نرم‌افزار Time Machine نمی‌تواند از درایوهای Time Machine نسخه پشتیبان تهیه کند

20
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 2 دقیقه
0 نظر 1197 بازدید

تهیه نسخه پشتیبان در اپل

سافت‌مک: نرم‌افزار Time Machine در macOS می‌تواند به صورت خودکار از هر درایوی که به Mac متصل کرده‌اید نسخه‌ی پشتیبان تهیه کند، به جز درایوهایی که شما آنها را مستثنی کرده باشید. شما با باز کردن منوی preference (اولویت‌ها) در Time Machine و کلیک بر روی Options می‌توانید لیست استثنائات را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید سلسله مراتب پوشه‌ی خاصی را اضافه کنید، که به عنوان مسیر در نظر گرفته می‌شود. (به عنوان مثال، برای مستثنی قائل شدن پوشه‌ی Documents روی علامت + کلیک کرده و پوشه‌ی مورد نظر را در آن انتخاب کنید، اما در لیست با عنوان ~/Documents ظاهر می‌شود، همان جایی که tilde به عنوان «دایرکتوری اصلی شما» قرار دارد.

تهیه نسخه پشتیبان در اپل
نرم‌افزار Time Machine نمی‌تواند از درایوهای Time Machine نسخه پشتیبان تهیه کند

ممکن است متوجه شوید که تعدادی از گزینه‌ها همیشه خاکستری هستند. اینها درایوهای مشخص شده برای ذخیره‌ی نسخه‌های پشتیبانی که نرم‌افزار Time Machine تهیه می‌کند هستند، و معمولاً به جای نمایش آیکون درایو، آیکون Time Machine را نمایش می‌دهند.

اپل اجازه نمی‌دهد که نرم‌افزار Time Machine از درایو Time Machine نسخه‌ی پشتیبان تهیه کند. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای شخص ثالث کلونینگ (cloning) یا نرم‌افزارهای پشتیبان‌گیری مضاعف مانند Carbon Copy Cloner یا ChronoSync یا SuperDuper برای ایجاد یک نسخه پشتیبان جداگانه از نسخه پشتیبان فعلی استفاده کنید.

این که شما گزینه‌ای را در لیست استثنائات داشته باشید و در عین حال نتوانید آن را مستثنی کنید، متناقض به نظر می‌رسد. با این حال، احتمالاً اپل مصمم است که نمایش درایوها در بخش استثنائات را گیج کننده‌تر کند، چون جای تعجب دارد که اصلاً چرا آنها را نشان می‌دهد.

ابهاماتی برای بسیاری از موارد موجود در لیست همچون /Users/Shared/adi وجود دارد. این پوشه‌ای است که اپل در آن ذخیره شده و به App Store مربوط می‌شود. چرا باید حذف شود؟ نه اپل و نه online tinkerers توضیحی برای آن ندارند.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘