر سال 2018 صادر شد، اما مطابق گزارش Patently Apple یکی از آنها ابتدا در سال 2017 ثبت شده است.

ابتکار اپل عمل اختلاط طیفی از سیگنال‌ها را از میکروفون واقع در پوشانندهٔ گوش که به سمت کانال گوش هدایت می‌شود را انجام می‌دهد، همراه با سیگنال‌هایی از حداقل یک میکروفون که در قسمت خارجی پوشانندهٔ گوش قرار دارد برای تولید یک سیگنال مختلط.

 

ویژگی‌های استودیوپاد

به احتمال زیاد ویژگی‌های زیر خواهند بود:

• حذف نویز
• ایزوله کردن صدا
• قابل جفت شدن بی‌سیم مانند ایرپاد
• در صورت نیاز به کیفیت صوتی برتر، اتصال سیمی اختیاری است
• شارژ بی‌سیم
• تراشهٔ H1، مانند AirPods 2019 و PowerBeats Pro برای قدرت دادن به Hey Siri.

فراتر از آن، ما چند سرنخ در مورد مسیر احتمالی که اپل در پیش گرفته است به دست آورده‌ایم. به گفتهٔ «مینگ‌چی کو»، به عنوان مثال، اپل با Primax و SZS در مورد این پروژه همکاری خواهد کرد.

شرکت Primax مستقر در تایپه (تایوان) برای ساخت ماژول‌های دوربین برای دستگاه‌های تلفن همراه از جمله آیفون شناخته شده است، همچنین اجزای بلندگوهای بی‌سیم را نیز ساخته است. و «مینگ‌چی کو» می‌گوید که SZS «به احتمال زیاد از مزایای فناوری Metal Injection Molding = MIM به عنوان اهرمی برای تبدیل شدن به منبع تهیه کنندهٔ اختصاصی یا اصلی MIM استفاده می‌کند. »

با نگاهی به طیف هدفون‌های بی‌سیم روگوشی Beats، می‌توان آن بینشی که از Pods روگوشی اپل انتظار می‌رود را به دست آورد. به عنوان مثال، Beats Studio 3 Wireless از ویژگی‌های Pure Adaptive Noise Cancelling و تراشهٔ Apple W1 استفاده می‌کند، در حالی که PowerBeats Pro به لطف دارا بودن تراشهٔ H1، های‌سیری را عرضه می‌کند.

• مسدود کنندهٔ نویز پاسخ می‌دهد و صدای بیرونی را مسدود می‌کند.
• Beats Studio 3 Wireless به صورت خودکار به سازگاری فردی و پخش موسیقی پاسخ می‌دهد.
• بالشتک‌های نرم «با محوری ارگونومیک برای سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری در جایگذاری» را ارایه می‌دهند.
ن کالیبراسیون صوتی بلادرنگ (Real-time) به صورت مداوم خروجی صدا را بهینه می‌کند تا وضوح، دامنه، هیجان و یک تجربهٔ گوش دادن حرفه‌ای را تضمین کند.

 

آیا استودیوپاد باعث توقف فروش Beats نخواهد شد؟

طبق گزارش فوریه 2018 «مینگ‌چی کو»، هدفون روگوشی سطح بالا و جدید اپل ترکیب لوازم جانبی آکوستیک را کامل‌تر خواهد کرد. تصمیم اپل برای عرضهٔ یک هدفون دیگر علیرغم داشتن Beats در ردیف Pod آن قرار دارد که شامل EarPods، AirPods، iPods و HomePod می‌باشد.

بلومبرگ در گزارش خود در مارس 2018 خاطرنشان ساخت که به بخش پوشیدنی‌ها و لوازم جانبی اپل نیز افزوده شده است. گروهی شامل AirPods، هدفون Beats، Apple Watch، Apple TV و لوازم جانبی iPad - منطقی است زیرا در فوریه 2018 نتایج مالی خود با این شرکت را اعلام کرد که شاهد افزایش فروش 70 درصدی محصولات پوشیدنی در سال 2017 بوده‌اند.

اتفاقاً، در حالی که هدفون‌های جدید اپل می‌تواند فروش Beats را متوقف کند، بلومبرگ فکر نمی‌کند که اپل تولید این هدفون را متوقف کند. این سایت اظهار می‌کند: «با توجه به قدرت نام هدفون Beats، این شرکت ضمن تولید یک هدفون جدید متفاوت، احتمالاً برند Beats را نیز حفظ خواهد کرد. »

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘