تنظیمات جدید در iOS 18 نیاز به عادت کردن دارند

3 تیر 1403
0 نظر
مطالعه در حدود 4 دقیقه
34 بازدید

تنظیمات در iOS 18 دستخوش تغییرات بزرگی شده است، اما پس از عادت کردن به آن‌ها، مدیریت آیفون شما آسان‌تر خواهد شد. برنامه تنظیمات بخش بسیار مهمی از iOS و iPadOS است. بیشتر کاربران با دسترسی منظم به آن برای تغییر تنظیمات یا مدیریت ظرفیت ذخیره‌سازی آیفون خود آشنا هستند.

تغییرات در تنظیمات ios 18

هر به‌روزرسانی iOS می‌تواند تغییراتی را در برنامه تنظیمات به ارمغان بیاورد و این دقیقاً همان چیزی است که در iOS 18 اتفاق افتاده است.

در اینجا تغییرات اصلی که باید هنگام انتقال از iOS 17 به iOS 18 در برنامه تنظیمات به آن‌ها توجه کنید آورده شده است.

حساب اپل بلافاصله پس از باز کردن تنظیمات و دیدن نام خود، ممکن است تفاوتی در کلمات مشاهده کنید. در iOS 17، اشاره‌ای به Apple ID وجود داشت، اما این مورد در iOS 18 حذف شده است.

در ماه مارس شایعه شده بود که اپل در حال به‌روزرسانی برندینگ سیستم حساب خود از Apple ID به Apple Account است. در آن زمان، باور بر این بود که این تغییر به کاربران کمک می‌کند تا بفهمند این یک سیستم حساب آنلاین است که ممکن است با استفاده از "ID" قبلاً گم شده باشد.

سرفصل بخش‌ها

هنگام پیمایش کاربران در برنامه تنظیمات، متوجه خواهند شد که هر یک از بخش‌هایی که وارد می‌شوند یک عنوان دارند.

تغییرات در ios 18

دو صفحه تنظیمات آیفون: تنظیمات عمومی در سمت چپ، تنظیمات وای‌فای در سمت راست، متصل به 'Wu-Tang LAN'. سرفصل‌های بخش‌ها در برنامه تنظیمات iOS 18 در حالی که بخش‌ها می‌توانند به‌خودی‌خود توضیحی باشند، مانند "بلوتوث" یا "وای‌فای"، عناوین توضیح مختصری از آنچه کاربر می‌تواند در آن بخش خاص تغییر دهد، ارائه می‌دهند.

در برخی موارد، عنوان شامل گزینه‌های اصلی تنظیمات زیر توضیحات خواهد بود. برای مثال، وای‌فای شامل سوئیچ روشن-خاموش و شبکه وای‌فای متصل فعلی است.

ترتیب

ترتیب آیتم‌ها همان‌طور که در لیست اصلی تنظیمات ظاهر می‌شوند نیز به عنوان بخشی از به‌روزرسانی بازسازی شده است.

در بالای لیست، پروفایل اصلی حساب و تنظیمات خانواده، در صورت موجود بودن، قرار دارند. به دنبال آن بخشی شامل حالت هواپیما، وای‌فای، بلوتوث، خدمات موبایل یا سلولار و نقطه اتصال شخصی قرار دارد. باتری نیز به این مجموعه منتقل شده است، در حالی که VPN یک آیتم جدید و جداگانه است.

چهار صفحه آیفون نشان‌دهنده منوهای تنظیمات با گزینه‌های مختلف مانند وای‌فای، بلوتوث، عمومی، دسترسی‌پذیری و بیشتر، در حالت‌های روشن و تاریک. صفحه اول برنامه تنظیمات در iOS 17 [چپ، حالت تاریک] و iOS 18 [راست، حالت روشن] اعلان‌ها، صداها و لمسی، تمرکز و زمان صفحه‌نمایش همچنان در همان گروه‌بندی قبلی باقی مانده‌اند. با این حال، آن‌ها از مکان بالای خود در iOS 17 به پایین‌تر در لیست iOS 18 منتقل شده‌اند.

ترتیب تنظیمات ios 18

گروه بزرگ‌تر که با عمومی شروع می‌شود، جایگزین آن شده است. این گروه شامل لیست‌هایی برای دسترسی‌پذیری، دکمه عمل، دوربین، مرکز کنترل، نمایش و روشنایی، صفحه اصلی و کتابخانه برنامه، جستجو، سیری، آماده‌باش و والپیپر است.

گزینه‌های Face ID و کد عبور، SOS اضطراری، اعلان‌های مواجهه و حریم خصوصی و امنیت در گروه جداگانه‌ای در پایین‌تر قرار دارند.

App Store و Wallet & Apple Pay هنوز با هم هستند، اما با Game Center همراه شده‌اند.

برنامه‌ها

صفحه اصلی تنظیمات معمولاً برای کاربران یک لیست طولانی و پراکنده است، زیرا در پایین شامل تنظیمات برنامه‌های جداگانه است. در iOS 18، این مورد دیگر وجود ندارد.

تنظیمات برنامه ها در آیفون ios 18

صفحه تنظیمات آیفون نشان‌دهنده لیستی از برنامه‌ها از جمله Amazon، Adobe و Apple Store. 'برنامه‌ها' در بخش پایینی صفحه سمت چپ برجسته شده است. برنامه تنظیمات iOS 18 تنظیمات خاص برنامه‌ها را در بخش برنامه‌ها قرار می‌دهد. برای کوتاه کردن طول صفحه اصلی تنظیمات، اپل سرانجام یک بخش جامع برای برنامه‌ها اضافه کرده است. انتخاب آن لیستی الفبایی از تنظیمات برنامه‌ها را به همراه یک جعبه جستجو در بالا برای صرفه‌جویی در زمان پیدا کردن گزینه مناسب به نمایش می‌گذارد.

پیشنهاد هوش مصنوعی

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘