بهترین مک برای تولید موسیقی 2019

25
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 3010 بازدید

بهترین مک برای تولید موسیقی

بهترین «مک» برای ساخت موسیقی کدام است؟ ما تمامی محصولات اپل مکینتاش را مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام یک برای موقعیت‌های مختلف تولید موسیقی بهترین است.

—–

سافت‌مک: اپل مکینتاش یک انتخاب بدیهی برای افرادی است که به دنبال کامپیوتری برای ساخت موسیقی هستند. این انتخاب با وجود دستگاه‌هایی از چند صد پوند یا دلار تا هزاران دلار بیشتر از آنچه که ممکن است برای خرید یک اتومبیل هزینه کنید، می‌تواند بسیار گسترده باشد. ما همهٔ آنها را با هم مقایسه می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که کدام «مک» برای شما مناسب است، «مک‌بوک ایر»، «مک‌بوک پرو»، «آی‌مک»، «مک مینی» و یا «مک پرو».

زمانی بود که برای شما تولید موسیقی مستلزم کرایه کردن یک استودیو با هزینه‌ای معادل خرید یک خانه بود. اما زمان و فناوری به سرعت پیش می‌رود. در دههٔ 1980، انقلابی در مجموعه ضبط خانگی آنالوگ رخ داد؛ سپس در دههٔ 1990 کامپیوترهای خانگی به تدریج کار را به عهده گرفتند. امروز، شما می‌توانید همه چیز، از ضبط آهنگ‌های پاپ گرفته تا تسلط بر موسیقی متن فیلم را روی «مک» انجام دهید. اما کدام «مک»؟ این همان سؤالی است که ما در اینجا هستیم تا به آن پاسخ دهیم!

«مک» در مقابل «کامپیوتر شخصی» برای تولید موسیقی

این که آیا شما «مک» (Mac) یا «کامپیوتر شخصی» (PC) را برای تولید موسیقی انتخاب می‌کنید، تا حد زیادی به پلتفرمی که شما ترجیح می‌دهید و کسانی که با آنها همکاری می‌کنید بستگی دارد. به طور کلی و فراتر از آشنایی با سیستم، وقتی صحبت از سخت‌افزار پیش می‌آید، مزیت ذاتی کمی در استفاده از مکینتاش‌ها وجود دارد.

با این حال برخی از نرم‌افزارها، به ویژه «لاجیک پرو 10» (Logic Pro X) و پسر عموی آن «گاراژباند» (GarageBand) هستند که فقط در «مک» وجود دارند. بهترین نرم‌افزار موسیقی «مک» را بررسی کنید.

«گاراژباند» در اصل یک اسباب‌بازی است، هر چند یک اسباب‌بازی قدرتمند در دستان شما که برای ضبط و پخش تک‌بیتی مناسب است، ولی توجه طرفداران به نرم‌افزار انعطاف‌پذیرتری است. «لاجیک پرو 10» برای کار ضبط نیز مانند کراس پلتفرم Cubase، Ableton Live و Pro Tools محبوب است.

بهترین مک برای تولید موسیقی

رم و حافظهٔ ذخیره‌سازی

نرم‌افزار موسیقی به طرز چشمگیری تشنهٔ حافظه است. کمبود رم به عنوان تنگنایی جدی در هر پروژهٔ سطح حرفه‌ای محسوب می‌شود. کمبود رم شما مجبور خواهد کرد تا ابزارهای کمتر و جلوه‌های کمتری را اجرا کنید. باید زمان بیشتری صرف انجام کار و در نتیجه زمان کمتری را صرف انجام امور زندگی کنید. با توجه به این که اکثر «مک»ها به شما امکان افزایش رم در آینده را نمی‌دهند، در زمان خرید آنچه را که می‌توانید خریداری کنید. حداقل 16 گیگابایت رم در نظر بگیرید.

حافظهٔ ذخیره‌سازی هم مسئله‌ای است. هارد دیسک‌ها به دلیل سرعت نسبتاً کم در مقایسه با SSDها می‌توانند موجب کندی شوند و سر و صدای زیادی ایجاد کنند. با این حال، SSDها بسیار کوچکتر از هارد دیسک‌ها و همچنین بسیار گرانتر از آنها هستند. مدل رقابتی نوت‌بوک‌های اپل دارای SSDهای 128 گیگابایتی هستند، اما مجموعه وسایل و قطعات جانبی در موقع نصب می‌توانند به صدها گیگابایت نیاز داشته باشند.

بنا بر این باید بدانید که به چه مواردی نیاز دارید و روش ذخیرهٔ اطلاعات مشخص شود. درایوهای خارجی (External) برای آرشیو مجموعه‌های بزرگ و موارد مشابه می‌توانند مناسب باشند، به خصوص هنگامی که با استفاده از Thunderbolt متصل می‌شوید، اما اگر موزیسینی هستید که در مناطق مختلفی با مردم همکاری می‌کنید، باید بدانید که چگونه همه چیز را همراه خود ببرید.

قابل حمل بودن و اتصالات

قبل از خرید یک «مک» باید تصمیم بگیرید که آیا نیاز دارید که قابل حمل باشد یا نه. اگر کار شما به صورتی است که دایم در حال جابجا شدن هستید، و با موسیقیدان‌های مختلف در کشورهای مختلفی همکاری می‌کنید، یک «مک» بزرگ در چمدان دستی شما جای نمی‌گیرد. اما اگر یک نوازندهٔ انفرادی هستید که تا کنون موسیقی را در استودیوی خانگی ایجاد می‌کردید، یک دستگاه دسکتاپ بیشتر به کارتان خواهد آمد.

همچنین باید وسایل کار دیگری که می‌خواهید استفاده کنید را بررسی کنید. اگر چنین مسئله‌ای ندارید - اگر تمام کار ساخت موسیقی در داخل یک «مک» اتفاق می‌افتد - جای نگرانی نخواهد بود و از نظر تئوری هر «مک» ممکن است از عهدهٔ انجام کار برآید. اما اگر شماری از رابط‌های صوتی، ابزارهای USB، هدفون، مانیتور و سایر سخت‌افزارهای مهم را در اختیار دارید، تلاش برای دستیابی به درگاه USB-C در «مک‌بوک» (MacBook) (دیگر در محدودهٔ اپل نیست) یا «مک‌بوک ایر» (Macbook Air) شما را ناامید خواهد کرد.

در هر صورت، ما به هیچ وجه «مک‌بوک» را برای موسیقی توصیه نمی‌کنیم. به هر حال شما متوجه موضوع اصلی شدید.

بهترین مک برای تولید موسیقی

قدرت پردازش برای تولید موسیقی در «مک»

کار صوتی در سطح بالا می‌تواند فشار زیادی بر پردازنده تحمیل کند، به خصوص هنگام استفاده از پلاگین‌ها و افکت‌های حرفه‌ای. اگر خواسته‌های شما زیاد هستند، به یک مکینتاش با قدرت پردازش واقعاً قوی احتیاج دارید. از این روی، تصمیم به خرید هر مکینتاشی که دارید، از خرید مدل‌های low-end اجتناب کنید.

به لطف یک تازه‌سازی سخت‌افزاری در سال 2019، محصولات «آی‌مک» دارای جدیدترین و بهترین پردازنده‌های اینتل شده است. این بدان معنا نیست که شما باید بر اساس یکی از آنها انتخاب کنید. اطلاعات بیشتر را در زیر مشاهده کنید.

در اینجا مسئلهٔ GPU هم مطرح می‌شود. از نظر تاریخی، ضبط و ویرایش صوتی بر خلاف طراحی سه بعدی و ویرایش ویدیو زیاد از منابع کارت گرافیک استفاده نمی‌کردند. این روزها مسائل پیچیده‌تر شده چون برخی از نرم‌افزارهای صوتی دارای شتاب‌دهندهٔ GPU هستند. همچنین یک نمایشگر اضافی نیز مورد نیاز است.

بهترین استودیوی «مک» برای موسیقی‌دان‌ها: «آی‌مک»

«آی‌مک» برای بسیاری از مردم یک انتخاب عالی است. این یک راه حل خوش طرح و قدرتمند «همه در یکی» است که کاملاً در هر استودیویی جای می‌گیرد.

البته مدل‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد ولی توجه داشته باشید که باید از خرید ارزان‌ترین گزینه جلوگیری کنید. قیمت 1049 پوند / 1099 دلار در حقیقت برای مدل‌های قدیمی با مشخصات منسوخ شده مانند پردازندهٔ دو هسته‌ای هفتمین نسل اینتل و صفحه نمایش Full HD است.
در عوض، «آی‌مک» 2019 با قیمت 1249 پوند / 1299 دلار شروع می‌شود و شما با اختلاف قیمت کمی، یک پردازندهٔ چهار هسته‌ای از هشتمین نسل Core i3 اینتل، Radeon Pro 555X و یک صفحه نمایش 4K مجلل دریافت خواهید کرد.

ممکن است اندازه صفحه نمایش 21.5 اینچی کافی نباشد، بنا بر این می‌توانید به سمت «آی‌مک» 27 اینچی 5K بروید که در سال 2019 به روز رسانی سخت‌افزاری شده است. قیمت آن از 1749 پوند / 1799 دلار شروع شده و تا 2249 پوند / 2299 دلار (بدون قطعات اضافی) افزایش پیدا می‌کند. شما حداقل یک پردازندهٔ شش هسته‌ای متعلق به هشتمین نسل Core i5 اینتل، یک Radeon Pro 570X با یک هارد Fusion دریافت می‌کنید.

از نظر اتصالات، چهار درگاه USB 3 و دو درگاه Thunderbolt 3/USB Type C در اختیار دارید. مورد دوم برای فضای ذخیره‌سازی خارجی (external) فوق‌العاده است، لوازم جانبی قدیمی و ابزارهایی که نیاز به اتصال USB دارند استفاده نکنید. یک جک هدفون برای زمانی که از مانیتور یا رابط خارجی دیگری برای هدفون‌ها استفاده نمی‌کنید دارد.

البته اگر باعث خوشحالی‌تان می‌شود باید بگوییم که «آی‌مک پرو» حداقل در این مورد به 4899 پوند / 4999 دلار کاهش یافته است. این دستگاه خیره کننده همراه با پردازندهٔ 8 هسته‌ای Xeon Wاینتل، 32 گیگابایت رم، یک ترابایت هارد ذخیره‌سازی SSD و یک Radeon Pro Vega 56 با 8 گیگابایت حافظهٔ استاندارد است. شما حتی اگر کارهای سنگین‌تری داشته باشید، باید از قدرت کافی برای انجام آن برخوردار باشد.

بسته به میزان قدرت و اندازهٔ صفحه نمایش مورد نیاز شما، «آی‌مک» احتمالاً انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. فقط ارزانترین مدل را در نظر نگیرید.

بهترین مک برای تولید موسیقی

بهترین «مک» قابل حمل برای موسیقی‌دان‌ها: «مک‌بوک پرو»

اگر یک موسیقیدان سیار هستید، از خرید «مک‌بوک»ی که تولیدش متوقف شده اجتناب کنید چون به اندازهٔ کافی قدرتمند نیست و فقط یک درگاه USB-C دارد. «مک‌بوک ایر» در سال 2019 به روز رسانی شد، اما به هر حال با «مک‌بوک ایر» 2018 متفاوت است. صفحه نمایش TrueTone دارد اما قدرتمندتر نیست و همچنین به USB-C متکی است.

تنها نوک‌بوک اپل که در ساخت موسیقی بسیار مورد توجه است، «مک‌بوک پرو» است.

اپل مدل‌های «مک‌بوک پرو» را در سال 2019 دو بار به روز کرده است، بنا بر این همهٔ آنها نوار لمسی (Touch Bar) را دارند که ممکن است برای برخی از نرم‌افزارهای تولید موسیقی مفید باشد.

هنوز چهار مدل دیگر وجود دارد که ارزانترین آنها دو موردی است که اخیراً با پردازنده‌های نسل هشتم Core i5 اینتل و Iris Plus Graphics 645 اینتل به روز رسانی شده‌اند. شروع قیمت «مک‌بوک پرو»ی 13 اینچی از 1299 پوند / 1299 دلار است. در حال حاضر همهٔ پردازنده‌ها چهار هسته هستند اما ممکن است بخواهید رم را از استاندارد 8 گیگابایتی ارتقاء دهید.

حتی اگر در نظر دارید که یک صفحه نمایش بزرگتر و کارت گرافیک اختصاصی داشته باشید، می‌توانید به سمت «مک‌بوک پرو»ی 15 اینچی به قیمت 2349 پوند / 2399 دلار بروید، که یک انتخاب بسیار عالی است. حتی بدون ارتقاء دادن دستگاه، یک پردازندهٔ 6 هسته‌ای متعلق به نهمین نسل Core i7، رم 16 گیگابایتی و یک SDD با ظرفیت 256 گیگابایتی دارد. همچنین مدل‌های «مک‌بوک پرو»ی 15 اینچی از کارت‌های گرافیک جداگانه بهره می‌برند: در این مورد Radeon Pro 555X.

تمامی مدل‌های «مک‌بوک پرو» بسته به بودجه و نیاز شما مناسب هستند. فقط در نظر داشته باشید که دو مدل 13 اینچی که ارزانترین هستند فقط دارای دو درگاه Thunderbolt 3 هستند.

بهترین مک برای تولید موسیقی

:: اگر شما در زمینه‌هایی مثل تولید فیلم، تولید موسیقی، طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی و... فعالیت می‌کنید، توصیه می‌کنیم به راهنماهای ما در مورد «بهترین مک برای...» نگاهی بیندازید:

بهترین مک برای طراحان

بهترین مک برای ویرایش ویدیو

بهترین مک برای توسعه برنامه

بهترین مک برای دانشجویان

بهترین مک برای بازی

 

بهترین «مک» برای موسیقی‌دان‌های با بودجهٔ محدود: «مک مینی»

اگر بودجهٔ شما کم است، «مک مینی» یک انتخاب مناسب برای ساخت موسیقی است. کوچک، بی‌صدا و درگاه‌های اتصالی مشابه با «آی‌مک» به همراه یک درگاه صوتی اضافی است (هر چند موسیقی‌دان‌ها معمولاً رابط‌های صوتی USB را ترجیح می‌دهند).

ارزانترین گزینه یک چهار هسته‌ای 3.6 گیگاهرتزی i3 همراه با یک SSD هارد 128 گیگابایتی فقط 799 پوند / 799 دلار قیمت دارد. و با افزایش دو برابری رم به 16 گیگابایت، قیمت کلی آن 979 پوند می‌شود.

از وقتی که اپل «مک مینی» را در اکتبر 2018 به روز رسانی کرد، کیفیت خوب این دستگاه باعث تعجب ما شد. و با این اتفاق، اپل پیش نمایشی از کسی که از «مک مینی» برای تولید و ضبط موسیقی استفاده می‌کند، به ما نشان داد.

به خاطر داشته باشید که همراه با یک «مک مینی» همچنین باید صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس را هم خریداری کنید.

بهترین مک برای تولید موسیقی

بهترین «مک» برای موسیقی‌دان‌های بدون محدودیت بودجه: «مک پرو»

اگر درآمد مالی خوبی دارید، توصیه‌های ما در مورد «آی‌مک» و «مک‌بوک پرو» را کلاً نادیده گرفته و یک «مک پرو» بخرید - یکی از فواید آن این واقعیت است که عملکردی بدون صدا دارد که اگر در حال ضبط موسیقی هستید بسیار مهم است و نمی‌خواهید سر و صدای فن را در پس‌زمینه داشته باشید.

همان طور که وعده داده شده بود، «مک پرو»ی جدید در پاییز 2019 از راه می‌رسد و این دستگاه برای خودش جانوری است. اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید آن را با مشخصات پردازندهٔ 28 هسته‌ای Xeon W، حافظهٔ حداکثری 1.5 ترابایت DDR4 ECC و کارت گرافیک دوگانهٔ AMD Radeon Pro Vega II در اختیار داشته باشید.

این فراتر از یک دستگاه تولید موسیقی است، اما اگر قدرتمندترین دستگاه موجود را می‌خواهید - ممکن است بخواهید کارهای دیگری نیز با آن انجام دهید - پس انتخاب درستی کرده‌اید. شما حداقل این را می‌دانید که با کمبود قدرت و توانایی سیستمی مواجه نخواهید شد. با این وجود، ممکن است از پس هزینه‌های این کالا بر نیایید. شروع قیمت آن از 5999 دلار است.

ممکن است لازم باشد به خاطر ارزانتر تمام شدن خرید، یک «مک پرو»ی قدیمی نوسازی شده یا دست دوم را پیدا کنید.

بهترین مک برای تولید موسیقی

به طور کلی بهترین «مک» برای خلق موسیقی

انتخاب تنها یک «مک» برای توصیه به همه سخت است، اما ارایهٔ دو گزینه آسان است.

اگر به دنبال مکینتاشی هستید که به راحتی آن را به یک استودیو (اتاق خواب یا جاهای دیگر) ببرید، پس «آی‌مک» را انتخاب کنید. برای اکثر کارهای تولید موسیقی به اندازهٔ کافی قدرتمند است، دارای یک صفحه نمایش مجلل، و درگاه‌های اتصال کافی برای لوازم جانبی و توسعه دارد.

مدل 21.5 اینچی رقابتی را نادیده بگیرید، اما اگر بتوانید بودجهٔ بیشتری در نظر بگیرید، دنبال مدل 27 اینچی 5K باشید. البته که صفحه نمایش بزرگی است، و می‌توانید تا 64 گیگابایت رم را پیکربندی کنید که دو برابر مدل کوچکتر است. به احتمال زیاد «آی‌مک پرو» برای بیشتر اشخاص یک زیاده‌روی خواهد بود.

اگر یک موسیقی‌دان سیار هستید، به سمت «مک‌بوک پرو» بروید. فقط درهنگام خرید به این مسئله توجه داشته باشید که چقدر رم به دست می‌آورید. برای داشتن مدلی ارزان‌تر، انتخاب ما «مک‌بوک پرو»ی 15 اینچ است.

این مدل 2349 پوند / 2399 دلار قیمت دارد و مجموعه‌ای از مشخصات مناسب و معقول بدون نیاز به ارتقاء را دارد. هر چند با پرداخت هزینهٔ بیشتر، می‌توانید آن را اتقاء دهید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘