چگونه از اندروید به آیفون 11 مهاجرت کنیم؟

17
مهر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 2049 بازدید

مهاجرت کامل از اندروید به آیفون 11اگر برای خود آیفون 11 یا آیفون 11 پرو با دوربین سه گانه‌اش خریده باشید و قبلاً از گوشی اندرویدی خود استفاده می‌کردید احتمالاً تنها مشکل شما این باشد که تمام اطلاعاتتان در گوشی قدیمی اندروید شماست. مشابه رویکرد سامسونگ و گوگل که مهاجرت به گلکسی نوت 10 و Pixel 3 را بسیار آسان کرده بودند، اپل نیز همین روند را برای انتقال تمام اطلاعات گوشی قبلی شما به آیفون جدید خود انجام می‌دهد. اپل یک برنامه اندرویدی به نام Move TO iOS برای مهاجرت کامل از اندروید به آی او اس ارائه داده است که این منتقل کردن اطلاعات را برای شما ساده می‌کند.

با استفاده از این برنامه تمام مخاطبین، تاریخچه پیام ها، بوک مارک‌های وب سایت ها، حساب‌های کاربری ایمیل، تاریخ ها، عکس ها، ویدیو‌ها و به علاوه هر برنامه اندرویدی‌ای که داشته‌اید و در اپ استور آی او اس رایگان باشد منتقل می‌شود. در تست‌هایی که انجام شده است، این فرایند با گوشی‌هایی که اندروید 8.1 یا قدیمی‌تر دارند به خوبی کار می‌کند.

از سویی، احتمالاً افرادی که گوشی‌هایی با نسخه اندروید قدیمی‌تر دارند، بیشتر مستعد خرید آیفون هستند. البته به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک برنامه Move To iOS با اندروید 9 نیز سازگار باشد.

اگر می‌خواهید گام به گام از اندروید به آیفون مهاجرت کنید، راهنمای انتقال تمام اطلاعات گوشی اندروید خود به آیفون را در ادامه این مقاله را بخوانید.

نحوه انتقال اطلاعات از اندروید 8.1 یا نسخه‌های قدیمی تر

به دلیل انتقال اطلاعات، اولین کاری که لازم است انجام دهید، اطمینان از شارژ کامل هر دو موبایل است. به محض اینکه شارژ گوشی شما کامل شد، دستگاه اندروید خود را به WiFi خود متصل کنید.

اگر از مرورگر کروم در موبایل خود استفاده می‌کنید و قصد انتقال بوک مارک‌های خود را دارید، قبل از شروع فرایند انتقال اطلاعات خود از آپدیت بودن مرورگرتان اطمینان حاصل کنید.

اکنون آیفون را روشن کنید و همه مراحل و هشدار‌ها را تا رسیدن به صفحه Apps & Data پیش ببرید. گزینه Move Data from Android را انتخاب کنید.

در دستگاه اندرویدی خود، برنامه Move To iOS را  از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید. به موبایل آیفون خود بازگردید، بر روی گزینه Continue در برنامه Move بزنید. یک کد 6 یا 10 رقمی برای شما نمایش داده می‌شود. این کد را در تلفن قدیمی اندروید خود وارد کنید تا روند انتقال شروع شود. نحوه انتقال اطلاعات اندروید به آیفون - مشاهده کد

سپس در موبایل اندرویدی خود و در صفحه برنامه Move To iOS گزینه Continue را انتخاب کنید. پس از آن در صورت تمایل قوانین و شرایط را خوانده و روی گزینه Agree ضربه بزنید. در صفحه Find Your Code، گزینه Next در گوشه بالا راست را انتخاب کنید. سپس زمانی که کد 6 یا 10 رقمی خواسته شد آن را وارد کنید.

اکنون وقت آن است که در دستگاه اندروید خود، محتوایی را که می‌خواهید به آیفون خود منتقل کنید. در صفحه Transfer Data محتوای دلخواه خود را انتخاب کرده و بر روی Next ضربه بزنید.

این فرایند ممکن است کمی طول بکشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم زمانی این کار را انجام دهید که نمی‌خواهید از موبایل خود استفاده کنید. این را هم در نظر داشته باشید که اگر این فرآیند در موبایل اندرویدی تان تکمیل شود، تا زمانی که در نوار لود در آیفون به انتها نرسیده است، نباید از گوشی‌های اندرویدی و آیفون خود استفاده نمایید.

سپس، دیگر مراحل ظاهر شده در صفحه را دنبال کنید، تا تنظیمات آن در آیفون تان کامل شود. پس از پایان انتقال، هر برنامه‌ای که در اندروید داشته‌اید و در اپ استور رایگان باشد را می‌توانید دانلود کنید. هم چنین می‌توانید از طریق جستجو در گالری خود، از انتقال تمامی محتوای دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

هر آهنگ، کتاب یا فایل پی دی افی که در دستگاه اندرویدتان وجود دارد، نیازمند این است که به صورت دستی منتقل شوند، اما می‌توانید تمام این موارد را از طریق موبایل اندرویدی خود با برنامه Android File Transfer در مک یا کامپیوتر شخصی خود آپلود کنید. سپس می‌توانید آنها را به آیتونز اضافه کرده و در آیفون همگام سازی کنید یا در iCloud Drive بارگذاری کنید.

نحوه انتقال اطلاعات از اندروید 9 یا نسخه‌های جدیدتر

اگر از موبایلی با اندروید 9 می‌خواهید به آیفون مهاجرت کنید، توصیه ما به شما استفاده از Move To iOS است. اگر به هر دلیلی این برنامه کار نکرد، برنامه‌های جانبی برای این کار در مک و کامپیوتر‌های شخصی وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها AnyTrans نام دارد.

در آخر اینکه اگر از اکانت‌های گوگل استفاده کرده باشید، نیازی به نگرانی در استفاده آن با آیفون نخواهید داشت. ده‌ها برنامه گوگل از جمله جیمیل، کروم، گوگل درایو، نقشه گوگل و یوتیوب برای آی او اس وجود دارد.

امیدواریم این مقاله به شما کرده باشد که مهاجرت از اندروید به آیفون ساده‌تر شود.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘