روش گرفتن اسکرین‌شات در آیفون‌های مختلف و ویرایش آن

17
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1800 بازدید

 سافت‌مک: این که آیا شما اولین آیفون خود را خریداری کرده‌اید یا از ابتدا از آیفون استفاده می‌کرده‌اید، باید این را بدانید که دارای قابلیتی هست که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید، آن هم روش عکس گرفتن از صفحه نمایش یا اسکرین‌شات است. بدون در نظر گرفتن این که شما از چه مدل آیفونی استفاده می‌کنید، ما در اینجا روش تهیه یک اسکرین‌شات را به شما آموزش می‌دهیم.

آیفون 8 یا قبل‌تر از آن

اگر شما یک آیفون با دکمه‌ی Home دارید، برای گرفتن یک اسکرین‌شات از این دکمه استفاده خواهید کرد. به سادگی دکمه‌ی Home را پایین نگه داشته و دکمه‌ی خاموش/روشن کردن (دکمه‌ی پاور) را برای یک یا دو ثانیه نگه داشته و سپس آن را رها کنید. آیفون شما فلاش زده و صدای کلیکی را ایجاد می‌کند (در صورت روشن بودن صدا) و یک اسکرین‌شات از صفحه نمایش ضبط می‌کند.

آیفون X یا بالاتر

آیفون‌های جدید دیگر دکمه‌ی Home را ندارند، بنا بر این روش گرفتن اسکرین‌شات نیز تغییر کرده است. به جای استفاده از دکمه‌ی Home ، هم زمان دکمه‌ی افزایش صدا و دکمه‌ی خاموش/روشن کردن (دکمه‌ی پاور) را برای یک ثانیه فشار داده و نگه دارید، سپس رها کنید. آیفون شما فلاش زده و یک اسکرین‌شات از صفحه نمایش ضبط می‌کند.

استفاده از AssistiveTouch

اپل کلید میانبر مناسبی برای گرفتن اسکرین‌شات در iOS در نظر نگرفته است، اما اگر تمایل داشته باشید می‌توانید کلید میانبر آن را اضافه کنید. برای این کار به تنظیمات Settings بروید، سپس به مسیر General > Accessibility و بعد با اسکرول کردن به پایین به AssistiveTouch بروید. آن را روشن کرده تا صفحه‌ی گزینه‌های آن روی صفحه ظاهر شود. این صفحه حاوی کلیدهای میانبر برای اقدامات مختلف است که یکی از این موارد گرفتن اسکرین‌شات است. (در ابتدا این گزینه در صفحه دوم منوی دستگاه قرار خواهد گرفت، اما می‌توانید آن را در قسمت تنظیمات (Settings tab) سفارشی کنید). سپس، وقتی که می‌خواهید یک اسکرین‌شات از صفحه بگیرید، فقط باید منوی روی صفحه را باز کرده و روی آیکون اسکرین‌شات ضربه بزنید. ضمناً نگران نباشید، لایه‌ی AssistiveTouch با اسکرین‌شات شما ضبط نخواهد شد.

روش گرفتن اسکرین شات در آیفون

می‌توانید از طریق AssistiveTouch یک میانبر اسکرین‌شات به صفحه اصلی خود اضافه کنید

 سیری Siri

متأسفانه اپل به سیری یاد نداده است که اسکرین‌شات بگیرد، بنا بر این کاری از دست ما بر نمی‌آید. در عوض سیری به شما خواهد گفت که چگونه با تلفن مخصوص خود یک اسکرین‌شات بگیرید، «هی سیری، یک اسکرین‌شات بگیر». اما ما دست به سینه می‌ایستیم تا «تواناساز سیری» (Siri-enabled) در به روز رسانی آینده خود قابلیت اسکرین‌شات را فعال کند.

ویرایش (iOS 10 و بالاتر)

بعد از گرفتن اسکرین‌شات از صفحه، شاید بخواهید آن را ویرایش کرده و یا به اشتراک بگذارید. برای این کار در آیفون‌هایی که به iOS 10 به روز رسانی (آپدیت) شده‌اند، به برنامه‌ی Apple’s Photos بروید و آن را در بالای camera roll خود پیدا کنید. با ضربه زدن بر روی تصویر بندانگشتی آن را باز کنید. در اینجا دکمه‌ی ویرایش (Edit) به شما این امکان را می‌دهد که نتیجه را برش بزنید (crop)، علامتگذاری کنید (mark up) و در صورت لزوم تنظیم کنید. سپس برای ذخیره‌ی تصویر دکمه‌ی Done را فشار دهید.

روش گرفتن اسکرین شات در آیفون

ابزار ویرایش اسکرین‌شات هم قدرتمند و هم بصری است

 ویرایش (iOS 11 و بالاتر)

اپل در iOS 11 رابط کاربری جدیدی را معرفی کرد و این عالی است. هنگام گرفتن یک اسکرین‌شات، یک تصویر کوچک بندانگشتی در گوشه‌ی پایین سمت چپ ظاهر می‌شود. می‌توانید صبر کنید تا ناپدید شود یا آن را با کشیدن ناپدید کنید، اما اگر می‌خواهید به محض گرفتن اسکرین‌شات بلافاصله آن را ویرایش کنید، می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا مستقیماً به رابط ویرایش هدایت شوید. در محیط ویرایش شما می‌توانید تصویر خود را برش بزنید یا علامتگذاری کنید و یا آن را به اشتراک بگذارید، همراه با این گزینه که وقتی کار خود را انجام دادید تصویر حذف شود، این کار باعث جلوگیری از شلوغی camera roll شما می‌شود.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘