بهترین مک برای دانشجویان سال 2019

22
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 18 دقیقه
0 نظر 4377 بازدید

بهترین مک برای دانشجویان

به شما در یافتن بهترین مک برای دانشکده یا دانشگاه کمک می‌کنیم. اطلاعاتی در مورد خرید «مک‌بوک ایر» یا «مک‌بوک پرو» برای دانشگاه، و این که چه مدلی از مک می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

-----

سافت‌مک: با شروع دانشکده یا دانشگاه به فکر خرید مک یا مک‌بوک هستید؟ در اینجا و در بهترین راهنمای ما برای دانشجویان، به فهرست رایج مک اپل نگاهی می‌اندازیم تا دریابیم که بهترین مک برای دانشجویان کدام است. همچنین بررسی خواهیم کرد که آیا شما یک «مک‌بوک ایر» (MacBook Air) یا «مک‌بوک پرو» (MacBook Pro) را باید برای دانشگاه انتخاب کنید، یا ممکن است یک مک دیگر انتخاب بهتری باشد.

اگر به دنبال پایداری و یک سیستم عامل قابل اطمینان هستید که هر بار که سعی کنید کار خود را ذخیره کنید از کار نیفتد، آن وقت قویاً لپتاپ‌های مکینتاش اپل توصیه می‌شوند. با توجه به سیاست قیمت‌گذاری اپل، به نظر می‌رسد که آنها در مقایسه با مشابه ویندوزی‌شان گران هستند، هر چند حق بیمه‌ی اضافه شده توجیه‌پذیر است، و همان طور که خواهید دید، در صورتی که ادامه مطلب را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که لازم نیست برای خرید یکی از آنها مجبور به سرقت از بانک شوید.

 

بهترین مک‌بوک (یا مک) برای دانشگاه

انتخاب بهترین مک برای دانشکده یا دانشگاه بستگی به آن چیزی دارد که قرار است در آن زمینه تحصیل کنید و این که شما تا چقدر توان هزینه کردن دارید.

ما این راهنمای دانشجویی برای خرید مک را ایجاد کرده‌ایم تا به شما در انتخاب درست یک مک برای دانشگاه کمک کند. آنچه را که دانشجویان احتمالاً از مک خود نیاز دارند را در نظر گرفته‌ایم، این که چه ویژگی‌هایی ارزش پرداخت هزینه‌ی بیشتری را دارند، و دانشجو چگونه می‌تواند در خرید یک مک جدید صرفه‌جویی کند.

همچنین نگاهی به انواعی از مک‌های اپل و گزینه‌های موجود برای سفارش که ممکن است برای ارتقاء مفید باشد، خواهیم انداخت. بعلاوه‌، برخی از لوازم جانبی، نرم‌افزار و خدماتی که می‌تواند در طول دوره‌ی تحصیلی شما مفید باشد را در یک جا جمع کرده‌ایم.

این که کدام مک را انتخاب کنید، بستگی به نیاز شما به عنوان یک دانشجو و دوره‌ی تحصیلی‌ای که می‌گذرانید دارد.

در ادامه به بررسی هر یک از گزینه‌های لپتاپ اپل و همچنین «آی‌مک» و «مک مینی» خواهیم پرداخت.

بهترین مک برای دانشجویان

روش دریافت تخفیف در مک برای دانشگاه

نمی‌توان منکر این واقعیت شد که مک‌ها انتخاب گرانقیمتی برای یک دانشجو هستند، به خصوص در مقایسه با لپتاپ‌های 300 پوندی که در Tesco و PC World (یا چند صد دلاری در BestBuy) پیدا می‌کنید. اما در حالی که این دستگاه‌های ارزان قیمت با قیمتی پایین ساخته شده‌اند، اپل قاطعانه به ساخت دستگاه‌هایی که قدرتمند و با دوام باشند اعتقاد دارد.

یک مک که شما برای دانشگاه خریداری می‌کنید باید باعث رضایت کامل شما در طی دوره‌های تحصیلی باشد و چیزی باشد که پس از اتمام تحصیل هنوز هم بتوانید سال‌ها از آن استفاده کنید.

گفته می‌شود که اگر شما یک دانشجوی ثبت نام کرده (یا وارد دانشگاه شده) هستید، اگر از Apple's Education Store (فروشگاه آموزشی اپل) خرید کنید، می‌توانید در خرید مک جدید تخفیف دریافت کنید. در توضیحات «فروشگاه آموزشی اپل» می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات آن کسب کنید، اما به طور خلاصه می‌توانید در خرید مک خود صرفه‌جویی کنید و این ارزشش را دارد! شما به راحتی می‌توانید به «فروشگاه آموزشی اپل» مراجعه کنید، اما برای این که تخفیف شامل حال شما شود حتما نیاز به این است که ثابت کنید دانشجو هستید.

هر از گاهی، و معمولاً در ماه‌های تابستان، «فروشگاه آموزشی اپل» یک فروش ویژه به نام «بازگشت به مدرسه» برگزار می‌کند. این می‌تواند فرصت خوبی برای خرید باشد. به عنوان مثال، تا 17 اکتبر 2019 اپل همراه با خریدهای خاص «مک» و «آیپد»، یک جفت هدفون وایرلس Beats در اختیار شما قرار می‌دهد. حالا که صحبت از «آیپد» شد، اگر می‌خواهید بدانید چه مدل «آیپد»ی برای دانشکده یا دانشگاه خود خریداری کنید، این مطلب را هم بخوانید: بهترین آیپد برای دانشجویان سال 2019

همچنین روش‌های دیگری هم برای صرفه‌جویی در پول برای خرید یک مک جدید برای ورود به دانشگاه وجود دارد دارد، از جمله خرید از «فروشگاه تعمیرات اپل» یا خرید یک مک دست دوم. همچنین در اینجا بهترین روش‌های خرید یک مک‌بوک را توضیح می‌دهیم که بعضی اوقات تخفیف‌های خوبی در مدل‌های قدیمی ارایه می‌دهند.

اگر قبلاً وارد دانشگاه شده‌اید یا درخواست انتقالی داده‌اید، مطمئن باشید که از تخفیف آموزشی اپل می‌توانید استفاده کنید. این طرح در تمام طول سال اجرا می‌شود و قیمت‌های مختلفی را برای دانشجویان و یا افرادی که در آموزش و پرورش کار می‌کنند، ارایه می‌دهد.

 

مقایسه‌ی لپتاپ مک در مقابل دسکتاپ مک برای دانشگاه

از آنجایی که زندگی دانشجویی مستلزم داشتن تحرک بسیار زیادی است - رفتن به سخنرانی‌ها، کتابخانه‌ها، کافی‌شاپ‌های گاه و بی‌گاه و بعد هم احتمالاً رفتن به خانه به خاطر تعطیلات آخر هفته و مرخصی‌های میان ترمی - این که یک لپتاپ را به جای یک کامپیوتر رومیزی در نظر داشته باشیم حس خوبی می‌تواند داشته باشد.

با این که اندازه‌های صفحه نمایش در «مک‌بوک»ها کوچکتر از مک هستند، اما در صورت نیاز به نمایشگر بزرگتر، همیشه می‌توانید یک مانیتور ارزان‌تر پیدا کنید و یا حتی از تلویزیون خود استفاده کرده و آن را به «مک‌بوک» خود متصل کنید. سپس هنگامی که کارتان با صفحه نمایش بزرگ تمام شد، هنوز هم می‌توانید دستگاه اصلی و پرونده‌های‌تان را همچنان همراه خود داشته باشید و به راحتی جابجا شوید.

با این حال، خرید دسکتاپ هم مزایای خودش را دارد. به عنوان مثال، «مک مینی» (Mac mini) با وجود داشتن مشخصاتی بسیار چشمگیر، ارزان‌ترین مکینتاش اپل است. و اگر به دنبال قدرتمندترین با کمترین قیمت هستید، «آی‌مک» (iMac) قاعدتاً «مک‌بوک پرو» (MacBook Pro) را ضربه فنی خواهد کرد.

چیزی که به دست نمی‌آورید

یکی از مکینتاش‌هایی که به آسانی می‌تواند در لیست خرید شما قرار گیرد، «آی‌مک پرو» است. «آی‌مک پرو» دستگاهی قدرتمندتر (و همچنین گرانتر) از آن چیزی است که دانشجویان متوسط به آن نیاز دارند. شما به تمام قدرتی که می‌تواند تأمین کند نیاز نخواهید داشت، مگر این که واقعاً درگیر برخی از نرم‌افزارهای سنگین ویرایش ویدیو در سطح حرفه‌ای باشید.

در زمینه‌ای مثل انیمیشن سه بعدی، ممکن است شما جذب یک «مک‌بوک پرو»ی 15 اینچی یا «آی‌مک» 27 اینچی سطح بالا شوید (البته اگر قابلیت حمل برای شما مهم نیست). اما در اکثر موارد، مطمئناً می‌توانید یک مدل ارزانتر را انتخاب کنید.

«مک پرو»ی جدید بیش از حد و مطلقاً به وظایف دانشجویی احاطه دارد - اگر چه ممکن است فقط چند دانشگاه تخصصی تعداد معدودی از آن را خریداری کرده باشند.

«مک‌بوک ایر» در مقایسه با «مک‌بوک پرو» برای دانشگاه

احتمالاً این سؤالی باشد که شما تمایل دارید پاسخی برای آن را دریافت کنید: آیا باید یک «مک‌بوک ایر» بخرم یا یک «مک‌بوک پرو»؟ ما در اینجا «مک‌بوک ایر» و «مک‌بوک پرو» را در جزئیات مقایسه خواهیم کرد، اما از دید یک دانشجو. در ادامه، آنچه شما باید برای زمان خرید به خاطر بسپارید آورده شده است:

مک‌بوک پرو

«مک‌بوک پرو» از لپتاپ‌های مک گران‌تر و از «مک‌بوک ایر» قدرتمندتر است. اگر جدیداً قصد خرید دارید، محدوده قیمت از 1299 پوند / 1299 دلار برای نسخه‌ی «مک‌بوک پرو»ی 13 اینچی شروع شده و تا 2799 پوند / 2799 دلار برای نسخه‌ی 15 اینچی افزایش می‌یابد.

اپل تمامی انواع «مک‌بوک پرو» را در سال 2019 به روز (آپدیت) کرد. در ادامه محصولاتی که عرضه شد آورده شده است:

- 1.4GHz quad-core 8th-gen Core i5 (Turbo Boost 3.9GHz), 128GB or 256GB storage, Iris Plus 645 Graphics, Two Thunderbolt 3/USB-C ports. From £1,299/$1,299

- 2.4GHz quad-core 8th-gen Core i5 (Turbo Boost 4.1GHz), 256GB or 512GB storage, Iris Plus 655 Graphics, Four Thunderbolt 3/USB-C ports. From £1,799/$1,799

- 2.6GHz six-core 9th-gen Core i7 (Turbo Boost 4.5GHz), 256GB storage, Radeon Pro 555X Graphics, Four Thunderbolt 3/USB-C ports. From £2,399/$2,399

- 2.3GHz eight-core 9th-gen Core i9 (Turbo Boost 4.8GHz), 512GB storage, Radeon Pro 560X Graphics, Four Thunderbolt 3/USB-C ports. From £2,799/$2,799

مدل‌های 1.4 گیگاهرتزی 13 اینچی «مک‌بوک پرو» مدل‌هایی هستند که به احتمال زیاد مورد توجه دانشجویان قرار می‌گیرند. آنها از 1299 پوند / 1299 دلار شروع می‌شوند، اما مطمئناً می‌توانید به عنوان یک دانشجو تخفیف بگیرید.

دو نسخه از دستگاه 1.4 گیگاهرتزی برای انتخاب وجود دارد: یکی دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است، در حالی که دیگری دارای 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با 200 پوند / 200 دلار قیمت بیشتر. اما آیا 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بیشتر ارزش پرداخت این اختلاف قیمت را دارد؟ ما این طور فکر نمی‌کنیم. در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی اضافی، هارد دیسک جداگانه‌ای را برای ذخیره‌سازی فایل‌هایتان توصیه می‌کنیم، یا می‌توانید هزینه‌ی ذخیره در iCloud را پرداخت کنید.

«مک‌بوک پرو»ی سطح رقابتی دارای دو درگاه Thunderbolt 3 است (که دو برابر USB-C است). این تنها درگاهی است که در هر لپتاپ جدید مک پیدا خواهید کرد. اگر درگاه‌های USB-A قدیمی‌تر را می‌خواهید، باید یک لپتاپ دست دوم مک یا یک دسکتاپ مک را در نظر بگیرید، یا یک آداپتور بگیرید، و یا فقط کافی‌ست از ماوس و صفحه کلید قدیمی خود خلاص شده و از نوع بی‌سیم (وایرلس) آنها تهیه کنید.

بر روی مدل‌های 13 اینچی 2.4 گیگاهرتزی و 15 اینچی «مک‌بوک پرو» چهار درگاه Thunderbolt 3 وجود دارد. البته تفاوت‌های بسیار دیگری هم بین این دو دستگاه وجود دارد، و اگر واقعاً به درگاه‌های اضافی بیشتری احتیاج دارید، می‌توانید یک multi-port خریداری کنید.

اگر به دستگاهی با مشخصات بالاتر نیاز دارید، ممکن است بخواهید مدل‌های 13 اینچی 2.4 گیگاهرتزی و یا 15 اینچی «مک‌بوک پرو» را در نظر بگیرید، اما برای بیشتر از این، مدل سطح رقابتی باید مشخصاتی به قدر کافی مناسب داشته باشد که کار خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

بهترین مک برای دانشجویان

مک‌بوک ایر

ممکن است «مک‌بوک ایر» در مقایسه با «مک‌بوک پرو» کمی قدرتمندتر به نظر برسد، اما اگر به دنبال مک‌بوکی هستید که هزینه‌ی سرسام‌آوری نداشته باشد و نهایت راحتی در قابل حمل بودن، و عمر باتری عالی داشته باشد، آن وقت ممکن است «مک‌بوک ایر» کاملاً مناسب شما باشد.

«مک‌بوک ایر» با ظاهر جدید، در اکتبر سال 2018 وارد بازار شد و این مدل در جولای 2019 به روز شد. ما می‌گوییم «به روز شد» اما در حقیقت تفاوت زیادی از نظر مشخصات وجود ندارد، چه چیزی باعث تغییر قیمت شد: در حال حاضر 100 پوند / 100 دلار نسبت به زمانی که با 1099 پوند / 1099 دلار شروع می‌شد ارزانتر است، و این حتی باعث می‌شود که خرید بهتری برای دانشجویان رقم بخورد.

این «مک‌بوک ایر» لپتاپی به مراتب بهتر از مدل منسوخ شده‌ای است که قبلاً در بازار وجود داشت. مدل قدیمی «مک‌بوک ایر» که هنوز هم ممکن است در بازار پیدا شود، بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید؛ پردازنده‌ی آن متعلق به سال 2014 بود. این پردازنده ممکن است به اندازه کافی برای شما قدرتمند باشد، اما آزمایش زمان را تحمل نخواهد کرد، بنا بر این ما خرید آن را توصیه نمی‌کنیم، مگر این که موردی با قیمتی واقعاً شگفت‌انگیز را پیدا کنید.

«مک‌بوک ایر» جدید دارای یک صفحه نمایش 13 اینچی و تراشه‌ای 1.6 گیگاهرتزی متعلق به هشتمین نسل چیپ‌ست‌های Core i5 اینتل است. ممکن است فکر کنید که پردازنده‌ی 1.4 گیگاهرتزی در «مک‌بوک پرو» یک مزیت به نظر می‌رسد، اما توجه داشته باشید که در جایی که «مک‌بوک ایر» دارای پردازنده‌ی دو هسته‌ای است، «مک‌بوک پرو» دارای یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای است و چهار پردازنده‌ی 1.4 گیگاهرتزی بهتر از دو پردازنده‌ی 1.6 گیگاهرتزی است.

نتیجه؟ این بیش از نیاز یک دانشجو است، به ویژه کسانی که عمدتاً مشغول نوشتن مقاله و تحقیق هستند. قیمت آن از 1099 پوند / 1099 دلار شروع می‌شود. مشخصات کامل آن به شرح زیر است:

- 1.6GHz dual-core 8th-gen Core i5 (Turbo Boost 3.6GHz), 128GB or 256GB storage, Iris UHD 617 Graphics, Two Thunderbolt 3/USB-C ports. Buy one from £1,099/$1,099

بهترین مک برای دانشجویان

اگر قصد دارید به جای خریدن «مک‌بوک پرو» با 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، مدل 256 گیگابایتی آن را خریداری کنید، باید مبلغ 200 پوند / 200 دلار بیشتر پرداخت کنید. و ما فکر نمی‌کنیم وقتی فضای ذخیره‌سازی خارجی (هارد اکسترنال) یا حتی فضای ذخیره‌سازی iCloud می‌تواند ارزانتر تمام شود، این کار به سرفه باشد. (مثلاً اگر یک کتابخانه‌ی بزرگ موسیقی iTunes دارید، هزینه‌ی iTunes Match را بپردازید تا بتوانید آرشیو موسیقی خودتان را در فضای ابر نگه دارید. یا اگر کتابخانه عکس بزرگی دارید، iCloud Photos را رو فعال کرده و برای افزودن فضای ذخیره‌سازی iCloud مشترک شوید).

مانند «مک‌بوک پرو»، در اینجا هم هیچ درگاه USB-A وجود ندارد، فقط دو درگاه USB-C و یک جک هدفون موجود است.

یکی از تفاوت‌های مهم بین «مک‌بوک ایر» قبل از سال 2018 و بعد از سال 2018 این است که مدل جدیدتر از یک صفحه نمایش با وضوح بالای Retina برخوردار است. چند سال است که «مک‌بوک ایر» دارای صفحه نمایش Retina است.

عمر باتری «مک‌بوک ایر» بهترین امتیاز در هر مکینتاشی است که بسته به کاری که انجام می‌دهید حدود 12 تا 13 ساعت است. «مک‌بوک پرو» ادعا می‌کند که عمر باتری‌اش فقط 10 ساعت است، بنا بر این اگر شما در طی روز ساعات زیادی را بدون آداپتور برق خود در دانشگاه می‌گذرانید، این یک مزیت قطعی برای «مک‌بوک ایر» است.

تفاوت عمده‌ی دیگر «مک‌بوک پرو» و «مک‌بوک ایر» در ابعاد و وزن است. تفاوت‌ها بسیار کمتر از گذشته است، اما طراحی شکل گوشه‌ها به «مک‌بوک ایر» اجازه می‌دهد تا مقدار مناسبی از وزن را کاهش دهد. بنا بر این، اگر چه هر دو اندازه‌ی 30.41 سانتیمتر در 21.24 سانتیمتر را دارند، در مقایسه، وزن «مک‌بوک پرو» 1.37 کیلوگرم و «مک‌بوک ایر» 1.25 کیلوگرم است.

درباره‌ی صفحه کلید چه می‌دانید؟

شاید در مورد مشکلات صفحه کلید پروانه‌ای شنیده باشید. در حال حاضر این صفحه کلید در تمام مک‌بوک‌ها موجود است، هر چند اپل در این زمینه تلاش‌هایی برای رفع مشکلات گزارش شده انجام داده و ترفندهایی ارایه داده است. این مشکلات اساساً مربوط به گرد و غبار و ذرات گیر افتاده در زیر یک کلید می‌شود. بعید است که این اتفاق برای شما هم بیفتد، مگر این که در شرایطی خاص و در محیطی کثیف و پر از گرد و غبار و یا شاید در ساحل از لپتاپ خود استفاده کنید. در صورت بروز چنین اتفاقی، اپل کل صفحه کلید را به صورت رایگان برای شما جایگزین خواهد کرد.

«مک‌بوک ایر» یا «مک‌بوک پرو»؟

«مک‌بوک ایر» به اندازة «مک‌بوک پرو» قدرتمند نیست اما مزایای زیادی دارد: عمر باتری بیشتر و این واقعیت که اگر قرار است زمان زیادی آن را حمل کنید، سبک‌تر است.

همچنین 200 پوند ارزانتر است، پس چه چیز آن را دوست ندارید؟

مک‌بوک 12 اینچ

ما این مطلب را به طور خلاصه ذکر خواهیم کرد زیرا، اگر چه اپل دیگر «مک‌بوک» را نمی‌فروشد، اما شما هنوز هم می‌توانید یک «مک‌بوک» بخرید.

«مک‌بوک» 12 اینچی کمی نازک‌تر و کوچک‌تر از «مک‌بوک ایر» پس از سال 2018 است. چیز بیشتری در این مورد وجود ندارد.

با این حال، اگر شما یک مورد ارزان از آن را پیدا کردید، ممکن است برای خرید آن کنجکاو شوید. مدل پایه‌ی اپل قبل از ژوئیه 2019 به فروش می‌رسید، که با یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی Intel Core m3 ، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، 8 گیگابایت حافظه رم و Intel HD Graphics 615 ارایه می‌داد.

این مشخصات بسیار پایین‌تر از «مک‌بوک ایر» پس از سال 2018 است، چه رسد به «مک‌بوک پرو»، و با توجه به این که قیمت آن گران است، واقعاً نسبت به خرید آن تمایلی احساس نمی‌شود.

می‌خواهیم این را بگوییم که همین موضوع امروز هم صادق است. پس آن را نخرید.

 

:: اگر شما در زمینه‌هایی مثل تولید فیلم، تولید موسیقی، طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی و... فعالیت می‌کنید، توصیه می‌کنیم به راهنماهای ما در مورد «بهترین مک برای...» نگاهی بیندازید:

بهترین مک برای طراحان

بهترین مک برای تولید موسیقی

بهترین مک برای ویرایش ویدیو

بهترین مک برای توسعه برنامه

بهترین مک برای بازی

بهترین مک برای دانشجویان

«آی‌مک» در مقایسه با «مک مینی» برای دانشگاه

اگر چه ما می‌دانیم که مزایادی زیادی در انتخاب یک لپتاپ برای دانشگاه وجود دارد، اما ممکن است شما با یک دسکتاپ راحت‌تر باشید. نظر به این که پیش از این «مک پرو» (Mac Pro) و «آی‌مک پرو» (iMac Pro) را رد کردیم، بنا بر این شما انتخاب «مک مینی» (Mac mini) یا «آی‌مک» (iMac) را پیش رو دارید.

آی‌مک

«آی‌مک» ممکن است مورد توجه یک دانشجو باشد، اما این یک مکینتاش غیر قابل حمل است که ممکن است بسیاری از دانشجویان را از خرید یکی از آنها باز دارد. شما نمی‌توانید آن را برداشته و با خود به سخنرانی‌ها ببرید، یا در تعطیلات آن را به خانه منتقل کنید، اما قادر خواهید بود با استفاده از صفحه نمایش بزرگتر 21.5 اینچی یا 27 اینچی آن در فضایی وسیع‌تر کار کنید.

اپل رده محصولات «آی‌مک» را در مارس 2019 به روز کرد، بنا بر این اکنون دارای پردازنده‌های چهار هسته‌ای نسل هشتم و گرافیک‌های Radeon Pro هستند. همچنین می‌توانید حافظه‌ای سریعتر و یک صفحه نمایش 4K پر جلوه فراهم کنید.

یک مدل «آی‌مک» وجود دارد که اپل چند سالی که آن را به روز نکرده است. مدل سطح رقابتی که قیمت آن از 1049 پوند / 1099 دلار شروع می‌شود و ممکن است از نظر قیمت بسیار جذاب به نظر برسد، اما مشخصات آن بسیار ضعیف است. حتی یک صفحه نمایش Retina هم ندارد! این مدل از سال 2017 به روز نشده است و دارای پردازنده‌های نسل هفتم است که بیشتر مکینتاش‌ها دارای پردازنده‌های نسل هشتم یا حتی پردازنده‌های نسل نهم هستند.

بنا بر این، ما به شما توصیه می‌کنیم که فعلاً «آی‌مک» سطح رقابتی را نادیده بگیرید. این بدان معنی است که قیمت «آی‌مک» از 1249 پوند / 1299 دلار شروع می‌شود.

در ادمه مشخصات مدل‌های مختلف ذکر شده است:

:: آی‌مک 21.5 اینچ

- 2.3GHz dual-core 7th-gen Core i5 (Turbo Boost 3.6GHz), 1TB hard drive, Iris Plus 640 Graphics, Two Thunderbolt 3/USB-C ports. No Retina display. Buy one from £1,049/$1,099

- 3.6GHz quad-core 8th-gen Core i3 (no Turbo Boost), 1TB hard drive, Radeon Pro 555X Graphics, Two Thunderbolt 3/USB-C ports. Buy one from £1,249/$1,299

- 3.0GHz six-core 8th-gen Core i5 (Turbo Boost 4.1GHz), 1TB Fusion drive, Radeon Pro 560X Graphics, Two Thunderbolt 3/USB-C ports. Buy one from £1,449/$1,499

:: آی‌مک 27 اینچ

- 3.0GHz six-core 8th-gen Core i5 (Turbo Boost 4.1GHz), 1TB Fusion drive, Radeon Pro 570X Graphics, Two Thunderbolt 3/USB-C ports. Buy one from £1,749/$1,799

- 3.0GHz six-core 8th-gen Core i5 (Turbo Boost 4.3GHz), 1TB Fusion drive, Radeon Pro 575X Graphics, Two Thunderbolt 3/USB-C ports. Buy one from £1,949/$1,999

- 3.7GHz six-core 9th-gen Core i5 (Turbo Boost 4.6GHz), 2TB Fusion drive, Radeon Pro 580X Graphics, Two Thunderbolt 3/USB-C ports. Buy one from £2,249/$2,299

بهترین مک برای دانشجویان

هارد دیسک ضعیف‌ترین قسمت «آی‌مک» است، زیرا هر چیزی را در مک کند می‌کند. اگر مدلی که از آن استفاده می‌کنید، از استاندارد Fusion Drive برخوردار نیست، ما پیشنهاد می‌کنیم یک مبلغ اضافی هم برای آن بپردازید (این یک گزینه ارتقاء 90 پوندی است) زیرا باعث بهبود عملکرد و سریع‌تر شدن «آی‌مک» می‌شود. حتی فکر بهتر این است که یک SSD سفارش دهید. اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، فکر می‌کنیم هارد اکسترنال فکر خیلی بهتری است.

«آی‌مک»های 27 اینچی با صفحه نمایش 5K Retina بسیار قدرتمند، ظریف و با قیمت بالای 1749 پوند / 1799 دلار هستند که برای آنچه که به دست می‌آورید بد نیست، اما ما احساس می‌کنیم که این مبلغ خیلی بیشتر از بودجه‌ی بسیاری از دانشجویان است.

مسئله‌ی اصلی اینجاست که «آی‌مک» قابل حمل نیست، بنا بر این ممکن است به تنهایی نیازهای شما را برآورده نکند.

مک مینی

همچون «مک‌بوک ایر»، «مک مینی» نیز در سال 2018 ارتقاءهای موردنیاز بسیاری دریافت کرد. در حالی که به ارزانی قبل نیست. در حال حاضر به جای شروع از 479 پوند / 499 دلار، از 799 پوند / 799 دلار شروع می‌شود. این هنوز هم برای چیزی که به دست می‌آورید قیمت بسیار مناسبی است.

به روز رسانی سال 2018 بازتعریفی از «مک مینی» به عنوان یک مک قدرتمند بود. در اینجا هیچ ضعفی وجود ندارد. به غیر از نبود مانیتور و صفحه کلید. و این هنوز هم ارزانترین مک است.

بهترین مک برای دانشجویان

مدل رقابتی «مک مینی» تنها 799 پوند / 799 دلار است، که باعث می‌شود با فاصله‌ی کمی آن را به صرفه‌ترین مک تبدیل کند. این «مک مینی» دارای یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 3.6 گیگاهرتزی نسل هشتم Intel i3 است که برای انجام کارهای روزمره و همچنین برای پروژه‌های مالیاتی مناسب است.

در اینجا می‌توانید ببینید بر اساس هزینه‌ای که می‌کنید چه چیزی به دست می‌آورید:

- 3.6GHz quad-core 8th-gen Core i3 (no Turbo Boost), 128SSD, Intel HUD 630 Graphics, multiple ports. Buy one from £799/$799

- 3.0GHz six-core 8th-gen Core i5 (Turbo Boost 4.1GHz), 256SSD, Intel HUD 630 Graphics, multiple ports. Buy one from £1,099/$1,099

وزن آن 1.3 کیلوگرم، تقریباً به همان اندازه قابل حمل است که مک دسکتاپ قابل حمل است. به عنوان مثال، می‌توانید آن را به خانه ببرید، مادامی که آنجا یک مانیتور یدکی داشته باشید که وقتی به خانه رسیدید در انتظار شما باشد.

اگر بودجه‌ی محدودی دارید، از این روش استفاده کنید. یک «مک مینی» سطح رقابتی بخرید و از صفحه کلید، ماوس و مانیتور قدیمی استفاده کنید. ممکن است از لوازم جانبی دست دوم استفاده کنید اما مک شما در مرکز همه‌ی اینها قرار خواهد گرفت. شما حتی می‌توانید «مک مینی» را به تلویزیون خود وصل کنید، اگر چه توصیه نمی‌کنیم پایان‌نامه‌ی خود را روی صفحه‌ی تلویزیون بنویسید.

کدام مک را باید برای دانشگاه انتخاب کنید؟

بهترین مک برای دانشجویان

انتخاب ما از بین تمام محصولات مک در صورت دانشجو بودن شما، «مک‌بوک ایر» است. از آنجا که به روز رسانی سال 2018، سبک، سریع و با قیمت 1099 پوند / 1099 دلار برای مدل رقابتی است، ارزش خوبی به عنوان یک دستگاه ممتاز دارد. این یک دستگاه جامع و کامل است.

اگر نیازی به قابلیت قابل حمل بودن ندارید، پس از آن «مک مینی» 2018 نیز گزینه‌ی بسیار مناسبی است (بسیار قبل حمل‌تر از «آی‌مک» است، بنا بر این حداقل بردن آن به خانه نباید خیلی مشکل‌ساز باشد). قدرتمند است و قیمت آن هنوز هم 799 پوند / 799 دلار است که قیمت پایینی است. اگر چه به اندازه‌ی گذشته کم نیست. شما فقط به یک مانیتور، ماوس و صفحه کلید احتیاج دارید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘