روش استفاده از صفحه کلید دیجیتال شناور در iPadOS 13

19
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 1916 بازدید

صفحه کلید شناور اپل

تجربه‌ی تایپ آیفون به تبلت‌های اپل می‌آید، و آیپد به خاطر آن بهینه شده است

سافت‌مک: این حقیقتی است که ما در تمام طول عمر آیپد تا به امروز با آن مواجه بوده‌ایم: وقتی شما تبلت را مثل یک تخته رسم در دستانتان گرفته‌اید، آیپد بزرگتر مساوی است با یک ناامیدی بزرگتر از تایپ کردن روی صفحه. یک دست مجبور بود آیپد را نگه دارد و انگشت اشاره‌ی دست دیگر در حال جستجو در صفحه کلید QuickType و فشردن صفحه نمایش گسترده بود. به سادگی می‌توان گفت که صفحه کلید معمولی برای یک ارایه مناسب نیست و قطعاً کمک حال نیست، چون تقریباً یک چهارم صفحه نمایش را از دید کاربر پنهان می‌کند.

در ابتدا اپل سعی کرد با در اختیار قرار دادن امکان دو بخشی کردن صفحه کلید مشکل را حل کند، اما اپل این ویژگی را در iPadOS 13 حذف می‌کند. دلیل این امر این است که iPadOS 13 گزینه‌ی بهتری را معرفی می‌کند: اکنون یک صفحه کلید سایز آیفون شناور وجود دارد که می‌تواند آزادانه به هر نقطه از صفحه نمایش حرکت کند. بر خلاف صفحه کلید دیجیتال آیپد در تنظیمات پیش فرض آن، این صفحه کلید شناور کوچکتر حتی از ویژگی تایپ «سوایپ» که اپل با سیستم عامل iOS 13 به آیفون می‌آورد، پشتیبانی می‌کند.

صفحه کلید شناور جدید به شما اجازه می‌دهد در حالی که تبلت را نگه داشته‌اید، خیلی سریع تایپ کنید، و امکان جایگزاری آزادانه‌ی صفحه کلید، تایپ راحتی را برای شما فراهم می‌کند، در حالی که همچنان می‌توانید «تصویر بزرگ» پروژه خود را ببینید.

 

روش فعال کردن صفحه کلید شناور در iPadOS 13

1. هر برنامه‌ای که صفحه کلید استاندارد iOS را راه‌اندازی می‌کند، باز کنید. به خاطر سهولت، ما از برنامه‌ی Notes استفاده خواهیم کرد.

2. از انگشت شست و اشاره برای فشار دادن صفحه کلید استفاده کنید. تا زمانی که هر دو انگشت روی رابط صفحه کلید باشند، این کار در هر دو جهت و در هر نقطه‌ای عمل می‌کند.

صفحه کلید شناور اپل

همچنین از زوایای دیگر یا حتی از طرفین نیز کار می‌کند

3. صفحه کلید بلافاصله شکل کوچکتری پیدا می‌کند و به اندازه‌ی صفحه کلید آیفون در می‌آید.

4. برای حرکت دادن صفحه کلید، روی نوار پایین رابط صفحه کلید فشار دهید و در صورت لزوم آن را حرکت دهید.

صفحه کلید شناور اپل

خیر، شما نمی‌توانید صفحه کلید را بزرگتر کنید

5. برای بازگشت صفحه کلید به حالت پیش فرض، باید انگشتان خود را به سمت بیرون در رابط صفحه کلید بکشید.

صفحه کلید شناور اپل

این کار آسانتر از کوچک کردن صفحه کلید است. کوچک کردن صفحه کلید کمی تمرین نیاز دارد

از سوی دیگر، از آنجایی که صفحه کلید در تنظیمات پیش فرض آیپد تمام صفحه است، شما می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود بر روی نماد صفحه کلید در سمت راست پایین، و فشردن اعلان Floating که ظاهر می‌شود، آن را شناور کنید. برای بستن صفحه کلید، هنوز هم باید آن را به بیرون بکشید.

صفحه کلید شناور اپل

توجه داشته باشید که صفحه کلید، بدون توجه به برنامه‌ای که استفاده می‌کنید، در آخرین وضعیت انتخابی شما باقی می‌ماند. یعنی اگر صفحه کلید در وضعیت کوچک شده بسته شود، دوباره که صفحه کلید را باز می‌کنید در همان وضعیت کوچک شده باز می‌شود.

 

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
در دنیای امروز انتخاب بین «خوب عمل کردن» و «عالی عمل کردن» اشتباه‌ترین کار ممکن است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘