معرفی Apple Intelligence: هر ویژگی جدید AI که به آیفون و مک می‌آید

22 خرداد 1403
0 نظر
مطالعه در حدود 4 دقیقه
80 بازدید

اپل در WWDC 2024 از "Apple Intelligence" رونمایی کرد، که نام مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید AI برای آیفون، مک و دستگاه‌های دیگر است. از اواخر امسال، اپل سیری مکالمه‌ای‌تر، Genmoji‌های تولید شده توسط AI، و دسترسی به GPT-4o را ارائه می‌دهد که به سیری اجازه می‌دهد از چت‌بات OpenAI استفاده کند هنگامی که قادر به انجام درخواست شما نیست.

این شرکت که روزگاری از استفاده از اصطلاح "هوش مصنوعی" در صحبت‌هایش درباره ویژگی‌های یادگیری ماشین خود اجتناب می‌کرد، اکنون به نظر می‌رسد با ویژگی‌هایی که گوگل، مایکروسافت و دیگران در سال گذشته معرفی کرده‌اند، هماهنگ شده است. اپل می‌گوید این ویژگی‌های AI تنها بر روی آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس و آیپدها یا مک‌هایی با تراشه‌های M1 یا جدیدتر در دسترس خواهند بود و تنها زمانی که زبان دستگاه به انگلیسی تنظیم شده باشد. این ویژگی‌ها از پاییز امسال در iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia شروع به انتشار خواهند کرد.

 

قابلیت‌های جدید سیری با هوش مصنوعی

سیری به زودی حلقه‌ای رنگین‌کمانی در لبه صفحه نمایش شما خواهد داشت.
اپل اعلام کرده که ویژگی‌های AI آن قادر به انجام کارها بین برنامه‌ها، مدیریت اعلان‌ها، نوشتن خودکار متن‌ها و خلاصه کردن متون در ایمیل و برنامه‌های دیگر خواهند بود. همانند سایر ابزارهای نوشتاری AI داخلی، می‌توانید با یک فرمان، لحن چیزی که می‌نویسید را تغییر دهید. همچنین می‌توانید از این ویژگی‌ها برای انجام کارهایی مانند درخواست پخش پادکستی که شریک زندگی‌تان برایتان ارسال کرده است، استفاده کنید.

وقتی سیری را فراخوانی می‌کنید، اپل می‌گوید که این قابلیت "آگاهی از صفحه نمایش" دارد، به این معنی که می‌تواند بفهمد چه می‌خواهید و با محتوای کاربران در برنامه‌های بیشتری با گذر زمان اقدام کند. این قابلیت هم در برنامه‌های اپل و هم در برنامه‌های شخص ثالث کار خواهد کرد. و شما قادر خواهید بود به سیری تایپ کنید، نه فقط صحبت کنید.

البته، این اپل است، بنابراین یک داستان حریم خصوصی هم وجود دارد. اپل می‌گوید بسیاری از ویژگی‌ها به صورت داخلی روی دستگاه کار خواهند کرد، جایی که ممکن است. اما وقتی درخواست پیچیده‌تری دارید، دستگاه شما - چه آیفون، مک یا آیپد باشد - به طور خودکار درخواست را به ابر منتقل می‌کند.

اپل می‌گوید از چیزی که "محاسبات ابر خصوصی" می‌نامد، استفاده می‌کند. مدل‌هایی که درخواست‌های پیچیده‌تر را پردازش می‌کنند، سرورهایی هستند که "توسط اپل سیلیکون قدرت می‌گیرند"، و شرکت می‌گوید که هرگز داده‌های شما را روی سرورهای خود ذخیره یا دسترسی نخواهد داشت. همچنین، اپل می‌گوید که به کارشناسان مستقل اجازه خواهد داد تا کد در حال اجرای روی سرورهایش را بررسی کنند "تا حریم خصوصی را تأیید کنند."

 

ویژگی‌های تولید تصویر اپل

اپل می‌گوید "Genmoji" را معرفی می‌کند، ویژگی جدیدی که واکنش‌های مشابه ایموجی‌ها را به صورت لحظه‌ای تولید می‌کند، بنابراین وقتی نمی‌توانید ایموجی مورد نظر خود را پیدا کنید، می‌توانید با AI آن را ایجاد کنید. به همین ترتیب، یک ویژگی جدید تولید تصویر به نام Image Playground به iOS 18 می‌آید. اپل می‌گوید این ویژگی در چندین برنامه کار می‌کند، اما همچنین برنامه‌ای به همان نام دارد. همچنین به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از API استفاده کرده و Image Playground را در دستگاه‌های خود بگنجانند.

علاوه بر این، اپل AI را به برنامه Photos می‌آورد. شما هم اکنون می‌توانید به دنبال اشیاء موجود در کتابخانه خود بگردید، اما اپل می‌گوید که بهبودهایی در این کار اعمال می‌شود، بنابراین می‌توانید به دنبال چیزهایی مانند فردی که چرخ و فلک می‌زند، بگردید. همچنین ویژگی‌هایی مشابه با پاک‌کن جادویی گوگل اضافه کرده است، مانند توانایی حذف یک فرد از عکس.

 

توافق اپل با OpenAI واقعی است

چت‌بات ChatGPT، که توسط GPT-4o قدرت می‌گیرد، اواخر امسال به iOS، macOS و iPadOS می‌آید، به عنوان چت‌باتی که سیری می‌تواند وقتی قادر به انجام درخواست شما نیست، به آن مراجعه کند. هنگامی که این کار را انجام می‌دهد، اپل می‌گوید قبل از ارسال سوالات، مستندات یا عکس‌ها به ChatGPT، از شما اجازه خواهد گرفت و بعد از پاسخ، سیری پاسخ‌ها را به شما ارائه می‌دهد. اپل گفت که با بهترین چت‌بات شروع می‌کند، اما در آینده از مدل‌های AI دیگر نیز پشتیبانی خواهد کرد.

شرکت همچنین می‌گوید که ChatGPT در ابزارهای نوشتاری AI سیستمی آن قابل استفاده خواهد بود، می‌تواند تصاویر تولید کند، و IP آدرس‌ها را پنهان می‌کند. OpenAI هم درخواست‌های کاربران را ذخیره نخواهد کرد، اپل می‌نویسد. در نهایت، در حالی که شما نیازی به ایجاد حساب کاربری یا پرداخت هزینه برای ChatGPT ندارید؛ اپل می‌گوید مشترکان می‌توانند حساب‌های خود را متصل کنند تا از ویژگی‌های پولی درون ادغام‌های داخلی استفاده کنند. OpenAI نیز همان اطلاعات را در وب‌سایت خود منتشر کرده است.

 

منبع خبر : theverge 

پیشنهاد هوش مصنوعی

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
من همان کسی هستم که هستم، و تمرکزم روی این مسئله است، و برای یک مدیر عالی بودن در اپل تمرکز دارم.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘