iOS 18: نحوه قفل و مخفی کردن اپلیکیشن‌های آیفون

2
تیر 1403
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 53 بازدید

در iOS 17، اپل روش سیستمی برای قفل کردن اپلیکیشن‌های حساس مانند Photos با استفاده از Face ID ارائه نمی‌دهد. یک عمل Shortcut وجود دارد که محافظت ابتدایی را فراهم می‌کند، اما بی‌نقص نیست. خوشبختانه، iOS 18 گزینه اختصاصی برای قفل کردن و حتی مخفی کردن اپلیکیشن‌های فردی را فراهم می‌کند، حتی زمانی که آیفون باز شده است.

مخفی کردن برنامه در آیفون

قابلیت iOS 18 در آیفون

این قابلیت مفید است زیرا به شما امکان می‌دهد آیفون خود را باز کنید و به کسی بدهید تا چیزی را ببیند، مطمئن باشید که آنها نمی‌توانند اپلیکیشن‌های قفل‌شده شما را باز کنند. اگر کسی سعی کند اپلیکیشنی که شما با استفاده از روش زیر قفل کرده‌اید را باز کند، یک پیام بازشو به آنها اطلاع می‌دهد که بدون تأیید هویت ثانویه از طریق Face ID (یا Touch ID در آیفون SE) نمی‌توان به آن دسترسی داشت.

نکته قابل توجه این است که اگر حفاظت از دستگاه سرقتی فعال باشد، وارد کردن رمز عبور برای باز کردن اپلیکیشن امکان‌پذیر نیست. بنابراین حتی اگر آیفون شما سرقت شود و دزد رمز عبور شما را بداند، هنوز هم نمی‌تواند اپلیکیشن را باز کند. اما اگر حفاظت از دستگاه سرقتی فعال نباشد، یک پیام رمز عبور ظاهر می‌شود که پس از سه تلاش ناموفق برای Face ID می‌توان از آن برای باز کردن اپلیکیشن استفاده کرد.

شایان ذکر است که همه اپلیکیشن‌ها قابل قفل کردن نیستند. همان‌طور که در اولین بتای iOS 18 و iPadOS 18 مشاهده می‌شود، اپل گزینه قفل را برای اپلیکیشن‌های غیرحساس مانند Maps، Clock، Calculator و Stocks فراهم نمی‌کند. در غیر این صورت، تقریباً هر اپلیکیشن دیگری، از جمله اپلیکیشن‌های شخص ثالث، قابل قفل کردن است. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است:

  1. در صفحه اصلی خود، روی آیکون اپلیکیشنی که می‌خواهید قفل کنید، فشار داده و نگه دارید.
  2. روی Require Face ID (یا Touch ID) ضربه بزنید.
  3. دوباره روی Require Face ID (یا Touch ID) ضربه بزنید تا تأیید شود.

توجه داشته باشید که نمی‌توانید از Siri با یک اپلیکیشن قفل‌شده استفاده کنید و جستجوی Spotlight و هر پیش‌نمایش اعلانی، محتوای اپلیکیشن را نشان نخواهد داد.

نحوه قفل و مخفی کردن اپلیکیشن‌ها در ios 18

وقتی یک اپلیکیشن شخص ثالث را با استفاده از روش بالا قفل می‌کنید، گزینه مخفی کردن آن نیز وجود دارد - اما در حال حاضر نمی‌توانید اپلیکیشن‌های سیستمی مانند Safari یا Photos را مخفی کنید. با فعال کردن این گزینه، آیکون و نام اپلیکیشن از صفحه اصلی حذف می‌شود و در جستجوها نشان داده نمی‌شود، اگرچه ممکن است هنوز در اپلیکیشن Settings ظاهر شود.

یک پوشه پنهان برای اپلیکیشن‌های مخفی نیز در App Library شما ایجاد می‌شود که با کشیدن به سمت چپ تا انتهای صفحات صفحه اصلی خود می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اما شما اعلانات اپلیکیشن یا تماس‌های ورودی از یک اپلیکیشن شخص ثالث مخفی را دریافت نخواهید کرد.

مخفی کردن برنامه در ios 18

نحوه باز کردن قفل و نمایان کردن اپلیکیشن‌ها در ios 18


برای باز کردن قفل اپلیکیشنی که قبلاً قفل کرده‌اید، به سادگی روی آیکون اپلیکیشن طولانی فشار دهید و گزینه "Don't Require Face ID" را انتخاب کنید. تا زمانی که حفاظت از دستگاه سرقتی فعال باشد، روشن و خاموش کردن قفل نیاز به اسکن Face ID دارد، بنابراین نمی‌توان آن را بدون اطلاع شما خاموش کرد.

برای نمایان کردن یک اپلیکیشن شخص ثالث قفل‌شده، به App Library بروید و روی پوشه Hidden در پایین ضربه بزنید. شما باید اسکن Face ID را انجام دهید تا محتوای آن را ببینید. بعد از آن، می‌توانید به هر اپلیکیشن مخفی داخل آن دسترسی داشته باشید.

نمایش برنامه مخفی در آیفون

منبع آموزشی‌:‌ macrumors

 

پیشنهاد هوش مصنوعی

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
ما افرادی را استخدام می‌کنیم که می‌خواهند بهترین چیزها را در جهان بسازند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘