چگونه در iOS 13 ماوس را همراه با آیپد یا آیفون خود استفاده کنیم

18
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 12680 بازدید

استفاده از ماوس در آیپد و آیفون

بالاخره پشتیبانی از ماوس به وسیله‌ی iPadOS 13 و iOS 13 بر روی آیپد و آیفون قابل استفاده شد.

سافت‌مک: سال‌هاست که کاربران آیپد که کارهای سنگینی را با آن انجام می‌دهند درخواست امکان پشتیبانی از ماوس را داشته‌اند، و در نهایت این پشتیبانی در پاییز با iPadOS 13 همراه است. شگفت‌آورتر این که، iOS 13 نیز پشتیبانی از ماوس را به آیفون می‌آورد.

با این وجود چندان تعجب‌آور نیست که اپل تصمیم گرفت آن را در اعماق تنظیمات Accessibility آیفون‌ها و آیپدها دفن کند و هنگامی که ماوس را از طریق بلوتوث یا اتصال سیمی متصل می‌کنید، شما همچنان باید با مکان‌نمای مدور زشتی که قصد دارد اثر انگشت انسان را تقلید کند و تعدادی مشکلات رابط کاربری دیگر روبرو شوید. ما از وجود این ویژگی خوشحالیم، اما به همان شکلی که امیدوار بودیم عمل نمی‌کند. (از این گذشته، این ویژگی به عنوان خصوصیتی در Accessibility طراحی شده است.)

اما کمی از موضوع اصلی خارج شدیم، پس اجازه بدهید به اصل موضوع بپردازیم!

 

روش تنظیم ماوس بلوتوث در آیفون و آیپد

اگر قصد دارید پشتیبانی از ماوس را در آیفون یا آیپد تنظیم کنید، بلوتوث بهترین گزینه برای شماست. اتصال بلوتوث سریع، نسبتاً آسان و همچنین پایدار است. تا کنون با هر ماوس بلوتوثی که امتحان کرده‌ام کار کرده است، به استثنای ماوس Magic Mouse 2 اپل. (Magic Mouse 2 از طریق اتصال سیمی کار می‌کند، اما با در نظر گرفتن روش ناخوشایند شارژ آن، بله، این کار عملی نیست.) خوشبختانه Magic Mouse نسل اول خوب عمل می‌کند.

آنچه که شما برای انجام این کار نیاز دارید (اتصال هر نوع ماوس بلوتوثی) در اینجا آمده است. البته قبل از شروع کار مطمئن شوید که بلوتوث را روشن کرده‌اید و دیگر این که ماوسی که قصد دارید از آن استفاده کنید، اتصالش به هر دستگاه دیگری را قطع کرده باشید.

1. برنامه تنظیمات Settings را باز کنید.

2. به پایین اسکرول کرده و گزینه‌ی Accessibility را انتخاب کنید.

3. در بخش Physical and Motor گزینه‌ی Touch را انتخاب کنید.

4. در بالای صفحه باید دکمه‌ی تغییر وضعیت AssistiveTouch را ببینید. به احتمال زیاد در وضعیت خاموش است. آن را انتخاب کنید.

5. سپس به منوی دیگری می‌روید. از طریق دکمه‌ی تغییر وضعیت در بالا، AssistiveTouch روشن کنید.

6. اکنون در همان منو، تا رسیدن به Pointing Devices اسکرول کنید و سپس آن را انتخاب کنید.

7. Bluetooth Devices (دستگاه‌های بلوتوث) را انتخاب کنید.

8. ماوس بلوتوث خود را بگیرید و آن را برای حالت جفت شدن تنظیم کنید. برای راحتی کار، ما از اولین نسل ماوس Magic Mouse به عنوان نمونه استفاده خواهیم کرد. اطمینان حاصل کنید که ماوس از دستگاه قبلی خود جدا شده است، سپس آن را در حالت جفت شدن قرار دهید. با استفاده از ماوس Magic Mouse 1 ، لازم است برای جفت شدن چند ثانیه دکمه‌ی ماوس را پایین نگه دارید. در مورد ماوس Magic Mouse شما منوی شناور دریافت پین (PIN) را مشاهده خواهید کرد. بلافاصله 0000 را وارد کنید.

استفاده از ماوس در آیپد و آیفون

ماوس بلوتوث شما باید بلافاصله شروع به کار کند.

 

روش تنظیم ماوس سیمی در آیفون یا آیپد شما

همچنین شما می‌توانید همراه با آیپد خود از ماوس سیمی نیز استفاده کنید، اما تنظیمات آن به طور قابل توجهی بسیار ناخوشایندتر از تنظیمات دستگاه‌های بلوتوثی است. اگر سعی کنید به سختی چیزی مثل یک ماوس لیزری معمول را به دستگاهی پایین‌تر از iPad Pro متصل کنید، احتمالاً پیامی مانند تصویر زیر را دریافت خواهید کرد.

استفاده از ماوس در آیپد و آیفون

خوشبختانه تمام مدل‌های سیمی که تست کرده‌ایم با iPad Pro کار می‌کنند.

در موارد دیگر، لازم است که یک دانگل USB-A به Lightning را خریداری کنید تا بتوانید ماوس‌های سیمی استاندارد را به آیپدهای قدیمی و سطح پایین وصل کنید. اگر یک iPad Pro 2018 دارید، به یک دانگل USB-A به USB-C نیاز دارید. هنگامی که دانگل را به ماوس خود وصل کردید، باید بسیاری از مراحلی که قبلا گفته‌ایم را تکرار کنید:

1. برنامه تنظیمات Settings را باز کنید.

2. به پایین اسکرول کرده و گزینه‌ی Accessibility را انتخاب کنید.

3. در بخش Physical and Motor گزینه‌ی Touch را انتخاب کنید.

4. در بالای صفحه باید دکمه‌ی تغییر وضعیت AssistiveTouch را ببینید. به احتمال زیاد در وضعیت خاموش است. آن را انتخاب کنید.

5. سپس به منوی دیگری می‌روید. از طریق دکمه‌ی تغییر وضعیت در بالا، AssistiveTouch روشن کنید.

و به این طریق، به سادگی ماوس خود را به دستگاه خود وصل کنید. باید بلافاصله شروع به کار کند.

 

نکاتی درباره‌ی کالیبره کرده ماوس

حالا یک خبر بد به شما بدهیم. نباید انتظار داشته باشید که ماوس شما همان طوری که وقتی روی Mac یا PC کار می‌کردید، کار کند. می‌توانید در دومین مرحله‌ی اتصال مکان‌نما را حرکت دهید، اما خود مکان‌نما بزرگ است، یک دایره‌ی خاکستری که قصد دارد اثر انگشت را تقلید کند. (تنها گزینه برای تغییر، بزرگتر کردن آن و تغییر رنگ به تنوع رنگی‌ای به همان اندازه نفرت‌انگیز است.) به دست آوردن همان دقتی که با یک نشانگر ماوس دسکتاپ کار می‌کنید غیرممکن نیست، اما نیاز به تمرین و ممارست دارد.

به طور پیش فرض، در هنگامی که AssistiveTouch فعال است، منوی دایره‌ای AssistiveTouch روی صفحه می‌ماند، اگر چه می‌توانید آن را با انگشت خود در اطراف صفحه نمایش حرکت دهید. همچنین به طور پیش فرض، منوی AssistiveTouch را با کلیک راست ماوس می‌توانید فعال کنید. برای پنهان کردن منو، می‌توانید به مسیر Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch رفته و به وسیله‌ی دکمه‌ی تغییر وضعیت Always Show Menu را خاموش کنید. به شرط این که تنظیمات را تغییر ندهید، این گزینه همیشه با کلیک راست دوباره ظاهر می‌شود.

همان طور که احتمالاً فکر خواهید کرد، چیزهای زیادی در مورد این راه‌اندازی وجود دارد که به آن عادت خواهید کرد.

برای مثال، اگر از دکمه منوی راست کلیک که در بالا ذکر شده استفاده نکنید، باید مانند زمانی که با انگشت خود برای حرکت کردن استفاده می‌کنید، از ماوس خود استفاده کنید (مانند از پایین به بالا کشیدن برای باز کردن Exposé). شما نمی‌توانید همان طور که با یک ماوس معمولی انجام می‌دادید، فقط با فشردن دکمه ماوس متنی را انتخاب کنید. در عوض باید با کلید چپ ماوس دوبار بر روی یک کلمه کلیک کنید، و اگر می‌خواهید بقیه‌ی متن را هم انتخاب کنید، آن را روی بقیه‌ی متن بکشید.

خوشبختانه چند روش وجود دارد که می‌توانید تجربه‌ی کار با ماوس خود در آیفون یا آیپد را لذتبخش‌تر کنید.

 

سرعت حرکت ماوس را تنظیم کنید

در حین کار، متوجه شدم که سرعت حرکت ماوس برای آیفون من خیلی سریع است. اگر شما هم مشکل مشابهی دارید، می‌توانید به مسیر Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch رفته و سپس به پایین اسکرول کنید تا به Tracking Speed برسید. در آنجا نواری را مشاهده خواهید کرد که در صورت نیاز می‌توانید سرعت حرکت ماوس خود را با آن تنظیم کنید.

 

دکمه‌های ماوس خود را سفارشی کنید

اگر قصد دارید عملکرد دکمه‌های ماوس را سفارشی کنید، می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch > Pointing Devices و سپس ماوس متصل به دستگاه خود را انتخاب کنید.

در مورد ماوس بازی Logitech G502 که من به یک «آیپد پرو» وصل کردم، دکمه‌های پیش فرض اینها هستند:

- Left click (Single-Tap for selection)

- Right click (open AssistiveTouch menu)

- Middle mouse button (Home screen)

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘