آیا مک من می تواند macOS کاتالینا را داشته باشد؟

14
مهر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 5217 بازدید
نمی دانید که آیا می‌توانید مک خود را به Catalina (هرآنچه باید درباره کاتالینا بدانید را اینجا بخوانید) ارتقا دهید و به روز کنید یا خیر؟ یا سعی در بروزرسانی و دارید اما موفق نمی‌شوید؟ در اینجا آنچه شما باید در مورد سازگاری macOS کاتالینا بدانید، از جمله مک بوک‌های Catalina و کل سیستم مورد نیاز برای آن آورده شده است.
برخی از ویژگی‌های جدید و فوق العاده‌ای در macOS Catalina وجود دارد، از جمله برنامه‌های جدید موسیقی و تلویزیون، پیشرفت در Photos، Mail و Reminders و امکان استفاده از iPad خود به عنوان صفحه نمایش دوم. اما سوال بزرگی که احتمالاً از خود می‌پرسید، این است که آیا مک من قادر به اجرای کاتالینا است؟ در اینجا همه چیز شما باید در مورد سازگاری macOS کاتالینا بدانید وجود دارد.
نصب کاتالینا روی هر مکی امکان پذیر نخواهد بود و امسال چند مک دیگر به روزرسانی جدیدترین نسخه macOS را از دست می‌دهند.
 
LvxFwy9BaLMFnRg8wXQS5S
 
در این قسمت به بررسی کلی مک‌هایی که می‌توانند از کاتالینا برخوردار شوند می‌پردازیم:
  • مک بوک‌های مدل‌های اوایل 2015 به بعد
  • مک بوک Air مدل اواسط 2012 به بعد
  • مک بوک Pro مدل‌های اواسط 2012 به بعد
  • مک مینی مدل‌های اواخر 2012 به بعد
  • آی مک مدل‌های اواخر 2012 به بعد
  • آی مک Pro در تمامی مدل ها
  • مک Pro از مدل‌های اواخر 2013 

mc (1)

مدل‌های مک بوک از اوایل سال 2015 یا بعد از آن

این ردیف باریک‌تر و کوچکتر از مدلهای 12 اینچی مک بوک با نمایشگرهای Retina است که اپل در مارس 2015 معرفی کرده است. اگر یکی از این مک بوک‌ها که در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و یا فضایی خاکستری موجود است را دارید، هیچ مشکلی برای ارتقاء به کاتالینا نخواهید داشت.

مدلهای MacBook Air از اواسط سال 2012 به بعد

اپل زمانی را برای به روزرسانی MacBook Air صرف کرد، بدون اینکه به روزرسانی واقعی بین سال‌های 2015 و 2018 انجام شود، تا اینکه این شرکت MacBook Air را با ظاهری جدید معرفی کرد. با این حال، مدل‌های MacBook Air از اواسط سال 2012 قادر به اجرای Catalina خواهند بود، که شامل مدل‌های 11اینچی  و 13 اینچی است.

مدلهای MacBook Pro از اواسط سال 2012 و بعد از آن

اگر که مدل MacBook Pro شما به قبل از ژوئن 2012 برنگردد، می‌توانید کاتالینا را اجرا کنید. آن مدل 2012 آخرین مک بوک پرو بود که با درایو دی وی دی روانه بازار شد اما اپل مدتی آن را برای فروش نگه داشت، در حقیقت شما در سال 2016 هنوز هم می‌توانستید یکی از این MacBook Pro را خریداری کنید.

مدلهای کوچک مک (مک مینی) از اواخر سال 2012 یا بعد از آن

مانند مک بوک ایر، مک مینی هم برای مدت چند سال توسط اپل به روز رسانی نشد. مدل‌های پشتیبانی شده توسط کاتالینا شامل مدل‌های اواخر سال 2012، مدل اواخر سال 2014 و مدل جدید 2018 هستند.

مدل‌های iMac از اواخر سال 2012 به بعد

iMac از اواخر سال 2012 طراحی مجددی نداشت. قبل از این تغییر، iMac از زمانی که هنوز درایو سی دی داشت از سال 2009 به روز نشده بود. بنابراین، تا زمانی که iMac شما دارای درایو اپتیکال نباشد، باید بتوانید کاتالینا را نصب کنید.

iMac Pro (همه مدل ها)

iMac Pro که در سال 2017 معرفی شد، بنابراین جای تعجب نیست که توسط کاتالینا پشتیبانی شود.

مدلهای Mac Pro از اواخر سال 2013

Mojave اواسط سال 2010 یا اواسط سال 2012 مدل‌های Mac Pro با پردازنده گرافیکی Metal-capable برخوردار است، متأسفانه توسط کاتالینا پشتیبانی نخواهند شد. تنها مدل‌های Mac Pro که پشتیبانی می‌شوند، مک پرو با استایل Trash-can و Mac Pro 2019 هستند. اگر شما دارای یکی از مدل‌های قدیمی، طراحی اصلی cheese-grater هستید از کاتالینا برخوردار نخواهید بود.

آیا کاتالینا روی Mac‌های قدیمی‌تر اجرا خواهد شد؟

ما هنوز نمی‌توانیم تأیید کنیم که آیا این امکان وجود خواهد داشت، اما اگر می‌خواهید High Sierra را روی Mac قدیمی‌تر اجرا کنید، راهی برای نصب macOS Mojave در Mac قدیمی‌تر وجود دارد. تا زمان راه اندازی کاتالینا، ما با اطمینان نمی‌دانیم که آیا این امکان در مورد کاتالینا هم وجود دارد یا خیر.
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘