شایعات و پیش بینی ها درباره آیفون های آینده که در سال 2020 خواهند آمد چه می گویند؟

5
مهر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1135 بازدید

در حالی که مدل‌های آیفون 2019 هنوز فراگیر نشده‌اند، قصد داریم به بررسی شایعات، پیش بینی‌ها و گزارش‌های غیر رسمی از آیفون‌های سری بعد که در سال 2020 عرضه می‌شوند، بپردازیم. ما قابل توجه‌ترین ویژگی  آنها را در اینجا گردآوری کرده ایم. حتی اگر بخشی از این گزارش‌ها نمایانگر دقیقی از آنچه اتفاق خواهد افتاد نباشند اما اینگونه به نظر می‌رسد شاهد یک سری تغییرات اساسی در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود. هر چند هنوز خیلی زود است که تمام ویژگی‌ها و طرح‌های سری بعد شناخته شوند.

بن گسکین، در توییتر، عکسی جذاب را منتشر کرده است که به ادعای او طراحی اولیه برای آیفون بعدی است.

gesking-iphone-rumors-100812173-large

درست یک روز پس از آن که مینگ چی کو، که دارای سابقه محکمی در شایعات و پیش بینی های آینده است، تصویری از آنچه ادعا می‌کند «یکی از نمونه‌های اولیه آیفون 2020» منتشر کرد، شایعات مربوط به آیفون‌های بعدی 2020 آغاز شد. این پستی که می‌بینید اطلاعاتی ندارد، اما گسکین می‌گوید که این تصویر، از یک گوشی با نمایشگر 6.7 اینچی با Face ID و دوربین TrueDepth است که در قسمت بالای صفحه قرار گرفته.

اندازه تلفن با شایعه قبلی Kuo مطابقت دارد، اما این چیزی نیست که نظر ما را به خود جلب کرد. لازم نیست با دقت نگاه کنید تا متوجه شوید که هیچ لایه‌ای در این رندر وجود ندارد، به این معنی که اپل باید سیستم دوربین TrueDepth را در قسمت بالای صفحه جمع کند. این غیرقابل تصور نیست، به خصوص اگر حاشیه‌ها کمی ضخیم‌تر از حال باشند. به علاوه، مطمئناً همانطور که Kuo  گفته است این در آینده به عنوان یک طرح «مهم» مورد بررسی قرار می‌گیرد. گسکین می‌گوید که این تصویر «یکی از نمونه‌های اولیه آیفون 2020» است.

استایل آیفون 4 بازطراحی می‌شود؟

هنوز باید راه طولانی را طی کنیم تا اولین نسخه آیفون 12 راهش را آغاز کند، اما همیشه این هیجان وجود دارد. تحلیلگر مینگ چی کوو می‌افزاید که طراحی آیفون برای سال آینده به شکل جدی مورد بررسی و تغییرات قرار می‌گیرد. او به مشخصات خاصی توجه دارد.  او آن را با آیفون 4 مقایسه می‌کند، که به نظر می‌رسد یکی از بهترین طراحی‌های آیفون در همه زمان‌ها بوده است. به طور خاص، کو می‌گوید «شیشه 2/2.5D جلو و عقب هنوز استفاده می‌شود، اما سطح قاب فلزی به یک طراحی مشابه با آیفون 4 تغییر خواهد کرد و جایگزین طراحی سطح فعلی می‌شود.»

این بدان معناست که آیفون 2020 می‌تواند مانند یک iPad Pro کوچک باشد که کاملاً تغییری در ظاهر منحنی فعلی خواهد بود. کوو نمی‌گوید که آیا شکاف از بین خواهد رفت، اما باید فرض کنیم که حداقل کم می‌شود، به ویژه که وی خاطرنشان می‌کند که طراحی آیفون (درنیمه دوم سال 2020) به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. "

iphone-4

5G برای تمام مدل ها

در حالی که وجود تکنولوژی 5G در نسل بعدی گوشی‌های آیفون 2020 قطعی است، دور اول شایعات ادعا می‌کردند که مودم نسل بعدی محدود به مدل‌های پرچمدار خواهد بود، به این معنی که سایر مدل‌ها هنوز هم به LTE محدود است. پس ازاینکه تیم مودم گوشی‌های هوشمند اینتل با یک میلیارد دلار این پروژه را به دست گرفت، این انتظارات تغییر کرده است. اکنون، مینگ چی کو معتقد است که هر سه مدل یک با یک مودم 5G همراه خواهند بود.

دلیل ساده است: اپل نمی‌خواهد بازار رقابت  را از دست بدهد. در حالی که 5G امسال محدود به چند مدل از آخرین مدل‌های تلفن‌های هوشمند اندرویدی است، کوو پیش بینی میکند،   با توجه به این که 5G در بین همسالان اپل بسیار رایج‌تر است، باعث می‌شود شرکت اپل را به سمت تکنولوژی 5G سوق پیدا کند. به خصوص، که او پیش بینی میکند، قیمت تلفن‌های هوشمند اندروید 5G «در 2020 به 249-349 دلار کاهش یابد»، که به اپل فشار می‌آورد تا پشتیبانی از شبکه سریع 5G را در هر سه آیفون آتی درسال آینده ارائه دهد. Kuo همچنین انتظار دارد که تیم جدید حدود 2.000 نفره از بخش مودم گوشی‌های هوشمند اینتل، پیشرفت 5G اپل را تسهیل کند.

اما ارزان نخواهد بود. در حالی که اکثر تلفنهای Android از پشتیبانی 5 «زیر 6 گیگاهرتز» برخوردارند، بسیاری از آنها از پهنای باند بالاتر mmWave پشتیبانی نمی‌کنند، یعنی، برای اینکه شبکه شما از آن پشتیبانی کند، نیاز به خرید یک تلفن جدید خواهید داشت. طبق گزارش‌ها، مودم آیفون اپل از هر دو فرکانس پشتیبانی می‌کند، در واقع آن را برای آینده 5G تثبیت می‌کند. اما احتمالاً این بدان معناست که آیفون حتی هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. این که آپشن 5G در یک ردیف دیگر عرضه خواهد شد یا خیر مشخص نیست، اما مطمئناً انتظار داریم برای 5G مبلغ بیشتری را در آیفون بپردازید.

ProMotion به آیفون می‌آید؟

مدل‌های iPad Pro اپل اکنون دو سال است که دارای نمایشگرهای «ProMotion» هستند. این یک ال سی دی ویژه با میزان رفرش حداکثر تا 120 هرتز، همراه با نرخ تجدید سازگار است. تاکنون این ویژگی به آیفون نرسیده است (نمایشگرهای تمام آیفون‌ها در سرعت رفرش 60 هرتز قفل شده اند.)

یك ناشر مشهور اخبار سامسونگ در توییتر، Ice Universe، ادعا می‌کند که اپل در حال مذاکره با سامسونگ و ال جی برای ارائه یک صفحه نمایش قابل تغییر 60Hz / 120Hz برای آیفون‌های 2020 است. فرض بر این است که این نمایشگرها، OLED باشند.  همچنین مشخص نیست که آیا این صفحه نمایش نرخ به روز رسانی سازگار را دارد (همانطور که نمایشگرهای ProMotion در iPad Pro برخوردارند)، یا اینکه به سادگی بین حالت‌های 60 هرتز و 120 هرتز جابجا می‌شوند.

ice-iphone-120hz-rumor-100802421-large

دوربین عقب با Time-of-Flight

طبق گزارشی جدید از Digitimes ادعا شده که: «طبق گفته‌های منابع زنجیره تأمین، اپل از شرکای زنجیره تأمین خواسته است تا اجزای VCSEL را برای استفاده در لنزهای دوربین عقب ToF در دستگاه‌های تلفن همراه خود عرضه کنند.» ما قبلاً این شایعه را هم از مارک گورمن از بلومبرگ و هم دبی وو و هم در یادداشت تحقیقاتی از تحلیلگر مینگ چی کوو شنیده ایم.

VCSEL مخفف لیزر Vertical-Cavity Surface-Emitting است. این نوعی نیمه هادی است که لیزر کم قدرت ساطع می‌کند (معمولاً مادون قرمز، بنابراین انسان نمی‌تواند آن را ببیند). برای کمک به واقعیت افزوده، اپل از تراشه پیچیده‌تری استفاده می‌کند که شبکه بزرگی از لیزرها را ارسال میکند، سپس زمان پرواز آن نور را برای اندازه گیری فاصله استفاده می‌کند. این یک تصویرکیفیت پایین ایجاد می‌کند که در آن هر پیکسل به جای رنگ، دارای اطلاعات عمقی است. این یک روش کارآمد برای نمایش دقیق‌تر 3D از صحنه در مقابل دوربین است که در عکاسی محاسباتی و به خصوص در واقعیت افزوده مفید است.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘