سیستم خنک کننده قدرتمند مک پرو 2019، بدون صدای گوش خراش

22 آذر 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 3 دقیقه
1194 بازدید

درحالی که قرار است مک پرو اپل به زودی عرضه شود اخبار گوناگونی از ویژگی ها و مشخصات حیرت انگیز این سیستم بی نظیر اپل شنیده می شود. این سیستم قدرتمند، برای خنک نگهداشتن قطعاتش قطعا به خنک کننده فوق العاده ای نیاز خواهد داشت، که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.
در مصاحبه با Popular Mechanics ، مهندسان اپل Chris Ligtenberg و John Ternus برخی از ویژگی های خنک کننده نوآورانه موجود در طراحی مک پرو را شرح داده اند ، که هر دو در اوایل هفته جاری عرضه می شوند.

بنابر این گزارش ، مهندسان اپل برای اینکه قدرت پردازش مک پرو را به حداکثر توانش برسانند ، باید راه های جدیدی را با بهره گیری از قوانین ترمودینامیک می یافتند. به عنوان مثال ، خنک کننده داخلی فعال از سه پنکه محوری در قسمت جلوی کیس و یک دمنده در قسمت عقب تشکیل شده است که همه آن ها باید داخل آن ایجاد می شدند زیرا قرار دادن آن ها در خارج از قفسه باعث اعتراض خریداران می شد.
 
macproback_trans-800x612

تلاش مهندسان اپل برای یافتن راه های کاهش صدا برای خنک کننده قدرتمند

Ligtenberg، مدیر ارشد طراحی محصولات اپل ، توضیح می دهد: "سالها پیش ، ما توزیع مجدد پره ها را شروع کردیم." "آنها هنوز هم به طور پویا متعادل هستند. Ligtenberg می گوید: "این راه حل تقریباً کاملاً از ایده لاستیک های اتومبیل الهام گرفته شده است." البته پشت آن تا حدودی محاسبات ریاضی وجود دارد ، و به جای سر و صدای گوش خراش با نویز های بسیارملایم تری مواجه می شوید.
چیزی با صدای بلند اما دلپذیر قابل تحمل تر از چیزی است آرام اما گوش خراش. جان ترنوس ، از مهندسین سخت افزار می گوید: "شما می توانید چیزی در سطح فشار صدای بالایی داشته باشید که واقعا خوب به نظر می رسد و آزار دهنده نیست ، اما در عوض شما ممکن است با موردی مواجه شوید که در واقع دارای سطح صدای پایینی داشته باشد اما در عوض اعصاب شما را به شدت بهم بریزد."
 
macprofan_trans-800x726
 
صفحه نمایش مک پرو از اجزای خاصی برخوردار است ، اما سوراخ های فلزی باعث می شود که صفحه نمایش LED به اندازه کافی خنک نگه داشته شود تا کاملا روشن باشد. جریان گردش نمایشگر 90 درجه آن با جریان هوا از طریق باله ها کاهش می یابد. ترنوس می گوید: "[برای صفحه نمایش] ما می خواستیم [هوا] آزاد از طریق کانال ها ، بدون توجه به جهت گیری جریان یابد."
به نظر می رسد با عرضه مک پرو 2019 ابعاد جدیدی از نوآوری های خیره کننده آن رونمایی شود.
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘