نحوه دانلود نسخه بتا سیستم عامل مک Catalina

3
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 2997 بازدید

احتمالا متوجه شده‌اید که نسخه جدید سیستم عامل مک به نام کاتالینا معرفی شده است و اکنون در نسخه بتا قرار دارد. اگر بی‌صبرانه منتظر این هستید که ویژگی‌های جدید این نسخه سیستم عامل مک را امتحان کنید شما می‌توانید آن را از نرم افزار بتای اپل دانلود کنید. البته توجه داشته باشید که برای نصب این نسخه نیاز به یک AppleID معتبر دارید. عرضه رسمی این نسخه در سپتامبر امسال به احتمال فراوان پایدارتر از نسخه فعلی خواهد بود اما اگر نمی‌توانید منتظر بمانید و در مورد نسخه جدید سیستم عامل مک کنجکاو هستید، هم اکنون می‌توانید با نصب آن از قافله دوستداران مک جلو بیفتید.

هم چنین بخوانید: پنج ویژگی برتر سیستم عامل مک Catalina

چگونه سیستم عامل مک Catalina را نصب کنیم؟

مرحله اول: به نرم افزار Apple Beta Software بپیوندید.

چگونه سیستم عامل مک catalina نصب کنیم

اگر تاکنون به این نرم افزار نپیوسته اید، شما باید در این نرم افزار ثبت نام کنید. این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد که به آخرین نسخه بتا سیستم عامل‌های iOS و macOS و هم چنین دیگر سیستم عامل‌های اپل یعنی WatchOS  و TVOS دسترسی داشته باشید. تست کردن نسخه بتای نرم افزار امکان استفاده از ویژگی‌های پیشرفته در برنامه‌های خاص و هم چنین دسترسی سریع به پشتیبانی فنی اپل را به شما می‌دهد. ضمن این نکته خالی از لطف نیست که تست کنندگان نسخه بتا نرم افزار قبل از انتشار رسمی به توسعه دهندگان امکان بهبود نرم افزار را می‌دهند. باید بدانید که استفاده از نرم افزار Apple Software Program رایگان است.

مرحله دوم: از اطلاعات دستگاه مک خود پشتیبان بگیرید.

اگر اطلاعات مهمی در دستگاه مک خود دارید پیشنهاد ما این است که در یک هارد اکسترنال خارجی یا در فضای ابری از آن پشتیبان تهیه کنید (البته با اینترنت ایران پشتیبان گیری در فضای ابری کمی نشدنی به نظر می‌رسد). آپدیت کردن نسخه سیستم عامل مک شما به یک نسخه ناپایدار مانند Catalina می‌تواند کمی ریسک داشته باشد. مثلا ممکن است برنامه‌هایی در حین نصب به مشکل بخورند یا سیستم پس از نصب آن‌ها به مشکل بخورد. اما اگر شما قبلا به فکر بوده و پشتیبان تهیه کرده باشید، با اطمینان خاطر و بسیار ساده و سریع می‌توانید اطلاعات خودتان را به نسخه پایدار قبلی برگردانید.

مرحله سوم: سیستم عامل مک Catalina را دانلود کنید.

پس از ثبت نام در Apple Beta Software و هم چنین پشتیبان گرفتن از تمام اطلاعات خود، اکنون وقت آن است که قسمت اصلی کار یعنی دانلود نسخه ۱۰.۱۵ سیستم عامل مک با نام Catalina را شروع کنید. پس از رفتن به صفحه ورود Apple Beta Software و وارد شدن با AppleID خود، دکمه Download را انتخاب کنید. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا نسخه سیستم عامل مک Catalina یا MacOs ۱۰.۱۵ را بیابید. سپس روی لینک دانلود کلیک کنید تا دانلود نسخه جدید شروع شود.

مرحله چهارم: آپدیت Catalina را نصب کنید.

به محض اینکه دانلود شما به پایان رسید پکیج جدید دانلود شده با فرمت pkg را باز کنید و راهنمای صفحه نمایش را انجام دهید. سپس با دانلود شدن کامل نرم افزار، آپدیت شما به صورت خودکار شروع می‌شود. اگر شما می‌خواهید که اجرای Catalina در درایو اصلی شما باشد پس از انجام مرحله پشتیبان گیری راهنمای صفحه نمایش را بخوانید و سپس بر روی Install را برای ادامه دادن کلیک کنید.

اگر شما بخواهید که آپدیت جدید را در پارتیشنی غیر از پارتیشن اصلی استفاده کنید، از میان گزینه‌ها Show all disks  را انتخاب کنید و سپس پارتیشن مد نظر خود را قبل از ادامه دادن برگزینید.

خب اگر مراحل بالا را بدون مشکل پیش بردید، به شما تبریک می‌گوییم! پس از پایان نصب شما یک سیستم عامل جدید مک Catalina را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید از ویژگی‌های اصلی آن بهره ببرید.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
به ندرت پیش می‌آید که یک نفر بتواند تاریخ را رقم بزند؛ اما به این فکر کنید که اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای شما رخ دهد. این اتفاق باید برای شما رخ دهد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘