چگونه آیفون، آیپد یا مک گم شده را پیدا کنیم

17
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 1033 بازدید

چگونه آیفون، آیپد و مک گم شده را پیدا کنیم

اپل مدت‌ها برای ردیابی دستگاه‌های گم شده نرم افزار Find My iPhone را ارائه می‌داد. در iOS 13 و macOS Catalina نرم افزار Find My جایگزین Find My iPhone می‌شود.

برنامهٔ جدید Find My در iOS ۱۳ و macOS ۱۰.۱۵ Catalina در دسترس است و با برنامهٔ Find My Friends ادغام شده است. بنابراین شما علاوه بر ردیابی تمام دستگاه‌های خود، امکان دیدن مکان دوستان خود را در صورتی که آن را به اشتراک بگذارند، دارید.

یکی از ویژگی‌های مهم برنامه Find My پشتیبانی از مکان یابی دستگاه‌ها در حالت آفلاین است. با این ویژگی در صورتی که دستگاه خود را گم کرده باشید، حتی در حالت آفلاین نیز می‌توانید آن را مکان یابی کنید.

اپل در مورد چگونگی پشتیبانی مکان در حالت آفلاین در برنامه جدید Find My اینگونه توضیح می‌دهد:

یک دستگاه گم شده را حتی اگر به اینترنت متصل نشده باشد را می‌توانید مکان یابی کنید. وقتی دستگاه خود را به عنوان گم شده علامت گذاری می‌کنید و دستگاه اپل کاربر دیگری در نزدیکی آن باشد، می‌تواند سیگنال بلوتوث دستگاه شما را تشخیص داده و مکان آن را به شما گزارش دهد. این عمل کاملا به صورت ناشناس و رمزگذاری شده انجام می‌شود، به همین دلیل حریم شخصی همه افراد حفظ خواهد شد.

برای فهمیدن مکان دستگاه گم شده خود شما باید یک دستگاه اپل دیگری داشته باشید. محصول دوم اپل شما کلید رمزگشایی محل دستگاه آفلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع هر یک از دستگاه‌های اپل شما یک کلید که مرتباً در حال تغییر است را منتشر می‌کند که این کلید توسط دستگاه‌های اپل نزدیک آن‌ها ردیابی می‌شود. دستگاه‌های اپل نزدیک مکان دستگاه شما را به صورت کاملا رمزگذاری شده بارگذاری می‌کنند و به شما امکان ردیابی آن را می‌دهند حتی اگر دستگاه شما به اینترنت متصل نباشد.

سایت Wired در اوایل سال جاری توضیح داد که چگونه Find My با ضمن حفظ حریم خصوصی در دنیای واقعی کار خواهد کرد:

وقتی می‌خواهید لپ تاپ دزدیده شده خود را پیدا کنید، به دستگاه اپل دومتان روی می‌آورید – در اینجا یک آیپد را در نظر می‌گیریم – که شامل کلید خصوصی لپ تاپ است و همزمان لپ تاپ نیز یک سری کلیدهای عمومی را تولید می‌کند. هنگامی که برای یافتن لپ تاپ خود روی یک دکمه می‌زنید، آیپد شما همان کلید شناسایی عمومی اپل را به عنوان شناسه بارگذاری می‌کند، به گونه‌ای که اپل می‌تواند در میان میلیون‌ها مکان‌های رمز گذاری ذخیره شده بر روی سرورهای خود جستجو کند و کد آن دستگاه را پیدا کند.

هم چنین بخوانید: چگونه از آیفون بدون استفاده از iTunes یا iCloud بکاپ بگیریم

نحوه مکان یابی دستگاه با استفاده از Find My در iOS ۱۳ و macOS Catalina

  1. برنامه Find My را در دستگاه اپل باز کنید.
  2. در پایین صفحه بر روی تب «Devices» بزنید.
  3. در لیست و نقشه ظاهر شده به دنبال دستگاهتان بگردید.
  4. با ضربه زدن بر روی آن می‌توانید یک صدا پخش کنید، آن را به عنوان گم شده علامت دار کنید و یا آن را پاک کنید.

در تصویر بالا، با وجود اینکه MacBook Air در حالت آفلاین قرار دارد اما باز هم به دلیل قابلیت‌های جدید در iOS ۱۳ و macOS Catalina  به صورت عادی به نظر می‌رسد. به این ترتیب، احتمالا نخواهید فهمید که چه چیزی در پشت صحنه برنامه Find My می‌گذرد اما مطمئناً این قابلیت می‌تواند بسیار برای شما به کار آید.

شاید کاری که اپل با برنامه جدید Find My انجام داده است خیلی قابل توجه نباشد اما چیزی که بسیار قابل توجه است توانایی اپل در انجام این کار با حفظ حریم شخصی کاربران است.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
باور کنید که ما همه محدود به چیزی نیستیم، تنها به ما خودمان محدود می‌شویم.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘