طرح دادخواست در برابر صفحه کلیدهای پروانه ای معیوب اپل

12 آذر 1398
0 نظر
مطالعه در حدود 3 دقیقه
923 بازدید
به گزارش رویترز، یک قاضی فدرال این هفته درخواست اپل مبنی بر رد دادخواهی سنخی(شکایتی که مشتریان از اپل داشته اند) بر روی صفحه کلیدهای پروانه معیوبش را رد کرد، و این بدان معنی است که این دادخواست ادامه خواهد یافت. شاکیان معتقدند که اپل این واقعیت را می دانست و پنهان می کند که مدل های مک بوک که در سال 2015 و بعد از آن عرضه شد، دارای صفحه کلید های مستعد خرابی بوده اند و برنامه تعمیر آن به عنوان یک تعمیر موثر عمل نمی کند، زیرا جایگزین صفحه کلیدهای پروانه ای نیز می تواند از کار بیفتد.
 
the-new-16-inch-macbook-pro-ditches-the-bad-butterfly-keyboard-for-the-tried-and-true-scissor-keyboa
قاضی ادوارد دیولا، از ناحیه سن خوزه، اظهار داشت كه اپل باید با این ادعا كه برنامه تعمیر ناكافی است و تامین هزینه های مشتریان برای تعمیر آن، روبرو شود.
این دادخواست شامل مشتریانی می شود که مدلهای مک بوک 2015 یا بعد از آن و مدلهای مک بوک پرو 2016 و یا نسخه های بعدی را خریداری کرده اند، که شامل کلیه دستگاه هایی می باشد که به صفحه کلید پروانه ای اپل مجهز شده اند. اپل با شکایت های گسترده ای روبرو شده است و بسیاری از شکایات مربوط به صفحه کلید پروانه ای، برای عدم عملکرد صفحه کلید در هنگام قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و سایر ذرات کوچک است.
 
08-macbook-pro-16-inch1
اپل برنامه تعمیراتی را راه اندازی کرده بود که کلیه مدل های مک بوک، مک بوک پرو و مک بوک ایر را که دارای صفحه کلید پروانه ای هستند، در بر می گیرد، اما در حال حاضر، تمام جایگزین های صفحه کلید خراب نیز کیبورد های پروانه ای می باشد.
اپل چندین بار سعی کرده کیبورد پروانه ای را باز تولید کند تا ماندگاری بیشتری پیدا کند، اما در نهایت، هنوز هم آن ها مستعد خرابی هستند.
البته باید اشاره کنیم که اپل در مک بوک های پرو 2019 این سازوکار پروانه ای را از بین برد و به مکانیزم قیچی که قابل اطمینان تر است بازگشت، اما کیبورد در مک بوک پرو 16 اینچی محدود به همین مدل است و سایر مدل ها همچنان با مکانیزم قبلی کار می کنند.
 
scissor-vs-butterfly
این دادخواست به دنبال جبران خسارت در موارد نقض قوانین حمایت از مصرف کننده می باشد. بنیامین جانز، وکیل دادخواست شاکیان، به رویترز گفت که از این تصمیم راضی است و مشتاقانه دنبال پیگیری پرونده است. باید دید جریان این صفحه کلید های مشکل ساز اپل، که حاشیه های بسیاری را برای آن در پی داشته به کجا خواهد رسید.
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
باور کنید که ما همه محدود به چیزی نیستیم، تنها به ما خودمان محدود می‌شویم.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘