کدام برنامه ها ، دیگر در MacOS جدید کاتالینا کار نخواهد کرد

19
مهر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 10 دقیقه
0 نظر 3745 بازدید
آیا می‌خواهید بدانید که Photoshop، Final Cut Pro، Microsoft Office، Illustrator، Logic Pro X، InDesign، iMovie و سایر برنامه‌های حیاتی هنگام بروزرسانی آن به مک او اس کاتالینا روی مک شما کار خواهند کرد؟ ما لیست کاملی از نرم افزارهای سازگار و ناسازگار با آن را داریم.
اپل نسخه بعدی macOS را که با نام Catalina شناخته می‌شود، منتشر کرده است (درباره مک او اس کاتالینا اینجا بیشتر بخوانید). در نتیجه، تعدادی از برنامه‌های قدیمی کار خود را متوقف می‌کنند. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که کدام برنامه‌های نرم افزاری Mac با Catalina سازگار هستند ویا ناسازگارند. برخی از این برنامه‌ها با Mojave هم کار نکردند، اما با این بروزرسانی macOS 2019 برنامه‌های بیشتری نسبت به قبل کنار گذاشته شده اند. اگر Mac شما در دسته‌ای که پیشتر به طور جامع معرفی کردیم قرار داشته باشد دیگر به کاتالینا آپدیت نخواهد شد (در اینجا بخوانید آیا مک شما قابلیت آپدیت به کاتالینا را دارد یا خیر). پس اگر مک قدیمی شما در این دسته است، ممکن است فکر کنید که زمان آن است که به یک Mac جدید خود را به روز کنید. به هر حال، این واقعیت که احتمالاً با نصب مک او اس کاتالینا ممکن است نرم افزاری که به آن متکی هستید، دیگر کار نکند. این برنامه‌های پشتیبانی نشده شامل نرم افزاری از توسعه دهندگان از جمله Adobe، Microsoft و حتی خود Apple هستند. در حالی که برنامه‌های پشتیبانی نشده معمولاً نسخه‌های قدیمی برنامه‌هایی هستند که در سال‌های اخیر به روز شده‌اند، هنوز هم تعداد زیادی از افراد در حال استفاده از نسخه قدیمی آن‌ها هستند، زیرا آنها مایل به ارتقاء به آپدیت جدید بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار نیستند. هرچند ما توانستیم مسئله عدم کار کردن نسخه‌های قدیمی را در موهاوی حل کنیم، اما ما انتظار نداریم یک راه حل مشابه برای کاتالینا وجود داشته باشد. در هنگام بروزرسانی به macOS جدید Catalina، بسیاری از برنامه‌ها غیرفعال می‌شوند. این مورد تمام برنامه‌های 32 بیتی را شامل می‌شود. همچنین ممکن است متوجه شوید که به دلیل تغییراتی که در کاتالینا وجود دارد، برخی از درایورهایی که از پسوندهای kernel استفاده می‌کنند را نمی‌توانید اجرا کنید. در حال حاضر باید بتوانید برنامه‌هایی را که بدون علامت گذاری هستند اجرا کنید، اما زمان آن فرا خواهد رسید که برنامه‌هایی که توسط اپل تأیید نشده‌اند، به دلایل امنیتی دیگر اجرا نشوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از بروزرسانی بررسی کنید که آیا برنامه‌های مد نظر شما در کاتالینا اجرا خواهند شد یا خیر.
 
667530-how-to-run-32-bit-apps-in-macos-catalina

چرا برنامه‌های 32 بیتی در کاتالینا پشتیبانی نمی‌شوند؟

اپل دارای یک صفحه وب است که توضیح می‌دهد چرا این به روز رسانی مانع از پشتیبانی برنامه‌های 32 بیتی در Mac می‌شود. در اصل، اپل معتقد است که این برنامه ها، تجربه کاربری خوبی را ارائه نمی‌دهند، زیرا باعث کند شدن مک شما می‌شوند. این شرکت توضیح می‌دهد که برنامه‌های 64 بیتی می‌توانند به حافظه بیشتری دسترسی داشته باشند و بنابراین می‌توان انتظار عملکرد سریع‌تر سیستم را داشت. این اولین بار نیست که اپل پشتیبانی از برنامه‌های 32 بیتی را به پایان رسانده، در سال 2017 هم این شرکت پشتیبانی از برنامه‌های 32 بیتی را در iOS 11 به پایان رساند.

چگونه بررسی کنیم که آیا برنامه‌ها در کاتالینا کار می‌کنند یا خیر؟

مک او اس کاتالینا به هیچ وجه برنامه‌های 32 بیتی را اجرا نمی‌کند، بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید اینست که بررسی کنید آیا برنامه‌های شما در حال حاضر روی مک شما 32 بیتی هستند یا خیر. در اینجا نحوه شناسایی برنامه‌های 32 بیتی در مک آورده شده است:
  • در گوشه سمت چپ بالای صفحه مک خود روی نماد اپل کلیک کنید
  • درباره  (About) مک را انتخاب کنید
  • روی  گزارش کلیک کنید
  • اکنون بر روی نرم افزار، سپس برنامه‌ها کلیک کنید
  • ببینید که آیا برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید به عنوان برنامه 64 بیتی در ستون آخر ذکر شده‌اند یا خیر. شما می‌توانید این ستون را مرتب کنید تا مشاهده برنامه‌هایی که قرار نیست توسط MacOS Catalina هنگام عرضه در سپتامبر 2019 پشتیبانی شوند، آسان‌تر باشد.
  • همچنین توجه داشته باشید که آیا برنامه در این ستون «Obtained from» است یا خیر. اگر یک برنامه 64 بیتی از «برنامه نویس شناسایی شده»، «فروشگاه برنامه مک» یا «اپل» باشد، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت، اما اگر می‌گوید برنامه «ناشناخته» (Unknown) است، ممکن است در آینده با آن مشکل داشته باشید.

64-bit (1)

اگر برنامه شما در کاتالینا کار نکند چه کاری می‌توانید انجام دهید

اگر برنامه‌ای که به آن متکی هستید در کاتالینا پشتیبانی نمی‌شود، چند انتخاب دارید:
به نسخه جدیدتری از برنامه ارتقا دهید. این احتمال وجود دارد که توسعه دهنده از آن زمان این برنامه را به روز کرده باشد تا از نسخه 64 بیتی استفاده کنید و سایر نیازهای اپل را برآورده سازد. همچنین، اگر تصمیم به بروزرسانی در Catalina ندارید، بنابراین می‌توانید به استفاده از برنامه‌های 32 بیتی ادامه دهید اما باید توجه داشته باشید که اپل می‌تواند از ابتدای سال 2020 پشتیبانی Mojave را متوقف کند، و از آنجا که این آخرین OS است که ازنسخه 32 بیتی پشتیبانی می‌کند، این اساساً پایان کار هر نوع پشتیبانی برای برنامه‌های 32 بیتی در مک است. شما هنوز هم می‌توانید Mojave و برنامه‌های 32 بیتی را اجرا کنید، اما ممکن است در آینده مشکلات امنیتی وجود داشته باشد که از آنها پشتیبانی نشود. می‌توانید نسخه قدیمی MacOS را در کنار کاتالینا اجرا کنید. شاید امیدوار باشید که سازنده، برنامه شما را به روز کند تا سازگار باشد. اکنون اپل چند سال است که به برنامه نویسان مبنی بر دور شدن از برنامه‌های 32 بیتی هشدار داده است. به همین ترتیب، حداقل برای یک سال هشدارهایی درباره برنامه‌هایی که «برای Mac شما بهینه نشده اند» یا «این برنامه برای بهبود سازگاری باید توسط برنامه نویس خود به روز شود»، خواهید دید. آن دسته از توسعه دهندگان که هنوز نسخه‌های 64 بیتی برنامه‌های خود را عرضه نکرده‌اند، احتمالاً در حال کار روی انتقال از نسخه 32 بیتی هستند. اگر اینگونه نباشند، احتمالاً وقت آن رسیده است که به یک برنامه مدرن‌تر تغییر مسیر دهید. هرچند هر توسعه دهنده‌ای که هنوز برنامه خود رابه نسخه 64 بیتی به روز نکرده است، حدس می‌زنیم که دیگر قصد انجام این کار را نداشته باشد. به هر حال بیشتر برنامه‌های 32 بیتی نسخه‌های 64 بیتی جدیدتری دارند.
 
Production-Expert-News-macOS-Catalina-Compatibility-The-Ultimate-Pro-Audio-Guide.-Check-It-Out-Today-To-See-If-The-Software-And-Plug-ins-You-Use-Support-Apples-10.15-Yet

کدام برنامه‌های مک در کاتالینا اجرا نمی‌شوند؟

در اینجا برخی از قابل توجه‌ترین برنامه‌هایی که باید قبل از تغییر مک او اس شما به کاتالینا به روزرسانی کنید، وجود دارد.
  • Adobe Illustrator CS5
  • Abobe InDesign CS5 & CS6
  • Apple Aperture
  • Microsoft Excel 2011
  • Microsoft PowerPoint 2011
  • Microsoft Outlook 2011
  • Microsoft Word 2011
حتی اگر برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید 64 بیتی باشد، همانطور که برخی از برنامه‌های ذکر شده در بالا اینگونه اند، بدان معنی نیست که شما برای اجرای آن با مشکلی روبرو نخواهید شد.

برنامه‌های اپل که در کاتالینا کار نمی‌کنند

این تنها برنامه نویسان دیگر نیستند که برنامه‌های آنها هنوز در نسخه 32 بیتی گیر کرده است. حتی اپل مجموعه‌ای از برنامه‌های قدیمی را دارد که در این به روزرسانی، اجرای آن‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.
  • Aperture
  • iWork '09: صفحات، متن اصلی و شماره ها
  • Final Cut Pro & Logic Studio

garageband-or-logic-pro

برنامه‌های مایکروسافت که در کاتالینا کار نمی‌کنند

  • Word 2011
  • Excel 2011
  • PowerPoint 2011
  • Outlook 2011

office-for-mac

برنامه‌های Adobe که در Catalina کار نمی‌کنند

Adobe انتقال به برنامه‌های 64 بیتی را از سال 2008 آغاز کرد، اما برخی از کاربران مک هنوز نسخه‌های قدیمی آن را اجرا می‌کنند که در کاتالینا پشتیبانی نمی‌شوند. ادوبی یک وبلاگ منتشر کرده است که لیست کلیه موارد شناخته شده در مورد محصولات خود در Mojave را نشان می‌دهد و به محض راه اندازی سیستم عامل کاتالینا احتمالا همین کار را انجام می‌دهد. اگر هنوز نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه‌های Adobe را اجرا می‌کنید (شاید هرگز از CS به CC ارتقا نداده باشید) پس هر چه سریع‌تر به دنبال نسخه جدید آنها باشید. در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم.

Photoshop

همانطور که در بالا گفتیم، به محض نصب Mojave با Photoshop CS5 با مشکلاتی روبرو شدیم. این درحالی است که Photoshop CS5 یک برنامه 64 بیتی است (اولین اپلیکیشن Adobe بود که دارای نسخه 64 بیتی گشت). خوشبختانه ما توانستیم راهی پیدا کنیم که بتواند مجدداً آن را عملیاتی کند، اما این احتمال وجود دارد که نسخه قدیمی Photoshop در Catalina کار نکند. این تنها نسخه فتوشاپ نیست که در Mojave دارای مشکلاتی بود. مشکلات سازگاری با Photoshop 2018 و نسخه‌های قبلی وجود دارد. ادوبی توصیه کرد که کاربران به روزرسانی Photoshop CC 2019 را انجام دهند.

Illustrator

Illustrator CS5 یک نسخه 32بیتی است، بنابراین قطعاً در کاتالینا کار نخواهد کرد. نسخه CS6 از Illustrator در سال 2012 پشتیبانی 64 بیتی را اضافه کرد، بنابراین اگر از Illustrator CS6 یا جدیدتر استفاده می‌کنید، حتماً بهتر است. با این حال، مانند Photoshop، حتی نسخه‌های جدیدتر از Illustrator در Mojave مشکلاتی داشتند و ممکن است در کاتالینا نیز مشکلاتی وجود داشته باشد.

InDesign

InDesign CS5 یکی دیگر از برنامه‌های 32 بیتی است که قرار است کار خود را در کاتالینا متوقف کند. InDesign تا زمان رسیدن CC به 64 بیتی بروزرسانی نشد، حتی نسخه CS6 در کاتالینا کار نخواهد کرد. حتی نسخه فعلی InDesign در Mojave نیز بدون مشکل نبود: از مشکلات Dark Mode و اشکالات مربوط به مکان نما رنج می‌برد.

Acrobat Pro

Acrobat Pro 9.5. 5 یکی دیگر از برنامه‌های 32 بیتی است که در Catalina کار نخواهد کرد. حتی Acrobat DC و Acrobat Reader DC از لحاظ سازگاری در High Sierra به مشکلاتی همراه بودند. این نسخه‌های جدیدتر Acrobat در چاپ و ایجاد و تبدیل PDF در موهاوی با مشکل روبرو بودند. امیدواریم این موضوعات قبل از انتشار کاتالینا مورد بررسی قرار گیرند.

Lightroom

Lightroom از زمان ورود Lightroom 2 در سال 200.64 بیتی بوده است، بنابراین به احتمال زیاد نسخه نرم افزار شما در کاتالینا کار می‌کند. با این حال، حتی در Mojave یک مسئله شناخته شده در مورد خرابی لایت روم هنگام جابجایی به برنامه Dark Mode هنگام اجرای برنامه وجود داشت. امیدواریم در این زمینه دیگر در کاتالینا این مسئله‌ای وجود نداشته باشد.

Premiere Pro

Premiere Pro در سال 2008 به نسخه 64 بیتی به روزرسانی شد. این Premiere Pro CS4 بود، بنابراین احتمال دارد که از نسخه جدیدتری استفاده کنید. با این حال، برخی از مشکلات سازگاری مربوط به Mojave با نسخه‌های جدیدتر Premiere Pro و سایر برنامه‌های ویدیویی Adobe، از جمله موارد دسترسی به میکروفون و دوربین و همچنین مشکلات مربوط به  eye dropper  که به درستی کار نمی‌کنند وجود دارد. همچنین در مورد Dark Mode مشکلاتی وجود داشت که امیدواریم به موقع برای کاتالینا حل شود.
 
adobe

After Effects

After Effects از نسخه CS5 که در سال 2010 وارد 64 بیت شد 64 بیتی بوده. مشکلات ذکر شده در Premiere Pro ممکن است در اینجا نیز وجود داشته باشد.

بازی‌هایی که در کاتالینا پشتیبانی نمی‌شوند

توسعه دهنده بازی، Aspyr تأیید کرده است که فروش بازی‌های 32 بیتی را متوقف خواهد کرد زیرا این بازی‌ها در کاتالینا کار نمی‌کنند. این شرکت خاطرنشان می‌کند که «حتی با این تغییر، توجه داشته باشید که بسیاری از عناوینی که امروز ارائه می‌دهیم در حال حاضر 64 بیتی هستند یا تا ماه سپتامبر خواهند بود و پس از انتشار آن، روی کاتالینا (و فراتر از آن) کار خواهند کرد.»
  • Borderlands: The Pre-Sequel
  • Call of Duty
  • Call of Duty 2
  • Call of Duty 4
  • Call of Duty Black Ops
  • Call of Duty Modern Warfare 2
  • Civilization IV
  • Civilization IV: Colonization
  • Doom 3
  • Duke Nukem Forever
  • Fahrenheit
  • Homeworld Remastered Collection
  • Prey
  • Quake 4
  • RAGE
  • Star Wars: Empire at War
  • Star Wars: Jedi Academy
  • Star Wars: Jedi Outcast
  • Star Wars: The Force Unleashed
  • Sims 2: Life Stories
  • Sims 2: Pet Stories
  • Sims 2: Castaway Stories
  • Tomb Raider 2
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘